Web Analytics
More
    Reklāma

    Toyota aptur pašbraucošu auto testus pēc Uber nelaimes gadījuma

    Jaunākie raksti

    Toyota tikko paziņojusi, ka tiek apturēti visi pašbraucošu automašīnu izmēģinājumi uz koplietošanas ceļiem. Paziņojums izskanējis pēc ceļu satiksmes negadījuma, kurā Uber pašbraucošā automašīna Arizonā nedēļas nogalē notrieca un nogalināja sievieti.

    Uber pašbraucošās automašīnas negadījums ir pirmā reize, kad šādas tehnoloģijas būtu saistāmas ar cilvēka nāvi. Toyota apturējusi pašbraucošu automašīnu izmēģinājumus, lai noskaidrotu, kā ziņa par Uber neveiksmi ietekmēs Toyota pašbraucošu automašīnu testa šoferus. Toyota izmēģināja pašbraucošu automašīnu tehnoloģijas Mičiganā un Kalifornijā.

    Reklāma

    Uber pašbraucošās automašīnas ceļu satiksmes negadījums vēl arvien tiek izmeklēts. Pagaidām viss norāda uz to, ka Uber un pašbraucošās automašīnu tehnoloģijas nebūtu tieši vainojamas cilvēka nāvē. Iepriekš Uber bija noslēdzis vienošanos ar Toyota par sadarbību pašbraucošu automašīnu tehnoloģijās, bet šobrīd nav skaidrs, kā notikumi pēc negadījuma attīstīsies.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    18 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Tesla
    21.03.2018 13:07

    Noteikti pats izlecis no krūmiem, kur vairs ne mašīna, ne pats vadītājs paspētu nobremzēt.

    GundarsBarons
    21.03.2018 13:24

    Varbūt pietiks beidzot riskēt uzticot cilvēka dzīvību gļukainam dzelzim? Jebkurš, pat visneapdomīgākais cilvēks ir drošāks un galvenais saprātīgāks par visur piesaukto mākslīgo intelektu, kas nu tik riktēs visu cilvēka vietā.

    Tesla
    21.03.2018 13:39
    Reply to  GundarsBarons

    Vispār taja mašīnā atradās vadītājs, kuram bija jebkurā brīdī jāpārņem vadība. Kamēr auto pilots nav 99.9% drošs, tā tas arī paliks.

    wils
    21.03.2018 14:11
    Reply to  Tesla

    https://www.sfchronicle.com/business/article/Exclusive-Tempe-police-chief-says-early-probe-12765481.php

    Saka, ka velosipēdists mēģinājis šķērsot ceļu ārpus gājēju pārejas, dienas tumšajā laikā.

    wils
    21.03.2018 14:08
    Reply to  GundarsBarons

    No neuzmanīgiem gājējiem, nepalīdz nekas. Arī cits cilvēks.

    Jānis A
    22.03.2018 08:53
    Reply to  GundarsBarons

    Noskaties video, tur neviens cilvēks nepaspētu nobremzēt.
    Vienīgi varbūt tas pats mākslīgais intelekts varētu paspēt, ja ieliktu vēl kaut kādus papildus sensorus vai ko tml.
    Tupa pašbraucošo auto nomelnošana.

    Skābene
    22.03.2018 09:21
    Reply to  Jānis A

    Kur var dabūt video no automašīnas priekšējās kameras!?

    Skābene
    22.03.2018 15:03
    Reply to  Skābene

    Atradu video! Ja brauktu cilvēks, viennozīmīgi tiktu atzīts par nevainīgu!
    Turklāt auto diezgan strauji samazināja ātrumu pirms sadursmes, kur cilvēks pat nebūtu sapratis, kas notiek un visticamāk vēl būtu pārbraucis pāri sievietei, nevis tikai notriecis!

    Nelabojams
    22.03.2018 10:17
    Reply to  GundarsBarons

    Ja tu esi tāds hiper apdomīgais (un varu derēt – humanitārais) intelekta gigants, tad paskaties jūtubē neskaitāmos video no Krievijas u.c. Nepdomība un stulbums ir divas pilnīgi atšķirīgas lietas, bet, piemēram, braukšana pālī vēl kaut kas pavisam īpašs. Mākslīgais intelekts promilēs – tas skan jautri. Turklāt ļoti daudz ko uzlabos mašīnu savstarpēja sazināšanās starp mašīnām, kas patlaban lielākoties aprobežojas ar vidējā pirksta parādīšanu.

    GundarsBarons
    22.03.2018 16:30
    Reply to  Nelabojams

    Pašbraucošo auto aizstāvji pat iedomāties nespēj, kāda jautrība sāksies, kad šos bezjēgā savairojušos pašbraucošos dzelžus sāks izrīkot ” jautrie puši” hakeri. Cik triljonus būs jāgrūž antivīrusos un aizsardzības sistēmās. Tagad nespēj datorus nosargāt, lai tos neizmantotu pret lietotāja gribu. Un te ļaus reālam ierocim(tonnu smagam dzelzim ar ātrumu 90km/h) pašam klejot pa ceļu. Kādas tik signalizācijas neliek ko tik neizgudro, gadu desmitiem jau, un tik un tā aizdzen auto 30sekundēs. Nosauciet kaut vienu argumentu, lai tikpat viegli nepārņemtu pašbraucoša auto vadību. Kaut vienu! Jūs vienkārši tupa ignorējiet problēmas. Nespēj kontrolēt situāciju sēžot pašam pie stūres – brauc ar vilcienu, autobusu, taksi. Bet nav jāpakļauj riskam visa sabiedrība.

    x
    22.03.2018 16:44
    Reply to  GundarsBarons

    katru gadu dzērāji un vnk atsaldētie nogalina….paskatāmies…134 cilvēki Latvijā 2017jā, un tas bija gads kurā bija vismazāk bojāgājušo.

    Kristaps Skutelis
    22.03.2018 16:45
    Reply to  GundarsBarons

    Nav jau arī tā, ka teroristi neizmantotu transporta līdzekļus, ko vada cilvēki.

    GundarsBarons
    25.03.2018 12:34

    Tas tiesa, bet to tomēr uzdrošinās mazāks skaits atsaldēto, kā nelikumīgu padarbošanos ar softu

    wils
    22.03.2018 16:46
    Reply to  GundarsBarons

    Pieļauju, ka lieto tikai podziņtelefonu, caur kuru noraidi kodētu signālu, kas šifrets maiju alfabētā un pārveidots uz morzes kodiem?
    Kā gan tu kursoru lasi?
    Telefoni arī sprāgst, nogalinot un ievainojot cilvēkus. Par datoriem nemaz nerunājot.

    GundarsBarons
    25.03.2018 12:33
    Reply to  wils

    Nemaini tēmu. Kur ir kāds pret arguments par to, ka nav reāla risinājuma pašbraucošo auto uzlaušanas drošībai?

    x
    25.03.2018 13:30
    Reply to  GundarsBarons

    nav reāla risinājuma ieslēgto (ne tikai tīklā savienoto) datoru aizsardzībai, un tomēr tos izmanto visā pasaulē teju visās jomās. šis arguments der?

    wils
    25.03.2018 19:03
    Reply to  GundarsBarons

    Nekas nav drošs, pat atomelektrostacijas un vietējās katlu mājas.

    Skābene
    26.03.2018 08:56
    Reply to  GundarsBarons

    Nu labi, nosauc kaut vienu gadījumu, kad Tesla būtu aizbraukusi no saimnieka mājas pagalma bez viņa atļaujas!?
    Teorētiski tas ir iespējams, bet praktiski cik tādi gadījumi bijuši?

    Reklāma