Web Analytics
More
    Reklāma

    Facebook rīks ļaus noskaidrot, vai esi iekritis uz Krievijas propagandu

    Jaunākie raksti

    Facebook paziņojis, ka tiek radīts jauns rīks, kas ļaus visiem interesentiem par sevi noskaidrot, vai viņi sekojuši Krievijas propagandas paziņojumiem Facebook sociālajā tīmeklī un Instagram.

    Facebook rīks radīts laikā, kad tiek veikta izmeklēšana par Krievijas apmaksātu nepatiesu ziņu un maldinoša satura izvietošanu internetā. Tāpat viltus ziņas parādījās sociālo mediju tīklos pērn notikušo ASV prezidenta vēlēšanu laikā. Tiek pieļauts, ka Krievijas radītās viltus ziņas lasījuši vismaz 126 miljoni amerikāņu Facebook sociālajā tīmeklī.

    Reklāma

    Facebook rīks parādīs, vai esi sekojis viltus ziņu tīmekļa lapām, vai esi šo saturu atzīmējis ar “Patīk”. Facebook rīks tiks izlaists līdz šī gada beigām.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    86 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    nabadanga
    23.11.2017 09:24

    Būtisks jautājums. Šis rīks attieksies tikai uz propagandas ziņojumiem ASV auditorijai vai arī citiem, ja tādi bijuši? Mani kaut kā vairāk interesē Latvija :)

    Daris
    23.11.2017 10:28

    Krievijas propaganda ( jeb notikumu un faktu versija Krievijas interpretācijā ) neapšaubāmi ir veiksmīgāka, tāpēc ka godīgāka un objektīvāka. Loģika tajā arī ir vairāk.

    Nepārliecinās vairs mani PSRS propagandai līdzīgā patosa pilnā jeņķu propaganda ( un tās Eiropas un vietējie atvasinājumi ) pēc visiem nesenajiem kariem un to globālajām sekām, ka ASV kādam pasaulē vēl ko labu, izņemot pašu plutokrātus un LGTB.

    Bet šādiem feisbuka gājieniem ir viens pamatīgs Ahileja papēdis – neviens nevar objektīvi apstiprināt ka it kā feiku atmaskotāji paši nav feikotāji to darot.
    Pēc Trampa nomelnošanas un apmelošanas kampaņas masu mēdiji sevi ir nopietni diskreditējuši.

    Tā kā visu šo ideju un pasaules uzskatu cīņu pamatā ir – uzticamība vai tās trūkums.

    Arī daudzu vietējo rusofobija – jeb slimīga apmātība visa ar Krieviju saistītā nolikšanā ( vai tā būtu Busuļa vai Prāta Vētras koncertturneja ) vnk liek domāt par kolektīvās psihozes esamību.

    Loks
    23.11.2017 10:35
    Reply to  Daris

    OMG, Delfi komentētāji par kursors uzzinājuši?

    Kristaps Skutelis
    23.11.2017 10:48
    Reply to  Loks

    Jā, es arī skatos, ka te drīz būs jāsāk bezkaislīgi dzēst laukā visādus savādus tekstiņus.

    Daris
    23.11.2017 11:29
    Reply to  Loks

    Delfos neesmu bijis jau vairākus gadus.

    **
    23.11.2017 12:07
    Reply to  Daris

    Nu ,labi tvnet utt.. ?

    Daris
    23.11.2017 14:00
    Reply to  **

    Nevienā no tiem.

    Napoleons Bonaparts
    23.11.2017 12:32
    Reply to  Daris

    Kaimiņ, liec nost telefonu, drīz dos pusdienas!

    Critical Thinker
    23.11.2017 21:20
    Reply to  Daris

    ai, tad vispār nocieties…

    wils
    23.11.2017 12:35
    Reply to  Daris

    Protams, Krievijas propaganda uzskata ka “Prāgas pavasaris” ir čehu tautas glābšana, Krima tāpat kā Latvija 1940. gadā labprātīgi pievienojās brālīgo tautu saimei. Cik versijas bija vienīgās pareizās par Malaizijas boingu? Un tādā garā varu turpināt.

