Vācija uzsākusi pastiprinātu cīņu pret iekšdedzes dzinēju automašīnām. Tiek plānots, ka Vācija grasās no 2030. gada aizliegt pārdot automašīnas ar iekšdedzes dzinējiem, turklāt Vācija vērsīsies pie Eiropas Komisijas ar līdzīgu priekšlikumu, kas varētu attiekties arī uz citām Eiropas Savienības dalībvalstīm. Un, kad Vācija grib pieņemt visiem saistošus noteikumus, tas parasti arī notiek!
Vācija vēlas, lai Eiropas Komisija uzspiestu pārskatīt esošās automašīnu nodevas un nodokļus, lai stimulētu pāriet uz automašīnām, kas nerada izmešus – elektroauto un ūdeņraža dzinēja mašīnām. Vācija uzskata, ka būtu pastiprināti jāvēršas pret dīzeļdzinēju izmantošanu, kas varētu ietvert gandrīz neizpildāmas un attiecīgi ražošanā ļoti dārgas tā dēvētās Euro normas jauniem dīzeļdzinējiem jau tuvāko gadu laikā.
Eiropā kopumā (un arī pašā Vācijā) automašīnas ar dīzeļdzinējiem vēl arvien ir ļoti populāras. Volkswagen tikpat kā neredzot dīzeļdzinēju pieprasījuma kritumu pēc emisiju krāpniecības atklāšanas. Lai arī ar akumulatoriem aprīkotu automašīnu tehnoloģijas iet jūtami uz priekšu, tomēr šādu mašīnu masveida izmantošanai nevienas valsts ceļu un mašīnu uzlādes infrastruktūra nav gatava.
Ja man pagalmā būtu kur lādēt elektroauto, un maksātu viņi vismaz uz pusi lētak nekā šobrīt, tad viens tāds būtu manā īpašumā. Izmēģināju braucienu elektrobīlī ar taxify – ir forši.
Rīgas daudzstāveņu pagalmā…. hehe, to nu gan gribu redzēt.
Pēc 2030ā VW šmauksies, norādot vairāk ampērstundu, kā būs patiesībā?
Tad jau sanāk, ka industrija ir samērā gatava pārejai uz citiem enerģijas avotiem, iespējams, vairāk, nekā tiek domāts. Protams, vēl 13 gadi priekšā, elektrisko auto gadījumā pagūtu sabūvēt uzlādes infrastuktūru.
Vienīgi, iekšdedzes dzinēji tika uzlaboti, bet DUSos pamatā uzlaboja norēķinus, kafijas automātu un papīra ruļļa garumu, bet el.auto uzlādes stacijās ik pa laikam mainīsies uzlādes iekārtas (ātrumam) un kādubrīd arī štekeri. Visdrīzāk, mainīses arī pats uzpildes modelis – tās būs nevis 10min. lai uztankotos un pačurātu, bet vai nu akumulatora nomaiņa (laikam jau diezvai, ņemot vērā tendences) vai uzildes staciju apvienos ar atpūtas vietu/moteli, kurā uzlādes laikā paēst, paņemt numuru uz vienu fikso vai telpas ar ēdienu, dzērieniem, internetu, kur cilvēki varētu lietderīgi izmantot laiku, gaidot kamēr telefonā nopīkstēs ziņa no auto “charging complete”.
> tualetes papīra ruļļa garumu
:)
Nu, ja Vācija atkal sāk uzspiest, kam mums tāda Vācija?
Paveras auto pārbūves niša. Izņemam dīzeli un ieliekam elektromotoru, mazliet vadus un akumulatorus pieskrūvējam kā lielu pannu apakšā. No servisa izbraucam zaļi jo zaļi.
Neatmaksājas. Kā cilvēks, kas savulaik ir licis iekšā GTI motoru golfam, no šodienas viedokļa skatoties, pat tur bija savas problēmas, lai arī motoru atbalsta vietas ir identiskas, vadi saderīgi utt. Izdevīgāk būs notirgot iekšdedzes auto uz citām valstīm, izslēdzot avāriju sēriju kas celtos no pārbūvētiem auto. Kas to visu uzraudzītu, sertificētu? Banānvalstīs protams to visu atdotu fīrera korišu pārraudzībā – pumpēt naudu no taupīgajiem, bet Vācija rīkosies saprātīgi (nesaku, ka pati iekšd. auto pilnīga aizliegšana ir saprātīga) un izvairīsis no pārbūvēto auto problēmas.
Tik piebilde – aizliegs ražot, bet ne jau izmantot. Protams, pamazām cels nodokļus un praktiskie vācieši nekavējoties tirgos nost. Jautājums, kurā pusē būs Latvija – pirks elektroauto vai vāciešiem neizdevīgos petrolvāģus?
p.s. manuprāt, ir vietas kur iekšdedzes auto varētu tikt izmantoti – lauku teritorijās, starppilsētu maršrutos, iespējams, arī ierobežojot summāro gada nobraukumu, bet blīvi apdzīvotās pilsētās gan elektroauto būtu ļoti liels ieguvums no gaisa tīrības viedokļa.
Īdeja jau ideja, bet cik izmešu sanāk, lai izgatavotu akumulatorus?? Kamēr visi pārie suz elektroauto, paies savi 100 gadi. 2030 sāks ražot tikai elektroauto, tad pēc 15 gadiem tie ienāks lietoto auto tirgū, kur būs jāpārlasa visi ģeneratori, jāmaina baterijas utt. Bet tas viss ir fufleis, ja nebūs tā, ka es savu auto spēšu uzlādēt 15 minūtēs tik daudz, lai varētu nobraukt vismaz 100 km. jo savādāk iebrauciet statoil pīķa stundās, tur arī knapi var uzpildīties un izgaidīt rindu ap 10-15 min. a kas notiks, kad visam lērumam vajadzēs palādēt auto un līdz braucamam stāvoklim vajag 60 minūtes? Cik uzlādes staciju būs jābūvē? Kā modernizēs elektrotīklus vecpilsētās? Cik tie ir papildus kilovati uz katru stāvlaukumu utt? Un tad jau elektrības cenas arī celsies augšā, kurš idiots negribēs pelnīt uz milijoniem auto, kuri lādējas. Un kā aprēķinās ceļu un ekspluatācijas nodokli? Nu neticu, ka mūsu Lavijas atteiksies no pāris simts milijoniem gadā. Manuprāt jau tagad elektroauto ir jāmaksā kaut vai tie paši 50 EUR gadā un tie tiešā veidā jānovirza ceļu uzturēšanas fondma, lai krājas. Elektroauto, pagaidām, nelido un bojā ceļa segumu.
>Un kā aprēķinās ceļu un ekspluatācijas nodokli?
droši vien tāpat kā līdz šim – cilvēkvalstīs pie uzlādes elektrības maksas rēķinās klāt % par ceļu lietošanu, bananvalstīs – gan pie uzlādes, gan atsevišķs ceļu nodoklis.
“Īdeja jau ideja, bet cik izmešu sanāk, lai izgatavotu akumulatorus??”
īdēja vai neīdēja, bet fiška tajā, ka derīgos izrakteņus aķiem un pašu ražošanas procesu var organizēt trešajās pasaules valstīs. Kādreiz garneles bija kas ekskluzīvs, kamēr pie tā nepieķērās kā nopietna biznesa Bangladešā. Tagad garneles ir lētas, katrs lumpenis var piestumt vaigus ar garnelēm, neaizdomājoties par globālo ekoloģisko katastrofu Bangladešā. Un tā ir ar gandrīz katru patēriņpreci, kam mēs (kas ietilpst tajos 5% iedzīvotāju, kam kaut kas pieder, kam ir izglītība, veselība un iespējas) uzliekam savu negausīgo, mārketinga sapisto ķepu virsū!
Muļķības! Elektroauto savā dzīves ciklā rada mazāk izmešu nekā iekšdedzes dzinēju auto! http://www.ucsusa.org/clean-vehicles/electric-vehicles/life-cycle-ev-emissions
Protams, atkarīgs arī kā iegūta elektroenerģija, bet bilance tāpat ir vienos vārtos.
Arī par uzlādi viss nav tik traki – elektroauto uzlāde nav kā benzīnniekiem – tankštellēs. Galvenokārt lādēs mājās (pa nakti) vai darbā. Tas arī palīdzēs izlīdzināt slodzi uz elektrisko tīklu un pat iespējams elektroauto izmantot kā milzīgu tīklam pieslēgtu bateriju, lai nosegtu pīķa stundu patēriņu…
Pašlaik, protams, ir daudz izaicinājumu un daudz kas vēl jāatrisina, bet konceptuālu pretrunu nav!
Tīri elektrībā protams, bet pameklē vēl, elektroauto dēļ savām baterijām, kas īpaši jārok un īpaši beigās jāvāc paterē vairāk resursus.
Tak gan jau būs kabatā ieliekams powerbank, lai nav jābrauc staķikā “pīķa” stundās :)
Šobrīd uz Zemes ir 2 litija ieguves vietas – Bolīvija un Ķīna. Par otro viss ir skaidrs, par pirmo, iespējams, vēl ķeskas lidos un galvas ripos. Tāpēc bez neatkarīgas akumulatoru izejvielu ieguves avota tas viss paliks tikai skaisti sapņi. Nez kā tur iet spāņu grafēna akumulatoru pētniekiem – nu jau vairāk kā gads, kopš nav ziņu no viņiem, lai gan ideja tiešām bija laba un daudzsološa (tiem aķiem izejvielas praktiski mētājas tepat visur apkārt).
https://www.youtube.com/watch?v=xFyY7_hc-14
eh, žēl MJF…
Aizliegs benzīnu un dīzeli un kurinās akmeņogles, lai uzlādētu mašīnas! Kāpēc rakstu par akmeņoglēm?Tāpēc, ka vācija atsakās arī no AES, un lielāko daļu enerģijas iegūst no akmeņoglēm.
Ko darīs kravas transporta nozare, kas bez dīzeļa nav iedomājama? Nē nu eksperimentē vācieši ar autobāņiem, kur braukā elektriskie merši ar tādiem ragiem, kā tramvajam, bet nu būsim nopietni, tāds kravas auto no Vācijas nekur neaizbrauks un treli ar jaunajiem bmw elektromobīļiem uz Latviju neatvilks. PSRS arī eksperimentēja ar elektriskajiem traktoriem, kas pārvietojās kā trolejbuss.Bet pat PSRS,kas ir savilkusi visiem mājās gāzes caurules nācās atzīt, ka tas ir nerentabli!
Tā. Griežu ārā katalizatoru, metinu taisno izplūdi un maucu uz zaļo elli – kamēr vēl var…