Web Analytics
More
    Reklāma

    Microsoft: veca datora izmatošana lieki tērē lietotāja laiku gandrīz 24 stundas gadā

    Jaunākie raksti

    Microsoft uzsācis izmantot visai iedarbīgu mārketinga stratēģiju, lai pārliecinātu pircējus Ziemassvētku trakumā iegādāties jaunus datorus. Microsoft norāda, ka Lielbritānijā veiktā pētījumā atklāts neticams fakts – ja tavs dators ir vecāks par trīs gadiem, tā startēšanās laiks ir par vismaz 65% ilgāks.

    Pētījumā atklāts, ka piecus gadus veci datori vismaz divas stundas mēneša laikā lieki tērē lietotāja laiku ar startēšanos vien. Nemaz nerunājot par darbu paveikšanas tempiem.

    Reklāma

    Datorlietotāji, kuru īpašumā ir 5 līdz 10 gadus veca ierīce, ir tik nokaitināti, ka tie bieži bļaujot uz datoriem, 6% atzinuši, ka datora lēnā darbība esot izsaukusi asaras un pat vēlmi lietot alkoholu. Pētījums norāda, ka lietotāji nemaz nav informēti par dažādiem Windows 10 jaunievedumiem, piemēram, sejas atpazīšanu, lai piekļūtu datorā esošajām datnēm.

    Oficiant, ko nozīmē muša manā zupā? Ej un pērc jaunu datoru!

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    33 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    x
    24.11.2016 12:27

    ja sainstalē krapwāri, tad varbūt tā arī ir.
    mans vecais laptops ar ssd tiek restartēts/izslēgs tikai kad antivīruss paprasa restartu, savādāk to turu stendbajā, ieslēdzas teju zibenīgi.

    kautko viņi tur stāsta dīvainu.

    Maris Bergz
    24.11.2016 12:37

    Micorsoft raxti normalu lite software

    tikai izsakos :)
    24.11.2016 15:00

    :) laiks, pavadot, lasot, kursoru, ir noteikti veel lielaaks :) Nemaz nerunaajot par veel citaam bezjeedziigaakaam fignjaam :)

    Krotow
    24.11.2016 15:53

    Protams, ka pārbloatētas OS un programmas aizņem daudz vairāk vietas un uz lēnākiem dzelžiem ar mazāku operatīvās atmiņas apjomu darbosies lēnāk. Tā vietā, lai iztīrītu drazas no savām programmām, kaut vai nekompilētu katrā sistēmas palaižamajā failā papildus 50+ MB lokalizēto tekstu (tos pēc vajadzības var novietot blakus atsevišķi), iesaka pirkt jaunu datoru. Kā anekdotē par jaunu mersedesa pirkšanu, kad pelnu trauks pilns. T.i. pilnīgi bezjēdzīgs pētījums Captain Obvious stilā. Nez ko M$ tur pīpē?

    digitalk
    24.11.2016 16:09

    par aizvēsturiska kompja pārinstalāciju es prasu 20-30% vairāk virs standarta cenrāža. labāk vērot kā žūst krāsa vai urbināt degunu…

    24.11.2016 16:21
    Reply to  digitalk

    Cik tagad vispār maksā datora pārinstalācija?

    digitalk
    24.11.2016 17:54

    nezinu, kā kantoros un pie studentiem, kur ķap-ļap un gatavs. instalācijai no nulles prasu ap 40, ar konfigurēšanu un telefonisko pēcsupportu. ar datu/programmu pārnešanu vairāk, atkarībā no apjoma. cipars ‘uz rokas’.

    24.11.2016 18:51
    Reply to  digitalk

    Paldies! Pirms daudziem gadiem, kad vēl bakstījos ar tādiem darbiem, bez 20 latiem nekustināju savu dupsi vīrusu nomāktā datora virzienā.