    Tramps – populists, kura vārdi pagaidām maz saskan ar darbiem.

    Par Latvijas rusofobiju – Vai tik Latvija nebija tā, kas vairākus gadus aptaujās Krievijā figurēja kā TOP3 Krievijas ienaidnieks? Ja tev visu laiku saka, ka esi sliktais, tad nevajag brīnīties, ka palieku slikts.

    Daris
    23.11.2017 14:03
    Reply to  wils

    Krima ir īpašs gadījums arī man,
    jo tā lika pārvērtēt manus līdzšinējos uzskatus.
    Kaut kā par daudz emocionāli turienes lietās neiesaistīti cilvēki zināja par pašiem krimiešiem labāk, kur Krimai būt un kur ne.
    Toties krimieši labprāt pie pirmās izdevības nomainīja UA atpakaļ pret RU.
    Un viņus var saprast. Kur bija un ir UA un kur RU.

    Smieklīgi vērot kā Rietumi apkrauj Krimu ar sankcijām, liekulīgi it kā par viņiem uztraucoties.

    Bet sajūsma par “Prāgas pavasari” un tml lietām – tā nu nav kāda oficiāla “Krievijas propaganda”,
    bet atsevišķu pasistu censoņu izrunāšanās.

    Krievijā informatīvajā telpā pārstāvēts plašs uzskatu un ideju spektrs.
    Tur nav tikai melns un balts.
    Piemēram, tiklīdz Putins publiski stingri nosodīja Staļinlaiku represijas, tā savos saitos komuņjaki metās tās aizstāvēt.

    wils
    23.11.2017 14:58
    Reply to  Daris

    Vienkārš salīdzinājums – Googles meklētājā teksts “boikotēt Krievijas preces” – 4.170 rezultāti, bet “бойкотировать Латвийские товары” 134.000 rezultāti.

    Krotow
    23.11.2017 15:33
    Reply to  wils

    Tur iemesls ir arī Latvijas ne-prokrievisko mediju rakstu neesamība reklāmu spama lapu agregatoros. Tas būtu īstais nosaukums ziņu lapām krievu valodā, kur ir tikai raksta virsraksts, varbūt bilde un uzspiežot linkam, tevi izvazā pa vēl 4-5 līdzīgām reklāmu lapām tikai pēc kurām tu tiec pie adreses uz portālu/lapu ar īsto rakstu.

    wils
    23.11.2017 15:38
    Reply to  Krotow

    Protams, bet cik valstīs (bez Krievijas) ir ticis aicināts boikotēt Latvijas preces pēdējo 10 gadu laikā?

    Krotow
    23.11.2017 15:42
    Reply to  wils

    Citu tādu valstu tiešām nav. Labā ziņa – daļa no eksportētājiem tomēr spēja pārslēgties uz citiem tirgiem.

    Daris
    23.11.2017 16:20
    Reply to  wils

    Cik vēl valstīs ir ~ 300 000 nepilsoņu un vispār apzīmējums – nepilsonis?

    wils
    23.11.2017 16:50
    Reply to  Daris

    Dezinfomācija – Latvijā uz 1.07.2017 bija ~237 tūkstoši nepilsoņu.

    Turklāt Latvijā uzturās Igaunijas, Baltkrievijas, Uzbekistānas un Somijas bezvalstnieki, kā arī ar statusu Lielbritānijas Nenoteiktais.

    http://www.pmlp.gov.lv/lv/assets/documents/Iedzivotaju%20re%C4%A3istrs/010717/ISVP_Latvija_pec_VPD.pdf

    Valdis
    23.11.2017 18:12
    Reply to  Daris

    Likumā noteikts statuss “alien” ir ASV un Apvienotajā Karalistē. Kanādā arī, tikai to sauc “foreign national”. Var sameklēt vēl.

    Daris
    23.11.2017 16:18
    Reply to  wils

    Vienkāršs salīdzinājums – ~ 1,5 miljons LR un 150 miljoni KF.)))
    Bet muti te brūķē, aiz NATO paslēpušies, par visiem simts…

    Krotow
    23.11.2017 18:01
    Reply to  Daris

    Nez ko Daris darītu, dzīvojot Latvijā 1940. gada vasarā. Stātos komjauniešos vai nolīstu dibenā līdz vāciešu atnākšanai. Viņam neskādētu uzzināt, ka Staļina laikā arī idejiskos komunistus “iztīrīja” un tieši tāpēc lai viņi ar savām idejām netraucētu jaunajai nomenklatūrai.

    Daris
    23.11.2017 19:59
    Reply to  Krotow

    Kas būtu ja būtu? Tādu jautājumu vari uzdot arī sev pašam.

    Daris
    24.11.2017 15:54
    Reply to  Krotow

    Uz Sibīriju būtu 1940. tajā – kopā ar ģimeni. Vai nošauts! Bet vispār – toreiz būtu karojis, ja man būtu bijusi teikšana, nevis kapitulējis.

    migors
    24.11.2017 06:46
    Reply to  Daris

    Rusofobija ir līdzīgi kā ar LGTB, tas ir ticības jautājums nevis loģikas. Varas kungi perfekti izmanto principu “ķer zagli” un citus. Ir tik naivi domāt ka cilvēks kas to nesaprot un tic tam visam ir spējīgs ieslēgt smadzenes un sākt domāt.

    Daris
    24.11.2017 14:11
    Reply to  migors

    Jā, uzticības, uzticēšanās un ticamības jautājums ir izšķirošais.

    Daris
    23.11.2017 14:15
    Reply to  wils

    Kas attiecas uz ienaidnieku topiem – tā ir abpusēja norise.

    Oficiālā LR tās vadības un ārlietu ministra personā ir atbalstījusi ikvienu nedraudzīgu žestu pret Krieviju un mēģinājusi sīki ieriebt kur vien var.
    Pēdējā laikā tik mierīgāki palikuši, jo nav vairs pareizais aizokeāna vadonis un tranzīts arī var aiziet secen.

    Un neatceros, ka kāds ASV prezidents nebūtu bijis populists vai būtu pildījis savus priekšvēlēšanu solījumus:)
    Tramps tur nav unikāls. Viņš vismaz pārstāv WASP, ne LGTB.

    Kristaps Skutelis
    23.11.2017 14:26
    Reply to  Daris

    Ha ha, respektīvi Tava nepatika pret LGBT ir tika neizmērojama, ka pat nemani, ka Tramps ir kauna traips ASV vēsturē?

    Daris
    23.11.2017 16:29

    Mana nepatika pret LGTB ir liela.
    Jo ideoloģijas propaganda, kur to intereses tiek pasniegtas bez maz kā sabiedrībai galvenās, ir civilizācijas strupceļš.

    Bet Trampa negatīvo tēlu pa lielam izveidojuši paši ASV lielie masu mēdiji un to īpašnieki, kas a priori bija pret viņu no sākuma.
    Tramps man lika pārvērtēt melnbaltu politiķa izpratni, jo kaut kur viņš ir simpātisks, bet kaut kur reāli stulbs.
    Bet Klintons ar Monikgeitu, Bušs ar Irākas okupāciju vai Obama daudz lielaki kauna traipi.

    Kristaps Skutelis
    23.11.2017 21:16
    Reply to  Daris

    Nē, Tramps negatīvu tēlu izveidoja pats saviem spēkiem un jau pirms nonākšanas ASV prezidenta krēslā. Nevajag te tagad izdomāt visādas pasaciņas par sliktajiem masu medijiem.

    Daris
    24.11.2017 13:11

    Derētu kā reiz naivi neticēt masu mēdijiem.
    Lielo US masu mediju īpašnieki bija Klintones atbalstītāji un ,loģiski, atbalstīja savu kandidāti. Joprojām atbalsta, jo viena mafija.
    Otrkārt, kas vienam vērotājam no malas šķiet negatīvs tēls, citam normāls.
    Atceros, kas demonstrēja, kad ievēlēja Trampu. Tie, kas man nav simpātiski.)))

    Kristaps Skutelis
    24.11.2017 13:23
    Reply to  Daris

    Tieši tāpēc pilnībā pietiek pasekot tam, ko, kam un kā saka pats augsti godājamais Trampa kungs. Ar to arī pilnībā pietiek, lai par šo personu veidotos pavisam slikts viedoklis.

    Daris
    24.11.2017 13:53

    Saprotu tavu viedokli.
    Izrunājies viņš ir – oioioi!)
    Vnk man viņš simpatizē – uz citu kandidātu fona.
    Teikt ka nav pavisam gudrs, arī nevar, jo miljardieris.
    Stulbi miljardieri nemēdz būt.
    Vnk pieradis savu biznesu vadīt bez visādām akcionāru un direktoru padomēm.
    Bet te kaut kāds kongress un senāts jaucas pa starpu.
    Rodas iespaids, ka to ļautiņu vidējais intelekta līmenis ir zemāks nekā Trampam un tas vēl summējas kopā..

    Kristaps Skutelis
    24.11.2017 14:00
    Reply to  Daris

    Kurš ir teicis, ka visi veiksmīgi uzņēmēji ir visādi citādi inteliģenti cilvēki? Jā, tā mēdz gadīties, tomēr naudu var nopelnīt arī tad, ja ir tikai dažas rakstura īpašības, kas šim procesam noder. Un tas, ka esi veiksmīgs uzņēmējs nevienā acī nenozīmē, ka būsi veiksmīgs politiķis. Tramps kāreiz ir spilgts piemērs tam, ka viņš nekad nav bijis un nekad nebūs veiksmīga politiska figūra.

    Tāpēc lasot viņa sacīto var teikt, ka Tramps nav pārāk inteliģents cilvēks. Īpaši to jūt uz viņa priekšgājēja fona.

    Daris
    24.11.2017 14:32

    Taisnība.
    Protams, Tramps nebūs ipaši veiksmīgs politiķis saskaņā ar principu – politiķim vispirms jāpārstāv citu politiķu intereses.
    Nebūs arī tāpēc, ka pārāk vieglprātīgi iet uz konfrontāciju tur, kur tas absolūti nav nepieciešams.
    Bet, nobalsoja taču.
    Tātad pusi Amerikas tautas un ne to sliktāko daļu viņš jeb drīzāk – viņa vēstījums uzrunāja iepretim Klintonei, kas politikas purvā jutās kā zivs ūdenī.
    Tas purvs gan par daudz smacīgs izrādījās, vēlētājus neuzrunāja.
    Un kas bija Trampa un kas Klintones vēlētāji. Trampam – tradicionālā Amerika, kas Ameriku par Ameriku padarīja.
    Klintones – visas tās pēdējos gadu desmitos par galvenajām padarītās minoritātes, tātad destruktīvā daļa.
    Rezultātā – atkal pēc jau apnikušā principa ( jo labāku kandidātu vnk tai purvā, kur naudas daudzums kampaņai ir gandrīz izšķirošais ), uzvarēja, manuprāt, mazākais ļaunums – Tramps.
    Vēl jāatceras ASV politiski juridiskā sistēma, kur nieka tiesnesis var nostopēt prezidenta rīkojumu.
    Bet tas tiesnesis arī cilvēks un varbūt ne īpaši gudrs vien ir un var rīkoties pēc principa – man nepatīk Tramps un tāpēc nostopēju.
    Un izjūk visa uz papīra it kā skaistā – atsvaru un ierobežojumu sistēma.
    Rezultātā – savu darbu prezidents darīt nevar un viņam atliek vien muldēt Tvīterī.)

    x
    24.11.2017 19:41
    Reply to  Daris

    Jā priekš biznesa uzsākšanas viņaam bija tikai pāris milijoni no tēva:) Pats intervijā smagi nopūtās atzīdams, ka naudas vinam neesot bijis, tikai viens (vaii cik tur) milijoni dolāru:D

    Krotow
    23.11.2017 15:45
    Reply to  Daris

    Vai tad Krievijas vara ir kļuvusi Latvijai draudzīgāka? Līdz šim pamatā bija tikai uzskrūvētas gāzes cenas, Latvijas preču boikots un “tautiešu atbalsts”, kas drīzāk līdzinās lienošai aneksijai. Vēl nacisti, fašisti, labusi un kas tur vēl.

    Daris
    23.11.2017 16:37
    Reply to  Krotow

    Krievija vara un sabiedrība nav a priori
    nedraudzīga Latvijai.
    Kādreiz tiešām bija stiprāki izteicieni.
    Tagad vērojama tāda kā nožēla un zobgalīga ironija – typa – PSRS laikos bijāt mūsu elite,
    vēlāk varējāt būt kā Somija,
    bet tagad jums jau 400 000 aizbraukuši…

    wils
    23.11.2017 17:51
    Reply to  Daris

    Pirms Otrā pasaules kara Latvijas un Somijas ekonomikas bija salīdzināmi vienādas, t.i. Iekšzemes koprodukts uz vienu iedzīvotāju bija tuvu identiski.
    http://www.journals.vu.lt/politologija/article/view/8428
    47.lpp iekš pdf, 6.rinda

    Daris
    23.11.2017 20:03
    Reply to  wils

    Atkal – kas būtu ja būtu.
    Nebūtu latvju streļķi izglābuši Ļeņinu, un … boļševisms rezultātā 1940.nācis atpakaļ pār Latviju, mēs mož lepni dzīvotu Krievijas impērijā.

    x
    24.11.2017 07:28
    Reply to  Daris

    Paldies, nē viss kas saistīts ar krieviju ir apkaunojums…
    Pasaulē resursu ziņā lielāka un tajā pašā laikā nabadzīgākā valsts pasaulē. (arī garīgi) :D

    Daris
    24.11.2017 13:19
    Reply to  x

    Garīgi Krievija noteikti nav nabadzīgākā. Pareizticība krievus ir izveidojusi par visnotaļ sirsnīgiem cilvēkiem, lai arī boļševisma ateisms savu paveicis.
    Tāpat krievu kultūra – mūzika, rakstniecība utt. ir augstā līmenī.

    Kas attiecas uz nabadzību ( dzīves līmenis gan tur ir līdzīgs Latvijas dzīves līmenim ) dēļ dabas resursu peļņas nevienmērīgās sadales, jā, tas ir stulbi.
    Viens no iemesliem, protams, ir 90.to prihvatizācija, lai izveidotu kapitālismu par katru cenu.

    x
    24.11.2017 19:45
    Reply to  Daris

    Bet, kās tas nākas, ka lielākā daļa ir netīrīgi nevīžīgi saulespuķu sēkliņu ēdāji? Vai aizmirsu piedevām alkaholiki, kurus neviena valts nemīl, pat tie kuri saka, ka ir draugos…
    Zinu, protams arī normālus krievus, bet diemžēl Latvijai nav īpaši paveicies ar tiem kuri šeit palikuši…

    Krotow
    23.11.2017 18:03
    Reply to  Daris

    Mēs arī būtu kā Somija ja tavi “vovani” te divreiz neieviestu kārtību (1940-41, 1945-91, ja aizmirsies).

    Valdis
    23.11.2017 20:38
    Reply to  Daris

    Par tiem 400 000 tūkstošiem. Uzmanīgi izstudē bildi. Viņā var redzēt ļoti daudz. Gan to kā latvieši bija uz robežas, lai kļūtu mazākumā. Gan to, kas un kad tika ieradies un pēc tam sapakojis koferus …
    comment image

    Valdis
    23.11.2017 18:22
    Reply to  Daris

    Tipveida Kremlinu teksts – Oficiālā LR tās vadības un ārlietu ministra personā ir atbalstījusi ikvienu nedraudzīgu žestu pret Krieviju un mēģinājusi sīki ieriebt kur vien var. Varētu kādu piemēru sīko ieriebēju nedraudzīgajiem žestiem?

    Daris
    23.11.2017 20:13
    Reply to  Valdis

    Tu man papriekš kādus trīs piemērus par raksta tēmu – ar propagandas viltus ziņām.

    Valdis
    23.11.2017 20:27
    Reply to  Daris

    Ko, nav ko teikt vairs? :D Kremlis instrukciju ar piemēriem aizmirsis sagatavot? :D

    Daris
    23.11.2017 21:15
    Reply to  Valdis

    Tu man papriekš divus trīs piemērus t.s.propagandas viltus ziņām.

    Critical Thinker
    23.11.2017 21:22
    Reply to  Daris

    tak ignorēt šo trolli, pats aizvāksies nepaēdis

    Valdis
    24.11.2017 08:55

    Ja saliek kopā visus šī troļļa tekstus, iezīmējas standarta komplekts, ko kremlini bīda informācijas telpā. Kursoram būs jādomā, ko ar šādiem darīt.

    Valdis
    24.11.2017 08:54
    Reply to  Daris

    Nespēja ar piemēriem apstiprināt savus apgalvojumus nozīmē melošanu.

    Daris
    24.11.2017 13:23
    Reply to  Valdis

    Tu tiešām domā, ka kolekcionēju šādas lietas?) Piemeklē pats interneta resursos un atradīsi labi daudz.

    Valdis
    24.11.2017 22:18
    Reply to  Daris

    Tas, ka tavu amata brāļu saražotu sū…melu internetā ir labi daudz, nepadara viņus mazāk smirdīgus.

    Vilnis Salenieks
    23.11.2017 10:35

    Kremļa boti lej propagandas samazgas arī kursorā – pēc pēdējām metodičkām visiem sen apnikusī fašisma klišeja nomainīta uz “jaunu” bubuli rusofobiju.

    **
    23.11.2017 12:10

    Man liekas ,ka viņi meklē meklētajos noteiktiem atslēgas vardiem portālus kur tiek runāts ,krieviju..

    Critical Thinker
    23.11.2017 21:24
    Reply to  **

    tā izskatās. pārāk jau nu dīvains bija šis ex machina

    x
    23.11.2017 11:25

    es domāju, ka kremļa propagandu pareizi detektē tikai kasperska produkti, tirgū labākie.

    nabadanga
    23.11.2017 12:53
    Reply to  x

    Hmm, pirmo reizi dzirdu, ka produkti, ar kuriem man ir ļoti cieša saskarsme, detektē propagandu :D

    Krotow
    23.11.2017 13:34

    Skatos kā noderīgie id…. satraukušies par propagandu Latvijā un nezinu vai raudāt vai smieties. Liecieties taču mierā, vēl tulznas uz pirkstiem uzrausiet.

    **
    23.11.2017 14:46
    Reply to  Krotow

    Labāk jau uzraut tulznu ,nekā zaudēt roku ….

    Krotow
    23.11.2017 15:40
    Reply to  **

    Mūsdienu realitātē var ātri pazaudēt pilnīgi visu. Vai dēļ Kremļa mazuļa un pietuvināto kodlas revanšisma vai dēl padumja un lecīga ASV prezidenta izlēcieniem. Mums tuvāk sanāk pirmais gadījums. Ir arī pieredze, ko no turienes var sagaidīt. Slikti, ka viss aprobežojas tikai ar Facebook cenzūru, nevis ar kaitnieku noteikšanu un deportēšanu.

    Daris
    23.11.2017 16:42
    Reply to  Krotow

    Noderīgāk ir padomāt, ka dzīvē viss var mainīties, ari savienības, bloki etc…Tāpēc nav ko lekt uz eža..

    x
    23.11.2017 18:02
    Reply to  Daris

    es ar saku – kaimiņiem var nākties beigt taisīt rebes un būvēt modernu valsti, iestāties attīstīto valstu ekonomiskajos un militārajos blokos….cik ilgi lēks ar tirsu uz eža, notrallinās atlikušo valsti un būs milzu izmēra zimbabve. tiesa, ne ilgi – ķtr palīdzēs ar barteru – investīcijas pret pusi no teritorijas. visi cara pūliņi, audzējot teritoriju, būs vējā!

    Daris
    23.11.2017 21:07
    Reply to  x

    Interesantāk ir domāt kā būs, kad LR vairs nebūs ES naudiņas, ja tagad ar visām tām knapi savelk galus…

    Kristaps Skutelis
    23.11.2017 21:18
    Reply to  Daris

    Kāreiz beidzot būs jāsāk domāt ar pašu galvām un būs kaut kāds potenciāls reālai izaugsmei nevis veģetēšanai uz “svešiem” lauriem.

    Daris
    24.11.2017 13:30

    Pilnīgi piekrītu.
    Tikai kaut kādu industriju arī derētu attīstīt, veidojot uzņēmējdarbībai labvēlīgu vidi, lai cilvēkiem ir darba vietas un nav jābrauc prom.
    Baidos, ka tikko nebūs ( ja nebūs), Eiropas naudas, vnk pacels nodokļus lai uzturētu ierēdņu aparātu līdzšinējā līmenī un turpinās Latviju ekstensīvi izsaimniekot.
    Tāpēc arī domāju, ka labas kaimiņattiecības ir svarīgākas par negatīvu attieksmi jau ideoloģiskā līmenī. Der mācīties no Somijas un Baltkrievijas piemēriem.

    Kristaps Skutelis
    24.11.2017 13:35
    Reply to  Daris

    OK, mēs sapratām, ka Krieviju uzskati par mūsu galveno un vienīgo eksporta tirgu, kuru negribi zaudēt kaut kādu sliktu attiecību dēļ. Vairāk to atkārtot nevajag.

    Daris
    24.11.2017 16:01

    Tā neuzskatu.
    Bet kā vienu no – tas gan.
    Nav jēgas pasliktināt attiecības, bet gan tieši pretēji. Viss Vakareiropas bizness domā kā tās uzlabot.

    Kristaps Skutelis
    24.11.2017 16:05
    Reply to  Daris

    Ja raugās tikai no biznesa viedokļa, tad viss pareizi.

    Daris
    24.11.2017 16:31

    Domā, ka ASV čakarējot Krieviju un izmantojot tajā Latviju, nevadās no biznesa viedokļa – cīņas ar konkurentiem?

    Daris
    24.11.2017 16:37

    Domā, ka piemēram mūsu akadēmiķa Kalvīša izstrādāto meldoniju pasludināja par dopingu ne aiz konkurences?
    Nekāds dopings, vnk ļauj trenēties ar lielāku slodzi.
    Būtu izstrādājuši to jeņķu labsratorijās, viss būtu OK.

    Kristaps Skutelis
    24.11.2017 16:39
    Reply to  Daris

    Neesmu farmaceits un nezinu to virtuvi, bet tava vēlme visur uzzīmēt ASV vs. Krievija cīņu ir apbrīnojama. Un reizē arī ļoti apnicīga :)

    Daris
    24.11.2017 18:14

    Ne visur, bet mēs esam pa vidu kā tāda maiņas monēta, bet nekritiski 100% pieslejamies vienai pusei.
    Apnicīga varbūt, bet pie tās (arī apnicīgās :) vienpusīgās 100% vienā virzienā, līdzsvara labad gribot negribot sanāk par labu otrai pusei.

    Kristaps Skutelis
    24.11.2017 18:29
    Reply to  Daris

    Bet ja ar to otru pusi ir bijusi tikai slikta pieredze, tad šāda attieksme taču ir saprotama, vai ne?

    Daris
    24.11.2017 19:37

    Sliktā pieredze ir bijusi tikai ar komunistisko PSRS un arī tad lielākoties pirms un pēckara periodos, t.i.Staļinlaikos,
    ne ar Krievijas Impēriju vai šodienas Krievijas Federāciju.
    Padomjlaiki kopumā arī nemaz tik slikti nebija, garlaicīgi no šodienas skata gan :)
    Bija savi plusi un mīnusi.
    Komunālie ~ 10 rubļi un izdzīvot varēja ar tā laika minimālo – 70.rubļu algu.
    Tikai tā sarkano melšana traucēja.
    Tāpēc man ir alerģija, ja atkal dragā ideoloģiju, bet nu jau otrā puse.

    Un, skatoties vēsturē, tad jau ungāriem, čehiem, slovākiem, horvātiem vajadzētu nebeidzami cepties pret austriešiem, kas reiz bija Austroungārijas Impērijas kodols. Visi mazie kaut kad zem lielākiem ir bijuši:)

    Daris
    24.11.2017 16:06
    Reply to  Daris

    Bēdīgi vērot, kad pilnībā izpildām ASV ģeopolitisko agendu kā pierobežas valsts,
    un tai pat laikā ar ASV ekonomiskie sakari mums vispār ir pšiks.
    Pārdodamies lēti , ideoloģijas vārdā, bet ieguvums mums nekāds.

    Kristaps Skutelis
    24.11.2017 16:07
    Reply to  Daris

    Kādi dati par to liecina?

    Daris
    24.11.2017 16:24

    Kaut vai LV eksporta importa statistika un ASV daļa tajā.

    Turpinot par ziņām un viltus ziņām – ar tām esot pelnījuši katrs kam nav slinkums.
    Un no abām kandidātu pusēm.
    Lasīju par dažiem IT spečukiem Bosnijā Hercegovinā no nabadzīga miestiņa, kas ar tām reāli kapitālu uztaisījuši. Maksājuši paši ieinteresētie amerikāņi.
    Bet divas lietas, kas Klintoni reāli pazudināja –
    viņas vēlme “norakt” konkurentu Sandersu un FIB direktora apstiprinājums neilgi pirms vēlēšanām, ka turpinās izmeklēt nedroša servera izmantošanu sarakstei ar slepenu info.
    Arī Vikīliks atslepenotie e-pasti ar visnotaļ cinisku saraksti. Jeņķi nav stulbi, paši saprata kas un kā.

    Kristaps Skutelis
    24.11.2017 16:26
    Reply to  Daris

    Parādi aktuālos Latvijas eksporta datus.

    Krotow
    23.11.2017 18:05
    Reply to  Daris

    Nosauc kaut vienu reālu iemeslu lai čupotos ar pašreizējos Krievijas varu (es neteicu – krieviem). Citplanētiešu uzbrukumu nevajag pieminēt.

    Daris
    23.11.2017 21:13
    Reply to  Krotow

    Vienu reālu? LR uzturot reāli draudzīgas attiecības ar lielo kaimiņvalsti, automātiski izpaliktu nepieciešamība pēc kara daudzināšanas kā tagad.
    Nerunājot nemaz par visām citām ekonomiskajām iespējām.

    Raitis Pāvuls
    23.11.2017 22:30

    Un ko šis rīks noteiks, tikai to, vai raksts ir lasīts un vai tas patīk? Kā viņi var novērtēt manu attieksmi? Tā faktiski ir tāda paša muldoņa kā tauku daudzuma noteikšana sveroties – ne svari zina augumu, ne kaulu blīvumu, ne arī ko citu jēdzīgu – svari zina vien svaru. Tā arī šī programma – tu uzķēries! tu esi tāds un šitāds, jo neklausīji amīšiem, bet lasīji, ko raksta krievi!
    Vai šī programma atšķir viltus ziņas tikai no Krievijas vietnēm, vai arī viltus ziņas vispār?

    Dzintars Liepiņš
    24.11.2017 09:17

    Opā – arī šeit bija ielīdis fašistu rokas puisis Dairis, kurš aizstāv slepkavības, melus un karu! Bannot ārā bez žēlastības tādus melu propogandas un fašisma slavinātājus – lai iet un vāc malciņu gāzes lielvalstī.

    Daris
    24.11.2017 13:38

    Laba diskusija –
    redzu lielu atšķirību starp tiem, kas ja arī kritiski noskaņoti pret atšķirīgiem uzskatiem,
    vēlas argumentēt un pamatot savu viedokli,
    un tiem, kas spējīgi runāt vien ku-kū lozungu līmenītī.)
    Pēdējie tad arī ir attiecīgās propagandas upuri.

    Krotow
    24.11.2017 18:52
    Reply to  Daris

    Diez kāpēc tikai jūs, cien D. lieniet visur par notes puļķi. Lieciet nost interneta komentārus un izdariet arī ko sabiedrībai noderīgu.

    Valdis
    24.11.2017 22:28
    Reply to  Daris

    Precīzi noraksturoji pats sevi – runā “vien ku-kū lozungu līmenītī”. Kur tad palika tavi argumenti, kad es viņus palūdzu? Uzreiz aizmuki krūmos!

    Reklāma