Web Analytics
More
    Reklāma

    LMT ieviesīs mākslīgā intelekta risinājumu sastrēgumu mazināšanai Rīgā

    Jaunākie raksti

    Šodien, 6. martā, Latvijas Mobilais Telefons (LMT) sadarbībā ar mašīnredzes tehnoloģiju uzņēmumu 4SmartStreets prezentē pirmo mākslīgā intelekta stāvvietu meklēšanas risinājuma prototipu. Tas ļauj autovadītājam tiešsaistē atrast brīvu stāvvietu pilsētvidē un nodrošina navigāciju uz to. Risinājums tapis LMT jaunās inovāciju un attīstības partnerības ietvaros.

    “LMT ar mērķtiecīgām investīcijām izdevies izveidot izcilu mobilo sakaru infrastruktūru. Tas ļāvis Latvijai kļūt par vienu no mobilo sakaru līdervalstīm pasaulē. Viedais stāvvietu risinājums iezīmē jaunu posmu LMT inovāciju un attīstības projektos. Esam atvērti sadarbībai, ceļā uz Latviju kā viedvalsti attīstot dažādus viedos risinājumus mūsu visu ikdienas uzlabošanai, tostarp arī viedās pilsētvides veidošanai,” norāda Juris Binde, LMT prezidents.

    Sociālantropologs Viesturs Celmiņš uzsver: “Mūsdienu pilsētvidē galvenais attīstības šķērslis nav tehnoloģiskās revolūcijas ātrums, nedz temps, kurā tehnoloģijas aizvieto vecās, bet gan iedzīvotāju kultūras maiņa – veids, kā tehnoloģijas sasniedz iedzīvotājus un spēj vai nespēj mainīt stūrgalvīgus un iesīkstējušus sabiedrības ieradumus”.

    “Uzskatu, ka produkti, kas radīti, izmantojot mašīnredzes tehnoloģiju, ir solis pretī viedai pilsētai, nodrošinot pārvietošanos pa pilsētu vēl ērtāk un ātrāk. Apzinoties mākslīgā intelekta praktiski neierobežotās iespējas, šobrīd pasaulē vērojama tendence arvien vairāk procesu, kurus agrāk darīja cilvēki, aizstāt ar inovatīviem mākslīgā intelekta risinājumiem. Patiess prieks, ka tagad arī Latvijā būs pieejams vēl viens progresīvs jauno tehnoloģiju risinājums,” vērtē Kaspars Egliņš, 4SmartStreets izpilddirektors.

    Piedāvātais risinājums ir mērogojams – ieviešams gan atsevišķā stāvvietā, piemēram, pie teātra, koncertzāles vai iepirkšanās centra, gan pilsētas centrā vai pat visā pilsētā, atkarībā no sadarbības partneru interesēm un vajadzībām. LMT jau uzsācis sarunas par risinājuma integrāciju Waze platformā. Šobrīd kameras jau izvietotas vairākās Rīgas vietās, piemēram, stāvvietā pie Kaņepes kultūras centra Skolas ielā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    35 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    06.03.2017 13:37

    Vedīs tikai uz maksas stāvvietām, kuru īpasnieki maksās LMT? vai arī sameklēs mazas šķērslielas, pagalmus un citas vietas, kur noparkoties par brīvu!?

    Kristaps Skutelis
    06.03.2017 13:39
    Reply to  Skābene

    Cik saprotu, šis risinājums attiecas uz “normālām” stāvvietām. Šķērsielas, pagalmus un citas šaubīgas vietas būs jāmeklē pašam.

    fake
    06.03.2017 14:25
    Reply to  Skābene

    bezmaksas stāvvietas būtu laiks aizmirst. Iesaku organismu radināt savlaicīgi un regulāri vismaz 1 reizes ned. auto novietot maksas stāvvietā. Tad 2 reizes ned .utt.

    Krotow
    06.03.2017 18:20
    Reply to  fake

    Labāk nodrošināt sakarīgu sabiedrisko transportu no bezmaksas stāvvietas uz centru un atpakaļ. Lai uz teātri nav kurpēs jābrien zem lietus pa sniega šļuru. Tad arī varēs sākt runāt par iedzīvotāju atradināšanu no pārvietošanās ar auto pa centru pēc 17 vakarā.

    06.03.2017 13:49

    Te nu tiešām sāk pēc folijas cepures prasīties. Tādas riktīgas platmales!

    digitalk
    06.03.2017 14:19
    Reply to  Artis Ābols

    [piedāvā dizainu]

    comment image

    digitalk
    06.03.2017 14:21
    Reply to  Artis Ābols

    [piedāvā dizainu]
    comment image

    fake
    06.03.2017 14:21

    Neticās, ka viņi spēs nosinhronizēt reālā laikā bez aizkaves. Bet ar aizkavi šitāds pakalpojums radīs lielu putru. Jau šobrīd waze vairāk izmantoju, lai aiznavigētu uz kādu nezināmu vietu, jo sastrāgumiem utt. waze ir stipri viduvējs aparāts.

    Lapsinieks
    06.03.2017 14:32

    būtu labāk tērējuši spēkus un resursus sabtransa sistēmas uzlabošanai. Nē. dzenās vēl un vēl tos nabagus pa pilsētu! Vajag vismaz 5x pacelt stāvvietu cenas. Problēma atrisināsies pati no sevis.

    fake
    06.03.2017 14:47
    Reply to  Lapsinieks

    komentārs trāpīgs…piedāvātais risinājums problēmai ir jauna liešanas tehnika, kas ļauj 10 litrus ieliet 1 litrā :)

    Lapsinieks
    06.03.2017 15:52
    Reply to  fake

    nav problēmu. Ir cilvēki, kas 100 metrus nevar aiziet kājām. Ir cilvēki, kas izvēlas dzīvot vienā pilsētas malā, darbs – otrā, bērnudārzs – trešā. tad nu braukā un meklē parkingu. nekur tam nav atrasts labāks risinājums par draudzīgu sab.transportu. uz to būtu jākoncentrē enerģija.

    Skābene
    06.03.2017 17:10
    Reply to  Lapsinieks

    Tipisks Ušakova elektorāts, dzīvo blokmājā, bērns iet piemājas krievu skolā, jo Latviešu skolas blakus nav, strādā Maximā par kasieri un priecājas par sabiedrisko transportu ar rīdzinieka karti!

    Lapsinieks
    06.03.2017 17:25
    Reply to  Skābene

    Jānīt, kāpēc iesiti pēterītim? Bet skolotāj… jūs pati teicāt sit dawn…
    Turpini vien nēsāties pa rīgu savā benzīna kapsētā un priecājies katru reizi, kad iemin pedāli un jūti, ka iespiež krēslā.

    fake
    07.03.2017 17:16
    Reply to  Skābene

    Kas vainas blokmājai ?! Kur tad dzīvot?! :) Viensētā? Pieļauju, ka Tev nav bērnu, tāpēc arī tā izrunājies par dzīvošanu blakus skolai…

    Skābene
    06.03.2017 17:08
    Reply to  Lapsinieks

    Vajag ieviest rīdzinieka nodokli 100 000 euro gadā, kas nevar samaksāt lai dzīvo laukos! :D Un Rīga atkal būs zaļa! :)

    KKTK
    06.03.2017 15:53

    Es te tik par vienu sīkumu: Piepi$anās par ķiverēm (tajā video) nav pat smieklīga – tā ir skumja informācijas un statistikas nezināšana.

    digitalk
    07.03.2017 01:58
    Reply to  KKTK

    kāda piepīīīpšanās? tas ir softs, radīts uzskaitei.

    KKTK
    07.03.2017 09:16
    Reply to  digitalk

    Kāpēc tad ir izkrāsots atsevišķi fakts, ka nav ķiveres?

    digitalk
    07.03.2017 15:51
    Reply to  KKTK

    varu tikai izteikt pieņēmumu, ka softs rakstīts ar drošības kontroli prātā. ar zaļu tika atzīmēts, ka velosipēdistam bija bērnu sēdeklītis. uzskaite un statistika.

    KKTK
    07.03.2017 16:17
    Reply to  digitalk

    Tās nav sacensības. Es labāk skaitītu auto vadītājus ar mobīlo rokā vai pie auss, tam vismaz būtu kāds sakars ar drošību…

    digitalk
    07.03.2017 16:42
    Reply to  KKTK

    demorullītī kamera ir vērsta uz ietvi, kādi autovadītāji? man liekas, ka tu biki piekasies softa autoriem, kuri grib parādīt, ko softs prot. un dažādu lietu atpazīšana ir liela fīča. vienkāršāki produkti specializējas uz trafika uzskaiti vai numura zīmju atpazīšanu, šeit tiek demonstrēts plašāks spektrs.

    mcarty
    06.03.2017 16:23

    nu nedarbosies šī sistēma kā vajag, jo:

    es no Siguldas iebraucu Rīgā. Meklēju brīvu vietu centrā un man parāda, ka stāvvietā “A” ir 2 brīvas vietas. Aizbraucu līdz “A” un tur viss jau aizņemts. :(

    Tāpēc, ka šo “A” meklē jau vismaz vēl kāds/-i vai arī kāds cits vienkārši garām braucot pamana un noparkojas!

    Skābene
    06.03.2017 17:11
    Reply to  mcarty

    Maksas stāvvietā vietas var nebūt vienīgi masu pasākumu laikā, kad visa rīga sabrauc uz salūtu! Pārējā laikā maksas stāvvietā vienmēr var atrast vietu!

    Lapsinieks
    06.03.2017 18:14
    Reply to  mcarty

    No Siguldas tev nevajadzētu braukt uz Rīgu ar mašīnu, ja būtu tādi s-bāņi, kā piemēram Kopenhāgenā. Iekāp Siguldā un pēc 20 min. esi Rīgas centrā. Ātrāk un lētāk/ērtāk.

    Krotow
    06.03.2017 18:22
    Reply to  Lapsinieks

    Maza riebīga nianse – tas bānis pēc 8 vakarā parasti vairs nekursē. Pēc kino vai teātra apmeklējuma (un reizēm arī no darba) vari mājās arī netikt.

    Lapsinieks
    06.03.2017 19:27
    Reply to  Krotow

    šeit nekursē vai kopenhāgenā?

    Krotow
    06.03.2017 19:36
    Reply to  Lapsinieks

    Šeit.

    Lapsinieks
    06.03.2017 20:34
    Reply to  Krotow

    bet tāpēc jau es rakstu – ja BŪTU. es runāju par to, ko uz ko tiekties. Kur tērēt resursus un enerģiju. Kopenhāgenā tādā apmēram Siguldas, Jelgavas, Ogres diapazonā var nokļūt no 5 rītā līdz pusvieniem naktī ik pa 20 minūtēm max pusstundas laikā.

    x
    06.03.2017 21:25
    Reply to  Lapsinieks

    es PAR vilcienu, bet cik ir iedzīvotāju TUR, cik ŠEIT un KURŠ apmaksās brīnumvilciena uzturēšanu

    Lapsinieks
    07.03.2017 09:51
    Reply to  x

    apmaksās tas vidējais “jānis” pēteris vai serjoža – kas nu kam ērtāk), kas dzīvo pie Sēnites privātmājā un katru rītu pusotru stundu kuļas gar skolu uz Ulmaņa gatves biroju. 55 km turp, 55 atpakaļ. Ar džipu, degviela apm. apm.15 eiro, patērētais laiks kopā – ap 3 stundām. Bērns nikns ķeras pie mājasdarbiem deviņos vakarā. Pamodelējot līdzīgu situāciju Kopenhāgenas apgabalā, kur es pats esmu nodzīvojis pusotru gadu – ceļš apm. 35 minūtes, biļetes cena – ap 4 eiro. Vot. Tā ir viena automašina mazāk, kas tūcās pa šaurajām Rīgas ielām sastrēgumos, Kaut gan problēmas sakne pašos pamatos slēpjas tajā, ka tam “jānim” vajadzētu pārvākties uz adekvātu privātmāju kaut kur Mārupē. Ja vien māja nebūtu uzstutēta pirmskrīzes burbuļa laikā ar kosmisku hipotēku. Diemžēl, vakstiskā līmenī visas šīs lietas nevienam politiķim ānusu nerīvē. Pilsoņiem ne pārāk – goda lieta ir nemaksāt nodokļus. un pilsoniskā nespēja menedžēt savu nodoķļu izlietošanas pārraudzību un lietošanu sabiedrības interesēs.

    x
    07.03.2017 10:23
    Reply to  Lapsinieks

    jā, nespēja dinamiski mainīt dzīvesvietu, jo “mans hipobūcenis ir vērtīgāks kā tavējais” kopā ar apziņu, ka īsts mājoklis sākas no privātmājas, reāli čakarē cilvēkiem dzīves. un tad, ja dzīve ir sadirsta, sadirsīšu to arī pārējiem – lai sēž koŗkos kopā ar mani (

    Krotow
    07.03.2017 12:29
    Reply to  Lapsinieks

    Uzcelties Mārupē neļaus zemes cenas – par to jau ir padomāts trekno gadu laikā :) Vispār interesanti, cik ilgi vēl būs jāgaida reforma zemes tirgū, mājokļu un īres cenās un sabiedriskā transporta organizācijā, lai vienkāršais mirstīgais ar +/- normāliem ienākumiem varētu atļauties dzīvot ārpus centra ne obligāti privātmājā, taču arī ne padomju laika miskastē ar lumpeniem kaimiņos, neatdodot 2/3 ienākumu hipotēkai. Un ar iespēju pietiekami jēdzīgi pārvietoties pa pilsētu ar sabiedrisko transportu ne tikai virzienā uz centru, bet arī pa pilsētas perimetru un lai transports šajos maršrutos nav jāgaida pusstundu.

    x
    07.03.2017 13:49
    Reply to  Krotow

    redz, ja ierindas jānis/serjoža veltītu sabiedriski/politiskām aktivitātēm vismaz tikpat laika, cik gadžetiem, tad brīnumtehnologiem nemaz nebūtu tik viegli pūst burbuļus un kaisīt nanopulverus, aiz kuriem cilvēki pārstāj redzēt perspektīvu.

    bombelats
    06.03.2017 20:46
    Reply to  mcarty

    Jā, ja vien sistēma pēc vietas piedāvāšanas, to ari rezervē. Tad tikai atliek tikt galā ar tiem , kas parkojas uz savu galvu, piemēram, izsaucot evakuatoru 😀

    x
    07.03.2017 13:46
    Reply to  bombelats

    rezervē, sākot tarifikāciju ar rezervēšanas brīdi, neatkarīgi vai tu vispār aizkulsies līdz rezervētajai vietai, min. apmaksa – par 2st.
    tad arī paskatīsimies, cik daudzi rezervēs.

    Reklāma