Web Analytics
More
    Reklāma

    John Deere izveidojis traktoru ar elektrodzinēju

    Jaunākie raksti

    Traktoru ražotājs John Deere ir izstrādājis pirmo elektrodzinēju darbinātu traktoru. Sustainable Energy Supply for Agricultural Machinery projekta ietvaros tapušais elektrotraktors tiks izrādīts Parīzē notiekošajā International Agribusiness Show 2017. gada sākumā.

    Pagaidām par John Deere traktoru nekas daudz nav zināms. Tiek uzskatīts, ka tam ir vismaz 150 kWh akumulatori, bet, piemēram, Tesla Model S tiek reklamēts ar 85 kWh akumulatoriem, kaut arī pēc to izjaukšanas konstatēts, ka Tesla Model S akumulatori nepārsniedz 81 kWh.

    John Deere sola ar vienu uzlādi nobraukt aptuveni 55 kilometrus darba režīmā, akumulatoru uzlādei vajadzēs trīs stundas. John Deere elektrotraktora kopējā jauda būs aptuveni 400 zirgspēki.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    13 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Kaspars Vjaksa
    09.12.2016 11:13

    savā laikā likās, ka ūdeņraža dzinēji būs tie, kas aizstās degvielas iekšdedzes dzinējus, bet nu jau izskatās, ka visas kārtis liktas uz elktrodzinējiem. Uzlabosies nobraucamās distances, saīsināsies uzlādes laiks, samazināsies kopējās ražošanas izmasksas un uzrudzēšanos iekšdedzes dzinēj :)

    KKTK
    09.12.2016 11:41
    Reply to  Kaspars Vjaksa

    Smieklīgākais, ka visiem dziļi iekšā ir pirkstiņu akumulatori, kuri sastopami jau no pirmā laptopa laikiem. Un ražo tos pasaulē kādas 3 kompānijas. Atīstība tā saucoties :D

    LOOK
    09.12.2016 13:13
    Reply to  KKTK

    Tu domā 18650 pirkstiņus? Man likās ka tos ražo visi kam nav slinkums.

    Krotow
    09.12.2016 12:20
    Reply to  Kaspars Vjaksa

    Ražot elektrību ūdeņraža degvielas šūnās izrādījās izdevīgāk, kā dedzināt ūdeņradi pa tiešo.

    Skābene
    09.12.2016 15:47
    Reply to  Krotow

    Dedzinot lietderības koeficients mazāks, jo enerģiju pārvērš siltumā, nevis kustībā!
    Lokomotīvju inženieri jau 60tajos gados saprata, ka izdevīgāk kurināt dīzeli, lai ražotu elektroenerģiju, priekš lokomotīves elektromotoriem.
    To pašu sistēmu izmantoja arī Opel ampera.

    Krotow
    09.12.2016 16:21
    Reply to  Skābene

    Tā ir – lielajiem kustošajiem mehānismiem elektromotors ir daudz izdevīgāks, jo elektromotoram ir vislabākais lietderības koeficients jaudas pārveidošanai kustībā (ap 97%). Un iekšdedzes dzinējs, kas griež ģeneratoru, visu savu darba laiku darbojas ar vienmērīgiem apgriezieniem, nav vajadzīgi papildus jaudu slāpējošie elementi pārnesumkārbu veidā, tas viss būtiski uzlabo lietderības koeficientu. Plus lokomotīvēs un kuģos ģenerators ražo elektrību ne tikai motoru griešanai, bet darbojas kā vietējā elektrostacija visu vilciena vai kuģa patērētāju apgādei.

    zemaitis
    09.12.2016 11:18

    Elektromotors nevis elektrodzinējs. Dzinējs ir ir lopiem aizmugurē ar stibu!
    Par to, ka pirmais – tikai piekrītu, ja sērijveida ražošanā, bet tā jau sen tiek eksperimentēts ar elektrību.

    Īgnis Tīmeklis
    09.12.2016 12:45
    Reply to  zemaitis

    Nepiekrītu Tev. Vienam vārdam var būt vairākas nozīmes. Dzinējs var būt arī ierīce, ne tikai ganu puika ar kārklu rīksti, un tas var dzīt un iekustināt ne tikai ganāmpulku. Turklāt vārds “motors” ir tiešs pielāgojums no angļu “motor” (http://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/motor ), tāpēc vārds “dzinējs” ir krietni piemērotāks.

    Krotow
    09.12.2016 16:24

    Vislabākais no šiem gimalajiešu veidojumiem ir auto aizdzīšana. Katru reizi, lasot to policijas ziņās, iedomājos zagli ar stibu vicojam pa mašīnas bagāžnieku.

    x
    09.12.2016 13:50
    Reply to  zemaitis

    jā, un angliski arī nav vārda engine, tikai motor
    neatceros, kā to uzparikti sauca LR1 laikos, bet var jau žēloties ka esam rusifikācijas upuri un dzinējs ir tiešs krievu dvigatelj latviskojums – ja tas palīdz dzīvot.

    par elektro tiešām ir vairāk lietots motors, bet motors ir tieši motors – bez vadības uzpariktēm, kas visu to padara par dzinēju.

    manis pēc, lai to sauc kaut par kvazistacionāro piplizatoru, ja tas uzlabo kmpch.

    Valters
    09.12.2016 20:08

    Jā, tikai 1 bet – video avotā (John Deere mājaslapā rakstīts, ka ir 130kW, kur pocket-lint ir izrāvis 400 zirdziņus? Arī video tikai ļoti īsu brīdi traktora jauda beigās pārsniedza 100kW (Stabiņš datora ekrānā 1:39), kā arī skala bija tikai līdz 150kW. Kaut kas nav tīrs – parasti reklāmvideo parāda maksimālo veiktspēju, nevis vārguli, kurš knapi velk 4m Horsch augsnes apstrādes agregātu, tā it kā to darītu parasts traktors, ja to uz priekšu dzītu tikai starteris… Varētu sanākt pat puslīdz praktiska lieta, ja akumulātorus varētu pieāķēt un nomainīt tā pat kā atsvarus.

    as
    12.12.2016 11:31

    Lauksaimnieki, 55km ir daudz vai maz uz lauka arot vai velkot piekabi?
    Es teiktu, ka lauksaimniekiem prasās traktora lietojums 10h darba režīmā, lai pārējās 14h varētu lādēt

    Pumba
    12.12.2016 12:54
    Reply to  as

    Jā, derēja mums te kāds traktorists, be laikam nebūs. Neesmu eksperts, bet 55km izskatās kā dažās stundās (3-4) nobraucams (noarams) gabals. Un tad varēs riktīgi nopīpēties un aiz gara laika arī iedzert graķīti, kamēr dzelzs zirgs “barojas”. Nu garām šis variants.

    Reklāma