Sagaidāms, ka nākamā gada elektrisko automašīnu modeļos Mazda izmantos rotora tipa dzinējus, lai palielinātu nobraukuma iespējas un lādētu akumulatorus. Vienlaikus Mazda grasās arī nākamajā gadā parādīt jaunu, universālu platformu, uz kuras taps Mazda3 un arī kāds krosovera tipa auto modelis.
Rotora dzinējs Mazda automašīnās ražos tikai elektroenerģiju, kam tas varētu būt ideāli piemērots, jo rotora dzinējs aizņem nelielu vietu, to iespējams izveidot visai jaudīgu jau ar niecīgu dzinēja tilpumu.
Rotora dzinējs, kuru pazīst arī kā Vankeļa dzinēju, ir viens no Mazda visdrosmīgākajiem izstrādes virzieniem. 20. gadsimta 50. gados izstrādātais Vankeļa dzinējs uzreiz izraisīja daudzu auto ražotāju interesi, taču no visiem ražotājiem tikai Mazda darbu pie šī dzinēja ir turpinājusi līdz pat mūsdienām. Mazda bija arī pirmais ražotājs, kurš 1967. gadā laida klajā rūpnīcā ražotu automašīnu ar rotora dzinēju. Divvietīgā Mazda Cosmo Sport ar rotora dzinēju attīstīja elpu aizraujošus 110 zirgspēkus, un tās maksimālais ātrums bija 185 km/h. Nākamajā gadā klajā tika laista uzlabota modeļa versija, kura jauda jau sasniedza 128 zirgspēkus, un maksimālais ātrums 200 km/h.
Pēc vairāku gadu desmitu darba 2003. gadā Mazda paziņoja par uzlabotu rotora dzinēju Renesis, kurš ir vēl efektīvāks un ekonomiskāks par tā priekšgājēju. Rotora dzinēju Mazda ir izmantojusi RX-8 modelī.
šis ir interesanti. jo rotora dzinēja trūkums bija nepatika pret jaudas maiņu – ja te tas darbosies konstantā apgriezienu diapazonā ražojot elektrību… paskatīsim! viss jau var atdurties pret bačām akal…
Tas jau nemaina faktu, ka pēc noteikta motorstundu skaita būs jātaisa kapitālais remonts un jāmaina motora blīvējumi! šis resurss līdz kapremontam vabkelim ir baigi īsais, kaut arī pats remonta process nemaz nav sarežģīt. Tomēr motoru tāpat būs jāceļ uz galda. Arī ekonomiskuma ziņā vankelis nav nekāds “ekonomiskais”.
nu parunāsim, kad uztaisīs, kādas ir izmaksas un patēriņš. ko tur tagad tukšu muldēt.
cilvēki raksta, ka rx8 ir ar 100-200k jūdžu uz odo, atkarībā no ekspluatācijas un apkopes. protams, ir talanti kas netiek līdz 20k.
un tas ir režīmā, kad vankelis kustina auto, bet ražojot elektrību tas visdrīzāk, darbosies vadības bloka noteiktos režīmos, kas manuprāt, būs saudzīgāki salīdzinājumā ar komūtera/reisera braukšanas paradumiem – strāvas ražošanai motoru var griezt vienmērīgi, nevajag raustīt apgriezienus un mīt taho sarkanajā zonā.
un visbeidzot – ja ar šo ideju pieteiktos vaz (kuri senlaikos spec. vajadzībām izmantoja vankeļus), tad es pasmīkņātu. ja to saka mazda – why not, kurš cits ja ne viņi kaut ko saprot no rotoriem.