Pretēji sākotnējai iecerei nodrošināt iespēju pasažieru pārvadājumu pakalpojumus veikt arī privātpersonām, pašreiz Satiksmes ministrijas piedāvātie noteikumi, kas to regulētu, ir pretrunā ar Saeimas pieņemto Autopārvadājumu likumu. Taksometru izsaukšanas platforma Taxify paredz iespēju pamest Latvijas tirgu, ja plānotais regulējums stāsies spēkā bez izmaiņām.
“Jaunais noteikumu projekts paredz, ka, lai brīvajā laikā īstenotu šādu darbības veidu, ir jāreģistrē uzņēmums, jāsaņem uzņēmuma un automašīnas licence, kā arī jāmaksā sociālais nodoklis, lai vispār šādu licenci saņemtu, un tas viss sastāda ievērojamas izmaksas. Šajā gadījumā vairs nav atšķirības starp taksometru un individuālo automašīnas vadītāju pakalpojumu, un līdz ar to pilnībā zūd pieņemtā likuma jēga,” komentē Taxify vadītājs Latvijā Juris Krūmiņš. Viņš arī uzsver, ka privāto vadītāju regulējums ir būtisks, lai kopumā sakārtotu pasažieru pārvadājumu nozari Latvijā.
“Papildus pārspīlētajām prasībām izstrādātie noteikumi paredz arī to, ka mobilajai aplikācijai jāglabā dati Latvijā un jāsniedz Valsts ieņēmumu dienestam visa informācija, nevis tikai tā, kas ir nepieciešama nodokļu iekasēšanai un administrēšanai. Tas ir prettiesiski un nonāk pretrunā gan ar fizisko personu datu, gan arī komercnoslēpuma aizsardzības noteikumiem. Jo īpaši situācijā, kad, stājoties spēkā Eiropas Savienības Datu aizsardzības regulai, komersanti riskēs saņemt līdz pat 20 miljoniem lielu sodu gadījumā, ja būs izpauduši vairāk datu, nekā vajadzīgs. Ja šis regulējums netiks atrisināts atbilstoši likuma jēgai, Taxify ļoti nopietni domās par aiziešanu no Latvijas tirgus, un prognozēju, ka arī jebkurai citai mobilajai platformai šis tirgus nebūs aktuāls,” uzsver Krūmiņš.
Paradoksālā kārtā izstrādātie noteikumi privāto vadītāju darbību nevis atvieglo, bet apzināti nosaka ievērojami sarežģītākas prasības nekā taksometriem. “Vienkāršs automašīnas īpašnieka nodrošinātais pakalpojums ir “aplikts ar birokrātiju”, kas to vairs nepadara izdevīgu cilvēkiem, kuri vēlas gūt papildu ienākumus, strādājot tikai dažas stundas mēnesī ar savu privāto transportlīdzekli, nevis nodarboties ar to profesionāli,” uzsver J. Krūmiņš. Satiksmes ministrijas izstrādātie noteikumi ir sagatavoti tā, lai šāda pakalpojumu forma būtu faktiski neiespējama. Noteikumi ir pārbagāti ar prasībām, kas neizriet no likuma, piemēram, valsts sociālās apdrošināšanas avansa maksājumi, atskaitīšanās Autotransporta direkcijai un licences kartītes transportlīdzekļiem.
“Šobrīd Satiksmes ministrijas izstrādātais projekts acīmredzami balstīts atsevišķu taksometru uzņēmumu lobijā. Sakārtot šo regulējumu vajadzētu būt visas nozares interesēs,” neizpratni pauž arī SOSTAKSI direktors Aleksandrs Kolosovs. SOSTAKSI pieder 30 taksometru, no kuriem visi izmanto Taxify platformu. “Šis regulējums godīgos taksometru vadītājus faktiski nostāda neizdevīgā situācijā. Sanāk, ka mums, strādājot ar Taxify, jāiesniedz visi dati VID; reģistrēties kā privātais vadītājs neviens nebūs gatavs lielā sloga dēļ, turpretī pārējie taksometri varēs turpināt tīt atpakaļ skaitītājus un manipulēt ar ienākumiem.”
Kā jau ziņots, rudenī Saeima pieņēma grozījumus Autopārvadājumu likumā, kas paredz ieviest kopbraukšanas regulējumu. Pieņemot grozījumus, Saeima lēma, ka līdzās taksometru pakalpojumiem tiks nodrošināti arī vieglo auto pārvadājumi, un Satiksmes ministrijas uzdevums bija izstrādāt noteikumus, kā reāli tiks nodrošināta iespēja sniegt vieglo auto pārvadājumus. Likuma mērķis bija nodrošināt iedzīvotājiem alternatīvu transporta veidu, lai ērti pārvietotos pilsētā, kā arī iespēju iedzīvotājiem Rīgā papildus piepelnīties brīvajā laikā, pārvadājot pasažierus ar savu privāto transportlīdzekli.
Nu bet, naudu pelnīt grib, bojā taksistiem dzīvi, dempingo cenas. A sociālās garantijas negrib nodrošināt. KĀ arī, ja notiek avārija,taxify neko nepiešusi, draugs/stopētājs iekāpa nu sanāca. a ja firma izraisa sūdus, var piedzīt šo to. Kā arī taksim apskate 2x gadā jāiet, taxify grib izbraukt pa lēto un bez sociālām garantijām darbiniekiem. Visiem spēles dalībniekiem jābūt vienādiem noteikumiem.Ja gribi piepelnīties, sarunā draugus alkašus, kurus pa 5eur aizvedīsi uz un no kluba 5dienas vakarā.
dempingo cenas – lasīt kā rada konkurenci taksistiem, bet konkurence ir labākais stimuls nozarei attīstīties un mazliet nomest svaru. ja taksisti nečakarētu cilvēkus ar saviem trikiem, tad paši vairāk brauktu kā stāvētu. tāpēc – lai takšu bizness ierij zāles un izdara secinājumus.
Ja tu to vēl nezoināji, tad visās taksometru firmās darbojas pēc Franšīzes proincipa. Katrs taksometrs ir individuāla sia, vai pašnodarbinātais, kas izmanto franšīzes devēja logo un centrāli.
Ja notiek avārija, atbild katrs šoferis individuāli, nevis taksometru kompānija. Nodokļi netiek maksāti, jo tiek kruķīti skaitītāji un odometri!
Bet, ja man būtu teikšana, es visus takšus uzsēdinātu uz taxify platformas vai ko līdzīgu, lai VID redz onlain datus, cik kura mašīna nobrauc pēc GPS, cik klienti apkalpoti, cik piķis saņemts! Tur neko nevar nokruķīt vai nomuhļīt.
Neviena no TOP kopmanijā odometrus nekrūķi, jo mašīnas viass ir līzingā, tā pat arī ar skaitītājiem, jamaksā tikai ar karti un tad večiem nav variantu un jāprasa čeks nevis mistiska kvīts.
Tas likums attiecas netikai uz taksometru vadītājiem!
Ja es legāli gribu nopelnīt dažus eiro lai aizcvestu kādu/dažus cilvēkus uz/no Balviem, ja man jābrauc savas nepieciešamības pēc un auto ir brīvas sēdvietas; reizi, divas mēnesī.
Arī iesaki maksāt sociālās garantijas un 2x gadā iet tehnisko apskati?
Vajag saprast, kā taxify neviens 2x nedēļā nebrauks. Diendienā strādās. Tu droši vari reizi mēnesī kādu aizvest un lai piemet tev tai degvielai. Nav problēmu.
Katram taksistam ir jāmaksā soc. nodoklis no valstī noteiktās minimālās algas, ja apgrozījums ir nekāds. Kruķi nekruķī vismaz 100 EUR mēnesī jāmaksā. Gadu atpakaļ pieņēma šo likumu. Taxify vispār neko nemaksāja nodokļos tagad liek un sāk raudāt.
Nu nebūs Taxify vai Uber Eiropā dzīves. Tak EK nolēma, Uber ir standarta taxi pakalpojuma sniedzējs, viss tas ir spriedums, ka stradasiet kā visi.
Taxify es nelietoju, jo pirms brauciena es gribu zināt izmaksas, nevis spelēt ruleti. Saņemt normālu čeku, ja čeku nedod, tad čau uz redzešanos, paldies, ka atvedāt par velti.
Tava izpratne par Taxify ir aptuveni tāda pati kā tajā vecajā avīžu rakstā, kur padomju Latvijā skaidro skolēnam, kas ir internets! Neviens to internetu nav redzējis, bet palielam viss ir slikts, jo to radījuši kapitālist! Vot Sovnets, vot tā ir štelle!
Izbrauc vienreiz ar Taxify un tad komentē!
Neplānoju, bet zinu draugus, kuri reāli ir iekrituši, kaut vai pavisam nesenajā jaunajā gadā. Nav pamats neticēt. Pats vizinos ar normālām taxi kompānijam ar kurām darba vietai ir noslēgti līgumi, galva nesāp.
ja tu mēģinātu ar savām normālajām taxi kompānijām braukt jaunajā gadā pieprasot līguma izpildi, tad pie mašīnas tiktu 2. janvārī.
nu atver Taxifai aplikāciju 01.01. plkst 00:30, cik tu auto varēsi izvelēties?
ar ko tad brauca tavi draugi “kuri reāli ir iekrituši, kaut vai pavisam nesenajā jaunajā gadā”?
Tieši izmaksas ir norādītas Taxify pirms izsauc mašīnu. Tas, ka neskatās draugi pirms spiež OK, nav jau Taxify vaina
Pirms brauciena var redzēt aptuvenās izmaksas, un vienīgais pārsteigums ir citreiz pārāk zemā cena. Gandrīz visi braucieni ir zem 5 eur, un lielākā daļa 3-4 eur robežās, un tas šķiet maz, jo tā mēdz robežoties ar sabiedriskā transporta cenām. Nebraukāju arī baigos attālumus. Par aizkulisēm neko nezinu, tik bail iedomāties kā viņi no tiem dažiem eiro biznesu uztur..
Pietrūkst vienīgi favorīt šoferu izvēle vai kaut kas tādā garā.
Saņemt normālu čeku – termoprintera izdrukas papīrītis, kuru tava grāmatvedība ir gatava pieņemt, nav čeks. aptuvenās izmaksas taxify ir redzamas pirms brauciena. tā ka beidz dirst.
Rīgas taxistu mafijai ir savi lobiji.
Man patīk Taxify. Neiedziļinos peripētījās, bet izbaudu servisu.
Kurš vispār ir redzējis kādu taksify mašīnu, kas nedēļā divas stundas piepelnās?
Vēl varētu papildināt – un kura nebūtu reģistrējusies un saņēmusi speciālo takšu (dzelteno) numuru + flakonu