Šodien Ženēvas autoizstādē premium segmenta automobiļu ražotājs Volvo Cars prezentēja ilgi gaidīto jauno premium segmenta sporta apvidus auto XC60.

Jaunais automobilis aizstāj ļoti veiksmīgo sākotnējo Volvo XC60, kas deviņos gados kopš tā laišanas tirgū kļuva par Eiropā visvairāk pārdoto premium segmenta vidēja izmēra sporta apvidus auto, visā pasaulē pārdoto vienību skaitam sasniedzot gandrīz miljonu. Šobrīd XC60 veido apmēram 30 procentus no Volvo kopējā pārdošanas apjoma pasaulē.

“Mums ir pamatīga pieredze stilīgu un dinamisku, ar jaunākajām tehnoloģijām aprīkotu sporta apvidus automobiļu izstrādē. Jaunais XC60 nebūs nekāds izņēmums. Tas ir ideāls auto aktīvam dzīvesveidam un atspoguļo nākamo soli mūsu pārveides plānā,” teica Volvo Car Group prezidents un galvenais izpilddirektors Hakans Samuelsons (Håkan Samuelsson).

Jauns komforts un drošības tehnoloģijas

Jaunais XC60 – viens no drošākajiem automobiļiem autobūves vēsturē – ir aprīkots ar daudzām jaunām tehnoloģijām. Revolucionāro City Safety sistēmu papildina stūres palīgmehānisms Steer Assist. Jauna Oncoming Lane Mitigation drošības sistēma izmanto stūres palīgmehānismu, lai izvairītos no frontālas sadursmes, savukārt Volvo izstrādātā Blind Spot Indication sistēma (BLIS) ar stūres palīgmehānisma palīdzību samazina sadursmes risku, kad tiek mainīta josla.

“Mēs likām uzsvaru uz tāda automobiļa izstrādi, kas spētu sniegt baudu visām maņām – piedāvājot gan iespaidīgu skatu uz ceļu no skaisti iekārtotā un harmoniskā salona, gan drošu, iedvesmas pilnu un uzticamu braukšanu,” saka Volvo Car Group vecākais produktu & kvalitātes nodaļas viceprezidents Henriks Grēns (Henrik Green). “Esam pievērsuši īpašu uzmanību tam, lai atvieglotu dzīvi mūsu klientiem, nodrošinot viņiem īpašu komfortu un funkcionalitāti, kas ikdienu padarīs vienkāršāku.”

Volvo uzlabotā pusautonomā vadītāja palīgsistēma Pilot Assist, kas rūpējas par stūrēšanu, paātrinājumu un bremzēšanu, braucot līdz 130 km/h pa ceļiem ar skaidri saskatāmu joslu marķējumu, ir pieejama kā jaunā XC60 papildaprīkojums.

Veiktspēja

Jaunajā XC60 kā jaudīgākais dzinējs ir pieejams Volvo godalgotais benzīna dzinējs T8 ar plug-in hibrīdsistēmu, kas attīsta 407 ZS un ļauj paātrināties no 0-100 km/h tikai 5,3 sekundēs.

“Mums ir plašs dzinēju spektrs. Jaunais XC60 tiks laists tirgū ar dīzeļdzinēju D4, kura jauda sasniedz 190 ZS, savukārt D5 ar PowerPulse tehnoloģiju attīsta 235 ZS. Tāpat mums ir ar benzīnu darbināms T5 ar 254 ZS jaudu, un T6, kas ar turbokompresora un mehāniskā kompresora palīdzību attīsta 320 ZS un 400 Nm griezes momentu,” piebilda Henriks Grēns.

Tomēr XC60 pārliecinošais sniegums slēpjas ne tikai zem motora pārsega. Jaunā četru zonu klimata sistēma CleanZone novērš bīstamu piesārņojošu vielu un daļiņu iekļūšanu salonā, nodrošinot skandināviski svaigu gaisu iekšpusē.

Gan Volvo Cars vadītāja informatīvi izklaidējošās sistēmas un saistīto pakalpojumu piedāvājums Sensus, gan lietotne Volvo On Call ir grafiski uzlaboti, nodrošinot labāku izmantojamību. Līdzīgi 90. sērijas automobiļiem, ir pieejama arī viedtālruņa integrācija ar CarPlay un Android Auto sistēmām.

Rūpīgi veidots iespaids

“XC60 ir sporta apvidus auto, kas nav paredzēts, lai noskatītos uz citiem no augšas, bet gan lai brauktu. Ārpusei ir atlētisks, izsmalcinātas kvalitātes veidols, kas stāv pāri laikam. Interjerā ir izdevies meistarīgi apvienot cildenu dizainu, skaistus materiālus un visjaunākās tehnoloģijas, visam saskanot nevainojamā kompozīcijā. XC60 piedāvā patiesi skandināvisku stilu, kas mūsu klientiem ļaus justies īpaši,” norāda Volvo Car Group vecākais dizaina nodaļas viceprezidents Tomass Ingenlāts (Tomass Ingenlath).

Volvo Cars jaunā XC60 sērijveida ražošanu ir paredzēts uzsākt aprīļa vidū Torslandas rūpnīcā Zviedrijā.

  • Olegs Falevics

    Kā bija gaidāms. Mazā xc90 kopija. Skaists auto.

  • Zemenīte-Jana

    Skaisti. Žēl, ka pieder ķīniešiem.

    • x

      ?
      kāda starpība? man zviedri no ķīniešiem atšķiras tikai ar to, ka zviedri ir uzpirkuši vairāk zemes un meža Latvijā.

  • Skābene

    Atcerējo svecu reklāmu: ‘Being in a car crash with a Volvo is safe. If you are sitting in a SAAB’.
    Labi vismaz ka VOLVO brends turpina savu dzīvi, kaut vai ķīniešu vadībā!

    • x

      akdies, nu cik var malties par ķīniešiem, kuri māk skaitīt naudu un saprot, kā to pelnīt….sūdi būtu, ja volvo būtu pārdots efektīvajiem investoriem no zemes, kurā premjerministra biznesa shēmas ir tik tupas, ka uzpeld instagrama bildēs.

  • KKTK

    Tāds pats uzblīdis golfs kā X5. Volvo tak šogad tik skaists sedans iznāca… Jā, neredzu tāda tipa auto pielietojumu – nekur.

    • Uldis M.

      Sedana pielietojumu?

  • Uldis M.

    Kopumā glīts, tik par aizmugures lukturiem nedaudz dalītas izjūtas… itkā jau stilīgi, bet kaut kā samocītas tās līnijas – kaut kas bišku jau par daudz…
    http://images.car.bauercdn.com/pagefiles/70305/new_volvo_xc60_76.jpg

  • Uldis M.

    Kopumā glīts, tik par aizmugures lukturiem nedaudz dalītas izjūtas… itkā jau stilīgi, bet kaut kā samocītas tās līnijas – kaut kas bišku jau par daudz…
    https://uploads.disquscdn.com/images/859207e9d3732db53b2377e009917f894834ec78904562242305b8fbdd015e79.png

    • GundarsBarons

      Man patīk jaunā S90 aizmugurējie – tipa “paļci vejerom”

    • Pumba

      Šīs formas atgādina par to, ka auto ražotāji beidzot apguvuši LED nu un tagad mauc iekšā visādākajās formās. Hyndai mani kaitina visvairāk šajā ziņā..