Web Analytics
More
    Reklāma

    Kopš Swedbank Open Banking atklāšanas saņemti 1000 pieteikumu un jau izveidotas 400 testa lietotnes

    Jaunākie raksti

    Kopš Swedbank Atvērtās sadarbības platformas jeb Open Banking atklāšanas pērn novembrī  saņemti vairāk nekā 1000 pieteikumu “smilškastes” videi un jau izveidotas ap 400 testa lietotnes. Interesentu vidū ir gan finanšu tehnoloģiju uzņēmumi (fintech), gan jaunuzņēmumi, programmētāji un lietotņu veidotāji no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Zviedrijas, Somijas, gan no citām pasaules valstīm, piemēram, Jaunzēlandes.

    Šo trīs mēnešu laikā kopš Swedbank Open Banking, atvēršanas, platforma ir papildināta ar jaunu saturu un tehnoloģiskām iespējām. Tā ir iespēja visiem interesentiem drošā testa vidē izmēģināt jaunus risinājumus klientu ērtībai un biznesa efektivitātei, kas ar laiku varētu tikt piedāvāti bankas klientiem.

    Reklāma

    “Esam gandarīti par uzņēmēju un lietotņu attīstītāju lielo interesi par Open Banking iespējām un priecājamies, ka aptuveni 120 no visiem pieteikumiem nāk tieši no Latvijas. Turklāt starp Baltijas valstīm no Latvijas saņemti visvairāk pieteikumu.  Tas nozīmē, ka mūsu uzņēmēji redz Open Banking piedāvātās iespējas, kā vietu, kur  īstenot savas idejas. Līdz ar Open Banking atklāšanu pagājušajā gadā sākām paplašināt robežas, piedāvājot pilnīgi jaunas sadarbības formas ar banku, un nu speram nākamos soļus jaunu risinājumu veidošanai. Tā ir iespēja jebkuram uzņēmējam un inovatīvu ideju autoram kopā ar Swedbank radīt nākotnes finanšu pakalpojumus vairāk nekā 7 miljoniem bankas klientu,” uzsver Reinis Rubenis, Swedbank vadītājs Latvijā.

    Uzlabotā Swedbank Open Banking versija

    Pašlaik Swedbank Open Banking jaunākajā testa versijā ir paplašināta dokumentācijas sadaļa, kur pievienoti papildu maksājumu veidi gan Baltijas, gan Zviedrijas tirgiem. Tāpat lietotājiem būs skaidrāks priekšstats par klientu pieteikšanās soļiem, jo ievietoti demo versijas piemēri klientu reģistrācijai un piekrišanas formai par datu nodošanu trešajām pusēm.  Šis ir viens no daudziem platformas uzlabojumiem, ko arī turpmāk plānots papildināt.

    Sākotnējā platformas versijas atklāšana bija tikai pirmais solis, lai sagatavotos bankas pakalpojumu atvēršanai trešajām pusēm, kuras ir ieinteresētas inovatīvu nākotnes finanšu pakalpojumu radīšanai kopīgi ar Swedbank, izmantojot standarta lietojumprogrammas saskarni (API).

    Swedbank Atvērtā sadarbības platforma paredz trīs sadarbības līmeņus:

    1. standarta lietojumprogrammas saskarni (API) jebkuram atbilstoši licencētam uzņēmumam;
    2. partnera lietojumprogrammas saskarni kopīgai jaunu produktu radīšanai,
    3. “smilšukastes” vidi, kurā ar testa datiem izmēģināt topoša risinājuma darbību Swedbank infrastruktūrā.

    Platformu arī turpmāk pastāvīgi pilnveidos un papildinās ar jaunu funkcionalitāti, paverot arvien plašākas iespējas sadarbības partneriem.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    2 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Falks
    19.02.2018 15:10

    kad Swedbank izveidos iespēju maksāt veikalā ar telefonu, līdzīgi kā Citadeles banka?

    digitalk
    19.02.2018 17:50
    Reply to  Falks

    Swedbank ziņas neesi mēģinājis lasīt? 08.02.2018 Swedbank šī gada pirmajā pusē visā Baltijā ieviesīs norēķinus ar mobilo tālruni Jau šā gada pirmajā pusē Swedbank Latvijas iedzīvotājiem nodrošinās iespēju veikt maksājumus ar mobilo tālruni, to veikalā vienkārši nopīkstinot līdzīgi kā bezkontakta karti. Šādas norēķinu iespējas būs pieejamas līdz ar Swedbank jaunās mobilās lietotnes izveidi, kurā jau izstrādes laikā varēs iesaistīties arī klienti. Mobilo norēķinu iespējas Swedbank ieviesīs visās trīs Baltijas valstīs vienlaikus. “Katrs otrais Latvijas iedzīvotājs izmanto Swedbank pakalpojumus, tāpēc mums ir ļoti svarīgi gan attīstīt savus risinājumus un ieviest jaunus, gan arī sagatavot klientus jaunu tehnoloģiju lietošanai. Tā, piemēram, pērn Swedbank mobilās lietotnes klientu skaits sasniedza jau 300 000, kas ir teju puse no mūsu digitāli aktīvajiem klientiem. Savukārt bezkontakta karšu norēķini nu jau kļuvuši tikpat ierasti kā e-talona lietošana. Redzam, ka mūsu klienti ir gatavi arī nākamajam bezkontakta norēķinu solim – maksājumiem ar viedtālruni. Ņemot vērā mūsu klientu skaitu un digitālo aktivitāti, tas jau šobrīd veido jauna līmeņa norēķinu ikdienu,” saka Vadims Frolovs, Swedbank Klientu servisa pārvaldes vadītājs. Patlaban Swedbank klienti ikdienā izmanto teju 260 000 bezkontakta karšu, un decembrī vien bez PIN koda ievadīšanas veikti 860 000 maksājumu. Arī vietu skaits, kur karti var tikai nopīkstināt, pastāvīgipieaug –… Read more »

    Reklāma