Reklāma

Mazda izmantos rotora dzinējus 2019. gada elektroautomašīnās

Jaunākie raksti

ASUS ROG Rapture GT-AX11000 Pro būs spēļu entuziastiem paredzēts maršrutētājs

ASUS Republic of Gamers (ROG) izziņojuši jaunu bezvadu maršrutētāju ROG Rapture GT-AX11000 Pro, kas paredzēts spēļu entuziastiem. ROG Rapture...

Klerb ir kā Tinder tiem, kuri ļoti mīl lasīt grāmatas

Lietotne Klerb varētu būt lieliska ļoti lieliem grāmatu mīļiem, lai tuvējā apkārtnē atrastu cilvēkus, ar kuriem dalīties savā grāmatu...

Miris ikoniskās Stīva Džobsa bītlenes dizaina autors

Gan Stīva Džobsa karstākie fani, gan cilvēki, kas nedaudz seko līdzi tehnoloģiju pasaule, atceras bijušā Apple izpilddirektora ikonisko stilu,...

Tesla ASV un Kanādā pārtrauc pieņemt Model 3 Long Range pasūtījumus

Elektroauto ražotājs Tesla ASV un Kanādā pārtraucis pieņemt jaunus pasūtījumus populārajam Model 3 Long Range modelim. Pasūtījumu lapā tagad...

Samsung uzskata, ka salokāmie viedtālruņi trīs gados apdzīs Galaxy S modeļus

Samsung paši uzskata, ka lokano ekrānu viedtālruņi tikai tagad sāk uzņemt apgriezienus. Sagaidāms, ka lokano ekrānu viedtālruņi tuvāko trīs...

Sagaidāms, ka nākamā gada elektrisko automašīnu modeļos Mazda izmantos rotora tipa dzinējus, lai palielinātu nobraukuma iespējas un lādētu akumulatorus. Vienlaikus Mazda grasās arī nākamajā gadā parādīt jaunu, universālu platformu, uz kuras taps Mazda3 un arī kāds krosovera tipa auto modelis.

Rotora dzinējs Mazda automašīnās ražos tikai elektroenerģiju, kam tas varētu būt ideāli piemērots, jo rotora dzinējs aizņem nelielu vietu, to iespējams izveidot visai jaudīgu jau ar niecīgu dzinēja tilpumu.

Rotora dzinējs, kuru pazīst arī kā Vankeļa dzinēju, ir viens no Mazda visdrosmīgākajiem izstrādes virzieniem. 20. gadsimta 50. gados izstrādātais Vankeļa dzinējs uzreiz izraisīja daudzu auto ražotāju interesi, taču no visiem ražotājiem tikai Mazda darbu pie šī dzinēja ir turpinājusi līdz pat mūsdienām. Mazda bija arī pirmais ražotājs, kurš 1967. gadā laida klajā rūpnīcā ražotu automašīnu ar rotora dzinēju. Divvietīgā Mazda Cosmo Sport ar rotora dzinēju attīstīja elpu aizraujošus 110 zirgspēkus, un tās maksimālais ātrums bija 185 km/h. Nākamajā gadā klajā tika laista uzlabota modeļa versija, kura jauda jau sasniedza 128 zirgspēkus, un maksimālais ātrums 200 km/h.

Pēc vairāku gadu desmitu darba 2003. gadā Mazda paziņoja par uzlabotu rotora dzinēju Renesis, kurš ir vēl efektīvāks un ekonomiskāks par tā priekšgājēju. Rotora dzinēju Mazda ir izmantojusi RX-8 modelī.

Reklāma

4 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
4 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Lapsinieks
05.03.2018 09:55

šis ir interesanti. jo rotora dzinēja trūkums bija nepatika pret jaudas maiņu – ja te tas darbosies konstantā apgriezienu diapazonā ražojot elektrību… paskatīsim! viss jau var atdurties pret bačām akal…

Skābene
05.03.2018 11:26
Reply to  Lapsinieks

Tas jau nemaina faktu, ka pēc noteikta motorstundu skaita būs jātaisa kapitālais remonts un jāmaina motora blīvējumi! šis resurss līdz kapremontam vabkelim ir baigi īsais, kaut arī pats remonta process nemaz nav sarežģīt. Tomēr motoru tāpat būs jāceļ uz galda. Arī ekonomiskuma ziņā vankelis nav nekāds “ekonomiskais”.

Lapsinieks
05.03.2018 11:29
Reply to  Skābene

nu parunāsim, kad uztaisīs, kādas ir izmaksas un patēriņš. ko tur tagad tukšu muldēt.

x
05.03.2018 12:20
Reply to  Skābene

cilvēki raksta, ka rx8 ir ar 100-200k jūdžu uz odo, atkarībā no ekspluatācijas un apkopes. protams, ir talanti kas netiek līdz 20k.

un tas ir režīmā, kad vankelis kustina auto, bet ražojot elektrību tas visdrīzāk, darbosies vadības bloka noteiktos režīmos, kas manuprāt, būs saudzīgāki salīdzinājumā ar komūtera/reisera braukšanas paradumiem – strāvas ražošanai motoru var griezt vienmērīgi, nevajag raustīt apgriezienus un mīt taho sarkanajā zonā.

un visbeidzot – ja ar šo ideju pieteiktos vaz (kuri senlaikos spec. vajadzībām izmantoja vankeļus), tad es pasmīkņātu. ja to saka mazda – why not, kurš cits ja ne viņi kaut ko saprot no rotoriem.

Reklāma