Web Analytics
More
    Reklāma

    Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter zaudē arvien vairāk aktīvo lietotāju

    Jaunākie raksti

    Tirgus izpētes uzņēmums SimilarWeb ziņo, ka sociālie tīmekļi vairs nespēj piesaistīt esošos klientus, nemaz nerunājot par jebkādu izaugsmi. Cilvēki arvien mazāk laiku pavada veroties citu uzražotajās bildēs, video un saturā, kaut arī viedtālruņu ekrānos cilvēki blenž arvien ilgāk.

    Milzīgs zaudētājs ir Twitter, kas nekādi nespēj noturēt lietotāju interesi, turklāt cilvēku ieinteresētība ir turpinājusi samazināties arī 2016. gadā. Twitter Francijā ir zaudējis 34% no apmeklētāju laika – no 19.8 minūtēm līdz 13.12 minūtēm dienā. Interese par Facebook arī nedaudz kritusies, tomēr šis soctīmeklis spējis augt Spānijā.

    Reklāma

    Snapchat izmantošana pirms gada ASV bija vidēji 23 minūtes dienā, kamēr šobrīd tā nogāzusies līdz 18 minūtēm. Snapchat ir piedzīvojis pamatīgu kritumu arī visos citos tirgos. Iespējams, ka sociālo tīmekļu popularitātes kritumā var vainot vēlmi ar reklāmām gūt milzīgus ienākumus. Twitter, Instagram un Facebook arvien agresīvāk uzspiež dažādas reklāmas.

    Tiesa, pētījuma dati tika vākti par sociālo tīmekļu izmantošanu viedierīču lietotnēs. Netika ņemts vērā apmeklējums no tīmekļa pārlūkiem, kas varētu diezgan būtiski atraut Facebook lietotājus no viedierīcēm, kamēr Snapchat nav nekāda attaisnojuma, jo šo servisu var lietot tikai ar lietotnes palīdzību.screen-shot-2016-06-08-at-13-31-59

    similarwebsnapchat770x800

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    13 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    neJANIS
    09.06.2016 17:28

    Būtu interesanti paskatīties šādu statistiku pēdējo gadu griezumā mūsu pašu Draugiem. Ilgi turējās, bet tomēr pēdējo 2 gadu laikā tomēr ir cietis sakāvi pret Facebook, lai gan veco cilvēko vidū joprojām ir populārs. Twitter noriets arī ir saprotams, kādreiz likās interesanti, bet vienkārši vairs neredzu jēgu ikdienā izmantot n-tos sociālos tīklus, kur informācija tāpat dublējas. Pamatā ir Facebook, kas tiek lietots ikdienā, pārējos ieeju reizi nedēļā garlaicības mākts.

    Krotow
    09.06.2016 18:55
    Reply to  neJANIS

    Būtu dīvaini, ja notiktu savādāk. Cik var blenzt viens uz otru. Un kāda jēga tērēt laiku vienlaicīgi vairākos soctīklos, ja visa nepieciešamā un interesējošā publika ir atrodama vienā. Arī tiešsaistes sazināšanās iespējas šodien ir daudz lielākas, kā bija Draugu izveidošanas laikā. Piekrītu, ka tur šobrīd vairāk ir palikusi tieši vecā gvarde, kuri tur
    atradās kopš radīšanas pirmajiem gadiem, kuri Draugus izmanto kā
    telefongrāmatu ilgāk neredzētu draugu un paziņu atrašanai un tie, kuriem nevajag, taču slinkums izrakstīties. No jauna klāt nākošie uzreiz iet uz Facebook, kur atrodami arī ārpus Latvijas dzīvojošie. Kas vēl vairāk aktuāli ir lietotājiem kam bizness ir arī ārzemēs un lielam lērumam ārpus Latvijas strādājošo. No otras puses nedomāju, ka Draugi drīz izbeigsies, taču tādā topā, kā pirms 10 gadiem, vairs nebūs.

    P.S. Kas ir “vecie cilvēki”? 30-40-50-…? Tādus īsti vecus Draugos nemaz tā neredz un cik manīts, viņi ar datoru strādāt ne prot ne grib.

    PurvaVelns
    09.06.2016 20:09
    Reply to  Krotow

    draugiem.lv ir DEAD.https://www.youtube.com/watch?v=Po9Z5yr9aU4

    par “viena” soctīkla koncepciju nepiekrītu, vismaz feisbuka gadījumā. Es sekoju dažādiem cilvēkiem, kuru viedoklis man dažkārt interesē: Liepnieks, cehs, texti (tas tā – ieskatam; kā es viņiem varu sekot feisbukā? man kas, Liepnieks jāuzaicina draudzēties??? Paši cilvēki killo soctīklus, sadraugo sev tūkstošiem cilvēku un tad brīnās, ka negribas iet to nebeidzamo taimlainu skatīties. Paņem par provi mūsu pašu Kristapu (visu cieņu utt) feisbukā 1500 draugi? Nopietni? Visus pazīst un skatās ko viņi saka, ko pārpostē, kādās loterijās piedalās? vai iet un katru kontu menedžē – ko rādīt utt?

    KKTK
    10.06.2016 19:18
    Reply to  neJANIS

    Man drīzāk otrādi. Tas laikam atkarīgs no taviem draugiem. Ja twitterī ik pa laikam kāds ieknābj ko interesantu, tad fēcebukā gan maļ portālu linkus un apnikušus selfijus. Tas drīzāk noder ātrai saziņai, ja nav adresāta telefona nr.

    ^767
    09.06.2016 18:37

    Man tā sāk likties, ka tā lēnām soc.tīklu ēra iet uz beigām. Diez kas nāks vietā?

    PurvaVelns
    09.06.2016 20:10
    Reply to  ^767

    brendu (un soc tīkli arī ir sava veida brends) vietā nāk trendi. Tur nevajag piesaisti kādam noteiktam brendam.

    Midix
    09.06.2016 22:49

    Kas ir Snapchat? :D Es tiešām neesmu paspējis pamēģināt.

    Es gan priekšroku dodu draugiem.lv nevis Facebook viena iemesla dēļ – mani soctīkos vairāk interesē nevis tas lērums foto, video un ziņu, bet gan iespēja sarunāties tematiskās diskusiju grupās. Protams, ir arī atsevišķas interneta vietnes ar forumiem, tomēr ērtāk ir sarunāties vienotā vidē un zem viena lietotāja profila. Diskusiju grupās esmu iepazinies ar cilvēkiem, ar kuriem, dzīvojot savā lauku ciematā, nekad fiziski nesatiktos, un ir bijis daudz interesantu viedokļu un pieredzes apmaiņas, dažādu filmu un grāmatu apspriešana, tehnisku problēmu risināšana utml.

    PurvaVelns
    09.06.2016 23:11
    Reply to  Midix

    feisbukā jau tieši tādas pašas grupas. pa tēmām, interesēm.

    Midix
    09.06.2016 23:28
    Reply to  PurvaVelns

    Draugiem tās grupas kaut kā sākotnēji šķita saturīgākas. Vai arī vienkārši pieraduma spēks :)

    Jānis A
    10.06.2016 13:11
    Reply to  Midix

    Vienīgais iemesls kāpēc es pametu “draugus” ir – statistika.
    Es nezinu vai viņi ir tagad nākuši pie prāta un izņēmuši to ārā, bet 4 gadus atpakaļ tā vēl bija.
    Pārējais draugiem bija tīri lietojams.

    Midix
    10.06.2016 13:33
    Reply to  Jānis A

    Es statistiku lielākoties vienkārši ignorēju :D Mana profila vai galeriju apmeklētāju kopējam skaitam reizēm uzmetu aci, bet mani neinteresē konkrēti, kurš un kad ko manā profilā skatījās.

    Kaspars
    10.06.2016 10:19

    Lai gan draugus (tos, kas .lv) šobrīd esmu atstājis novārtā, es tomēr uzksatu, ka portāls kā tāds ir labāks, pārskatāmāks, patīkamāks. Ieejot draugos Tu redzi savu draugu jaunās galerijas, dienasgrāmatas un profila bildes, bet ieejot facebook Tu redzi sienu, vienu lielu, maģisku sienu. Jā, tur ir visāda inormācija, gan par bildēm, gan posti, gan visādi statusi, gan arī tas, kas Taviem draugiem patīk. Ja mēs neieejam facebook vairākas dienas, tad stabili, ka kaut ko neatgriezeniski palaižam garām. Arī, ja apmeklējam portālu regulāri, tad facebook šķiro, ko mēs redzēsim, ko ne. Ja Tu “laiko” sava drauga postus, tad Tu turpini redzēt viņa jaunumus un postus, ja ignorē, tad facebook Tu to draugu redzēsi arvien retāk un retāk. Facebook cenšas saprast, kuri draugi ir tuvākie (Tev pat parādīs, ko viņš ir “laikojis”), un kuri ir tālāki (neredzēsi pat postus un to, ka kāds no draugiem ir apprecējies). Facebook cenšas arī saprast tēmas, kas mums varētu interesēt. Viss jau varētu šķist skaisti, ja sēdi alā un nemainās ne Tavas intereses ne tuvāko draugu loks, bet ja Tev ir krasi atšķirīgas intereses (ja darbojies IT nozarē, bet brīvajā laikā patīk aktīvi piedzīvojumi, ceļošana un vēl pa starpai kaut kas no auto), tad facebook “siena”… Read more »

    Vilnis Salenieks
    10.06.2016 12:11
    Reply to  Kaspars

    personīgi FB saskarne salīdzinot ar dr liekas nepārskatāma un izmētāta un ņemot vērā, ka aš tās pašas personas atrodas abās vietas, izvēlos dr :)

    Reklāma