    Krotow
    25.11.2016 14:53
    Reply to  digitalk

    Vispār interesanti paskatīties uz datora īpašniekiem, kad viņiem pēc 3 stundu ziepes ar veco kasti paprasa tos 40 EUR. Un vēl interesantāk ir pēc tam nosaukt stundas maksu 20 EUR/h :D

    Krresko
    26.11.2016 20:56
    Reply to  Krotow

    Trīs stundās OS pārinstalēt, nokonfigurēt, salikt nepieciešamās programmas un nokonfigurēt arī tās nav iespējams.

    x
    26.11.2016 21:20
    Reply to  Krresko

    Mūsdienās daudziem pietiek ar vienu programmu – weba pārlūku. Jādomā, ka šī stāsta varoņi nav profi ar komerciālajiem pakidžiem, kuri ar kompi pelna naudu. Ja OS un dzelzis ir viena vecuma (aptuveni, saprotams) un nav jāmeklē specifiski draiveri, tad kāpēc lai trijās stundās nepārinstalētu OS bez megatvīkiem. Ja arheoloģija + dejas ar tamburīnu, tad arī 3 dienas var būt par maz….

    digitalk
    27.11.2016 12:08
    Reply to  x

    uzreiz redzams, ka ikdienā ar to nenodarbojies :)

    Lapsinieks
    27.11.2016 12:57
    Reply to  digitalk

    vai drīkst mazu profesionālu ieskatu kas ir tās “konfigurējamās programma” (legālajā sektorā) kas ir “jāsakonfigurē lietotājam vulgaris?

    x
    27.11.2016 15:45
    Reply to  digitalk

    ikdienā tiešām nē, bet retu reizi saskaros ar to.
    man joprojām sanāk, ka uzlikt tīru OS uz dzelža kas neprasa spec. draiverus kuru nav OSā, nav nekas ilgs.

    ok, var būt ka userdati ir nevis uz ārējā diska, bet c: dzīlēs un vispirms tie jāsavāc un pēcāk jānoliek atpakaļ.

    kas vēl? ssd tvīki 10-15minūtēs? pārlūks, skaips? ja grib pa smuko un ir iespēja, tad 10min. linku eksportam un atjaunošanai jaunajā vidē. ak jā, apdeiti ))

    mēs taču nerunājam par scsi devaisiem, kur vajag sarakt draiverus vai pielāgot .inf failus cita modeļa draiverim.

    ā, nu vēl paliek darbietilpīgā daļa – uzinstalēt pilnu msofisu, visus adobes produktus, pāris cadus, pāris komerc. video redaktorus…kas mums tur vēl vajadzīgs? sīkumi – trīs arhivatorus, nortona komandieri, divus antivīrusus lai drošāk.

    27.11.2016 16:10
    Reply to  x

    Kas ir “SSD tvīki”?

    x
    27.11.2016 16:37

    pārsvarā vecākiem OSiem, kas nejēdz ka ir iebāzts SSD, samazina rakstīšanu skaitu (meh), atslēdz reorganizēšanu, izlīdzina partīciju (tas gan vairs tik xp), eneiblo trimu. Jauniem OSiem un jauniem SSD, vairums lietu darbojas pareizi. Principā tā ir krāna vicināšana un tradīcijas tradīciju pēc.

    Lapsinieks
    27.11.2016 17:42
    Reply to  x

    linku eksports… par pierakstīšanos brauzerī ir dzirdēts?
    vairums softa – chrome, thunderbird, zipi, nortoni uc perversijas ir ar vienu klikšķi instalējams no ninite.com

    pēdējais pēc “ā, nu vēl” ož pēc pirātiskās produkcijas. Jo legāli tev adobē ir konts, kas nopirkto visu smugi ieinstalē.

    x
    27.11.2016 17:58
    Reply to  Lapsinieks

    kāds brīvdienās neuztver ironiju par megasoftiem ko labdarīgie instalētāji liek virsū, vajag vai nevajag.
    kaut gan ar ssd arī lielie softi instalēsies ātri, un ja tos nekad neizmanto, tad saprotams arī, ka neko nevajag konfigurēt/papildināt.

    mēs te par laika patēriņu vairāk, morālā puse tā kā būtu sakošļāta.

    digitalk
    27.11.2016 18:29
    Reply to  x

    > Ja OS un dzelzis ir viena vecuma […] tad kāpēc lai trijās stundās nepārinstalētu OS

    portatīvais ar ražotāja komplektētu w7hp. pēc pāris-trīs stundu OS un draiveru instalācijas ir jāizdara kas? jāsaliek apdeiti. konkrētais lūznis čekoja w7 apdeitus vairāk par diennakti, tad uzlikt, rečekot, uzlikt, rečekot, atkārtot tā reizes 10.
    pēc 3 dienām kompis bija gatavs.

    x
    27.11.2016 18:41
    Reply to  digitalk

    lūk, w7 apdeiti.
    tie tiešām ilgi čekojas. un 8.1 arī nav ļoti ātrs.
    manuprāt, xp laikos apdeitus tomēr ātrāk nočekoja.

    tas kā skatās – pēc instalācijas un draiveriem var lietot, atstājot apdeitus fonā un pabrīdinot cilvēku, ka būs pāris restarti. Jēga to darīt pie sevis? apdeiti taču neprasa lietotāja iejaukšanos.

    digitalk
    27.11.2016 20:24
    Reply to  x

    es par to ņemu naudu, kāds atstāt. tas stils lai paliek studentiem un kaktu kantoriem. nemaz nerunājot, ka kāds uzreiz, bez apdeitu salikšanas, var izdomāt iesēsties ar pliku pakaļu internetā un sveiks, spam/ddos bot!

    x
    27.11.2016 20:49
    Reply to  digitalk

    da labi, nav jau xp pre-sp3

    pašam gan reiz sendienās gadījās, aizmirsu izraut vadu un pēc instalācijas restarta kompis līdz galam nemaz neiebūtojās ))
    pēc sp3 ja apzināti nelien gaģušņikos, vēl pagūtu arī apdeitus uzlikt

    x
    24.11.2016 17:53

    >veca datora izmatošana

    izmatot, t.i. skubināt po-matushke?

    Usinss
    25.11.2016 08:15

    Nu es nezinu nezinu. Šiem britu pētnieku darbiem nekad līdzi nedod saiti uz publikaciju utt… Bet nu, cilvēks var arī 1 mēnesi vecam datoram sadaīt tādas muļķības, ka tas sāk pamatīgi iebremzēt. Man ir 6 gadus vecs dators. Pirku par pieklājīgu naudu tajos laikos… ap 450-500 Ls . Ieguldīju pirms 2 gadiem SSD un viss. nekas neķeras utt. Vajag mācēt izmantot tehniku un prātīgi investēt tajā.

    x
    25.11.2016 08:57
    Reply to  Usinss

    Pētījums ir par tumsoņām, kas i angliski ne pārāk saprot, i piekrīt visam, ko tiem piedāvā. Atsūta viņiem linku _cool_video_ un viņi spiež, hi-hi-ha-ha un pie viena uzinstalē pārlūka toolbāru kas tika piedāvāts lai redzētu video, bet pēc nedēļas – foršo desktopa tēmu ar pludmali un palmām un pusgada laikā kompis ir netīrāks par maza bērna pamperu, kas ar kliedzienu pamodina māmiņu.

