Pieaugot dažādiem krāpšanas un datu nolasīšanas noziegumiem elektroniskajā vidē, Londonā dibinātais fintech jaunuzņēmums “Revolut” pilnveido savu drošības sistēmu un tagad saviem klientiem ļaus izveidot un lietot vienreizējas virtuālās kartes. Kompānijas iekšienē izveidotā tehnoloģija ļaus lietotājam nepatērēt laiku mainot tādas kartes, bet kontā esošā nauda tiks sargāta visu interneta norēķinu laikā.

“Fintech kompānijas, jo tālāk, jo biežāk, piedāvā kvalitatīvākus pakalpojumus, nekā tradicionālās bankas, taču mums ir jāveic sevišķi liels darbs, lai nopelnītu klientu uzticību”, – apgalvo Vlad Yatsenko, “Revolut” līdzdibinātājs un Tehnoloģiju vadītājs. “Tā vietā, lai kopētu to, ko dara lielākas institūcijas, mēs būtībā mainām spēles noteikumus, iepazīstinot ar virtuālo karšu palīdzību radītu elektronisko norēķinu aizsardzību, līdzās jau iepriekš ieviestajiem drošības līdzekļiem, tādiem kā uz ģeolokāciju balstīta aizsardzība vai iespēja pašam bloķēt un atbloķēt kartes sīklietotnē”, – apgalvo “Revolut” CTO.

“Revolut Premium” klienti jaunu virtuālo karti sīklietotnē varēs izveidot dažu sekunžu laikā, bet kartes dati tiks automātiski iznīcināti uzreiz pēc norēķināšanās ar to. Tā kā tādu karti vairs nebūs iespēju izmantot, tas radīs papildu aizsardzību norēķinoties internetā. Uzreiz tiks ģenerēti arī jaunās kartes dati, kuru būs iespējams izmantot nākamās norēķināšanās laikā.

“Lai beigtos visas iespējamās 16 skaitļu kombinācijas, būs nepieciešami vēl aptuveni 800 gadi, tādēļ domājam, ka vienreizējās virtuālās kartes ir ilglaicīgs un stabils risinājums cīņā ar noziegumiem elektroniskajā vidē. Bet tas, ka pats process būs pilnībā automātisks, arī turpmāk klientiem garantēs raitas lietošanas pieredzi bez stresa”, – runā V. Yatsenko.

Jaunā elektronisko norēķinu aizsardzība darbosies kopā ar citām “Revolut” drošības funkcijām, kuras, pēc izvēles, var sakonfigurēt ikviens klients. Sīklietotnē iespējams aktivizēt vai izslēgt tādas funkcijas kā uz ģeolokācijas tehnoloģiju balstītu aizsardzību, bezkontakta norēķināšanās, norēķināšanās velkot karti, skaidrās naudas izņemšana bankomātā, tāpat klienti var paši bloķēt vai atbloķēt savas kartes. Turklāt, par katru norēķināšanos – gan ar fizisko, gan ar virtuālo karti – sīklietotne uzreiz paziņo ar ziņu.

2016. gadā Eiropā karšu datu zādzību skaits elektroniskajā vidē pieauga par 9 procentiem. 2016. gadā zaudējumi, piedzīvoti tādu elektroniskajā vidē nozagtu karšu datu dēļ veidoja 70 procentus no visiem zaudējumiem, kas piedzīvoti krāpšanas dēļ. Kopš 2008. gada šis skaitlis ir izaudzis par 20 procentiem, bet piedzīvotie zaudējumi ir sasnieguši 1.8 EUR miljardu.

Pagājušajā nedēļā Revolut arī paziņoja, ka tā ieviesīs jaunu maksājumu risinājumu – SEPA tiešo debeti eiro. Tāds solis inovatīvo fintech jaunuzņēmumu vēl vairāk pietuvina vīzijai kļūt par ikdienas tradicionālu banku alternatīvu.

Londonā dibinātais uzņēmums šo pakalpojumu attīsta arī citās eiro zonas valstīs – pateicoties tiešajam debetam, no šī brīža klienti varēs no “Revolut” konta noteiktās dienās automātiski pārvest naudu un samaksāt komunālo pakalpojumu, dažādus abonementu, sakaru operatoru un citus maksājumus. Tā kā SEPA nereglamentē citu valūtu pārvešanas nosacījumus, tad šādus maksājumus varēs veikti tikai eiro.

Sevišķi strauji augošais fintech jaunuzņēmumu Eiropā saviem klientiem līdz šim ļāva veikt SEPA un SWIFT pārvedumus, bet tiešā debeta ieviešana ļaus Latvijas klientiem savas finanses kārtot vēl ātrāk.

“Priecājamies, ka tagad, pateicoties tiešajam debetam, latvieši varēs savus maksājumus automatizēt un tā vēl vienkāršāk pārvaldīt savas finanses. Tieši tāda ir mūsu misija – maksimāli izmantot tehnoloģijas tam, lai kārtot ikdienas finanšu operācijas būtu iespējams sevišķi ātri un ērti”,  – apgalvo “Revolut” Baltijas reģiona vadītājs Andris Bičeika (Andrius Bičeika).

10 komentāri

  1. Gaidu Revolut VISA kartes piedāvājumu LV iedzīvotājiem. Vēlams, lai tiktu piedāvātas normālas (STANDART), nevis PREPAID. Kad būs ???????????????

  2. noderīga lieta, īpaši atceroties neseno OnePlus skandālu.
    tikai ko darīt, ja pārdošanas serviss sākumā noņem eiro kartes pārbaudei? ;)

  3. Kas normālu cilvēku valodā ir “sīklietotne” – App/Applet? Kapēc vēl vairāk izvarot latviešu valodu ar šiem jaunvārdu atvasinājumiem – kas vainas “aplikācijai” vai vismaz vienkārši “lietotnei”?

Ir ko teikt?