Ford Fiesta tagad pieejama arī kā… krosovers

6

Ford Eiropas augošajā apvidus automobiļu un krosoveru tirgū piedāvā jauno Fiesta Active, kas ir pirmais modelis jaunajā Active krosoveru saimē, kuru iedvesmojuši apvidus automobiļi, kas apvieno izturību, izcilu daudzpusību, Ford prieku raisošo braukšanas dinamiku un izsmalcinātu komfortu, kā arī autovadītāja palīgsistēmas.

Jaunais Fiesta Active modelis ir vēl praktiskāks nekā godalgotais piecdurvju Fiesta modelis, jo tam ir palielināts braukšanas augstums, kas uzlabo veiktspēju uz sliktiem ceļa segumiem, kā arī paaugstināta braukšanas pozīcija, kas nodrošina pārliecinātu braukšanu gan pilsētā, gan uz automaģistrālēm.

Apvidus automobiļu iedvesmotā virsbūve ietver papildu apšuvumu, unikālus 17 collu vieglmetāla diskus un jumta reliņus, kas paredzēti aktīva dzīvesveida cienītājiem, jo ļauj pārvadāt velosipēdus vai sporta aprīkojumu. Salons ietver ekskluzīva materiāla un dizaina sporta sēdekļus, SYNC 3 savienojamības sistēmu ar balss vadību, informācijas un izklaides sistēmu, kā arī B&O PLAY augstākās kvalitātes skaņas sistēmu.

Fiesta Active braukšanas pieredzi paspilgtina braukšanas režīmu tehnoloģija, kas ļauj autovadītājam izvēlēties savam braukšanas stilam piemērotāko režīmu (Normal, Eco vai Slippery), vien nospiežot vienu pogu. Izsmalcināto spēka pārvadu vidū ir Ford godalgotais 1,0 l EcoBoost benzīna dzinējs ar jaudu līdz 140 ZS un 1,5 l TDCi dīzeļdzinējs ar 120 ZS jaudu.

“Automobiļu īpašniekiem patīk apvidus automobiļu daudzpusība, spilgtais stils un pašpārliecinātību iedvesmojošās iespējas, un pieprasījums pēc šādiem automobiļiem arvien pieaug, tāpēc mēs esam apvienojuši šīs īpašības ar jaunā Fiesta braukšanas pieredzi un progresīvajām braukšanas tehnoloģijām, lai radītu Fiesta Active krosoveru, kas nekļūdīgi atbilst mūsu klientu aktīvajam dzīvesveidam,” stāsta Ford of Europe Mārketinga, pārdošanas un klientu apkalpošanas nodaļas viceprezidents Rolants de Vārds [Roelant de Waard].

Ford apvidus automobiļu pārdošanas apjoms 2017. gadā palielinājās līdz 24%, kas nozīmē, ka gandrīz katrs piektais pārdotais automobilis bija tieši apvidus automobilis – populārākie modeļi bija kompaktais EcoSport, vidējās klases Kuga un lielais Edge. Jaunajam Fiesta Active pievienosies budžeta mazās klases automobilis KA+ Active un Focus Active piecdurvju un universāļa versija, kas pārdošanā nonāks jau šogad.

Izteiksmīgs un izturīgs stils

Jaunais Fiesta Active izceļas ar smagnējāku virsbūves dizainu ar tumšu apšuvumu, kas plūst no priekšējā bampera pa riteņu arkām un sānu profilu līdz automobiļa aizmugurei. Tumšam režģim ar unikālu rakstu piemeklēts arī tumšs ietvars, bet priekšējie miglas lukturi ievietoti dinamiskos C formas bampera padziļinājumos.

Izteiksmīgs aizmugurējais bamperis ar LED aizmugurējiem lukturiem padara automobili izteiksmīgāku. Spožas sliekšņu uzlikas priekšā un aizmugurē, kā arī Active modelim unikāli izstrādāti 17 collu vieglmetāla diski pieejami ar Rough Metal vai Absolute Black apdari. Košās krāsas ietver Lux Yellow, Ruby Red un Blue Wave, bet klienti var izvēlēties arī melnu vai sarkani kontrastējošu jumtu (atkarīgs no virsbūves krāsas).

Fiesta Active braukšanas augstums ir par 18 milimetriem lielāks nekā standarta Fiesta, bet šķērsbāze palielināta par 10 milimetriem, tādējādi veidojot izteiksmīgāku stāju un nodrošinot iespaidīgāku veiktspēju uz sliktākiem ceļa segumiem, kā arī radot pašpārliecinātāku braukšanas pozīciju.

Salons izceļas ar kvalitatīviem materiāliem, gludām virsmām un intuitīvu izkārtojumu. Stūres rats un pārnesumu pārslēgs ar ādas apdari un matēta alumīnija akcentiem rada kvalitātes auru un kontrastē ar virsbūves krāsas viduskonsoles un pasažieru pusē izvietotā mērinstrumentu paneļa elementiem.

Fiesta Active sporta sēdekļi ar četros veidos regulējamu muguras balstu autovadītāja un blakussēdētāja pusē ir pieejami ar krāsainām šuvēm, kas veido pa muguras balsta centru plūstošas horizontālas restes. Papildaprīkojumā pieejams panorāmas jumts piepilda salonu ar gaismu un rada vēl plašākas telpas sajūtu.

Fiesta Active salons ir gatavs izaicinājumiem, ko var sarūpēt dubļaini zābaki, smilšaini pludmales dvieļi un izmirkuši pasažieri. Fiesta sēdekļu materiāli un paklāji ir pārbaudīti Ford uzlabotajā materiālu laboratorijā Dantonā, Apvienotajā Karalistē. Sēdekļu polsteriem tiek veikti 60 000 testa cikli, lai pārbaudītu to nodilumizturību, bet krāsu noturību pārbauda ar nolietojuma mērierīci un spektometru, lai pārliecinātos, ka tās pēc ilgstošas ultravioleto staru iedarbības neizbalē. Ādas stūrēm tiek pārbaudīta pat noturība pret saules aizsargkrēmiem.

Gatavs labam un sliktam ceļa segumam

Jaunais Fiesta Active garantē pārliecinātu braukšanas pieredzi gan uz gludas šosejas, gan grants ceļiem, gan slapja seguma, vienlaikus nezaudējot godalgotā Fiesta braukšanas prieku radošās īpašības.

Optimizēti priekšējie amortizatori aprīkoti ar jaunu hidraulisku atsitiena aizturi, kas mazina triecienu un grūdienu ietekmi, pārvietojoties pa nelīdzenu segumu. Unikāla balstiekārtas šarnīra ģeometrija un izcili atsperu un amortizatoru iestatījumi ir apvienoti ar pārveidotu elektrisko stūres pastiprinātāju un elektrisko stabilizācijas kontroli (ESC), tādējādi pielāgojot automobili uzlabotam komfortam un atsaucīgai braukšanai uz dažādiem segumiem.

Fiesta Active modeļi piedāvā trīs braukšanas režīmus:

  • Normal režīmā izmantoti standarta ESC un saķeres kontroles iestatījumi, un tas paredzēts ikdienas braukšanai,
  • Eco režīms pielāgo dzinēja un akselerācijas iestatījumus, lai ļautu ietaupīt vēl vairāk degvielas,
  • Slippery režīms ir pieejams tikai automobiļiem ar 6 pakāpju manuālo transmisiju un pielāgo ESC un saķeres kontroles iestatījumus, lai atvieglotu braukšanu pa segumiem ar samazinātu saķeri, piemēram, sniegu, ledu, samazinot riteņu izslīdēšanu arī braukšanas uzsākšanas laikā. Slippery režīms arī palīdz autovadītājiem nezaudēt vadību, braucot līkumos vai mainot joslas uz slidena seguma, pielāgojot akselerācijas un bremžu iestatījumus, lai novērstu sanesi vai nepietiekamas stūres pagriešanas situācijas.

Progresīvas autovadītāja palīgsistēmas

Jaunais Fiesta Active piedāvā daudzpusīgu izsmalcinātu autovadītāja palīgsistēmu klāstu, ar kuru bija iespējams iepazīties pagājušajā gadā Eiropā klajā laistajos Fiesta automobiļos. Palīgsistēmas papildina kameras, radari un ultraskaņas sensori, kas kopā spēj uzraudzīt ap automobili notiekošo līdz 130 metru attālumā – tālāk par futbola laukuma garumu.

Pirmssadursmes palīgsistēma ar gājēju uztveršanas funkciju, kas, naktī izmantojot Fiesta priekšējo lukturu gaismu, spēj uztvert uz ceļa vai tā tuvumā esošus cilvēkus, kā arī tos, kas varētu šķērsot automobiļa braukšanas trajektoriju.

Šī sistēma ir izstrādāta, lai mīkstinātu frontālu sadursmju sekas, kurās iesaistīti citi transportlīdzekļi vai gājēji, vai palīdzētu no tām izvairīties. Platāks kameras leņķis palīdz arī labāk noteikt gājēju kustības.

Noteikti jāpiemin arī ceļa zīmju atpazīšanas sistēmaun automātiskās tālās gaismas, kas tagad daudz efektīvāk darbojas situācijās ar sadalošo joslu, kas atdala divas pretējos virzienos ejošas brauktuves, un spēj uztvert pretim braucošus transportlīdzekļus, novēršot tādu automobiļu vadītāju apžilbināšanu, kas atrodas virs centrālās sadalošās joslas. Maigas pārslēgšanās funkcija palielina autovadītāju komfortu naktī, pakāpeniski pārslēdzot tālās gaismas uz tuvajām un otrādi.

Kā citas pieejamās autovadītāja palīgsistēmas var minēt adaptīvo kruīza kontroli, regulējamo ātruma ierobežotāju, aklās zonas informācijassistēmu, perpendikulārās satiksmes brīdinājuma sistēmu, vadītāja modrības kontroles sistēmu, joslas saglabāšanas palīgsistēmu, joslas saglabāšanas brīdinājuma sistēmu un frontālās sadursmes brīdinājuma sistēmu.

Jaunais Fiesta ir saņēmis Euro NCAP maksimālo piecu zvaigžņu novērtējumu un ietver tādu drošības aprīkojumu kā sānu gaisa drošības spilvenus, kas paredzēti automobilī sēdošā rokas virzīšanai prom no trieciena zonas, ārējo aizmugurējo sēdekļu slodzes ierobežotājus un jostu spriegotājus, kā arī pasažieru sēdekļu gaisa drošības spilvenus, ko iespējams atspējot, lai novietotu bērnu sēdeklīti.

Kvalitatīva savienojamība un skaņa

Jaunais Fiesta Active garantē izcilu savienojamību un skaņu, tādējādi ļaujot automobilī sēdošajiem gūt lielisku braukšanas pieredzi.

Ford komunikācijas un izklaides sistēma SYNC 3ļauj Fiesta autovadītājiem pārvaldīt skaņas sistēmu, navigācijas sistēmu un pievienotus viedtālruņus, izmantojot vienkāršas, sarunvalodā lietotas balss komandas. Sistēma ir savietojama ar Apple CarPlay un Android Auto™un ietver SYNC AppLink, kas nodrošina balss aktivizācijas funkciju plašam viedtālruņu lietotņu klāstam. Planšetdatoram līdzīgo un līdz 8 collām lielo skārienekrānu var pārvaldīt ar pirkstu satuvināšanas un vilkšanas žestiem.

Ņemot vērā patērētāju pāreju uz pārnēsājamām digitālajām multivides ierīcēm, Fiesta Active standarta aprīkojumā tiek piedāvāta Bluetooth savienojamība un divas USB pieslēgvietas, bet papildaprīkojumā ir pieejams integrēts CD atskaņotājs. Lai arī kā autovadītāji izvēlētos piekļūt savai mūzikai, Fiesta skaņas sistēmas piedāvā kvalitatīvu skaņu, ko nodrošina B&O PLAY skaņas sistēma.

Ford modeļos ekskluzīvi pieejamās B&O PLAY skaņas sistēmas garantē uzlabotu skaņas kvalitāti ar īpaši pielāgotu skaļruņu izkārtojumu un kalibrāciju katram Ford klāsta modelim. Fiesta Active aprīkots ar desmit skaļruņiem, tostarp bagāžas nodalījumā iebūvēts zemo frekvenču skaļrunis un centrālais vidējo frekvenču skaļrunis virs mērinstrumentu paneļa ar B&O PLAY alumīnija logotipu un unikālu skaņas pārraides atveru rakstu. Pastiprinātāja kopējā jauda ir 675 vati, un to darbina digitālā signāla apstrādes pastiprinātājs (Digital Signal Processing Amplifier), kas kontrolē skaņas izlīdzināšanu un audio signālu miksēšanu, ieskaitot pieejamo Surround Sound, lai sniegtu vēl bagātīgāku un spēcīgāku skaņu neatkarīgi no atrašanās pozīcijas.

“Mūsu jaunie Active modeļi ir radīti, lai ceļu līdz jūsu izvēlētām jaunām pieredzēm padarītu par daļu no pieredzes. SYNC 3 savienojamība, B&O PLAY kvalitatīvā skaņas sistēma un atveramais panorāmas jumts ļaus mūsu klientiem izbaudīt katru braucienu,”skaidro de Vārds.

Jaudīgi dzinēji aktīvam dzīvesveidam

Ford izsmalcinātais 1,0 l EcoBoost benzīna dzinējs un 1,5 l TDCi dīzeļdzinējs garantē jaudu un degvielas ekonomiju, kas lieliski papildina klasē vadošo braukšanas pieredzi un samazina ekspluatācijas izmaksas, kā arī atbilst jaunākajam Euro 6 izmešu standartam.

1,0 l EcoBoost dzinēja degvielas patēriņš ir 5,0 l/100 km*, minimālais CO2izmešu daudzums ir 113 g/km, un tas pieejams ar 85 ZS, 100 ZS, 125 ZS un 140 ZS jaudu. Dzinējs pieejams komplektācijā ar Ford jauno 6 pakāpju manuālo transmisiju ar berzi samazinošu konstrukciju, kas vēl vairāk samazina CO2izmešu daudzumu, vai 6 pakāpju automātisko pārnesumkārbu ar pārnesumu pārslēgšanas lāpstiņām pie stūres 100 ZS versijai, kas saražo 139 g CO2izmešu uz kilometru un patērē 6,1 l degvielas uz 100 km.

Trīs cilindru 1,0 litru EcoBoost dzinējs ar turbokompresoru ir aprīkots ar dažādām tehnoloģijām, piemēram, augstspiediena tiešās iesmidzināšanas sistēmu, dubulto vārstu pacēluma laika regulēšanu un inovatīvu nobīdīto kloķvārpstu, kas nodrošina nepārspējamu trīs cilindru darbību.

Ford 1,5 l TDCi dzinēja degvielas patēriņš ir 1,0 l/100 km, minimālais CO2izmešu daudzums ir 103 g/km, un tas pieejams ar 85 ZS un 120 ZS jaudu, kā arī abas versijas aprīkotas ar 6 pakāpju manuālo transmisiju. Pagājušajā gadā 120 ZS versija kļuva par pirmo dīzeļdzinēju, kas pieejams Fiesta komplektācijā, tādējādi garantējot daudzpusīgu jaudas, griezes momenta un degvielas ekonomijas kombināciju, kas nodrošina prieku radošu braukšanas pieredzi.

1,5 l TDCi dzinējam ir optimizēts sadegšanas kameras dizains, turbokompresors (ar maināmas ģeometrijas tehnoloģiju 120 ZS versijā) un izsmalcināta degvielas iesmidzināšanas sistēma. Viedā reģeneratīvā uzlāde uzlabo degvielas ekonomiju, aktivizējot strāvas pārveidotāju un lādējot akumulatoru, kad automobilis brauc brīvgaitā vai bremzē.

Fiesta Active degvielas ekonomiju uzlabo arī automātiskā Start-Stop sistēma, kas pieejama visu 1,0 l EcoBoost dzinēju un 120 ZS 1,5 l TDCi dīzeļdzinēju standartaprīkojumā, kā arī ir pieejama 85 ZS 1,5 l TDCi dzinēju aprīkojumā. Aktīvais režģa aizvars 1,0 l EcoBoost dzinējos un 85 ZS 1,5 l TDCi dzinējos automātiski aizveras, lai samazinātu pretestību, kad radiatorā nav nepieciešama gaisa plūsma.

Jaunais Fiesta Active ar Active 1, Active 2 un Active 3 aprīkojuma līmeni pievienojas daudzpusīgam un visaptverošam Fiesta modeļu klāstam, kas attīstījies kopš brīža, kad pirms 40 gadiem klajā tika laists leģendārais mazās klases automobilis. Klāstā pieejamās modeļu versijas piemērotas gandrīz ikvienam dzīvesveidam un ietver stilīgo Fiesta Titanium, Ford Performance iedvesmoto Fiesta ST-Line un pirmklasīgo Fiesta Vignale.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

  • Uldis M.

    Kāpēc, ja ir jau EcoSport?

    • Skābene

      Varbūt tāpēc, ka EcoSport neattaisno savu nosaukumu un tur no Sporta nav ne tik cik melns aiz naga! :D

      • Uldis M.

        nu labi, nosaukums varbūt arī nav tas veiksmīgākais, manuprāt ar vārdu sport vispār ir jābūt diezgan piesardzīgiem nosaukumos. Bet vai neveiksmīgs nosaukums uzreiz norok pašu auto? Var jau būt…

    • Edg Ku

      Ecosport ir cits auto. Šis ir Fiesta ar atšķirīgu dizainu. :)

  • Artūrs Korņevs

    Cena, kā parasti šādos rakstos, ir komercnoslēpums. Kam gan meklējot jaunu auto varētu interesēt cena? Galvenais ir blablabla par led lampiņām, ekrāniņiem, UNIKĀLIEM! diskiem, utt.

    • Edg Ku

      Neāksties. Ja cena nav minēta, tas nozīmē, ka dīleris pats vēl to nezina. Parasti auto komplektācijas un cenas ierodas vēlāk. Šim konkrētajam auto cena droši vien būs 1-2kEUR virs parastās Fiestas cenas.