Web Analytics
More
    Reklāma

    Gemius piedāvā bezmaksas statistiku par interneta reklāmas tendencēm

    Jaunākie raksti

    Starptautiskais interneta izpētes un konsultāciju uzņēmums Gemius publisko vietni admonitor.gemius.com, kurā ikviens interesents var iepazīties ar populārākajiem interneta reklāmas formātiem, dominējošajiem interneta reklāmas sektoriem, kā arī tendencēm interneta reklāmas tirgū. Dati pieejami par 14 Centrālās un Austrumeiropas valstīm, tostarp arī Latviju.

    gemiusAdMonitor dati pieejami par 14 valstīm, tostarp Latviju, Lietuvu, Igauniju, Poliju, Ukrainu, Bulgāriju, Horvātiju, Čehiju, Rumāniju, Serbiju, Slovākiju, Slovēniju, Turciju un Ungāriju. Pašlaik lapā admonitor.gemius.com iespējams analizēt datus par 2015. gadu.

    Reklāma

    Ukrainas interneta lietotāji klikšķina reklāmas visbiežāk

    Pārskata dati rāda, ka augstāko CTR (Click Through Rate jeb klikšķu attiecība pret ekspozīcijām) sasniegušas interneta reklāmas kampaņas Ukrainā (1.16%). Tālāk seko Bulgārija ar CTR 0.67%, bet trešajā vietā ierindojas Turcija ar CTR 0.66%.

    Latvijā 2015. gada otrajā pusē CTR sasniedza 0.65% un tas ir par 0.26 procentpunktiem (pp) augstāks nekā tajā pašā periodā 2014. gadā, kā arī par 0.16 pp augstāks, salīdzinot ar 2015. gada pirmo pusi.

    Populārākais reklāmas formāts – tradicionālie baneri

    Saskaņā ar ilgtermiņā novērotām tendencēm, populārākais reklāmas formāts interneta reklāmas kampaņās ir tradicionālie baneri (Regular Banners). Vienīgā valsts, kur šis reklāmas formāts ir izmantots mazāk nekā 70% kampaņu ir Čehija (66%). Citās analizētajās valstīs vairāk nekā 70% kampaņu tiek iekļauti tradicionālie reklāmas baneri, tajā skaitā arī Latvijā. 2015. gada otrajā pusē Latvijā tradicionālo baneru formāti tika izmantoti 73% no visām kampaņām, kamēr interaktīvie (Rich Media) reklāmas formāti tika izmantoti 35% kampaņu.

    Augstāks CTR – interaktīvajiem reklāmas formātiem

    Lai arī tradicionālo reklāmas baneru iesaiste reklāmas kampaņās ir ievērojami augstāka, kampaņām, kas izmanto interaktīvos reklāmas formātus, ir augstāks CTR. Vienīgais izņēmums ir Čehija, kur abi reklāmas formāti tiek klikšķināti vienlīdz aktīvi (CTR 0.29% tradicionālajiem baneriem un CTR 0.28 interaktīvajiem reklāmas formātiem).

    Latvijā, salīdzinot ar 2015.gada pirmo pusi, CTR ir pieaudzis gan tradicionālajiem baneriem (0.40%), gan interaktīvajiem reklāmas formātiem (0.48%).

    Lielākā daļa reklāmas ekspozīciju – datoru ekrānos

    Salīdzinot populārākos ierīču veidus (datori, mobilie telefoni un planšetdatori), Latvijā procentuāli visvairāk reklāmas tiek attēlotas datoros (86%), kam seko mobilie telefoni un planšetdatori, attiecīgi, ar 11% un 3%. Augstākā reklāmu ekspozīciju daļa datoros (virs 87%) ir reģistrēta trīs valstīs: Polijā, Ukrainā un Slovēnijā.

    Dati iegūti no interneta reklāmas kampaņu monitorēšanas sistēmas gemiusDirectEffect un reklāmas servera AdOcean. gemiusAdMonitor pārskats ir visaptverošs pētījums par populārākajiem reklāmas formātiem, dominējošajiem interneta reklāmas sektoriem un nozares tendencēm.

    Plašāka informācija par populārākajiem reklāmas sektoriem; interneta lietotāju (kuri bijuši saskarē ar interneta reklāmām) sociāli demogrāfisko profilu, kā arī reklāmas baneru formātiem atrodama vietnē: https://admonitor.gemius.com/

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    1 komentārs
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Nelabojams
    30.03.2016 05:46

    Man visi šie ad… mēsli jau sen ir bloķēti.
    Bet CTR ir precīzs idiotu proporcijas mērs.

    Reklāma