Reklāma

Cilvēka loma pašbraucošo automašīnu vadībā

Jaunākie raksti

Mini Cooper SE ALL4 Countryman – elektrifikācijas izgāšanās?

Mini Countryman ir britu mēģinājums trāpīt krosoveru segmentā, bet mēģinot arī nepazaudēt pašu brenda šarmu. Šeit gan man ir...

TikTok ļaus jauniešiem veidot CV video formā

Lietotne TikTok testē jaunu funkcionalitāti, kas ļautu ar īso video palīdzību pieteikties darbā, lai nebūtu jāveido tikai izklaidējoša satura...

Volkswagen autonomie taksometri gaidāmi jau 2025. gadā

Volkswagen paziņojis par plāniem jau 2025. gadā piedāvāt ID.Buzz mikroautobusus aprīkot ar SAE Level 4 pašbraukšanas iespējām, lai tie...

MSI MPG Z590 Gaming Carbon WiFi sistēmplates apskats

MSI izstrādātās Intel Z590 čipseta sērijas sistēmplates veidotas tā, lai no jaunajiem šodien oficiāli izlaistajiem 11. paaudzes Intel Core...

Atsaucoties uz kaitējumu videi, “Tesla” automašīnu apmaksai vairs nepieņems “Bitcoin”

Lai arī sākotnēji šķita, ka "Tesla" ar Īlonu Masku priekšgalā pauž nepārprotamu atbalstu kriptovalūtām, īpaši "Dogecoin" un "Bitcoin", izskatās,...

Scania iesaistās jaunā starptautiskā pētījumā par cilvēku mijiedarbību ar autonomajiem transportlīdzekļiem. Projekts ar nosaukumu “ADAS&ME” ir ES finansēta 9 miljonu eiro pētniecības programma, kurā sadarbojas 30 partneri no 11 dažādām valstīm. Pētniecības mērķis ir izzināt kā cilvēki mijiedarbojas ar autonomajiem transportlīdzekļiem, lai veidotu vadītāja pilnīgu uzticību tiem.

“Kā liecina rūpnīcas statistika un autonomi testi, Scania automašīnu kvalitāte ir labākā pēdējo 10 gadu laiku. Scania ir sistēmas, kas palīdz ietaupīt degvielu, pasargāt vidi un izvairīties no šķēršļiem uz ceļa, taču cilvēka loma automašīnas autonomā vadībā nav vēl pietiekami izpētīta. Šis pētījums palīdzēs mums izzināt iespējas un grūtības, kas cilvēkiem rodas, paļaujoties uz šo autonomo vadības sistēmu ar mērķi panākt, ka cilvēks pilnībā spēj uzticēties automašīnai,” pauž Aigars Pušinskis, Scania Latvia vadītājs.

Šajā pētījumā uzsvars ir uz autovadītāju un jo īpaši to, kā lietotājs mijiedarbojas ar autonomo transportlīdzekli. Pētnieki izstrādās sistēmas, kas var uztvert, kad autovadītājs ir noguris, slims vai spēcīgu emociju ietekmē, piemēram, dusmīgs, kas var ietekmēt vadīšanas spējas. Izmēģināto tehnoloģiju vidū būs sensori, kas var uztvert, cik lielas ir cilvēka zīlītes, kā mainās ķermeņa temperatūra un kā mainās virziens, kurā autovadītājs skatās.

Darbs tiks sākts septembrī, un to vadīs Zviedrijas Valsts Ceļa un transporta pētniecības institūts. Ar tālo maršrutu automobiļu demonstrācijām Scania prezentēs jaunus risinājumus drošu, efektīvu un uzticamu attiecību veidošanai starp autovadītājiem un kravas automobiļiem.

Reklāma

1 komentārs

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
1 Comment
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Krotow

– izstrādās sistēmas, kas var uztvert, kad autovadītājs ir noguris, slims vai spēcīgu emociju ietekmē, piemēram, dusmīgs …

T.i. “izmēģinājuma trusīti” pieslēgs pie datora, spārdīs ar kājām un ierakstīs, kas tur no viņa nāks ārā.

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: