Web Analytics
More
    Reklāma

    Audi prezentē e-tron Sportback koncepta elektroauto

    Jaunākie raksti

    Pārdomāts Coupe dizains, progresīvas tehnoloģijas un jaudīgs elektrodzinējs – tas raksturo Audi 100% elektroauto Audi e-tron Sportback concept, ko zīmols prezentē Šanhajas auto izstādē šodien, 18.aprīlī. Plānots, ka četrdurvju Gran Turismo Audi e-tron Sportback ar 320 kW jaudu uzsāks ražot jau 2019. gadā.

    Audi 2025 stratēģija paredz, ka vien dažu gadu laikā viena trešdaļa visu zīmola automobiļu darbosies ar elektrodzinējiem. “Mūsu pirmā Audi e-tron quattro versija, kuru prezentējām 2015. gadā, tiks piedāvāta patērētajiem jau nākamgad – tas ir pirmais elektroauto plašajā tirgū, kas piemērots ikdienas izmantošanai un apmierinās pat visaugstākās prasības. Ar spēju nobraukt vairāk nekā 500 km, mēs plānojam, ka šis SUV modelis kļūs par nākamās desmitgades jauno flagmani. Par likumsakarīgu turpinājumu kļūs Audi e-tron Sportback – emocionālā Coupe versija, kas piedāvās izcilu komfortu un sportisku gaitu, tirgū nonākot 2019. gadā” stāsta Audi AG valdes priekšsēdētājs Ruperts Štādlers.

    Audi e-tron Sportback gaišajā salonā komforts caurvijas ar ērtu virtuālo vadītāja informācijas sistēmu. Ekrāni vadības panelī un durvju apdarē sniedz papildu informāciju un nodrošina ērtu autovadītāja palīgsistēmu pārvaldi. Savukārt prototipa apgaismojuma tehnoloģija ir pilnībā inovatīva – Audi ir pirmais zīmols, kas sāk izmantot pilnīgu LED apgaismojumu. Digitāli pārvaldāmie Matrix LED apgaismojuma elementi auto priekšā un aizmugurē nodrošina lielisku redzamību visos laika apstākļos jebkurā diennakts laikā, iezīmējot skaidras gaismas līnijas uz ceļa un mijiedarbojoties ar apkārtējo vidi. Zem priekšējiem lukturiem papildus izvietotas divas gaismas zonas ar aptuveni 250 LED diodēm, kas ļauj projicēt plašu spektru grafisku zīmju uz ceļa.

    Audi e-tron Sportback konceptauto elektrisko piedziņu veido viens elektromotors uz priekšējās un divi uz aizmugurējās ass, kas darbina visus četrus riteņus un pārvērš šo Coupe par tipisku Audi quattro spēkratu. 320 kW jauda, kas virsspiediena režīmā var pieaugt pat līdz 370 kW, ļaus attīstīt ātrumu no 0 līdz 100 km/h vien 4,5 sekundēs ar iespēju nobraukt vairāk nekā 500 km. Modeļa prototipa litija jonu akumulators aprīkots ar šķidrās dzesēšanas sistēmu un novietots zem salona grīdas starp asīm. Šī pozīcija ļauj automobilim saglabāt zemu gravitācijas centru un nodrošina līdzsvarotu asu noslodzi – 52:48 (priekšējā/aizmugurējā). Modeļa litija jonu akumulatoru iespējams uzlādēt, izmantojot kombinētās uzlādes sistēmu ar dubulto līdzstrāvas un maiņstrāvas pieslēgumu.

    Audi e-tron Sportback konceptauto virsbūves dizains ietver Audi jauniem modeļiem raksturīgo astoņstūra viengabala radiatora resti ar izteikti horizontāli izstieptu formu, kas iespējams, pateicoties elektromotora darbības specifikai jeb tā mazākam gaisa patēriņam. Virsbūves neatkārtojamu izskatu papildina uz leju pagarinātais priekšējais pārsegs, priekšējie spārni, riteņu arkas un apgaismojuma sistēmas elementi. Prototipa sānos riteņu arkas ir manāmi izceltas, kas pasvītro modeļa quattro dabu. Auto sportisko tēlu vēl vairāk izceļ 23 collu diski. E tron Sportback konceptautoir 4,90 metrus garš, 1,98 metrus plats un 1,53 metrus augsts ar 2,93 metru riteņu garenbāzi un ierindojas C klasē, pielīdzinoties Audi A7 modelim.

    Būtiski izcelt, ka Audi e-tron Sportback konceptauto ārējos atpakaļskata spoguļus aizvieto mazas kameras, kuras attēlu rādīs uz durvīs ierīkotajiem ekrāniem. Šī tehnoloģija garantē ne tikai uzlabotu aerodinamiku un samazinātu vēja radīto troksni, bet arī sniegs autovadītājam izcilas ceļa pārredzamības iespējas, pilnībā izslēdzot jēdzienu “aklā zona”. Audi šo tehnoloģiju prezentē kā vienu no sērijveida versijās iekļautajiem risinājumiem.

    Audi e-tron quattro konceptautomobili zīmols pirmo reizi prezentēja Frankfurtes auto izstādē 2015. gadā, kas kļuva par pirmo spēkratu ar pilnībā elektroisku piedziņu. Apvidus auto Audi e-tron quattro tirgū parādīsies 2018. gadā, savukārt Audi e-tron Sportback ražošana tiks uzsākta 2019. gadā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    6 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    LOOK
    18.04.2017 19:28

    Viss būtu jauki, bet 500km joprojām ir pamaz Vācijas mērogiem. Tur cilvēki uz darbu mierīgi 200+km pucē.

    Kristaps Skutelis
    18.04.2017 19:35
    Reply to  LOOK

    Tiem, kas varēs atļauties nopirkt šādu auto, visdrīzāk būs pilnībā pietiekams šāds range. Lai lielos attālumus ar saviem dīzeļpassātiem brauc proletariāts.

    Valters Vasilis
    18.04.2017 23:12

    Nez, šis ir lēnāks auto, ar mazāku nobraucamo attālumu un štruntīgām uzlādes iespējām, salīdzinot ar Teslu.

    Uldis M.
    19.04.2017 15:29

    Bet vecajā pasaulē joprojām daudzi pat nezina kas ir Tesla, un pat ja zina, daudziem nevieš uzticamību kaut kāds jauns un mazpazīstams zīmols.
    Toties visi zina: Audi – lūk tas ir prestižs auto ražotājs kas zina kā būvēt labus un kvalitatīvus auto, neatkarīgi no tā kas to auto dzen uz priekšu.
    Un šeit neiet runa par to kurš patiesībā ir labāks vai sliktāks – kā jau tas ir pierādījies daudziem zīmoliem.

    Guntars K
    19.04.2017 10:05

    Kursor, nav korekti rakstīt par to, kas tur salonā vijas vai kaut kādām dizaina līnijām vai tehnoloģijām. Jau gadiem ir novērots, ka no konceptauto ražošanā nonāk 10%, pārējais ir vecais novecojošais dizains. Pašreiz tika Ķīna sāk izlaist kaut ko modernu un izskatās, ka vācu auto būvi drīz izkonkurēs tā pat kā telefonus.

    Kristaps Skutelis
    19.04.2017 10:32
    Reply to  Guntars K

    Lai arī Ķīna šobrīd ir vislielākais auto ražotājs pasaulē, tomēr tā ir tikai ražotājs nevis auto radītājs. Veiksmīgākā ķīniešu auto kompānija (SAIC) šobrīd pasaulē ieņem tikai 13 vietu. Tāpēc Tavs apgalvojums, lai arī ļoti emocionāls, diemžēl ir ļoti attāls no realitātes.

    Reklāma