Web Analytics
More
    Reklāma

    iPhone ražotājs Foxconn plāno pilnībā aizstāt darbiniekus ar robotiem

    Jaunākie raksti

    Taivānas viedierīču ražošanas gigants Foxconn grasās tuvāko pāris gadu laikā gandrīz pilnībā atteikties no cilvēku roku darba. Foxconn ražo Apple iPhone un daudzu citu lielo zīmolu viedierīces.

    Foxconn uz pilnīgu robotu darbu grasās pāriet trīs fāzēs. Jau šobrīd tiek veidoti un ražoti roboti, ko uzņēmums nodēvējis par Foxbot. Pirmajā fāzē Foxconn ar robotiem aizstās cilvēkus vietās, kur ir bīstami darba apstākļi. Otrajā fāzē tiks uzlaboti roboti, lai samazinātu izmantoto Foxbot skaitu.

    Reklāma

    Trešā Foxbot ieviešanas fāze nozīmēs gandrīz pilnīgu atteikšanos no cilvēku roku darba. Cilvēki būs nepieciešami tikai robotu apkalpošanai, ierīču testēšanai un loģistikai. Foxconn nospraudis mērķi panākt 30% procesu automatizāciju līdz 2020. gadam. Pagājušā gada martā Foxconn paziņoja, ka roboti aizstājuši 60 000 darbinieku.

    Gada laikā Foxconn spēj saražot 10 000 Foxbot robotus, lai aizvietotu cilvēku roku darbu. Ilgtermiņā roboti būs lētāki par cilvēku, bet sākotnējie ieguldījumi Foxbot robotos esot milzīgi.

    Foxconn kopumā nodarbina 1.2 miljonus cilvēku, Ķīnas teritorijā – miljonu. Ķīnas valdība Foxconn un līdzīgiem uzņēmumiem nodrošina dažādas atlaides, uzlabotu enerģijas piegādi un ceļu infrastruktūru, lai tikai netiktu atlaisti darbinieki.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    40 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    02.01.2017 09:09

    Tas nozīmē, ka Ķīnā darbaspēks paliek dārgāks!
    Savulaik brīnījos, kāpēc indonēzijas būvlaukumos ir ļoti maz smagās celtniecības tehnikas un atbilde no vietējiem bija pārsteidzoša- lai visiem būtu darbs! Viena buldozera vietā ir 100 strādnieki ar lāpstām. Tiesa alga viņiem arī ir atbilstoša, ap 20 EUR mēnesī.

    x
    02.01.2017 09:16
    Reply to  Skābene

    algas lielums absolūtajos skaitļos ir labs veids, kā pašokēt sevi un lasītāju. bet.
    svarīgi, ko cilvēks var nopirkt par mēneša algu un kāda dzīves kvalitāte ir pie šādas algas.

    Lapsinieks
    02.01.2017 09:31
    Reply to  x

    dzīves kvalitāte kādā izpratnē? “rietumu demokrātijas”?

    x
    02.01.2017 10:37
    Reply to  Lapsinieks

    dzīves kvalitāte vietējo dzīves standartu un mērogu izpratnē, liksim mierā rietumus un demokrātiju.
    jebkurā iekārtā, pat visdespotiskākajā vai no ekonomikas vistālākajā, ir dzīves kvalitātes jēdziens.

    Skābene
    02.01.2017 12:10
    Reply to  x

    Sanāca iedzert ar viesnīcas pavāru no Vācijas tajā pašā indonēzijā. Kad šis teica, ka saņem 300-500USD mēnešalgu, prasīju, kāpēc šis strādā par tādiem grašiem, ja vācijā minimālā alga ap 2000 eur grozās. Bet tad šis atbildēja, ka vācijā viņš pelnītu varbūt 2x vairāk par minimālo algu, kamēr indonēzijā šis saņem 25x vairāk kā vietējie un var dzīvot 25x labāk kā vietējie. Viņš dzīvo villā ar privāto baseinu , un viņam ir mājkalpotāja! Vācijā viņš pat nevarētu ne par ko tādu sapņot.
    Tā kā ir svarīgi ar ko salīdzina! Norvēģis gan jau ka nevarētu pat 1x paēst makdonaldā ar indonēzieša mēneša ienākumiem. :)

    Lapsinieks
    02.01.2017 13:37
    Reply to  Skābene

    Prmie divi vārdi ir tuvāk patiesībai kā viss pārējais. Man paziņa dzīvo Indonēzijā – viņam ar’ viskautko patīk stāstīt. Par 500 dolāriem nekāda villa ar mājkalpotāju nesanāks. http://www.salaryexplorer.com/salary-survey.php?loc=101&loctype=1 Plīz, dzēruma murgus netiražēt.

    Skābene
    02.01.2017 14:14
    Reply to  Lapsinieks

    Un tu būtu mr. interneta alkometrs/melu detektors, kas nosaka skurbuma/melu pakāpi pēc 2 vārdiem!? Katrs tavs vārds ir neapgāžama patisība!?
    Varbūt mēs kafiju dzērām!? Bet tev jau tik dod iespēju verbālajai caurejai un garām nelaidīsi savu iespēju! :D

    Lapsinieks
    02.01.2017 14:25
    Reply to  Skābene

    verbālā caureja šoreiz sanāca Tev – par pāris simtiem algā un villu ar kalpotājiem. Tā rodas urbānās leģendas. Pat ja jūs nevainīgi dzērāt rožu ziedlapiņu uzlējumu. Uztaisi aptauju – vārdi “sanāca iedzert” 100% gadījumos tiks uztberti kā “sanāca iedzert”.

    Skābene
    02.01.2017 15:29
    Reply to  Lapsinieks

    Nē nu tu ņemies te tā kā tāds austrumu kaimiņzemes trollis. Ja informācija nav atrodama telekanālā Live news vai Russia Today, tā viss ir meli un trūkst neapgāžami pierādījumi informācijas patiesumam!

    Davis
    03.01.2017 02:01
    Reply to  Lapsinieks

    Pastoties uz Latvijas cipariem gandrīz sirdstrieku dabūju. :D

    Jokman
    02.01.2017 09:31

    Tāda ir tā nākotne pēc gadiem 20 daudzas profesijas tiks aizstātas ar robotiem, jo tiem nav tiesību un tās ir mašīnas… pagaidām :)

    Kristaps Skutelis
    02.01.2017 10:08
    Reply to  Jokman

    Viss kārtībā. Pēc 20 gadiem būs divu tipu cilvēki. Tie, kas vadīs robotus un tie, kurus vadīs roboti.

    x
    02.01.2017 10:39

    tas ļoti virspusējs skats, izlaižot tos, kuri domā ka vada robotus, tos kuri domā, ka vada tos, kurus vada roboti utt.

    GGrs
    02.01.2017 10:58

    Tāpēc, bērni, jāmācās. Tupos darbiņus aizstās ar robotiem, bet bez inženieriem, mehāniķiem utt. mūsu civilizācija vēl ilgi nespēs iztikt.

    digitalk
    02.01.2017 12:13
    Reply to  GGrs

    enerģija neaug kokos, ja kas. tāpēc biomasas pārstrādātājs ar labām motorikas iemaņām arī būs pieprasīts (skatīt ‘stipra verga cena’).

    Krotow
    02.01.2017 12:58

    Būs jauna problēma – ko darīs daži simti miljonu biorobotu? Indivīdu ar kreatīvām un organizatoriskām prasmēm vienmēr ir bijis daudz mazāk par izpildītājiem. Visus par tehniķiem arī nepārmācīsi. Konveijera darbu pārlikšana uz automātu “pleciem” gan bija laika jautājums, jo robotu darbs uz konveijera ir efektīvāks. Ja atmet komunistu un nacistu iecienītās metodes, kā tikt vaļā no “liekajām mutēm”, tad atliek tikai iedzīvotāju pārizglītošana.

    GGrs
    02.01.2017 13:19
    Reply to  Krotow

    Radīsies jaunas darbavietas, kas šobrīd vienkārši neeksistē. Pirms 15 gadiem neviens ar youtube naudu nepelnīja. arī twitter nevienam nebija darba instruments – šobrīd taču firmās ir nodarbināta kaudze cilvēku, kas tikai ar soc. tīkliem ņemās.

    Lapsinieks
    02.01.2017 14:36
    Reply to  GGrs

    tas nav īsti darbs. Tas nerada nekādu pievienotu vērtību. Nekam. Kad izslēgs mākoni, katrs pats sev varēs uzdot jautājumi – ko es māku darīt? Pavisam nopietni – ko TU māki darīt? Es zinu cilvēkus, kas spuldzīti nemāk nomainīt, nemaz nerunājot par tādām advancētām darbībām kā piešūt pogu utt.

    GGrs
    02.01.2017 14:52
    Reply to  Lapsinieks

    Tas nav īsts darbs… kas ir īsts darbs? grāmatvedis, sekretāre, aktieris, – tie ir īsti darbi? Kristapam no kursora vispār ir īsts darbs? Tad jau fiziķis arī nav īsts darbs – sēž kaut ko rēķina. Visiem cilvēkiem viss nav jāmāk, tas manuprāt, ir tāds padomju laiku iesīkstējis steriotips, kad bija jābūt i celtniekam, i elektriķim, mehāniķim un vēl nez kam, jo nebija jau variantu, vai nu dari pats vai neko.

    02.01.2017 14:57
    Reply to  GGrs

    Pamatus tomēr derētu ierādīt, lai nav logu šķidrumu jādodas pieliet uz servisu. Un es nepārspīlēju, jo ir tādi personāži.

    Bet ja nopietni, tomēr mājā būtu jāspēj atskrūvēt un iztīrīt sifonu, izsūkt datora dzesēšanas sistēmu, pārprogrammēt silto grīdu, atgaisot radiatorus. Mašīnai – pārbaudīt eļļas līmeni, nomainīt spuldzi (ja vien nebrauc ar Renault vai VW Sharan), pieliet tehniskos šķidrumus (bremžu šķidruma korķi nevajag bez jēgas virināt!!!), nomainīt loguslauķi.

    Lapsinieks
    02.01.2017 15:02
    Reply to  Artis Abols

    es gan teiktu – la Tavus uzskaitītos – vairumā gandījumu pat nē. Jo tā Tu atņem darbu santehniķiem utt. Tas bija tāds vairāk filosofisks jautājums – vai esi spējīgs ko radīt/domāt vai arī tikai sēdēt pie viedīres un patērēt ko rada citi.

    02.01.2017 15:16
    Reply to  Lapsinieks

    Jā, moderni tagad ir 10-vienā slauķi, ar tiem dažkārt ir zināms izaicinājums.

    GGrs
    02.01.2017 15:21
    Reply to  Artis Abols

    es savam vecajam clio ar visām resnajām rokām varu spuldzes nomainīt, nekāda vaina.

    Deace Duck
    03.01.2017 02:17
    Reply to  Artis Abols

    Cik līkām jābūt rokām, lai nespētu nomainīt renim spuldzīti?

    Lapsinieks
    02.01.2017 14:58
    Reply to  GGrs

    negribas baigi strīdēties. Nē, neuzskatu, ka cilvēkam viss jāmāk – ir tāds teiciens – deviņi amati – desmitais – bads. Grāmatvedis, kas strādā mazes ceptuvē nav tas pats grāmatvedis, kas strādā ātro kredītu kantorī. Ceru, ka domu saprati. Tas tāds filosofisks jautājums, pie kā daudzi cilvēki dzīvē nonāk (un tam nav sakara ar padomju mantojumu) – vai es esmu dzīvē ko izdarījis/sasniedzis cilvēkiem noderīgu. Vai esmu guvis prieku? Gan jau, ka iestādīts mežs sniedz lielāku gandarījumu kā veiksmīgi atgūts kredīts. Vai ar pareizi soc.tīklu PR stratēģiju veiksmīgi iznīcināts konkurējošais uzņēmums.

    GGrs
    02.01.2017 15:20
    Reply to  Lapsinieks

    saprotu ko tu domā, bet tur roboti nepričom. diemžēl lielākā cilveku daļa par tādām lietām nemaz neaizdomājas. Ir cilvēki kas strādā strādašanas pēc (lai būtu nauda) un cilvēki, kas strādā, lai no tā būtu kāda jēga un labums citiem, nauda sekundāra (to var teik par lielu daļu medicīnā strādājošiem, skolotājiem utt.), jo pats darbs ir aicinājums, un to roboti neatņems, cilvēki, kas gribēs strādāt, lai pasauli padarītu labāku netikai sev, bet arī citiem, bez darba nepaliks. Drīzāk būtu jāuztraucas par to, lai tadi cilvēki neiet mazumā, un tur ir jautājums par izglītību un prāta spējām.

    Lapsinieks
    02.01.2017 15:25
    Reply to  GGrs

    Jā. Un tieši Tavs pēdējais teikums mani uztrauc.

    Skābene
    02.01.2017 15:33
    Reply to  Lapsinieks

    Tu laikam nestrādā īstu darbu, ja visu dienu vari te cilvēkiem mācīt, kas ir īsts darbs un kas nav! :D Būtu tev īsts darbs, nebūtu tik daudz brīvā laika muļķībām!

    Lapsinieks
    02.01.2017 15:56
    Reply to  Skābene

    nu nomierinies tak!

    Kristaps Skutelis
    02.01.2017 22:04
    Reply to  Lapsinieks

    Darbs ir tas, kas pabaro ģimeni. Visam pārējam nav nozīmes.

    Lapsinieks
    02.01.2017 23:32

    ā. killeris arī ir darbs? A Putins tak ar tikai strādā… Ušakovs? Mūsu deputāti? Tie, kas atver spēļu zāles un lombardus tak ar to dara “pabarot ģimeni” vārdā, ne? Nu tas tā…

    Kristaps Skutelis
    02.01.2017 23:43
    Reply to  Lapsinieks

    Ar tādiem “lieliem” komentāriem tev uz Satori.lv vajag :)

    Lapsinieks
    02.01.2017 23:51

    būs jāpaskatās, kas tas par zvēru

    GGrs
    03.01.2017 08:42
    Reply to  Lapsinieks

    tavs uztraukums ir pamatots, lasot Kristapa komentārus.

    Tupjd
    03.01.2017 13:00
    Reply to  Lapsinieks

    Ierunājās kalpa dvēsele. Īsta veča darbs noteikti ir grāvi rakt vai akmeņus skaldīt. Stulbie post sovieti izzombetie.

    Krotow
    03.01.2017 13:10
    Reply to  Tupjd

    Un saukt meistaru koridora spuldzītes nomaiņai ir nespējas apliecinājums.

    Lapsinieks
    03.01.2017 13:47
    Reply to  Tupjd

    eu, labais, ne?

    Kristaps Skutelis
    04.01.2017 23:46

    Mākslīgā intelekta un mašīnu inteliģences attīstībacomment image

    digitalk
    05.01.2017 01:18

    grafika beigas savdabīgas, ar ko pamato AI kritumu zemāk par jau sasniegto līmeni?

    Reklāma