Web Analytics
More
    Reklāma

    Sony ar pilna kadra A9 fotoaparātu vilinās profesionāļus prom no DSLR

    Jaunākie raksti

    Sony vakar Ņujorkā ir izziņojis jaunu bezspoguļa fotoaparāta modeli A9, ko pats ražotājs labprāt dēvētu par DSLR “killeri”. Sony uzskata, ka A9 bezspoguļa fotoaparāts noderēs pat sporta un dzīvās dabas fotogrāfiem.

    Sony A9 aprīkots ar 24.2 megapikseļu pilna kadra matricu, jaunu Bionz X attēla apstrādes procesoru. Bezspoguļa fotoaparātam ir uzlabota fāzes nobīdes autofokusa darbība ar matricā iebūvētiem 639 autofokusa punktiem, kas noklāj 93% no matricas. Tāpat fotoaparāts ieguvis iebūvētu 5-asu attēla stabilizācijas mehānismu.

    Reklāma

    Sony A9 bezspoguļa fotoaparāts varēs uzņemt 20 kadrus sekundē, īsākais slēdža laiks ir 1/32 000 sekundes daļa (elektronisks) vai 1/8000 (mehānisks). Tāpat ar A9 varēs uzņemt 4K video. Sony beidzot pārstrādājis akumulatoru, kas nāk līdzi no pirmajiem Sony NEX modeļiem no tālā 2011. gada. Jaunais akumulators ar vienu uzlādi kalpos līdz pat 500 kadriem. Sony A9 ir iespēja ievietot divas SD atmiņas kartes, fotoaparātam ir arī Ethernet pieslēgvieta.

    Pagaidām Sony nav ļāvis žurnālistiem fotografēt ar A9, jo fotoaparātu vēl esot jāpielāgo. Sony A9 būs iegādājams no 25. maija, tā cena būs ap 4000…4500 eiro.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    61 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    x
    20.04.2017 09:18

    ja šī bezspoguļa AF un energoefektivitāte ir pacelti DSLR līmenī, tad vēl paliek atbalsts un orientētība uz fotogrāfiem – lasīts, ka sony pagaidām nenodrošina to, ko sagaida profi, kam svarīgi ātri risināt problēmas. vēl tie dīvainie gadījumi, kad soņku plates korodē bez nekādas ūdens klātbūtnes, un beigās verķim garantijas laikā tiek atteikta nomaiņa, jo uzskata ka pats izpeldinājis. un šeit nav svarīgs gadījumu daudzums, bet sony nostāja – klientam nav taisnība, punkts. canon un nikon arī ir problēmas, bet viņi tās risina, nevis noliedz.

    protams, vienmēr būs kāds kam lieliski der jauns piedāvājums, bet tad jau redzēs vai un cik dziļi sony spēs iegrauzties pro segmentā.

    KKTK
    20.04.2017 09:20

    Ir profesionāļi, kas ir veiksmīgi pāgājuši uz šādiem “ziepīšiem”. Bet lielākajai daļai tomēr prasās svaru un izmēru rokās, kaut vai dēļ tās pašas stabilitātes. Tāpat arī ar to lūrēšanu mirgojošā ekrānā, tas tomēr nav salīdzināms ar analogo skatu meklētāju. Hmm, nez kā ir spilgtā saules gaismā…

    x
    20.04.2017 09:45
    Reply to  KKTK

    lielai daļai profu jau sadzīvotas profkaites, un viņi priecātos par mazāku svaru.
    tie, kam žanrs ļauj, protams, ka nekavējas pāriet uz vieglākām sistēmām, bet ir žanri, kur pagaidām dslr ir vienīgais kas dara to, kas vajadzīgs.

    kas ir analogais skatu meklētājs, pie joda? rāda bildi, nevis 0 un 1? nu, bildi rāda arī EVF.

    Skābene
    20.04.2017 09:55
    Reply to  x

    Ja pats aparāts ir vieglāks par objektīvu, tad darbojas svārsta princips un būs baigais lauziens uz plaukstas locītavām. Tā kā dažreiz labāk lielāks svars aparātam, bet mazāka slodze uz locītavām!

    x
    20.04.2017 09:57
    Reply to  Skābene

    saki, aparāta turēšanā locītavas nepiedalās, tikai objektīva?

    Skābene
    20.04.2017 10:17
    Reply to  x

    satver lāpstu aiz kāta gala un paturi viņu uz priekšu izstieptā rokā un tad pamēģini satvert to pašu lāpstu kātam pa vidu un paturēt taisni uz priekšu izstieptā rokā! Abos gadījumos plaukstas locītava būs iesaistīta lāpstas turēšanā, bet turot to kātam pa vidu būs jāpieliek daudz mazākas pūles un roka tik ātri nenogurs kā pirmajā variantā.

    Hans
    23.04.2017 17:15
    Reply to  Skābene

    Žēl gan, ka fotogrāfi tik dumji un neviens vēl nav iedomājies turēt kameru aiz masas centra, vai ne? Vai izmantot statīvu, tas arī nevienam neienāk prātā. Skābenes pasaulē neviens fotogrāfs nevar saprast, kādēļ rakstā redzamajam objektīvam ir ķepa masas centrā… Nez kam tā būtu domāta…

    Lapsinieks
    20.04.2017 10:03
    Reply to  Skābene

    tas atkarīgs no objektīva. milzīga starpība – mazais 50nieks/pankūka vai milzīgs smags zūms. vai kāds 800nieks

    Khe
    20.04.2017 09:50

    Nevis:
    “Bezspoguļa fotoaparātam ir uzlabota fāzes nobīdes autofokusa darbība ar matricā iebūvētiem 639 pikseļiem”
    Bet 693 auto fokusa punkti!
    Skata meklētājs nebloķējas fotogrāfējot, buferis spēj sagremot 241 raw failu/362 jpeg failu pirms piepildās, attēla stabilizācija sensorā.

    Sakat ko gribat bet bezspoguļi ir nākotne.

    x
    20.04.2017 09:52
    Reply to  Khe

    jā, telefonos nav spoguļa.

    Khe
    20.04.2017 09:54
    Reply to  x

    Bezspoguļa fotoaparātiem ir nākotne. Šādi ir labāk?

    Jānis
    21.04.2017 05:06
    Reply to  Khe

    Tieši tā! Faktiski jau tā ir tagadne. Brendi kā Nikon un Canon sen jau stagnē. Paskatieties kādu pornogrāfiju viņi uztaisīja no D7500! Pentax jau sen iet pa rokām un meklē jaunus saimniekus. Attīstās tieši bezspoguļi. Ne tikai Sony. Un tie kas te augstāk gudri spriež par svaru un locītavām – vairums fotogrāfu kas ar to pelna maizi ir pietiekami ekipēti. viņiem ir statīvi un objektīvi kas ļauj pietiekami elastīgi pielāgoties. Un galu galā tāpēc ir stabilizācija tieši matricai. Pie tam viņa brīnišķīgi sadarbojās ar stabilizāciju (ja tāda ir) objektīvā. Nikona un Canona DSLRi vienkārši stūrī nervozi pīpē kad runa ir par tādu tandēmu. Vēl viens pluss par labu Sony – viņi jau daudzus gadus sadarbojās ar Zeiss un Sony ir pieejams visai iespaidīgs arsenāls gan savu gan citu ražotāju optikas.

    🚶🏻
    22.04.2017 16:32
    Reply to  Jānis

    Kas Tev Tur stagnē? Kad pienaks laiks nīkonis, un kokons parnems grozus savas rokas, lai gan ne uz bridi vini nav neko ari zaidejusi.
    Esiet pamanijusi, ka visus apskatus salidzinosos testus veic kjipa pro fotografi, nu ja viniem jau daudz briva laika, lai ar tadu lietu nodarbotos, lidzigi, ka seit tuksa muldesana bezspogulis vs dslr bmw vs audi, tapat ne jus te pirksiet kko no pro gala ne esiet lietojuši, dala seit tikai fantaze, ka butu, ja butu😂
    Jaizvelas tas, kas prieks katra ir labakais/ertakais un protams tas ko var atlauties, un jabildē…

    Jānis
    23.04.2017 04:40
    Reply to  🚶🏻

    Kad pienāks laiks – Nikon un Canon tāpat kā Pentax vai Haselis ies pa rokām izmisīgā cerībā pārdot sava brenda bijušo godību iespējami dārgāk. Varbūt es kaut ko esmu palaidis garām.. Nosauc lūdzu, ja vari, kādas inovācijas ir ieviesuši Canon un Nikon savos aparātos pēdējos gados? Par Canon es zinu mazāk, bet Nikon neko vairāk kā noņemt AA filtru, uztaisīt pagriežamu/atlokāmu/skārienjūtīgu ekrānu un nesakarīgā secībā ta pievienot, ta noņemt Wi-Fi un GPS saviem pēdējo gadu modeļiem nav spējis. Kas no tā foto pasaulē bija kaut kas jauns?

    Lapsinieks
    23.04.2017 09:28
    Reply to  Jānis

    labi. un kādas, tavuprāt, ir vajadzīgākās un populārākās bling-bling inovācijas, kuras nepieciešamas frofesionālam fotogrāfam (kuri ir dažādi – sports, pasākumi, studijas, you name it)

    Jānis
    23.04.2017 10:37
    Reply to  Lapsinieks

    Vajadzības ir ļoti dažādas atkarībā no tā pie kā tur strādā. Reportāžas, sports, portreti, priekšmeti, kāzas utt – katra disciplīna uzliek mazliet citādas prasības pret tandēmu aparāts+objektīvs. Un tomēr. 5 asu stabilizācija sensorā + stabilizācija objektīvā – Nekad nevar būt par skādi. Lielāks autofokusa punktu skaits – vienmēr iepriecina. pie tam Sony ir hibrīda kamēr Nikona vai Canon – viena veida. Liels bufera apjoms un liels FPS pat uzņemot RAWā – nevienam neliksies mīnuss. Sensors – daudz ir sensoru ar līdzvērtīgiem MP. Tomēr Sony piedāvā inovatīvu risinājumu – viņi nav pirmie – tomēr vieni no pirmajiem tāda līmeņa aparātā kas izmanto šo tehnoloģiju. Gan mehāniskais gan elektroniskais slēdzis – pamēģini nofotgrāfēt briedi dabā ar DSLRa blīkš-blākš ko taisa spogulis un slēdzis.. Vai kad gribās neuzkrītoši kaut ko paknipsēt reportāžai vai tas pats street foto.. Nikona un Canon aptuveni līdzvērtīgus Body piedāvā par kādiem 1500-2000$ dārgāk. Pie tam tie ir milzu izmēra lamatas! Tad pasaki kāpēc pirkt lielu un neveiklu Nikon D5 body, ja es par to pašu naudu varu paņemt pat labāku kameru ar pieklājīgu objektīvu? Ja profiņi nesmādē Sony A7 un A7R otro inkarnāciju – tad šī noteikti aizies!

    x
    23.04.2017 10:59
    Reply to  Jānis

    visi tie jaunievedumi un tehniskie brīnumi ir derīgi tikai tad, ja ražotājs nodrošina pro līmeņa atbalstu.

    kad sony Imaging PRO Support reāli darbosies labāk par canikona professional services, tad var notikt izmaiņas. viss pārējais ir lirika.

    Jānis
    23.04.2017 11:04
    Reply to  x

    Mini lūdzu kādu piemēru! Kā tev ir izlīdzējis, piemēram Nikon, nodrošinātais PRO supports Latvijā?

    x
    23.04.2017 11:31
    Reply to  Jānis

    es neabonēju NPS, tāpēc neesmu ieinteresētā puse. sony prasa lai pretendentam ir vismaz 2 pilnkadra kameras, nikons šādu prasību neuzstāda. kāpēc? tāpēc, ka sony paļaujas, ka cilvēkam pašam ir rezerves kamera un tā nebūs jāsūta, vai tev ir cits skaidrojums? jā, profiem šā vai tā ir rezerves bodijs(-i), bet ja tu maksā naudu, tad nikon tev sniedz pakalpojumu, tikai pats zaudēsi laiku. tur ir jāiet cauri pa punktiem – kādas ir prasības, lai varētu izmantot šos pakalpojumus, ko nodrošina (rezerves tehniku ārkārtas gadījumos, ātrāku remontu vai nomaiņu, tehnikas nomu, atlaidi pērkot jaunu tehniku) un cik tas viss maksā. sony: – Dedicated Phone & Email Support Monday to Sunday 7am – 4pm PT – 3 days repair turnaround time – Invitation to special events – Evaluation Loaners (try before you buy) – Repair Facilitation Loans if repair turnaround time is not met – Three camera and/or lens maintenance services – Covered Inbound/outbound shipping cost nikon: – Expedited Repair at 20% discount via Nikon Inc. Service Centers in NY and CA – Nikon consignment equipment loans – Priority Purchase Delivery Program at participating Nikon Authorized Dealers – Access to select member appreciation activities, tradeshows, workshops/seminars & major media/sporting events – Global service… Read more »

    Jānis
    23.04.2017 11:53
    Reply to  x

    Es par šiem servisiem absolūti neko nezinu! Bet man šķiet tas ko tu saki gan jau ir no lirikas nozares. Mēs nedzīvojam USA. Es ļoti gribētu redzēt kā tev Nikons Latvijā – salabos vai aizvietos kameru.. Ļoti, ļoti, ļoti gribētu redzēt. Es neesmu pro, tiešām nezinu, bet domāju vairums no pašmāju profiem realitātē no kameras gaida divas lietas. Pirmā – un tā ir atkarīga no izvēles – lai viņa atbilstu tam ko ar viņu grasās darīt. Otrā – lai viņa iekļaujas tavā workflow. Respektīvi lai tavus RAWus un objektīvus atbalsta piemēram Lightroom, vai arī lai komplektā nāk pietiekami laba ražotāja nodrošinātā programma. Lai sistēmas objektīvi ir turp un atpakaļsavietojami. Bonuss – ja pie mums aparātam ir labs garantijas atbalsts un tas nav jāremontē kaut kur Lietuvā vai Polijā.

    x
    23.04.2017 13:28
    Reply to  Jānis

    valstīs, kurās darbojas kurjerdienesti, pro servisi ir reāli izmantojama štelle.
    es taču pats nevestu kameru uz Lietuvu vai Poliju, un man ir samērā vienalga vai to labotu Lietuvā, Beļģijā vai sazinkur vēl – ja laiks man būtu pieņemams.
    Lēnā DHL paka no Berlīnes uz Rīgu nāk 4-5 dienas, ar ātro tas būs fiksāk, kā aizsūtīt no Ludzas uz Dobeli.

    nu un vēl mūsdienās, kad cilvēks bieži ir deklarējies Sūnākstē, bet 3 ned. no 4ām strādā Berlīnē vai Londonā – kam viņam serviss tieši Latvijā, kurā nekad nebūs augstākā līmeņa servisa centri tieši no loģistikas viedokļa? Centrs LV, uz kuru remontēt sūta no puspasaules, ir tikai teorētiska iespēja, par ko mēs tagad nerunāsim.

    Pro pasaulē joprojām izmanto daudz ko tādu, kas amatieriem vairs nav pat zināms – tieši tāpēc, ka ir infrastruktūra un speci, kas nodrošina vajadzīgo servisu un tas viss reāli darbojas šeit un tagad, nevis kautkad, varbūt, pie nosacījumiem. Tāpēc lai sakārdinātu pro segmentu, ir jābūt ellīgi labam piedāvājumam – kvalitātes, uzticamības un izmaksu ziņā. Tur neviens neceļ gaisā dibenu dēl vienreizēja ietaupījuma riskējot ar kvalitāti, protams, es nerunāju par trolejbusa vadītāju kurš brīvdienās piestrādā bildējot kāzas.

    Jānis
    23.04.2017 14:04
    Reply to  x

    Nepārproti, lūdzu, es nemēģinu lekties vai paspīdēt – bet vai tu zini personiski kādu cilvēku kas šeit pie mums reāli izmanto tādu servisu un redz tajā jēgu? Vai vismaz esi redzējis kādu kas kaut kur rakstiski dalās savā pieredzē tādu izmantojot tieši no LV?

    anonymous
    23.04.2017 16:45
    Reply to  Jānis

    Jāni, es nezinu ko Tu dari un tā, bet pēc taviem komentāriem man rodas iespaids, ka īsti ar pro foto Tu tomēr nenodarbojies. Es paskrēju cauri diskusijai, un virkne Tavu argumentu šeit man liekas tādi vairāk no reklāmas bukletiem sagrābstīti, nevis paša praksē pārbaudīti. Tu saki, ka Nikon un Canon nav inovāciju. Nav taisnība, Nikon ir iestagnējis dēļ Sony, viņi ir stipri atkarīgi no Sony sensoriem- ko viņiem dod, ar to jādzīvo. Nikon jau sen bija dzīvs mironis un tas par ko foto pasaule pēdējos gados priecājās (labie sensori) bija tieši Sony nopelns. Par Canon- viņi nekur nav apstājušies un tas, ko foto amatieru pasaule ir palaidusi garām, ir Canon Dual Pixel AF un tā lieliskās iespējas, kas Canon padara par teicamu hibrīdkameru, 5D mark IV ir tieši tas, ko es gaidīju no Canon- teicama DSLR ar ērti lietojamu un uzticamu Live View (jeb tas iekš kā Sony kameras darbojas visu laiku). Nieciņu ziņā uz Sony ir nedaudz vairāk pribambasu, bet tas ir tikai laika jautājums līdz Canon tos saliks savās amatieru līmeņa kamerās (smaidiņu atpazīšanas un tādas muļķības). Tu te slavē tos AF punktus, kameras izmēru, stabilizāciju utt… Tas ir tas, par ko runā visi bukletu laizītāji un par… Read more »

    Jānis
    23.04.2017 17:53
    Reply to  anonymous

    Es arī nekad neesmu uzstājies kā PRO. Niekojos savam priekam ar Nikon kropu. Par Canon es kā jau minēju – tiešām zinu mazāk. Un tomēr kaut arī neesmu turējis rokās raksta subjektu (pieļauju domu tāpat kā tu) – es esmu paknipsējis arī Sony bezspoguli. Nav gluži tā ka knipsēju tikai ar telefonu un gudri spriedelēju. Manās acīs bezspoguļa lielākā problēma bija skatumeklētājs. Un ar katru jaunu aparātu viņš uzlabojas! Cik zinu tad Sony nekādi neierobežo Nikonu. Viņi pēc pasūtījuma ražo to ko Nikon izstrādā un pasūta. Tīri biznesa attiecības. Gluži kā aifons tiek likts kopā no detaļām ko piegādā piemēram Samsung un LG. Pie tam ne jau tikai matrica ir vienīgā iespēja kur parādīt kaut ko inovatīvu. Šodienas DSLR kamera ir Elektronikas, Programmatūras, Optikas un Mehānikas komplekts. Uzlabojumi iespējami visur. Bet ja vienīgais ar ko var paspīdēt jauns modelis – noņemts otrais atmiņas karšu slots – piedod – tā ir pornogrāfija! Kustīgas detaļas nolietojums – ko tu runā? Profesionālis ir cilvēks kas pelna naudu ar foto. Jebkurš nolietojums tiek iekļauts tāmē. Punkts. Pretējā gadījumā viņš ir amatieris vai tāds semi-pro. Baterijas ietilpība – kamon – kurš tagad nečīkst par batereju? Visiem ir un būs par maz. Te sludinājumos ik pa… Read more »

    🚶🏻
    23.04.2017 19:35
    Reply to  Jānis

    Tu butu labak macijies fotografet ar to savu N cropu, nevis visas savas neveiksmes novelis uz dslr.😂
    Tak perc bezspoguli un dzivo laimigs. Si tema ir ka galedajs vs vegans.
    Es vispar nesaprotu tos kuri runa par to cik dslr slikti, bet reali labakos no dslr nav lietojusi, un slave bezspogulus, lai gan labakos no tiem ari nav lietojusi😀
    Ka tu vari teikt ka c&n nav radijusi inovacijas, ja viss ticamaks pat tas kameras, kura Tev pieder potencionalu Tu nespej izmantot😀

    Jānis
    23.04.2017 19:58
    Reply to  🚶🏻

    Tu izsaki pārāk daudz pieņēmumu un nepārbaudītu apgalvojumu. Un es, starp citu tā arī daru – mācos fotografēt ar savu Nikonu. Man nav naida ne pret vienu no sistēmām. Es nevienu nevainoju un neveiksmes mani nepiemeklē. Labākos no DSLR man nevajag. Tāpat kā labākos no bezspoguļiem. Tomēr es sekoju līdzi tendencēm un dalos ar savām atziņām. Uzklausu citus un salīdzinu citu pieredzi ar savējo. Tāpat kā daudzi citi šajos komentāros. Nu, varbūt vienīgi izņemot tevi.. tu tālāk par neargumentētu pļerkstēšanu un personiskiem uzbraucieniem neesi ticis.
    PS salīdzinājums ar gaļēdājiem un vegāniem galīgi garām. Vegāns nevar ēst gaļu, Bet es neatteiktos iegūt savā īpašumā un lietot abu sistēmu kameras. Tur nav pretrunu. Katrai savi plusi un mīnusi un es neapgalvoju ka kāda ir labāka apriori. Es apgalvoju ka Bezspoguļu attīstībā notiek izrāviens. Neko vairāk.

    anonymous
    23.04.2017 20:34
    Reply to  Jānis

    Nu Tu gan auzas draudziņ sarakstīji…
    Es pat nesākšu skaldīt Tavu sacerējumu pa daļām un norādīt kurā punktā kas ir aplami un kāpēc, tas aizņems pārāk daudz laika un enerģijas, un redzu, ka Tu neesi pārāk ieinteresēts tajā klausīties, jo spītīgi atgādini, ka inovācijas tur, inovācijas šur- nu bet kur tad ir tās bezspoguļa inovācijas?
    Vairāk fps un punktu, es jau savā komentārā pateicu, kāpēc tas ir BS un tikai palīdz pārdot kameras amatieriem, nevis reāli palīgi pro instrumentam.

    Un par tiem sporta fotogrāfiem gan sasmīdināji… malacis!

    🚶🏻
    23.04.2017 17:44
    Reply to  Jānis

    Nu luk piemeram Tev ar fotografesanu vispar nav nekada sakara, Tu esi ta saucamais “pikseldrāzis”😀
    Zini kadu inovaciju N un C ir ieviesusi – darboties, vnk labi darboties, ari ekstremalos apstaklos. Man nav pilnigi nekadu pretenziju pret bezspoguli, vnk tavi apgalvojumi ir smiekligi😀 Tu pat nezini cik labi sis a9 stradas, cik no tiem 20fps bus fokousā, kaa tas uzvedisies auksta un lietaina laika, neviens to nezin, tie ir dati uz papira, kuri izskatas vilinosi. Ko dod 20fps un 639 fokusa punkti, ja tie iespejams stradas ne labak par N vecajiem 51nu un 10fps? Tavuprat svarigak ir nenormalie rezultati uz papira, bet fotografiem svarigs ir rezultāts, ta ka tu neesi fotografs, tad tava muldesana ir velcome😂
    P.s par haseli un tmlidzigajiem vispar butu labak paklusejis…

    Jānis
    24.04.2017 00:58
    Reply to  🚶🏻

    Varbūt iedod linku uz savu portfolio? Šķiet tu esi tieši tas profiņš no kura es labprāt pamācītos.

    🚶🏻
    24.04.2017 23:26
    Reply to  Jānis

    Tas, ka Tev loti daudz jamacas ir skaidrs pēc taviem komentāriem, un izblautās “sāpes” šeit.
    Un ne es neesmu profins, bet “hobijists”, tacu labi pazistu gan dazus loti labis Latvijas un arzemju fotografus.
    Bet neuztraucies, viss nāk ar laiku, es ari kadreiz petiju kas labs, salidzinaju, domaju ko labak iegadaties, tacu tas nekad nebeidzās, jo katru gadu tika izlaists, kas jauns, un beigu beigas nonac pie sledziena, ka labakie aparati ir tie, kurus nav zel “iznicinat”, vismaz mans fotohobijista dzivesveids to pieprasa, jo patik sporta/piedzievojumu žanri.
    Galvenais ir censties attistit sevi, nevis sekot citigi lidzi kurs no brendiem, ir uzrazojis, ko jaunu, tu tikai velti tere laiku…

