Reklāma

Tramps izsludina likumu, kas ļauj pārdot informāciju par lietotāju darbībām tīmeklī

Jaunākie raksti

Jaunākā “F1 2021” videospēle gaidāma 16. jūlijā

Pagājušā gada izskaņā notika pietiekami liels darījums videospēļu nozarē, kad Electronic Arts iegādājas citu videospēļu radītāju Codemasters par 1,2...

Uzņēmums Xwing veicis sekmīgu bezpilota lidojumu ar komerciālo lidmašīnu

Amerikā bāzētais jaunuzņēmums Xwing ir veicis veiksmīgu attālinātās vadības testa lidojumu ar vienkāršu komerciālo lidmašīnu, un šis ir visai...

Reklāmu bloķētājs ietekmē “Google Docs” darbību

Pēdējās dienās vairāki "Google Docs" lietotāji, tostarp arī es, saskārās ar problēmām "Google" dokumentu lietošanā. Tos nebija iespējams atvērt...

“Apple” aicina klientus iesaistīties īpašā Zemes dienai veltītā akcijā

22. aprīlī tradicionāli tiek atzīmēta starptautiskā Zemes diena, kad visā pasaulē norisinās dažādi pasākumi un akcijas ar mērķi veicināt...

Stadler Form Roger gaisa attīrītāja apskats

Daudziem no mums pavasaris saistās ar Sauli, ar putnu dziesmām, plaukstošām lapiņām un zilajām kapu puķītēm ceļmalās, bet citi...

Pagājušajā nedēļā Amerikas Savienoto Valstu Senāts atļāva interneta servisa nodrošinātājiem bez lielām ceremonijām pārdot trešajām pusēm visu informāciju par lietotāju apmeklētajām mājaslapām un izmantotajiem servisiem. Likumu vajadzēja tikai izsludināt prezidentam, lai tas stātos spēkā. Tīmekļa privātuma aizstāvji uzskatīja, ka Donalds Tramps to nedarīs. Bet viņi kļūdījās.

Tramps vakar ir izsludinājis likumu, kas ļauj interneta sakaru nodrošinātājiem ne tikai veidot savākto datu apkopojumu, bet pat izstrādāt rīkus, kas savāc un saglabā informāciju par katra lietotāja apmeklētajām tīmekļa vietnēm atsevišķi. Šī ir milzīga, negaidīta uzvara reklāmdevējiem, kā arī jaunais likums ir solis nepareizajā virzienā tīmekļa privātumam. Vienlaikus jaunais likums paredz atcelt interneta sakaru nodrošinātāju uzdevumu ziņot lietotājiem par mēģinājumiem ielauzties to datoros.

Likumu par privātuma aizsardzību tīmeklī pieņēma Baraka Obamas laikā. Likums tika izstrādāts kopā ar ASV Federālo sakaru komisiju, kas mums pazīstama ar apzīmējumu “FCC”.

Uzreiz vairāki interneta sakaru nodrošinātāji paziņojuši, ka nepārdos lietotāju tīmekļa vēsturi. Pieejamas arī vairākas pamācības, kā izvairīties no datu pārdošanas, padarot datus nederīgus.

Reklāma

18 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
18 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
piecipieci

“izvairīties no datu pārdošanas, padarot datus nederīgus.”, kuras pašā rakstā minētas kā nederīgas.

x

milzu brēka, bet, ja padomā, nu kuru interesē, kur jūs esat klikšķinājuši.

nu lai sūta reklāmas par to, kas mani interesē, nevis par no pirksta izzīstiem sūdiem kas man nav vajadzīgi ne ar 50%, ne 99% atlaidi.

reāli galva iesāpēsies tikai tiem, kuri bažījas par savām slepenajām kaislībām un kopumā arī viss.
bet kamēr jūs nekandidējat vismaz uz pilsētas mēra krēslu, nevienu neinteresēs arī jūsu dīvainās tieksmes.

Kristaps Skutelis

OK, kāda ir Tava darba un mājas adrese? Mēs nāksim ciemos un pavērosim katru Tavu soli no rīta līdz vakaram. Es to nopietni.

x

pats tak saproti, ka ne jau visi lūrēs uz visiem, pat ņemot vērā ka būs, radīsies iespējas datus pačamdīt nereglamentētā veidā.

par to nākšanu….kautko atdodot, gribās saņemt ko pretī…ja reklāmdevēji sponsorēs tīklā ko nebūt cilvēkiem derīgu (un to nav grīti noskaidrot), tad cilvēki stāvēs rindā, lai pārdotu savu browselogu.

Skābene

Kā eiropietis lieku lielo mīksto virsū Trampa parakstītajiem likumiem, kas darbojas tikai un vienīgi ASV teritorijā! Te ir Eiropa ar savu privātuma politiku, savām direktīvām, regulaām un nacionālajām likumdošanām!

Kristaps Skutelis

Neskaties uz šo lietu tik šauri.

Krist2ps 🔗

Neaizmirsti, ka Google Štatiem pieder ;)

Kristaps Skutelis

Lūk, ko par šo nejēdzīgo notikumu saka interneta radītājs: http://www.theverge.com/2017/4/4/15176438/us-internet-privacy-rollback-disgusting-tim-berners-lee

kengurs

par to interneta sekošanu. nesen uzgāju interesantu fīču iekš google maps, varu redzēt, kur, kad esmu bijis (tātad to redz arī pats google ceo). smuki kartē parādās maršruts, tiek atzīmētas vietas, kur esmu piestājis (piemēram, rimi, kino, utt). paskatījos, ka tur dati savākti par daudziem gadiem, jo telefonā nekad neslēdzu laukā nedz gps, nedz wifi, nedz datus. kādu brītiņu par to aizdomājos, un tad sapratu, ka mani tas itin nemaz nesatrauc, jo ja kāds skatās uz manām aktivitātēm, lai skatās. kad internetā uziešu video, kas uzņemti caur laptopa vai viedtālruņa kameru, kur būšu redzams nepiedienīgās situācijās, tad atkal apdomāšu, vai… Read more »

Kristaps Skutelis

Šādu (atrašanās vietas) informāciju saglabā arī Tavs telefons, bet principā šis ir drusku cits stāsts. Viena lieta, ka servisa/pakalpojuma īpašnieks zina par tevi visu, cita, ka tas tagad var tirgoties ar šo informāciju.

x

ja jau tagad zin kāds cits – robeža ir pārieta, ko mainīs tas, ka zinās vēl kāds?

un vēlreiz, kur ir problēma?
cilvēks studē info par kaktusiem – saņem reklāmas par stādiem, augsnes piedevām un apgaismošanas automātiku.
programmē lispā – hvz ko viņam var pārdot, jāvāc vēl dati
apmeklē prontv – gumijas draudzeni vai anālo tapu

agrāk pastkastēs bāza visu pēc kārtas, tagad – tikai to, par ko cilvēks izrāda interesi.
vai tas tiešām ir tāds pasaules gals? jeb kāds te kautrējas par savām interesēm?

Lapsinieks

ko zina divi, to zina cūka – eto raz.
lai cik tas naivi neizklausītos – tārgetēta reklāma ir bulšits. daudz nozīmīgākas ir kopējās tendences, kas palīdz definēt precīzāk mērķa grupas un kā iedarbīgāk ar tām manipulēt.

x

uhu. tārgetēta reklāma jau tagad darbojas, lielos vilcienos.

Andis

Ar jauno ES datu aizsardzības regulu un FCC likumu Amerikā, protams, šī diskusija uzņem jaunu spēku. Jāņem vērā divi aspekti: 1) privātums sen ir mīts, jeb jautājums par motivāciju: ja būsi kādam gana interesants, viņš atradīs veidu, kā iegūt info par Tevi. Jo lielāka tavas informācijas cena, jo augstāka kvalifikācija būs tiem, kas to mēģinās iegūt. Realitātē – 99% no mūsu dzīves nevienam, pat ne mūsu labākajiem draugiem, neinteresē, jeb informācijas cena ir ļoti zema. Tāpēc datora kameras ciet līmēšana un piketēšana pret privātuma beigām internetā, ir tas pats, kas nostāšanās aiz finiera plāksnes, kad uz tevi šauj ar 9mm… Read more »

KKTK

Tramps labi saprot BIG DATA spēku. Tagad ar šo likumu varēs izspiegot un sagraut konkrētos kokurentus. Vai nu ar pašu rokām vai attiecīgi apstrādātu klientu palīdzību. Trampa ģimenes ienākumiem draudus neredzu. Būs greit egen.
Jā, domāju ar vien vairāk sāk rasties dzelžu ražotāji (mob.t., datori) un servisi, kas piedāvās anonimitāti, šifrēšanu un slēpšanos.

ccv

vienkārši TIK VIEGLI nevarēs anonīmi gānīties

x

jā, tā ir big data un Trampa lielā sāpe – anonīmie komenti))

kaut gan…paprasīja tak datus twiterim par vienu fruktu.

Kristaps Skutelis

Un Twitter sadomāja pretī patiesāties.

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: