Šodien, 6. martā, Latvijas Mobilais Telefons (LMT) sadarbībā ar mašīnredzes tehnoloģiju uzņēmumu 4SmartStreets prezentē pirmo mākslīgā intelekta stāvvietu meklēšanas risinājuma prototipu. Tas ļauj autovadītājam tiešsaistē atrast brīvu stāvvietu pilsētvidē un nodrošina navigāciju uz to. Risinājums tapis LMT jaunās inovāciju un attīstības partnerības ietvaros.

“LMT ar mērķtiecīgām investīcijām izdevies izveidot izcilu mobilo sakaru infrastruktūru. Tas ļāvis Latvijai kļūt par vienu no mobilo sakaru līdervalstīm pasaulē. Viedais stāvvietu risinājums iezīmē jaunu posmu LMT inovāciju un attīstības projektos. Esam atvērti sadarbībai, ceļā uz Latviju kā viedvalsti attīstot dažādus viedos risinājumus mūsu visu ikdienas uzlabošanai, tostarp arī viedās pilsētvides veidošanai,” norāda Juris Binde, LMT prezidents.

Sociālantropologs Viesturs Celmiņš uzsver: “Mūsdienu pilsētvidē galvenais attīstības šķērslis nav tehnoloģiskās revolūcijas ātrums, nedz temps, kurā tehnoloģijas aizvieto vecās, bet gan iedzīvotāju kultūras maiņa – veids, kā tehnoloģijas sasniedz iedzīvotājus un spēj vai nespēj mainīt stūrgalvīgus un iesīkstējušus sabiedrības ieradumus”.

“Uzskatu, ka produkti, kas radīti, izmantojot mašīnredzes tehnoloģiju, ir solis pretī viedai pilsētai, nodrošinot pārvietošanos pa pilsētu vēl ērtāk un ātrāk. Apzinoties mākslīgā intelekta praktiski neierobežotās iespējas, šobrīd pasaulē vērojama tendence arvien vairāk procesu, kurus agrāk darīja cilvēki, aizstāt ar inovatīviem mākslīgā intelekta risinājumiem. Patiess prieks, ka tagad arī Latvijā būs pieejams vēl viens progresīvs jauno tehnoloģiju risinājums,” vērtē Kaspars Egliņš, 4SmartStreets izpilddirektors.

Piedāvātais risinājums ir mērogojams – ieviešams gan atsevišķā stāvvietā, piemēram, pie teātra, koncertzāles vai iepirkšanās centra, gan pilsētas centrā vai pat visā pilsētā, atkarībā no sadarbības partneru interesēm un vajadzībām. LMT jau uzsācis sarunas par risinājuma integrāciju Waze platformā. Šobrīd kameras jau izvietotas vairākās Rīgas vietās, piemēram, stāvvietā pie Kaņepes kultūras centra Skolas ielā.

Reklāma

35
Leave a Reply

avatar
6 Comment threads
29 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
12 Comment authors
fakedigitalkKKTKxKrotow Recent comment authors
  Paziņot par jaunumiem  
jaunākie vecākie novērtētākie
Paziņot par
Skābene
Viesis
Skābene

Vedīs tikai uz maksas stāvvietām, kuru īpasnieki maksās LMT? vai arī sameklēs mazas šķērslielas, pagalmus un citas vietas, kur noparkoties par brīvu!?

Kristaps Skutelis
Viesis
Kristaps Skutelis

Cik saprotu, šis risinājums attiecas uz “normālām” stāvvietām. Šķērsielas, pagalmus un citas šaubīgas vietas būs jāmeklē pašam.

fake
Viesis
fake

bezmaksas stāvvietas būtu laiks aizmirst. Iesaku organismu radināt savlaicīgi un regulāri vismaz 1 reizes ned. auto novietot maksas stāvvietā. Tad 2 reizes ned .utt.

Krotow
Viesis
Krotow

Labāk nodrošināt sakarīgu sabiedrisko transportu no bezmaksas stāvvietas uz centru un atpakaļ. Lai uz teātri nav kurpēs jābrien zem lietus pa sniega šļuru. Tad arī varēs sākt runāt par iedzīvotāju atradināšanu no pārvietošanās ar auto pa centru pēc 17 vakarā.

Artis Ābols
Viesis
Artis Ābols

Te nu tiešām sāk pēc folijas cepures prasīties. Tādas riktīgas platmales!

digitalk
Viesis
digitalk

[piedāvā dizainu]

comment image

digitalk
Viesis
digitalk

[piedāvā dizainu]
comment image

fake
Viesis
fake

Neticās, ka viņi spēs nosinhronizēt reālā laikā bez aizkaves. Bet ar aizkavi šitāds pakalpojums radīs lielu putru. Jau šobrīd waze vairāk izmantoju, lai aiznavigētu uz kādu nezināmu vietu, jo sastrāgumiem utt. waze ir stipri viduvējs aparāts.

Lapsinieks
Viesis
Lapsinieks

būtu labāk tērējuši spēkus un resursus sabtransa sistēmas uzlabošanai. Nē. dzenās vēl un vēl tos nabagus pa pilsētu! Vajag vismaz 5x pacelt stāvvietu cenas. Problēma atrisināsies pati no sevis.

fake
Viesis
fake

komentārs trāpīgs…piedāvātais risinājums problēmai ir jauna liešanas tehnika, kas ļauj 10 litrus ieliet 1 litrā :)

Lapsinieks
Viesis
Lapsinieks

nav problēmu. Ir cilvēki, kas 100 metrus nevar aiziet kājām. Ir cilvēki, kas izvēlas dzīvot vienā pilsētas malā, darbs – otrā, bērnudārzs – trešā. tad nu braukā un meklē parkingu. nekur tam nav atrasts labāks risinājums par draudzīgu sab.transportu. uz to būtu jākoncentrē enerģija.

Skābene
Viesis
Skābene

Tipisks Ušakova elektorāts, dzīvo blokmājā, bērns iet piemājas krievu skolā, jo Latviešu skolas blakus nav, strādā Maximā par kasieri un priecājas par sabiedrisko transportu ar rīdzinieka karti!

Lapsinieks
Viesis
Lapsinieks

Jānīt, kāpēc iesiti pēterītim? Bet skolotāj… jūs pati teicāt sit dawn…
Turpini vien nēsāties pa rīgu savā benzīna kapsētā un priecājies katru reizi, kad iemin pedāli un jūti, ka iespiež krēslā.

fake
Viesis
fake

Kas vainas blokmājai ?! Kur tad dzīvot?! :) Viensētā? Pieļauju, ka Tev nav bērnu, tāpēc arī tā izrunājies par dzīvošanu blakus skolai…

Skābene
Viesis
Skābene

Vajag ieviest rīdzinieka nodokli 100 000 euro gadā, kas nevar samaksāt lai dzīvo laukos! :D Un Rīga atkal būs zaļa! :)

KKTK
Viesis
KKTK

Es te tik par vienu sīkumu: Piepi$anās par ķiverēm (tajā video) nav pat smieklīga – tā ir skumja informācijas un statistikas nezināšana.

digitalk
Viesis
digitalk

kāda piepīīīpšanās? tas ir softs, radīts uzskaitei.

KKTK
Viesis
KKTK

Kāpēc tad ir izkrāsots atsevišķi fakts, ka nav ķiveres?

digitalk
Viesis
digitalk

varu tikai izteikt pieņēmumu, ka softs rakstīts ar drošības kontroli prātā. ar zaļu tika atzīmēts, ka velosipēdistam bija bērnu sēdeklītis. uzskaite un statistika.

KKTK
Viesis
KKTK

Tās nav sacensības. Es labāk skaitītu auto vadītājus ar mobīlo rokā vai pie auss, tam vismaz būtu kāds sakars ar drošību…

digitalk
Viesis
digitalk

demorullītī kamera ir vērsta uz ietvi, kādi autovadītāji? man liekas, ka tu biki piekasies softa autoriem, kuri grib parādīt, ko softs prot. un dažādu lietu atpazīšana ir liela fīča. vienkāršāki produkti specializējas uz trafika uzskaiti vai numura zīmju atpazīšanu, šeit tiek demonstrēts plašāks spektrs.

mcarty
Viesis
mcarty

nu nedarbosies šī sistēma kā vajag, jo:

es no Siguldas iebraucu Rīgā. Meklēju brīvu vietu centrā un man parāda, ka stāvvietā “A” ir 2 brīvas vietas. Aizbraucu līdz “A” un tur viss jau aizņemts. :(

Tāpēc, ka šo “A” meklē jau vismaz vēl kāds/-i vai arī kāds cits vienkārši garām braucot pamana un noparkojas!

Skābene
Viesis
Skābene

Maksas stāvvietā vietas var nebūt vienīgi masu pasākumu laikā, kad visa rīga sabrauc uz salūtu! Pārējā laikā maksas stāvvietā vienmēr var atrast vietu!

Lapsinieks
Viesis
Lapsinieks

No Siguldas tev nevajadzētu braukt uz Rīgu ar mašīnu, ja būtu tādi s-bāņi, kā piemēram Kopenhāgenā. Iekāp Siguldā un pēc 20 min. esi Rīgas centrā. Ātrāk un lētāk/ērtāk.

Krotow
Viesis
Krotow

Maza riebīga nianse – tas bānis pēc 8 vakarā parasti vairs nekursē. Pēc kino vai teātra apmeklējuma (un reizēm arī no darba) vari mājās arī netikt.

Lapsinieks
Viesis
Lapsinieks

šeit nekursē vai kopenhāgenā?

Krotow
Viesis
Krotow

Šeit.

Lapsinieks
Viesis
Lapsinieks

bet tāpēc jau es rakstu – ja BŪTU. es runāju par to, ko uz ko tiekties. Kur tērēt resursus un enerģiju. Kopenhāgenā tādā apmēram Siguldas, Jelgavas, Ogres diapazonā var nokļūt no 5 rītā līdz pusvieniem naktī ik pa 20 minūtēm max pusstundas laikā.

x
Viesis
x

es PAR vilcienu, bet cik ir iedzīvotāju TUR, cik ŠEIT un KURŠ apmaksās brīnumvilciena uzturēšanu

Lapsinieks
Viesis
Lapsinieks

apmaksās tas vidējais “jānis” pēteris vai serjoža – kas nu kam ērtāk), kas dzīvo pie Sēnites privātmājā un katru rītu pusotru stundu kuļas gar skolu uz Ulmaņa gatves biroju. 55 km turp, 55 atpakaļ. Ar džipu, degviela apm. apm.15 eiro, patērētais laiks kopā – ap 3 stundām. Bērns nikns ķeras pie mājasdarbiem deviņos vakarā. Pamodelējot līdzīgu situāciju Kopenhāgenas apgabalā, kur es pats esmu nodzīvojis pusotru gadu – ceļš apm. 35 minūtes, biļetes cena – ap 4 eiro. Vot. Tā ir viena automašina mazāk, kas tūcās pa šaurajām Rīgas ielām sastrēgumos, Kaut gan problēmas sakne pašos pamatos slēpjas tajā, ka tam… Read more »

x
Viesis
x

jā, nespēja dinamiski mainīt dzīvesvietu, jo “mans hipobūcenis ir vērtīgāks kā tavējais” kopā ar apziņu, ka īsts mājoklis sākas no privātmājas, reāli čakarē cilvēkiem dzīves. un tad, ja dzīve ir sadirsta, sadirsīšu to arī pārējiem – lai sēž koŗkos kopā ar mani (

Krotow
Viesis
Krotow

Uzcelties Mārupē neļaus zemes cenas – par to jau ir padomāts trekno gadu laikā :) Vispār interesanti, cik ilgi vēl būs jāgaida reforma zemes tirgū, mājokļu un īres cenās un sabiedriskā transporta organizācijā, lai vienkāršais mirstīgais ar +/- normāliem ienākumiem varētu atļauties dzīvot ārpus centra ne obligāti privātmājā, taču arī ne padomju laika miskastē ar lumpeniem kaimiņos, neatdodot 2/3 ienākumu hipotēkai. Un ar iespēju pietiekami jēdzīgi pārvietoties pa pilsētu ar sabiedrisko transportu ne tikai virzienā uz centru, bet arī pa pilsētas perimetru un lai transports šajos maršrutos nav jāgaida pusstundu.

x
Viesis
x

redz, ja ierindas jānis/serjoža veltītu sabiedriski/politiskām aktivitātēm vismaz tikpat laika, cik gadžetiem, tad brīnumtehnologiem nemaz nebūtu tik viegli pūst burbuļus un kaisīt nanopulverus, aiz kuriem cilvēki pārstāj redzēt perspektīvu.

bombelats
Viesis
bombelats

Jā, ja vien sistēma pēc vietas piedāvāšanas, to ari rezervē. Tad tikai atliek tikt galā ar tiem , kas parkojas uz savu galvu, piemēram, izsaucot evakuatoru 😀

x
Viesis
x

rezervē, sākot tarifikāciju ar rezervēšanas brīdi, neatkarīgi vai tu vispār aizkulsies līdz rezervētajai vietai, min. apmaksa – par 2st.
tad arī paskatīsimies, cik daudzi rezervēs.