Web Analytics
More
    Reklāma

    iPhone desmitajā iznākšanas gadā BlackBerry OS sasniedz 0.0% tirgus daļu

    Jaunākie raksti

    Vasarā Apple svinēs iPhone iznākšanas desmito gadskārtu. iPhone iezīmēja jaunu telefonu ēru, uzņemot ļoti strauju izaugsmes tempu pār esošajiem konkurentiem. Informāciju par pirmā iPhone viedtālruņa izlaišanu tirgū 2007. gada 9. janvārī izziņoja Apple izpilddirektors Stīvs Džobss, bet tirdzniecībā iPhone nonāca 2007. gada 29. jūnijā.

    Android operētājsistēma, kādu to pazīstam šobrīd, vēl īsti nebija dzimusi. Par Android platformu tika paziņots 2007. gada 5. novembrī, kaut runas par Google operētājsistēmu klīda jau kopš 2006. gada. Pirmā lietotājiem pieejamā Android operētājsistēmas versija 1.5 Cupcake tika izlaista 2009. gada aprīlī.

    Reklāma

    Oriģinālā iPhone modeļa iznākšanas laikā BlackBerry OS bija spēcīgākais konkurents. BlackBerry labākie tirgus daļas rezultāti bija 2009. gadā, kad BlackBerry telefoni aizņēma 20% no viedtālruņu tirgus. Pagājušajā gadā pārdoti 207 000 BlackBerry operētājsistēmas viedtālruņi, kas nedaudz noapaļojot tirgus daļas statistikā uzrādās kā 0.0%.

    Gartner sniegtā informācija norāda, ka BlackBerry kādu laiku pat spēja audzēt tirgus daļu arī pēc iPhone dižā starta 2007. gadā. Tobrīd BlackBerry tirgū aizņēma 9.6%, 2008. gadā BlackBerry tirgus daļa bija 16.6% un 2009. gadā minētie 20%.

    Neapstrīdams iOS un Android uzvaras gājiens sākās 2011. gadā, viegli pārspējot BlackBerry OS un arī Windows Phone operētājsistēmu. Šobrīd iOS un Android kopā veido 99.6% no viedtālruņu tirgus, bet pat Windows 10 Mobile operētājsistēmai pienāktos tikt ierindotai statistikā pie kopējās zaudētāju sadaļas “Citi”.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    3 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    KKTK
    16.02.2017 12:08

    Jā, fantastiski kāpums un kritums otram. Un viss dēļ tās globalizācijas un interneta.

    Krotow
    16.02.2017 12:33

    BB arī bija interneta servisi. Plus vēl normāla klaviatūra :) Kritums viņiem radās dēļ šauras specializācijas tikai biznesa klientiem. Ja BB būtu ieviesuši savu apstores analogu un devuši iespēju trešajām personām rakstīt programmas viņu telefoniem tā, kā to izdarīja Apple un Google, iespējams, viss būtu citādāk.

    Kaspars Vjaksa
    16.02.2017 15:22

    BB izdarīja to pašu kļūdu ko izdarīja Nokia – pārāk ilgi sēdēja uz saviem lauriem un negāja laicīgi līdzi jaunajām tehonoloģiju izmaiņām. Nokia spītīgi turējās pretī Android un BB nenormāli ilgi taisīja savu jauno OS. Beigās abi nonāca tur kur likumsakarīgi bija jānonāk, ar savu neprogresīvo domāšanu un attieksmi mūsdienu straujajā tehnoloģiju pārmaiņu laikā.

    Reklāma