Web Analytics
More
    Reklāma

    Nīderlande 2025. gadā varētu aizliegt iekšdedzes dzinēju automašīnu tirdzniecību

    Jaunākie raksti

    Nīderlandes parlamenta apakšpalāta nākusi klajā ar ideju liegt valstī jau 2025. gadā pārdot un reģistrēt jaunas automašīnas ar iekšdedzes dzinējiem. Ja likuma projekts gūs atbalstu Nīderlandes senātā, valstī tik tiešām līdz 2035. gadam varētu izzust gandrīz visas “vecā tipa” automašīnas, un degvielas uzpildes stacijas apkalpotu vien tālbraucējus un zāles pļāvēju īpašniekus.

    Pagājušajā gadā Nīderlandē iegādātas 43 000 automašīnas ar elektrodzinējiem, turklāt šeit netiek ieskaitīti tā saucamie hibrīda dzinēji. Katra desmitā Nīderlandē 2015. gadā pārdotā automašīna ir ar elektrodzinējiem, ierindojoties otrajā vietā pasaulē aiz Norvēģijas. Norvēģijā 22% no jaunajiem auto ir ar elektrodzinējiem, kamēr ASV – tikai 0.66%.

    Šobrīd Nīderlandē pārdotākā automašīna ir Mitsubishi Outlander P-HEV, kas faktiski ir hibrīds. Pēc 2025. gada arī hibrīddzinēju automašīnu pārdošana valstī būs liegta. Pilnīgi elektriska dzinēja tirgus līderis ir Tesla Model S, kas ieņem 5.1% no kopējā automašīnu tirgus.

    2014. gadā Nīderlandē tika izveidots pirmais veloceliņš, ko klāj saules paneļi. Veloceliņš ir tikai 80 metrus garš, tas spējot ar elektroenerģiju gadu nodrošināt divas līdz trīs nelielas mājsaimniecības. Nīderlande paziņojusi, ka līdz 2020. gadam plāno 14% elektroenerģijas iegūt no atjaunojamiem resursiem, 2023. gadā – vismaz 16%.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    14 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skats
    19.04.2016 15:31

    Nekas, Nīderlandē neviesosies tūristi no veco labo auto zemes. Nekā jau tur diži nav ko redzēt, izņemot kanālus.)

    Uldis M.
    19.04.2016 15:40

    Pareizi ir. Vismaz autoražotāji varbūt vairāk sasparosies un beidzot sāks piedāvāt reālas alternatīvas tautas klasē zem 30 000€. Nu nemaksā kosmosu ne akumulatori ne elektromotori.

    davfreim
    19.04.2016 16:10
    Reply to  Uldis M.

    Pff, parastie iekšdedzes auto jau arī jaun nav nekādi lētie, 23 eiras maksā jauns opelis. VW, Audi, Volvo – normāli auto, nevis dārgā gala maksā tikpat, cik Tesla model 3 un vēl dārgāk.

    Uldis M.
    20.04.2016 09:34
    Reply to  davfreim

    Te jau atkal var ieslīgt diskusijās par aprīkojuma līmeņiem. Arī tevis nosauktajiem “normālajiem” auto ir pieejami modeļi zem 30k€. Šajā cenu kategorijā šobrīd izvēle ir pietiekoši liela – sākot ar japāņiem, un beidzot ar mazākiem vai vājāk aprīkotiem vāciešiem.
    Stāsts par to ka autoražotājiem jāpārorientē savas rūpnīcas. Tehniski jau iekšdedzes dzinēju ražošana arī nav lēta – tur ir tik daudz dārgu komponenšu, kas Elektromobīlī nav nepieciešamas, un uz kuru rēķina varētu iegādāties akumulatorus. Vienkārši pati ražotnes pārorientēšana nav lēta.

