Kursors.lv izmēģina Seat Leon ST FR

14

No 2016. gada sākuma Latvijā atkal oficiāli ir nopērkami Seat zīmola automobiļi un marta sākumā mums bija iespēja iepazīties ar Seat aktuālajiem modeļiem speciālā oficiālā šī auto zīmola izplatītāja Autobrava rīkotā mediju pasākumā. Seat ar auto ražošanu nodarbojas jau vairāk nekā 60 gadus un tam 45 gadus ir pieredze arī autosportā. Starp citu, tieši ar Seat auto FIA Pasaules Rallijkrosa čempionātā šogad startē mūsu Reinis Nitišs.

Bet vispār Seat ir ierasts uzskatīt par lētāku Volkswagen. Šajā konkrētajā gadījumā Leon ST vistiešāk ir salīdzināms ar Volkswagen Golf Variant universāli. Tikai Leon ir izdevies glītāks. Subjektīvi, protams. Leon ir veidots uz Volkswagen izstrādātās MQB platformas bāzes, ko izmanto arī tādi auto kā Audi A3, Audi TT, Audi Q2, Škoda Octavia, Škoda Superb un VW Passat, VW Tiguan un VW Touran. Tāpēc šiem auto tehniski ir daudz līdzību. Jāpiezīmē, ka šis ir pirmais Seat mēģinājums no mazā Leon izveidot universāla tipa ģimenes auto. Un man ir sajūta, ka mēģinājums ir uzskatāms par izdevušos.

Reklāma

DSC01655

Tāds kā Golf universālis, bet tikai smukāks

Lai arī dažs labs sekotājs Feisbukā man norādīja, ka no Leon cenu klases auto nav jameklē nekāds skaistums, tomēr es šādam apgalvojumam nepiekrītu. Auto piedāvājums mūsdienās ir tik plašs, ka ikviens var piemeklēt vairākus pretendentus viņam pieņemamā cenu kategorijā. Jo ir taču nozīme tam kā izskatās automobilis ar ko pārvietojamies ikdienā. Pat ja tas nepārstāv premium klasi. Piemēram, ja mēs meklējam jaunu un pietiekami jaudīgu ģimenes universāli cenu kategorijā līdz 30 tūkstošiem eiro, tad Seat Leon ST FR nostāsies blakus Škoda Octavia RS Combi. Savā cenu kategorijā tie abi ir izskatīgi, spējīgi un praktiski auto.

Seat Leon ST universālis maksā sākot no aptuveni 15 tūkstošiem eiro par auto ar 1.2 litru (86 Zs) benzīna dzinēju ar 5 pakāpju mehānisko pārnesumkārbu un beidzot ar aptuveni 30 tūkstošiem par īpaši jaudīgo Leon Cupra versiju ar 290 Zs benzīna dzinēju.

Demo auto ir FR versija, kas aprīkota ar 2 litru dīzeļdzinēju, kas attīsta 184 Zs jaudu. Tātad, perfekts jaudas un ekonomijas apvienojums. Jauns Leon ST FR versijas auto ar DSG automātu maksā ap 25 tūkstošiem eiro.

DSC01690

Ar saviem izteiksmīgajiem priekšējiem un aizmugurējiem lukturiem Leon ST ir pamanāms jau pa gabalu un izceļas no citu šķietami garlaicīgo universāļu masas.

Interjers plastmasīgs, bet kvalitatīvi nostrādāts

DSC01678

Ikdienā man ir iespēja braukt ar Volkswagen Golf (Mk7) un iesēžoties Seat Leon, nonācu pie atziņas, ka interjers jau kaut kur ir redzēts. Kaudze podziņu un kloķīšu ir paņemti no citiem VW grupas auto un arī kopējā sajūta ir tāda izteikti “folksvāgenīga”. Viss ir plastmasīgs, bet var just, ka materiāli izvēlēti kvalitatīvi un viss kopā salikts prātīgi. Seat interjeru es varu apzīmēt kā “eiropeisku”, viss izskatās man pieņemami un kaut kādā mērā pat minimālistiski – nav lieku un raibi izgaismotu podziņu un kloķīšu, kā tas nereti mēdz atgadīties ar Āzijā ražotiem automobiļiem. Interesanti novietots ir multimediju sistēmas displejs. Pats par sevi tas demo auto nebija nekādu dižo izmēru (par papildus naudu var piepirkt lielāku 6.5 collu displeju), tomēr novietots augstāk nekā pierasts redzēt daudzos citos auto. Tādējādi ekrāns braucot ir labāk saskatāms, jo acu skatienam ir jāmēro mazāks ceļš nekā uz displeju, kas būtu ievietots zemāk.

Par auto salonu man īsti nav kur piesieties – krēsli ir pietiekami saturoši un ērti. Stūre ne tikai labi izskatās, bet arī praksē tai patīkami pieskarties un grozīt. Nesmejieties, ne visas stūres ir piedzimušas vienādas un tik bieži gadās braukt ar auto, kur stūre gluži vienkārši “besī”. Šis nav tas gadījums. Vienīgi ne pārāk labās domās paliku par atpakaļskata spoguļiem. Jā, tie ir ērti novietoti uz auto durvīm, lai neapgrūtinātu skatu, tomēr izmēros ir pamazi un savādā forma arī traucē labi saskatīt to, kas notiek sānos aiz mums. Bet skaistums prasa upurus.

Tagad mazliet par praktisko pusi. Elkoņa atbalsts ir plats un to var gan piepacelt un nofiksēt, gan pastumt vairāk uz priekšu. Tad gan tas nosedz vienu dzēriena turētāju. Zem elkoņa turētāja ir ne pārāk liela sīkumu kastīte, bet makam un atslēgām vietas tur pietiks. Pozitīvi, ka mantu kastīte ir arī aiz pārnesumu pārslēdzēja, tur varēsim iebāzt mūsu telefonu.

Tas, ka auto ir universāļa virsbūve ne vienmēr nozīmē to, ka tajā būs pietiekami daudz vietas aizmugurē sēdošajiem. Šis nav tas gadījums, jo Seat Leon ST ir ērta sēdēšana aizmugurē. Vietas ir pietiekami daudz gan vertikālā, gan horizontālā virzienos. Arī kājas neatduras pret labi tālu atbīdītu priekšējo sēdekli.

Arī auto bagāžas nodalījums ir ietilpīgs un praktisks. Lai arī Leon ST ir tikai par 27 cm garāks nekā tā hečbeka versija, šajā auto ir patiešām ietilpīgs bagāžas nodalījums. Ar saviem 587 litriem (1470 litri ar nolaistiem sēdekļiem) tas ir lielāks nekā Audi A6 Avant, Ford Mondeo un BMW 5 Series Touring. Volkswagen Golf gan ir ietilpīgāks. Aizmugurējais bamperis nav pārlieku plats un augsts, tātad kravu varēsim iekraut ērti un lieki neapskrāpējot auto virsbūvi.

DSC01683

Pa dzinējam katrai gaumei un rocībai

Seat Leon ST var iegādāties ar 1.2 litru (86 Zs), 1.4 litru (125 Zs vai 150 Zs), 1.8 litru (180 Zs), 2 litru (290 Zs) benzīna dzinēju vai 1.4 litru (110 Zs), 1.6 litru (90 Zs vai 110 Zs), 2 litru (150 Zs vai 184 Zs) dīzeļa dzinēju. Auto atkarībā no dzinēja var aprīkot ar piecu vai sešu pakāpju mehānisko pārnesumkārbu vai sešu vai septiņu pārnesumu DSG automātisko pārnesumkārbu. Kā redzam, neesam piesieti vienam vai diviem dzinējiem un varam piemeklēt atbilstošāko savām vajadzībām un rocībai.

DSC01688

Man bija iespēja iepazīties ar 184 Zs jaudīgo 2 litru turbodīzeli ar DSG automātisko pārnesumkārbu. Auto ir patiešām ātrs, viegli paātrinās un Sport režīmā provocē uz jestru braukšanu. Normālai ikdienas braukšanai pietiks arī ar 150 Zs dīzeli, tāpēc Leon ST FR versija būs laba izvēle tiem, kas sev meklē praktisku auto, taču nevēlas, lai tas ir pavisam garlaicīgs. Arī pārnesumkārba, kā jau DSG pierasts, slēdzas ļoti ātri un atbilstoši tam, ko no tās sagaidām. FR versija ir tikusi pie adaptīvās šasijas kontroles sistēmas un tas nozīmē, ka no multimediju ekrāna varam izvēlēties komforta vai sporta režīmus. Atšķirība ir jūtama un sporta režīmā auto kļūst cietāks, vadās un paātrinās asāk. Īsumā – ar Leon ST FR braukt ir patiešām bauda!

Ja runājam par degvielas patēriņu, tad tas ir tāds, kādu sagaidam no VW 2 litru dīzeļa. Ekonomijas  piekritēji patēriņa rādītāju dabūs arī līdz 5 litriem uz 100 kilometriem vai pat zemāk, bet visi citi ierindas gāzēji smuki iekļausies 7-8 litros. Būtu nejēdzīgi ar šādu dinamisku auto visu laiku pārvietoties tikai “sēņotāja” režīmā. Šeit svarīgi saprast, ka mums ir iespēja braukt gan dinamiski, gan ekonomiski.

DSC01666

Ja runājam par gaitas īpašībām, tad auto ir cietāks nekā mīkstāks, taču nekāds zobu grabeklis tas arī nav. Auto lieki nešūpojas un varēsim ar lielāku prieku izņemt līkumus. Auto gluži vienkārši ir patīkami saprotams, gan vadāmības, gan paātrināšanās un bremzēšanas ziņā. Dažs labs žurnālists pat raksta, ka tas vadās labāk par Ford automobiļiem. Lai nu tā būtu, nestrīdēšos!

Verdikts – ir labs!

Latvijā ir ierasts dzīvot pāri savām spējām un (gribēt) braukt ar paveciem premium klases auto un tāpēc bieži vien pat netiek izskatīta tautai tuvāka zīmola auto iegāde. Bet velti! Seat Leon ST FR visdrīzāk izvēlēsies cilvēks, kam saprāta ir vairāk nekā naudas un pēc ar šo auto aizvadītas nedēļas nogales varu teikt, ka izvēle ir pat ļoti laba. Šis ir izskatīgs, praktisks un FR versijā arī dinamisks un patīkami vadāms automobilis. Tie, kas skatās uz Seat visdrīzāk nebūs Āzijas auto zīmolu piekritēji, tāpēc reāli konkurenti Leon ST būs dārgāks Golfs vai savādāka Škoda Octavia RS izpildījumā. Bet šie auto tehniski ir tik līdzīgi, ka beigās izvēli visdrīzāk noteiks tikai vizuālās patikšanas vai nepatikšanas jautājums. Katrā ziņā mani Seat ir patīkami pārsteidzis

Man patika:

  • Agresīvs dizains
  • Plašs salons un liels bagāžnieks
  • Dinamisks un ekonomisks dzinējs
  • Auto patīkami vadāms
  • Kvalitatīvs salons

Man nepatika:

  • Nejēdzīgi sānu spoguļi

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
14 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Jānis
13.08.2016 15:02

Kāda ir konkrētās komplektācijas auto cena? Tikai pēc tam var runāt par salīdzinājumu ar vecākiem premium klases auto.

13.08.2016 15:18
Reply to  Jānis

Šis pats demo auto tagad tirgojas pa nepilniem 24k eiro. Jauns, tātad, par kādu tūkstoti vairāk.

es
13.08.2016 18:45

Labs dizains, piekrītu.

skābene
13.08.2016 23:54

Ja vēl piemet kādi 2 tūkstoši, tad jau sanāk toyota rav4 hybrid ar 197 zs.
Manuprāt daudz interesantāks auto par seat. Seat gan ir viena laba iezīme, viņi neplīst tik traki kā VW.

14.08.2016 09:05
Reply to  skābene

RAV4 taču ir pavisam citas klases auto un tāpēc nav īsti tieši salīdzināmi. Un kas tajā ir tik interesants? Kreizī dizains?

Skābene
14.08.2016 18:39

Es tikai gribēju teikt, ka par Seat naudu var dabūt jau citas klases auto ar daudz modernāku spēka agregātu, kas bremzēšanas enerģiju pārvērš paātrinājumā, kamēr seat izmanto vw skandālā ierauto dīzeļa agregātu!:)

x
14.08.2016 19:24
Reply to  Skābene

neesmu sekojis skandālam, bet šķiet, neviens nesūdzējās par vw dīzeļa jaudas trūkumu!
runājot par ekoloģiju, tad iekšdedzes dzinēji principā nav draudzīgi dabai, un elektroauto izmanto baterijas kuru ražošana un pārstrāde arī nav cukura gabaliņš, un ja vēl tiek lādētas ar elektrību ko igūst sadedzinot ogles vai mazutu – ka tik tas vw dīzelis nav labāks risinājums.

14.08.2016 19:41
Reply to  x

Skābenei ir “good point” par to, ka RAV4 ir tehnoloģiski interesantāks auto, tomēr es joprojām uzskatu, ka tie ir pavisam nesalīdzināmi automobiļi. Šis konkrētais SEAT gan RAV4 vienos vārtos sakapās braukšanas baudas ziņā. RAV4 varētu būt praktiskāks. Kaut kādā mērā. Varbūt.

edgku
14.08.2016 02:35

Tomēr derētu noīrēt fotokameru. Ar šīm telefonbildēm par ārpuses dizainu sakarīgs priekšstats nerodas.

14.08.2016 08:47
Reply to  edgku

Šīs fotogrāfijas ir uzņemtas ar fotoaparātu.

bombelats
15.08.2016 00:22

tad jānoīrē fotogrāfs (no ēnu dienām) ?

Skābene
15.08.2016 10:22

Intereses pēc paskatījos šim konkrētajam Seat patēriņu, kas norādīts CSDD datos. Vidējais patēriņs ir 4,8 litri uz simtu.
Tagad nopērkam šādu auto priekš darba vajadzībām un sākam pildīt ceļa zīmes. Hoppā, pēc ražotāja datiem 4.8 litri uz 100, bet Kristapam sanāk 7-8 litri uz simtu. Tagad pamēģini izskaidrot VIDam, kāpēc tu 3 litrus uz katriem 100 km ielej kanniņā un nemaksā ienākuma nodokli par darba devēja “uzdāvināto” benzīnu! :)
Kad šito pajautāsim dīlerim, visticamāk, ka saņemsim atpoakļ atbildi, ka patēriņš var būt arī 7 litri!Un tad ar šitādu vēstulīti čāposim pie VID skaidroties.

Kāpēc to visu rakstu, tāpēc, ka tieši šobrīd skaidrojos ar VID par cita ražotāja automašīnu! :)

x
15.08.2016 10:35
Reply to  Skābene

Vai ir zināmi auto, kuru ražotāji godīgi uzrāda reālo, nevis laboratojas apstākļos nomērītu patēriņu?

tas, ka LV ierēdņi normas rēķina pēc uzzīmētiem cipariem, vairāk liecina par ierēdņu prāta spējām, nevis auto vai tā ražotāju.

15.08.2016 18:02
Reply to  Skābene

Es ticu, ka ar šo konkrēto dzinēju var braukt arī ap pieciem litriem un tad nekādiem VID nevajadzētu piesieties. Ja auto pērk uzņēmumam, tad tam pietiks ar mazāk jaudīgu dīzeli, kur kāja nebūs tik smaga un patēriņš būs tuvāks specenē norādītajam.