Web Analytics
More
    Reklāma

    Tramps izsludina likumu, kas ļauj pārdot informāciju par lietotāju darbībām tīmeklī

    Jaunākie raksti

    Pagājušajā nedēļā Amerikas Savienoto Valstu Senāts atļāva interneta servisa nodrošinātājiem bez lielām ceremonijām pārdot trešajām pusēm visu informāciju par lietotāju apmeklētajām mājaslapām un izmantotajiem servisiem. Likumu vajadzēja tikai izsludināt prezidentam, lai tas stātos spēkā. Tīmekļa privātuma aizstāvji uzskatīja, ka Donalds Tramps to nedarīs. Bet viņi kļūdījās.

    Tramps vakar ir izsludinājis likumu, kas ļauj interneta sakaru nodrošinātājiem ne tikai veidot savākto datu apkopojumu, bet pat izstrādāt rīkus, kas savāc un saglabā informāciju par katra lietotāja apmeklētajām tīmekļa vietnēm atsevišķi. Šī ir milzīga, negaidīta uzvara reklāmdevējiem, kā arī jaunais likums ir solis nepareizajā virzienā tīmekļa privātumam. Vienlaikus jaunais likums paredz atcelt interneta sakaru nodrošinātāju uzdevumu ziņot lietotājiem par mēģinājumiem ielauzties to datoros.

    Reklāma

    Likumu par privātuma aizsardzību tīmeklī pieņēma Baraka Obamas laikā. Likums tika izstrādāts kopā ar ASV Federālo sakaru komisiju, kas mums pazīstama ar apzīmējumu “FCC”.

    Uzreiz vairāki interneta sakaru nodrošinātāji paziņojuši, ka nepārdos lietotāju tīmekļa vēsturi. Pieejamas arī vairākas pamācības, kā izvairīties no datu pārdošanas, padarot datus nederīgus.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    18 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    piecipieci
    04.04.2017 12:03

    “izvairīties no datu pārdošanas, padarot datus nederīgus.”, kuras pašā rakstā minētas kā nederīgas.

    x
    04.04.2017 12:25

    milzu brēka, bet, ja padomā, nu kuru interesē, kur jūs esat klikšķinājuši.

    nu lai sūta reklāmas par to, kas mani interesē, nevis par no pirksta izzīstiem sūdiem kas man nav vajadzīgi ne ar 50%, ne 99% atlaidi.

    reāli galva iesāpēsies tikai tiem, kuri bažījas par savām slepenajām kaislībām un kopumā arī viss.
    bet kamēr jūs nekandidējat vismaz uz pilsētas mēra krēslu, nevienu neinteresēs arī jūsu dīvainās tieksmes.

    Kristaps Skutelis
    04.04.2017 12:31
    Reply to  x

    OK, kāda ir Tava darba un mājas adrese? Mēs nāksim ciemos un pavērosim katru Tavu soli no rīta līdz vakaram. Es to nopietni.

    x
    04.04.2017 13:03

    pats tak saproti, ka ne jau visi lūrēs uz visiem, pat ņemot vērā ka būs, radīsies iespējas datus pačamdīt nereglamentētā veidā.

    par to nākšanu….kautko atdodot, gribās saņemt ko pretī…ja reklāmdevēji sponsorēs tīklā ko nebūt cilvēkiem derīgu (un to nav grīti noskaidrot), tad cilvēki stāvēs rindā, lai pārdotu savu browselogu.

    Skābene
    04.04.2017 12:47

    Kā eiropietis lieku lielo mīksto virsū Trampa parakstītajiem likumiem, kas darbojas tikai un vienīgi ASV teritorijā! Te ir Eiropa ar savu privātuma politiku, savām direktīvām, regulaām un nacionālajām likumdošanām!

    Kristaps Skutelis
    04.04.2017 16:52
    Reply to  Skābene

    Neskaties uz šo lietu tik šauri.

    07.04.2017 09:54
    Reply to  Skābene

    Neaizmirsti, ka Google Štatiem pieder ;)

    Kristaps Skutelis
    04.04.2017 16:52

    Lūk, ko par šo nejēdzīgo notikumu saka interneta radītājs: http://www.theverge.com/2017/4/4/15176438/us-internet-privacy-rollback-disgusting-tim-berners-lee

    kengurs
    04.04.2017 22:08

    par to interneta sekošanu. nesen uzgāju interesantu fīču iekš google maps, varu redzēt, kur, kad esmu bijis (tātad to redz arī pats google ceo). smuki kartē parādās maršruts, tiek atzīmētas vietas, kur esmu piestājis (piemēram, rimi, kino, utt). paskatījos, ka tur dati savākti par daudziem gadiem, jo telefonā nekad neslēdzu laukā nedz gps, nedz wifi, nedz datus. kādu brītiņu par to aizdomājos, un tad sapratu, ka mani tas itin nemaz nesatrauc, jo ja kāds skatās uz manām aktivitātēm, lai skatās.
    kad internetā uziešu video, kas uzņemti caur laptopa vai viedtālruņa kameru, kur būšu redzams nepiedienīgās situācijās, tad atkal apdomāšu, vai tas mani maz uztrauc

    Kristaps Skutelis
    05.04.2017 05:34
    Reply to  kengurs

    Šādu (atrašanās vietas) informāciju saglabā arī Tavs telefons, bet principā šis ir drusku cits stāsts. Viena lieta, ka servisa/pakalpojuma īpašnieks zina par tevi visu, cita, ka tas tagad var tirgoties ar šo informāciju.

    x
    05.04.2017 09:02

    ja jau tagad zin kāds cits – robeža ir pārieta, ko mainīs tas, ka zinās vēl kāds?

    un vēlreiz, kur ir problēma?
    cilvēks studē info par kaktusiem – saņem reklāmas par stādiem, augsnes piedevām un apgaismošanas automātiku.
    programmē lispā – hvz ko viņam var pārdot, jāvāc vēl dati
    apmeklē prontv – gumijas draudzeni vai anālo tapu

    agrāk pastkastēs bāza visu pēc kārtas, tagad – tikai to, par ko cilvēks izrāda interesi.
    vai tas tiešām ir tāds pasaules gals? jeb kāds te kautrējas par savām interesēm?

    Lapsinieks
    05.04.2017 23:26

    ko zina divi, to zina cūka – eto raz.
    lai cik tas naivi neizklausītos – tārgetēta reklāma ir bulšits. daudz nozīmīgākas ir kopējās tendences, kas palīdz definēt precīzāk mērķa grupas un kā iedarbīgāk ar tām manipulēt.

    x
    06.04.2017 07:27
    Reply to  Lapsinieks

    uhu. tārgetēta reklāma jau tagad darbojas, lielos vilcienos.

    Andis
    05.04.2017 21:43

    Ar jauno ES datu aizsardzības regulu un FCC likumu Amerikā, protams, šī diskusija uzņem jaunu spēku. Jāņem vērā divi aspekti: 1) privātums sen ir mīts, jeb jautājums par motivāciju: ja būsi kādam gana interesants, viņš atradīs veidu, kā iegūt info par Tevi. Jo lielāka tavas informācijas cena, jo augstāka kvalifikācija būs tiem, kas to mēģinās iegūt. Realitātē – 99% no mūsu dzīves nevienam, pat ne mūsu labākajiem draugiem, neinteresē, jeb informācijas cena ir ļoti zema. Tāpēc datora kameras ciet līmēšana un piketēšana pret privātuma beigām internetā, ir tas pats, kas nostāšanās aiz finiera plāksnes, kad uz tevi šauj ar 9mm lodēm. Pastāv teorētiska iespēja, ka plāksne pasargās, bet kopumā tā ir ilūzija. 2) Savukārt apkopotā un anonimizētā veidā šāda informācija padara reklāmu saistošāku. Un te nav runa tikai par to, ka tev parādīsies banneris ar Fiskar cirvi, par kuru jau sen sapņo. Te ir runa par iespēju lasīt saturu in general. Banneru efektivitāte krīt, AdBlock iet uzvaras gājienu, bet Delfi.lv, Twitteris un Medium.com piedzīvo finansiāli grūtus laikus, jo nevar sakarīgi monetizēties un ir spiesti rakstīt par Džordža Klūnija sievasmāti. Es personīgi labprāt redzētu atvērtus API servisus, dalītos ar saviem datiem un priecātos par kvalitatīvu saturu visapkārt. Un ja reizēm gribētos… Read more »

    KKTK
    05.04.2017 22:56

    Tramps labi saprot BIG DATA spēku. Tagad ar šo likumu varēs izspiegot un sagraut konkrētos kokurentus. Vai nu ar pašu rokām vai attiecīgi apstrādātu klientu palīdzību. Trampa ģimenes ienākumiem draudus neredzu. Būs greit egen.
    Jā, domāju ar vien vairāk sāk rasties dzelžu ražotāji (mob.t., datori) un servisi, kas piedāvās anonimitāti, šifrēšanu un slēpšanos.

    ccv
    06.04.2017 15:16
    Reply to  KKTK

    vienkārši TIK VIEGLI nevarēs anonīmi gānīties

    x
    07.04.2017 10:39
    Reply to  ccv

    jā, tā ir big data un Trampa lielā sāpe – anonīmie komenti))

    kaut gan…paprasīja tak datus twiterim par vienu fruktu.

    Kristaps Skutelis
    07.04.2017 10:46
    Reply to  x

    Un Twitter sadomāja pretī patiesāties.

    Reklāma