Web Analytics
More
    Reklāma

    Jaunais Audi A8 – pirmais luksusa klases sedans ar elektrificētu spēka piedziņu standarta aprīkojumā

    Jaunākie raksti

    Jaunais Audi A8 ir pirmais luksusa klases sedans ar elektrificētu spēka piedziņu standarta aprīkojumā. Tā iekšdedzes dzinēji būs aprīkoti ar daļēja hibrīda (Mild Hybrid) tehnoloģiju, kas nozīmē kvalitatīvāku darbību, labāku veiktspēju un augstāku efektivitāti. Tehnoloģijas pamatā ir 48 voltu elektrosistēma, un Audi A8 ir pirmais modelis, kam tā darbojas kā galvenā elektrosistēma. Audi A8 tiks prezentēts šī gada 11. jūlijā Barselonā, Spānijā Audi Summit laikā.

    Daļējā hibrīda sistēma sastāv no diviem galvenajiem komponentiem – ūdens dzeses 48 voltu siksnas ģeneratora-startera (BAS), kas papildina tradicionālo vārpstas starteri. Tas jaunajā Audi A8 ir nepieciešams tikai auksta dzinēja iedarbināšanai. Otrs komponents ir bagāžas nodalījumā uzstādītais litija jonu akumulators, kas uzkrāj MHEV (daļējā hibrīda elektroautomobiļa) enerģiju, kā arī 48 voltu sistēma.

    BAS priekšrocības ir īpaši pamanāmas, kad vadītājs piebrauc pie sarkanās gaismas vai apļveida krustojuma. Ja bremzēšanas laikā ieslēdzas luksofora zaļā gaisma vai atbrīvojas ceļš un vadītājs atlaiž bremžu pedāli, tiek iedarbināts iekšdedzes dzinējs un automobilis nekavējoties uzņem ātrumu. Tas ir iespējams, pateicoties ģeneratoram-starterim, kas ir pastāvīgi savienots ar iekšdedzes dzinēju.

    Jaunā spēka piedziņa pavisam īpašā veidā apvieno efektivitāti un komfortu – Audi A8, pārvietojoties ar ātrumu no 55 līdz 160 km/h, var līdz pat 40 sekundēm ripot ar pilnībā izslēgtu dzinēju, neradot trokšņus un izmešus. Tiklīdz vadītājs atkal nospiež gāzes pedāli, BAS ātri un vienmērīgi iedarbina iekšdedzes dzinēju. Turklāt Start/Stop funkcija kļūst pieejama, sākot ar 22 km/h.

    Ērtā Start/Stop funkcija jaunajā Audi A8 būtiski atšķiras no iepriekšējām sistēmām. Ar plašu savienojamības funkciju klāstu aprīkotais sedans spēj atpazīt dažādas satiksmes situācijas. Ja ceļš priekšā ir brīvs, BAS ātri iedarbina iekšdedzes dzinēju, ļaujot vadītājam strauji uzsākt kustību. Pēc ilgstošas apstāšanās un gadījumos, kad vadītājs vēlas ieslēgt gaisa kondicionētāju, iekšdedzes dzinējs tiek iedarbināts īpaši klusi un vienmērīgi. Automobilis ir aprīkots ar jaunu funkciju – tiklīdz Audi A8 priekšā esošais transportlīdzeklis uzsāk kustību, tiek iedarbināts dzinējs, pat ja bremžu pedālis ir joprojām nospiests. Šāda kontroles stratēģija ļauj vadītājam nekavējoties iekļauties satiksmes plūsmā.

    Lai panāktu tik augstu efektivitāti, jaunais Audi A8 ir aprīkots ar izsmalcinātu dzinēja vadības sistēmu. Tā apstrādā gan maršruta datus, gan informāciju no daudzajiem sensoriem, tostarp priekšējās kameras. Dzinēja vadības sistēma izmanto šo aprīkojumu, lai noteiktu, vai A8 atrodas ripošanas vai enerģijas uzkrāšanas režīmā. Visi šie risinājumi ne tikai uzlabo komfortu, bet arī ietaupa degvielu. Audi A8 daļējā hibrīda sistēma samazina degvielas patēriņu līdz pat 0,7 l/100 km.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    6 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Artis Markots
    14.06.2017 12:15

    Kas tie par murgiem tur sadzejoti? Un virsraksts jau nu galīgi neatbilst raksta saturam

    Skābene`
    14.06.2017 15:03

    Tāds apraksts un finālā visa tā sistēma ietaupa tikai 0,7 litrus uz 100km! :D

    A
    14.06.2017 15:33
    Reply to  Skābene`

    līdz pat 0,7 l/100 !!!Līdz pat!!!

    GundarsBarons
    14.06.2017 18:25
    Reply to  A

    …līdz pat 700eur mēnesī par šito komplicēto sistēmu apkopi un uzturēšanu kārtībā. Ja nedarīsi, tad pēc gada viss tas ūbersarežģītums sāks pats patērēt vismaz 0,7l/100km vairāk.
    Jā, izsmiekls no progresa. Man jau liekas, izslēdzot liekas, tajā brīdī nevajadzīgas iekārtas autiņā var lielāku ekonomiju izspiest no dzinēja.

    Krotow
    26.06.2017 18:28

    48V vairs neskaitās drošs spriegums. Nosist nevar, taču sajust jau var.

    Edmunds
    26.06.2017 19:31
    Reply to  Krotow

    “Nosit” nevis volti, bet gan ampēri !

    Reklāma