    Normunds Gulbis
    26.11.2016 04:04
    Reply to  Usinss

    piekrītu. ja ar 10 windows pat orginālos drive nevajag bāst iegšā datora

    Valters
    25.11.2016 12:07

    Tagad atliek uztaisīt pētījumu, cik daudz laika, datu tiek pazaudēts dēļ winblows nerimdināmo vēlmi restartēties…
    Linuxam un MacOS, cik saprotu, šādu problēmu nav.

    x
    25.11.2016 13:12
    Reply to  Valters

    pēc maniem novērojumiem, windows prasa restartēties dēļ saviem vai cieši integrētu softu apdreitiem.
    linux apdeiti visādi mēdz būt, arī ar restartu.

    ja biji domājis 1996. g. kad iznāca Win95 – piekrītu, tur windows restartējās kad gribēja un tas ilga pāris gadus, kamēr noslīpēja. Bet tagad, kad cilvēki praktiski nelieto no vislētākajām komponentēm saskrūvētos vietējos kompjus, kuriem bija problēmas ar draiveriem, man ir iespaids ka windows ir lietojama os, bez pēkšņiem restartiem on bsod….kā vienmēr, daudz kas atkarīgs no konfigurācijas, dēļa, extenšen kartēm, to draiveriem un izmantotajām aplikācijām utt.

    Vārdā Nenosauktais
    25.11.2016 20:03

    Bakstoties ap aizvēsturisku datoru, nositu veselu nedēļu.Vajadzīgo nepanācu, toties bija interesanti, pamācoši.Nopirkt jaunu datoru jau nav liela māksla, vajag tikai naudu. Gudrāks tādēļ nekļūsi ne par kripatiņu :D

    Krotow
    27.11.2016 15:27

    Daudz kas atkarīgs no aizvēstures senuma un sākotnējās konfigurācijas. Pēc 2005. gada ražotie datori, kuriem var ielikt 4 GB RAM un SSD, pavisam labi kust uz priekšu arī tagad. Pašlaik galvenā problēma ir gandrīz pilnīga optimizācijas ignorēšana, piegāžot programmas ar nevajadzīgiem mēsliem un bildītēm, kas nevajadzīgi aizņem desmitiem vai par simtiem megabaitu.

    Kristaps Lācis
    25.11.2016 21:23

    Atgādināšu, ka mikros*ds tiek vainots pie jaunu datoru pārdošanas samazinājuma, jo 8.1+ darbojas raitāk kā sivēns, līdz ar to šāds “pētījums” nav nekāds pārsteigums. Līdzīgi bija pagājšgad, kad tika “izpētīts”, ka windblows ir drošākā OS. Oudear.. Ir ļaudis, kas šito uztver nopietni.

    janka508
    26.11.2016 23:42

    Klaja propoganda, lai cilvēki pirktu jaunus datorus.
    Pēdējos gados datoru ātrdarbība īpaši nav gājusi uz priekšu, kopš Intel i5,i7 pirmās sērijas parādījās.
    Veicot testus ar 2paaudzes i5 vs 6 paaudzes i5, pieaugums ap 10%, nekas īpašs.
    iebaksti 4-5 gadus vecā kompī SSD disku, atbrīvojies no visādiem liekiem sūdiem stārtapā un viss ok.
    p.s.
    Pats mājās lietoju 2011gadā pirktu stacionāro kompi ar sandybridge i5 proci, pirms 2 gadiem ieliku SSD, šogad nomainīju videokarti. Nokalpos vēl 5 gadus.

    Uldis M.
    28.11.2016 09:45
    Reply to  janka508

    Tieši tā!
    Bet bieži esmu novērojis ka jūzeris parastais, nezinot par šīm lietām un iespējām, maina laptopus reizi 2 – 3 gados, jo vecais 2012.gada laptops ar i3 ir palicis jau pārāk lēns. Un jaunais atkal tiek nopirkts ar lēno HDD, jo specifikācijā 1000GB izskatās daudz krutāk kā blakus nīkulim 128GB…
    kamēr viss kas tam būtu vajadzīgs ielikt normālu SSD disku, uzlikt tīru Windowsu (bez ražotāja liekprogrammatūras) un tas “vecais” 201*.gada dators darbotos lieliski vēl gadus 5…

    Reklāma