    Artis Markots
    19.04.2016 19:05

    Ļoti apsveicami. Tie solārie celiņi gan ir pilnīgs fufelis – zemē ierakta milzu nauda :(

    digitalk
    20.04.2016 05:00
    Reply to  Artis Markots

    ir lietas, kuras valdībām ir jāsponsorē. no naftas adatas kaut kad būs jānokāpj, lai gan es to diezvai pieredzēšu.

    Artis Markots
    20.04.2016 09:23
    Reply to  digitalk

    Ne jau par to ir stāsts. Ir runa par naudas ieguldīšanas jēgu – solārie ceļi ir totāls FAIL!! Te ir sakarīgi video par tēmu:
    https://www.youtube.com/watch?v=HOZBrHqTJk4&list=PLvOlSehNtuHvBpmbLABRmSKv2b0C4LWV_

    Kaut vai šis: https://www.youtube.com/watch?v=obS6TUVSZds

    digitalk
    20.04.2016 09:38
    Reply to  Artis Markots

    pag, bet Dānijā vējpropelleri ir tik pat liels bulšits. ja viņu valdība to nesponsorētu, tad tie izmirtu. šobrīd izrakteņi ir lētāki, nekā saule, jūra, gaiss.

    Artis Markots
    20.04.2016 09:40
    Reply to  digitalk

    Jesus! :facepalm:

    Runa ir par to, ka to $$$ būtu daudz lietderīgāk izlietot uzstādot parastos PV paneļus vai ko citu no atjaunojamajiem resursiem.

    digitalk
    20.04.2016 10:17
    Reply to  Artis Markots

    nu ok, tu laikam tai sfērā orientējies labāk.

    J
    19.04.2016 23:12

    Laikam jāpaspēj vēl izbraukāties tuvākājā desmitgadē ar kārtīgiem benzīnniekiem. Tā vien izskatās, ka savā mūžā tīros elektro auto ikdienā būs jālieto.

    x
    20.04.2016 09:57
    Reply to  J

    Nekreņķējies, ja būs gana naudas, arī nākotnē varēsi braukāt ar 5L V8
    Vienkārši maksāsi lielākus (varbūt ļoti lielus) nodokļus un pozicionēsies kā liels dīvainis, bet ja tas nekrata, tad who cares.

    Jāsaprot, ka cilvēki, kuru īpašumā ir dārgi, neticami dārgi iekšdedzes auto, nebūt negrasās tos aizvilkt uz Tolmetu tikai tāpēc, ka zaļie gatavo masas elektrokāriem. Tāpēc būs likumā šķirbiņa kārtīga naftas pirdiena cienītājiem.

    Kaspars
    20.04.2016 11:15
    Reply to  x

    Protams, ka kaut kādā mērā benzīna dzinēji saglabāsies, bet ja būsi “biezais”, tad kāpēc lai izvēlētos džipu ar lielu V8, ja vari paņemt elektrodžipu? Braucamie attālumi būs ļoti līdzīgi (tie lielie motori tak strēbj, ka traks), uzrāviens elektromotoram jebkurā gadījumā labāks, jāgaida tik vairāk modeļu piedāvājums..

    Par to baudīšanu runājot, es gan domāju, ka drīzāk jau jābauda, kamēr mēs varam paši auto vadīt..Vienalga ar kādu dzinēju, bet auto vadīšana kā tāda man sagādā baudu

    bats
    20.04.2016 10:10
    Reply to  J

    Kā kāds, kas ar variētu tilpumu, zirgspēku un degvielas veidu iekšdedzes dzinējiem pārvietojies pēdējos 18 gadus, nevaru sagaidīt, kad tos vairs neražos un nepārdos. Elektromotori faktiski nelūzt, apkope ir smieklīga un uzrāviens labāks. Pietiek vienu reizi izbraukt ar Tesla S, lai neskumtu par benzīna dedzinātāju norietu. Ir pārsteidzoši, ka tie ir izvilkuši tik ilgi.

    Reklāma