    Jānis
    25.04.2017 01:56
    Reply to  🚶🏻

    Man prieks ka tu esi atradis savu ceļu un veidu. Bet tas nepadara tevi ne labāku ne gudrāku ne pārāku. Neblato. Nemētājies ar personiskiem apvainojumiem un iemācies argumentēt. Neuzspied man savu viedokli un vēl tik pretīgā manierē. Anonymous arī man oponē, bet dara to daudz patīkamākā veidā un argumentēti.
    Tirgus ir tas kas saliek visu pa vietām un dati ir nepielūdzami – parastajā patēriņa tirgū DSLR zaudē savu aktualitāti. Un to ieņem bezspoguļi un visādi hibrīdi. Un bez naudiņas ko N un C ienes patēriņa segments – lejas gala amatieru un puspro kameras – viņiem būs ļoti lielas grūtības turpmāk attīstīt savas Pro līmeņa kameras. Ar tām vien sevi un investorus nepabarosi.
    Turklāt momentu ielekt tirgū ar labiem bezspoguļiem viņi ir nokavējuši. tur jau ir spēcīgi spēlētāji ar saviem patentu portfelīšiem un labu reputāciju. Man ir interesanti, kā lietas attīstīsies, bet es nebrīnīšos, ka pēc gadiem 3-4 tu šo diskusiju sen jau aizmirsis, paņemsi no plaukta Sony A9 MKIII un dosies fotografēt.

    🚶🏻
    25.04.2017 19:14
    Reply to  Jānis

    Paklau Jani, Tu maz saproti, ko pats raksti?
    Tu ar katru savu komentaru mal ko citu!
    Tad tu runa par to cik c&n ir neinovativi, un neko jaunu nerada. Bet kad tev sak stastit par to, ka esi pixeldrazis, rad nem un apvainojies😀
    Nu kas bezspoguli ir labaks par dslr?
    Pat sis sony a9 pro, ar ko vins ir labaks par n&c pro galu???
    Ceru domu uzkeri..

    P.s
    Es tad nakotne iespejams panemsu rokas sony marklllll, bet Tu diez vai to piedzivosi, jo pieredze rada, ka pixeldrazi, atmet ar roku fotografesanai, jo nu nekadigi neizdodas atrast isto inovacijam bagato kameru😀

    ✌🏻️

    Jānis
    25.04.2017 19:47
    Reply to  🚶🏻

    Tu pamazām kļūsti par ākstu. Es sāku fotografēt kādu 12-13 gadu vecumā ar SMENA 8M. Tinu kasetēs no ruļļa kinolenti, pats attīstīju un kopēju. Es ar jebkuru kameru varu bildēt bez problēmām. Vai tur būtu filma, vai matrica, vai tur ir spogulis vai centrālais slēdzis vai elektroniskais. Vai tur ir 3 vai 52 megapikseļi.Neesmu dikti ražīgs, bet man nedraud atmešana ar roku. Es tiešām nesaprotu, kas tevi tik šausmīgi sāpina vai aizvaino manā apgalvojumā ka bezspoguļi ļoti strauji paņem tirgu un viņos ir potenciāls gan video, gan foto. Gan amatierim gan profiņam. Es taču neaģitēju tevi visu mest pie malas un mainīt ticību. Turies pie savējas – tikai neapsaukājies! Jā, es uzskatu ka spogulis stagnē. Īpaši plaša patēriņa segmentā. Un es to varu apgalvot tieši tāpēc ka viņu lietoju. Manām vajadzībām – viņš vēl ļoti ilgi būs ok – bet tas neatceļ faktu ka raksta vaininiece A9 – paceļ latiņu diezgan augstu!

    🚶🏻
    25.04.2017 19:55
    Reply to  Jānis

    Loti jauki, bet diemzel izskatas, ka tas par labu Tev nav nacis☹️
    Mani sapina tikai Tava nenoteiktiba, ja Tu velreiz parlasitu savus komentarus, iespejams saprastu (lai gan šaubos).
    Jo Tu ta ari neatbildeji ar, ko tiesi bezspogulis ir labaks? Tu pat neredzi, ka pats netici vairs tam, ko raksti😀, jo Tavs komentaros izpaustais domu grauds nepartraukti mainas.

    Lai Tev veicas knipsesana✌🏻️

    Jānis
    25.04.2017 20:51
    Reply to  🚶🏻

    Labāki gabarīti, Spēja nepazaudēt fokusu starp kadriem, klusa darbība, spēja uzņemt lielu kadru skaitu RAW pirms piepildās buferis, divi atmiņas karšu sloti, matricas stabilizācija kuru var papildināt objektīvā iebūvētā. Pati matrica ir interesantas tehnoloģijas – stacked tipa un uz FF viņai nav analoga, Iespēja uzlikt ļoti īsas ekspozīcijas, iespēja lietot gan ekrānu, gan skatu meklētāju video filmēšanas laikā. FHD ar 120 FPS, 4K ieraksta iespējas izmantojot visu FF matricas laukumu, Ekrāns ir atliecams. Iespēja lietot zemu ISO (50), skārienjūtīgs ekrāns, Wi-Fi, NFC, Bluetooth.. Dažas no tām fīčām nav pieejamas pat ne visdārgākajās N vai C kamerās. Ir, protams, savi trūkumi – es neidealizēju šo kameru. Kādam nepatiks, ka ar viņu nevar naglas sienā dzīt un ak vai – būs jāpaķer pāris liekas bačas līdzi.. Nav pieejami labi teleobjektīvi un gan jau vēl kaut kas. Tomēr cena un iespējas ir sabalansētas. Dabiski, ka šīs kameras dēļ neviens kas ir sakrājis kaudzi savas sistēmas stiklu, ieradumu un pieredzes – nemainīs to visu prom, tik pārāka A9 nav. Bet tie kas pašreiz tikai bruģē sev ceļu uz ko vairāk, iespējams tieši ar šo kameru sāks un uzkrās šīs sistēmas stiklus un pie tā arī paliks, augot kopā ar šo sistēmu kā citi ir… Read more »

    🚶🏻
    26.04.2017 00:02
    Reply to  Jānis

    Nu man tiesam viss ir skaidrs par Tevi😀 Pirma limena pixeldrazis… Dala no funkcijam kuras tu nosauci nav pilnigi nekada prieksrociba, bet gan tikai karteja jauna tehnologija, kura nemaina gala rezultatu, piemeram, ka ir ar dynamic range? Kads zems iso? 50 un? Vai tie dod labaku rezultatu par kameram kuram zemakais iespejamsis iso ir 200? Tie ir tikai skaitli! Fokusa sistema ar ntajiem simtiem punktu, un? Vai ta ir labaka par sobrit aktualajam N&C? cik no siem 20fpa bus precizi nokjerts fokus, ka ar fokusesanos sliktas gaismas apstaklos? To kads piemin? Jau sen sony kameram (vispar bezspoguliem) ir krutas fokusa sistemas lai gan reali sony a7s nefokosejas tik labi, ka vecs D3s, sliktas gaismas apstaklos vispar vairak ka puse no bildem gaja uz miskasti(tas ir no pasa pieredzes) ne tikai kaudzem fokusa, bet ari ekspozicijas brakji! Es velreiz Tev saku, c&n (pro gals viennozimigi) ir labakas kameras par jebkuru paslaik tirgu pieejamo bezspoguli (konkretak, sports reportaza), lai ari uz papira izskatas sliktak, tomer realaja dzive ir krietni mazak “brāku” un es varu likt galvu kjīlā, ka sis a9 neparsitis c&n aktualas pro kameras! Plus lelaka dala no tevis pieminetajam lietam ir vnk nevajadzigas vismaz proeks cilvekiem kuri ar foto pelna… Read more »

    Lapsinieks
    20.04.2017 10:04

    Jo dārgāka prece, jo kaislīgākas diskusijas :D jums tak šito pat apostīt elkorā neviens nedos.

    x
    20.04.2017 10:08
    Reply to  Lapsinieks

    visas cerības uz tevi – iedosi paturēt? nu, vismaz apostīt)

    Lapsinieks
    20.04.2017 10:12
    Reply to  x

    tu, perversais.

    Toms Kalnitis
    20.04.2017 10:41

    Piedodiet par iespējams stulbo jautājumu, bet “Jaunais akumulators ar vienu uzlādi kalpos līdz pat 500 kadriem.”??? Tikai 500 kadri? Vai ar to ir domāta kāda īpaša fotogrāfu terminoloģija?

    x
    20.04.2017 11:07
    Reply to  Toms Kalnitis

    nu, tu taču nesaprati to ka baterijas darba mūžs ir 500 kadri? pareizi, viena uzlāde iebrauktam akumulatoram.

    priekš bezspoguļa 500 kadri tas ir OK

    Rūdolfs Putniņš
    20.04.2017 10:42

    Diemžēl, līdz šim Sony kameras vairāk ir bijušas testa platformas kompānijas lieliskajiem sensoriem. Protams, ka var ielauzīties ar šiem aparātiem dabūt satriecošus attēlus, bet tas pats Fuji imo daudz labāk saprot, kādai jābūt kamerai un tās lietošanas pieredzei.

    Man arī ir nelaba aizdoma, ka Sony objektīvu klāsts pagaidām nedavelk un servisa iespējas nebūs tik uzticamas.

    20.04.2017 12:16

    Jā, Fuji pēdējā laikā vienkārši spridzina. Tuvāko pāris gadu laikā Fuji izkniebs Sony bezspoguļus ar cenu, kvalitāti, menu, rimbuļiem uz korpusa augšdaļas, dizainu utt.

    Uldis M.
    20.04.2017 13:44

    Ja viņi grib pārvilināt profus no citām platformām – lai uztaisa šādas pārejas arī priekš Canon un Nikon bajonetes. Jo tieši dārgo objektīvu komplekts ir tas kas notur fotogrāfu pie vienas markas.comment image
    Bezspoguļa tehnoloģija ar tuvu objektīvam novietoto sensoru to labi pieļauj.

    khe
    20.04.2017 15:42
    Reply to  Uldis M.
    anonymous
    20.04.2017 15:59
    Reply to  khe

    Neviena pāreja nenodrošina native objektīva sniegumu, pagaidām nav tādu pāreju, kuras darbotos perfekti.

    Uldis M.
    21.04.2017 10:14
    Reply to  anonymous

    Nu teorētiski jau ja tā ir paša ražotāja veidota, un aparāta firmwārē iekodēta, tad tai būtu jādarbojas kā native bajonetei…

    anonymous
    20.04.2017 16:12

    Tiem, kuri te par svariem runā, ka bezspogulis esot vieglāks… vai jūs esat paskaitījuši gramus vispār, cik tad tam Sony A9 galā būs mazāk? Ar pro līmeņa 24-70, svars ir vien par 120gr mazāk nekā Canon 5D IV ar ekvivalentu 24-70. Ja ņem vērā, ka ar vienu bateriju Canon var nobildēt daudz vairāk kadru, tad pieliekot tās rezerves baterijas, somas svars ir praktiski vienāds. Tas izmērs ir tāds maldīgs arguments šo sistēmu aistāvjiem, un, personīgi es labāk paturu rokās 100gr vairāk bet iegūstu daudz ergonomiskāku fotoaparātu nevis kaut kādu rotaļlietu, kur visas pogas sēž viena uz otras un kaut vai uz tā paša A7R2, nospiežot kādu no tām, aktivizēja blakus. Tas pats ar rullīšiem- ļoti miniatūri fiksācijas punkti un pārāk bieži pārskrien pāri iestatījumam pat to fiziski nepagriežot.

    x
    20.04.2017 17:16
    Reply to  anonymous

    vieglāki ir mazo matricu bezspoguļi, un jo īpaši ar nemaināmo objektīvu kā fuji.
    tiklīdz ir pilnais kadrs un megatrubas, tā izmērs un svars pieaug.

    anonymous
    20.04.2017 17:33
    Reply to  x

    wow, tiešām?

    x
    20.04.2017 17:49
    Reply to  anonymous

    parej, suņuk, parej

    anonymous
    20.04.2017 17:54
    Reply to  x

    tā kā tavs purva čoms, bāžas visur ar komentāriem, pilnīgi ne pa tēmu… ja nopietni par tavu komentu- tak katram daunim skaidrs, ka kaut kāds canon ixus būs vieglāk par dslr, ibio, bet kāds tam sakars pie raksta par Sony A9?! domā pirms runā!

    x
    20.04.2017 18:50
    Reply to  anonymous

    profesor, runājam par bezspoguļiem, bet tu bāzies ar kautkādu iksusu kas ir pavisam cita klase. aiz loga 2017ais, bet tu joprojām 2000jā.

    domā pirms runā!

    anonymous
    20.04.2017 18:56
    Reply to  x

    Nope spec, tas Tu te bāzies komentēt par kaut kādiem maza sensora bezspoguļiem, kuriem turklāt nevar nomainīt objektīvus.. nu ixus, ne?
    ixus ir tieši tas, par ko Tu iekomentēji, patīk Tev tas vai nē! tā kā nenolaidies sava čoma līmenī un beidz stumt beztēmu visur un par visu.

    Lapsinieks
    20.04.2017 18:51
    Reply to  x

    šoreiz viss netēmā. ja zinātu, par ko un kur strādā pilsonis Kaspars, tad saprastu, ka viņam (šoreiz) tiešām ir pilnīga taisnība. jebkurš teksts jāmāk lasīt apstrahējoties no patikas vai nepatikas pret konkrētiem personāžiem.

    x
    20.04.2017 19:03
    Reply to  Lapsinieks

    pilsonis Kaspars varbūt ir superspecs, bet komunicē kā ģeniālie bērni, kurus neviens izņemot mammu nesaprot.

    es viņam pat nesakaidrošu, ka ixus ir kompaktkamera un 2017jā par to runāt var tikai hipiji un vēsturnieki, un piem. fuji x100 ir tipisks bezspogulis ar nemaināmo objektīvu.

    anonymous
    20.04.2017 19:08
    Reply to  x

    un ar ko tad fotokameru iedalijuma atskiras kompaktkamera ixus no kompaktkameras x100? tas abas ir- bezspogul kameras un tam abam nav nomainami objektivi, tas abas ir viena plaukta principa. x100 apkarinats ar paris ekstra pricendaliem un lielaku sensoru, jaunaks modelis, bet klasifikaciju tas nemaina.

    x
    20.04.2017 19:19
    Reply to  anonymous

    ok, metam mieru, biedrs vēl pārpūlēsies….

    Lapsinieks
    20.04.2017 19:32
    Reply to  anonymous

    bet tu tak ar esi gnīda – turklāt atriebīgs!
    jā – es gribētu, lai Kristaps man maksā – paskat, cik daudz kliku šovakar no tevis. ar ko tu esi labāks? pirms nedēļas tavs niks vēl bija anonīmais tukšmuldis (anonymous rant). tiešām nesaprotu, kāpēc neesi vēl nobanots – visu laiku meklē kašķi, lamājies. man cilvēki teikuši, ka esot nepatīkami šeit lasīt komentārus, dēļ tādiem kā tu.

    Alex
    20.04.2017 17:47

    tiešām žurnālistiem nav ļauts fotogrāfēt to???
    https://www.youtube.com/watch?v=AREGOD7jf2s

    Reklāma