„Apzinīgajiem autovadītājiem nav jāmaksā par tiem, kuri ikdienā aizmirst par disciplīnu uz ceļa,” ir pārliecināts Uldis Dzintars, apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) tehniskais direktors. Ar mērķi veicināt satiksmes drošību un atbalstīt godīgākos autovadītājus turpmāk apdrošināšanas sabiedrības BALTA OCTA polises cenas aprēķinā tiks ņemta vērā ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu uzskaites punktu sistēma.

Pateicoties veiksmīgai sadarbībai starp valsts institūcijām un privāto sektoru, piekļuve pārkāpumu uzskaites punktu sistēmai ļāvusi apdrošināšanas sabiedrībai BALTA izvērtēt, vai un kāda ir saistība starp OCTA apdrošināšanas atlīdzību apjomu, un lemt par izmaiņām OCTA polišu cenas aprēķinā.

Ceļu satiksmes negadījumu skaits Latvijā ir ievērojami palielinājies –  saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) datiem šī gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, ceļu satiksmes negadījumu skaits pieaudzis par 10,5%. Jau 2004. gadā Latvijā tika ieviesta pārkāpumu uzskaites punktu sistēma, un statistika par pēdējo pusgadu liecina – lielākā daļa autovadītāju ir apzinīgi un ikdienā ievēro ceļu satiksmes noteikumus.

„87% Latvijas autovadītāju, kuri ir veikuši OCTA polises iegādi, nav reģistrēts neviens soda punkts, un viņi uzskatāmi par godprātīgiem un apzinīgiem ceļu satiksmes dalībniekiem, 9% reģistrēti viens vai divi pārkāpumu uzskaites punkti, bet atlikušajiem 4% pārkāpumu skaits ir lielāks. To, vai un kāda ir saistība starp soda punktiem un iespēju potenciāli iekļūt negadījumā, apliecina apdrošināšanas sabiedrības BALTA veiktā klientu datu analīze – autovadītāji, kuriem ir reģistrēti pārkāpumu uzskaites punkti, negadījumos nokļūst biežāk un arī atlīdzības procentuāli piesaka daudz biežāk,” situāciju skaidro Uldis Dzintars, norādot, ka satiksmes drošība ir prioritāte un OCTA polises cenas pieaugums varētu būt papildu motivācija autovadītājiem ikdienā vairāk domāt par savu braukšanas kultūru, mazāk apdraudot gan sevi, gan citus satiksmes dalībniekus.

Arī Drošas braukšanas skola norāda, ka autovadītājiem, kuru krājumā ir liels ceļu satiksmes pārkāpumu punktu skaits, tie visbiežāk ir par sistemātisku noteikumu pārkāpšanu. „Drošas braukšanas skola jau kopš 2009. gada nodrošina apmācības autovadītājiem, kuri ir nopelnījuši astoņus pārkāpumu punktus. Apmācības viņiem ļauj šo skaitu samazināt par diviem punktiem, un šo iespēju izmanto apmēram 10% no kopējā punktu saņēmēju skaita. BALTA iniciatīva iekļaut pārkāpumu uzskaites punktus OCTA cenas noteikšanā ir apsveicama, jo tā noteikti varētu būt papildus motivācija,” norāda Edmunds Ozolnieks, Drošas braukšanas skolas valdes loceklis.

Apdrošināšanas sabiedrība BALTA ir pārliecināta, ka pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas iekļaušana OCTA polises cenas aprēķinā ir veids, kā ne tikai motivēt agresīvākos autovadītājus vairāk domāt par braukšanas kultūru, bet arī no OCTA polišu svārstībām pasargāt godprātīgākos autovadītājus. „Apzinīgajiem autovadītājiem nav jāmaksā par tiem, kuri ikdienā aizmirst par disciplīnu uz ceļa,” ir pārliecināts Uldis Dzintars. BALTA OCTA polises cenas aprēķinā tiks ņemts vērā autovadītāja uzkrāto pārkāpumu punktu skaits, proti, jo lielāks soda punktu skaits, jo potenciāli augstāka OCTA polises cena.

Pārkāpumu uzskaites punktu sistēma Latvijā darbojas jau 12 gadus, un tā nosaka, ka, iegūstot astoņus pārkāpumu punktus, transportlīdzekļa vadītājam ir pienākums apmeklēt apmācības kursus par drošu transportlīdzekļa vadīšanu un ceļu satiksmes drošību, savukārt, ja pārkāpumu punktu skaits sasniedzis 12, ir atkārtoti jānokārto vadīšanas eksāmens.

9
Leave a Reply

avatar
3 Comment threads
6 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
7 Comment authors
Kristaps SkutelisGundarsBaronsIvars Indānszaļais gurķisRaimonds Talcis Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
x
Guest
x

Vai tad līdz šim neņēma, vadījās tikai pēc stāža? Nevar būt, ka cilvēki kas igauņus sauc par bremzēm, tikai tagad saprata acīmredzamu sakarību.

Artis Abols
Guest
Artis Abols

OCTA likumā tas jau ir sen.

13.pants. Apdrošināšanas prēmijas apmēra noteikšana
(1) Noslēdzot apdrošināšanas līgumu, apdrošināšanas prēmijas apmērs transportlīdzekļa īpašniekam tiek noteikts, izvērtējot iepriekšējo apdrošināšanas līgumu darbības laikā izmaksāto apdrošināšanas atlīdzību skaitu, normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā konstatēto gadījumu skaitu, kad transportlīdzeklis vadīts, izdarot administratīvus pārkāpumus, par kuriem reģistrē pārkāpumu uzskaites punktus, un noziedzīgus nodarījumus pret satiksmes drošību, kā arī izvērtējot citus risku ietekmējošus faktorus.

http://likumi.lv/doc.php?id=87547

zaļais gurķis
Guest
zaļais gurķis

Forši, tad jau jebkuram siera salātiņam tiko no autoskolas būs lētāka polise, kā fūres šoferim, kurš jau gadiem brauc ar aoto, jo tīri matemātiski tam kas vairāk brauc ir lielākas iespējas iekrist!
Un nav tāda šofera, kurš brauc bez pārkāpumiem, pārkāpj visi, vairāk vai mazāk, bet dažus noķer, dažus nē.

Raimonds Talcis
Guest
Raimonds Talcis

Gluži tā nesanāks, jo nevajag aizmirs arī Bonus malus līmeņa sistēmu.

zaļais gurķis
Guest
zaļais gurķis

Nu tad jau varēja arī tieši paziņot, ka BALTA ceļa OCTA cenas, bet te viss tādā smukā mārketinga mērcītē ietērpts, un neviens vairs necepās, ka cenas pieaug.

Priecē tas, ka OCTA tirgū ir sīva konkurence un gan jau konkurenti izdomās, kā šo cenu celšanu vērst sev par labu!

Ivars Indāns
Guest
Ivars Indāns

Vai pareizi ir tas, ka OCTA dārgāka tiem, kam soda punkti: ne vienmēr.
Pašam bija soda punkti par braukšanu bez OCTA (palaidu garām pirkšanas atgādinājumu), kaut avārijas nav bijušas (tfu tfu tfu!). Nafig par to man maksāt vairāk?!

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Braukšana bez OCTA ir rupjš un bīstams pārkāpums, tāpēc saprotams, ka par to ir jāsaņem sods. Arī paaugstinātas OCTA maksas ziņā.

GundarsBarons
Guest
GundarsBarons

Rupjš un bīstams?? Ceru, ka tā bija ironija. Tas tāds tipisks pogaino un visādu pseido satiksmes drošības aizstāvju teiciens. Bīstaimi var būt pārbraukt krustojumu pie aizliedzošā, dzīvojamā zonā pārsniegt ātrumu, nejēgā ālēties uz ceļa, bet ne tas, ka tev nav polise. Jā viņai ir jābūt, diskusija nav, jo ja kas notiek, tad ir problēmas pašam un otram, bet saukt šo par bīstamu un rupju var tikai pilnīgi no realitātes atrauts ierēdnis, ne domājošs cilvēks.

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Rupjš pārkāpums tas ir tādā ziņā, ka šāda rīcība ir bezatbildīga pret tiem satiksmes dalībniekiem, kurus šāds braucējs var apdraudēt. Un uz ceļa bezatbildībai vispār nav vietas. Nekādā ziņā.