web analytics

Gemius piedāvā bezmaksas statistiku par interneta reklāmas tendencēm

Jaunākie raksti

Kursors.lv kopā ar Citadeli informēs par fintech jaunumiem

Ar prieku paziņoju, ka Kursors.lv uzsāk sadarbību ar Citadeles banku un visa gada garumā kopā informēsim par svarīgo finanšu...

Saruna ar Mārtiņu Bērziņu par Covid-19 ietekmi uz finanšu tehnoloģiju attīstību

Domāju, ka tikai retais spēja paredzēt, kāds tieši izvērtīsies 2020. gads un kā sākontēji tālajā Ķīnā radies COVID-19 vīruss...

Star FM “Zoopastas” tehnoloģiju rubrika #401 (21.01.2021)

21. janvāra radio Star FM rīta programmas Zoopasta tehnoloģiju rubrikas ieraksts. Kā klausīties Star FM tehnoloģiju ziņas? Katru ceturtdienu uzreiz...

Microsoft sadarbosies ar General Motors un investē autonomās braukšanas uzņēmumā Cruise

Tehnoloģiju uzņēmums Microsoft noslēdzis ilgtermiņa sadarbību kopā ar autobūves uzņēmumiem General Motors, Honda un vēl citiem, lai investētu vairāk...

“Mercedes” oficiāli prezentē “EQA” elektrisko krosoveru

Vācu autoražotājs "Mercedes" oficiāli prezentējis "EQA" elektrisko krosoveru, kas kļūs par jaunāko papildinājumu ražotāja elektriskā apakšzīmola "EQ" piedāvājumā. Pirmoreiz...



Starptautiskais interneta izpētes un konsultāciju uzņēmums Gemius publisko vietni admonitor.gemius.com, kurā ikviens interesents var iepazīties ar populārākajiem interneta reklāmas formātiem, dominējošajiem interneta reklāmas sektoriem, kā arī tendencēm interneta reklāmas tirgū. Dati pieejami par 14 Centrālās un Austrumeiropas valstīm, tostarp arī Latviju.

gemiusAdMonitor dati pieejami par 14 valstīm, tostarp Latviju, Lietuvu, Igauniju, Poliju, Ukrainu, Bulgāriju, Horvātiju, Čehiju, Rumāniju, Serbiju, Slovākiju, Slovēniju, Turciju un Ungāriju. Pašlaik lapā admonitor.gemius.com iespējams analizēt datus par 2015. gadu.

Ukrainas interneta lietotāji klikšķina reklāmas visbiežāk

Pārskata dati rāda, ka augstāko CTR (Click Through Rate jeb klikšķu attiecība pret ekspozīcijām) sasniegušas interneta reklāmas kampaņas Ukrainā (1.16%). Tālāk seko Bulgārija ar CTR 0.67%, bet trešajā vietā ierindojas Turcija ar CTR 0.66%.

Latvijā 2015. gada otrajā pusē CTR sasniedza 0.65% un tas ir par 0.26 procentpunktiem (pp) augstāks nekā tajā pašā periodā 2014. gadā, kā arī par 0.16 pp augstāks, salīdzinot ar 2015. gada pirmo pusi.

Populārākais reklāmas formāts – tradicionālie baneri

Saskaņā ar ilgtermiņā novērotām tendencēm, populārākais reklāmas formāts interneta reklāmas kampaņās ir tradicionālie baneri (Regular Banners). Vienīgā valsts, kur šis reklāmas formāts ir izmantots mazāk nekā 70% kampaņu ir Čehija (66%). Citās analizētajās valstīs vairāk nekā 70% kampaņu tiek iekļauti tradicionālie reklāmas baneri, tajā skaitā arī Latvijā. 2015. gada otrajā pusē Latvijā tradicionālo baneru formāti tika izmantoti 73% no visām kampaņām, kamēr interaktīvie (Rich Media) reklāmas formāti tika izmantoti 35% kampaņu.

Augstāks CTR – interaktīvajiem reklāmas formātiem

Lai arī tradicionālo reklāmas baneru iesaiste reklāmas kampaņās ir ievērojami augstāka, kampaņām, kas izmanto interaktīvos reklāmas formātus, ir augstāks CTR. Vienīgais izņēmums ir Čehija, kur abi reklāmas formāti tiek klikšķināti vienlīdz aktīvi (CTR 0.29% tradicionālajiem baneriem un CTR 0.28 interaktīvajiem reklāmas formātiem).

Latvijā, salīdzinot ar 2015.gada pirmo pusi, CTR ir pieaudzis gan tradicionālajiem baneriem (0.40%), gan interaktīvajiem reklāmas formātiem (0.48%).

Lielākā daļa reklāmas ekspozīciju – datoru ekrānos

Salīdzinot populārākos ierīču veidus (datori, mobilie telefoni un planšetdatori), Latvijā procentuāli visvairāk reklāmas tiek attēlotas datoros (86%), kam seko mobilie telefoni un planšetdatori, attiecīgi, ar 11% un 3%. Augstākā reklāmu ekspozīciju daļa datoros (virs 87%) ir reģistrēta trīs valstīs: Polijā, Ukrainā un Slovēnijā.

Dati iegūti no interneta reklāmas kampaņu monitorēšanas sistēmas gemiusDirectEffect un reklāmas servera AdOcean. gemiusAdMonitor pārskats ir visaptverošs pētījums par populārākajiem reklāmas formātiem, dominējošajiem interneta reklāmas sektoriem un nozares tendencēm.

Plašāka informācija par populārākajiem reklāmas sektoriem; interneta lietotāju (kuri bijuši saskarē ar interneta reklāmām) sociāli demogrāfisko profilu, kā arī reklāmas baneru formātiem atrodama vietnē: https://admonitor.gemius.com/

1 komentārs

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
1 Comment
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Nelabojams

Man visi šie ad… mēsli jau sen ir bloķēti.
Bet CTR ir precīzs idiotu proporcijas mērs.

Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: