Web Analytics
More
    Reklāma

    Atskats uz BMW xDrive dienām

    Jaunākie raksti

    Mūzikas stili ir dažādi un pēdējos gados cilvēki ir iemācījušies neaprunāt cita stila fanus. Rokmūzikas fani sēž savā telpā, klasiskās mūzikas baudītāji pavisam citur un abi ļoti labi savā starpā sadzīvo.

    Par BMW faniem pagaidām vēl nevar teikt to pašu – asas vārdu pārmaiņas norisinās ne tikai par pareizo piedziņas veidu, bet arī par ātrumkārbas tipu un pat par pareizākiem auto sēdekļiem. Ja Audi gadījumā diskusija neiztur kritiku – ir vai nu Quattro vai Quattro, tad ar BMW ir mazliet sarežģītāk, jo pareizas ir gan aizmugurējo riteņu, gan visu riteņu piedziņas. 15 gadus atpakaļ pilnpiedziņas versijā bija pieejami tikai pāris BMW modeļi, tagad visu četru riteņu piedziņa izvēles sarakstā ir pieejama gandrīz katram. No visa lielā BMW modeļu klāst nav tikai vienam, proti, Z4.

    Reklāma

    DSC01860

    Manā autoparkā ir bijušas visu piedziņas tipu automašīnas un katra deva savu prieka un komforta devu. Arī tagadējā autoparkā esošie auto ir gan ar aizmugurējo riteņu, gan visu riteņu piedziņu. Katrs auto kalpo konkrētam mērķim un tieši tāpat arī katrs no tiem auto ar savādāku piedziņu ir neiedomājams.

    Izvēlei palīgā nāk Inchcape BM Auto, katru gadu rīkojot BMW xDrive dienas, kur katrs apmeklētājs var iegūt priekštatu par BMW visu riteņu piedziņas darbības principu un kā tā darbojas dažādas virsbūves un modeļa eksemplāros. Vēl jo vairāk – braucienos piedalījās arī viena klasiskās piedziņas automašīna, kas deva iespēju salīdzināt xDrive priekšrocības un/vai trūkumus.

    BMW xDrive dienas norisinājās trīs kārtās, divās rīta un vienā pēcpusdienas maiņā. Ja iesākumā, paskatoties ārā pa logu, man šķita, ka pasākums būs viduvējs, jo pilnpiedziņa visideālāk būtu izmēģināma tieši sniega apstākļos, tad es absolūti kļūdījos. Kā jau Inchape mārketinga vadītāja minēja – Latvijā vairāk ir tieši slapjdraņķa apstākļi, nevis kārtīga ziema.

    Mini pasākumam pāris nedēļas atpakaļ noveicās, trāpīja īstenā ziemā, bet es neteikšu, ka BMW kaut ko zaudēja, varbūt pat tieši ieguva.

    BMW xDrive diena dalījās trīs posmos un visi dalībnieki tika sadalīti trīs grupās, kur instruktoru pavadībā varēja izmēģināt visus auto visos apstākļos.

    Pasākuma plāns vēstīja sekojošo:

    1) BMW xDrive Tips&Tricks
    Dinamiska pieredze trasē, paātrinājums, bremzēšanas punkti un pareizās trajektorijas. Būs iespēja izbaudīt komfortu un automašīnas vadāmību. Šajā aktivitātē būs iespēja izbaudīt dinamiku, vadāmību, kontroli, kā arī vadītājam būs iespēja izmēģināt dažādas automašīnas funkcijas.
    2) BMW xDrive veiklības brauciens Drošas braukšanas poligonā
    Unikāls ar to, ka būs integrēta mazā trase un 3 poligona slideno virsmu elementi, tādēļ būs iespējams pārbaudīt vadāmību un BMW xDrive inteliģentās pilnpiedziņas priekšrocības uz slidenas virsmas. Brauciens notiks profesionālu instruktoru uzraudzībā.
    3) BMW xDrive offroad trase
    BMW xDrive offroad parkā ir apvienoti visi populārākie braukšanas elementi. Pasākuma laikā tiks izmantota nebijusi trases konfigurācija, kā arī stāvākā nogāze. Šajā disciplīnā ikviens varēs pārliecināties par BMW X modeļu sniegumu bezceļu apstākļos kombinācijā ar inteliģento pilnpiedziņas sistēmu xDrive. Pārsteigsim arī ar negaidīti iespaidīgiem pārkares leņķiem, pieejamības rādiusiem un caurgājamību.

    DSC01882

    Instruktoru izvēle kā jau katrā BMW pasākumā ir vienkārši izcila. Šoreiz pat vēl lielāka kā ierasts. Kartingu trasē pie Tips&Tricks varēja redzēt vairākkārtējo Latvijas rallija čempionu Ivaru Vasaraudzi, veiklības braucienos Le Mans spīdeklis Konstantīns Calko rādīja katru iespēju iegūt lielāku ātrumu līkumos, titulētais rallija braucējs Andis Neikšāns aizrādīja katru kļūdu un drifta karalis Gvido Elksnis stāstīja par katru niansi, kā plūdenāk un ātrāk pārvarēt šauros jaunās kartinga trases līkumus. Bezceļu trasē rallija leģenda Ivars Caune ierādīja labākos un interesantākos posmus, rūpējoties, lai katrs auto atgrieztos atpakaļ drošāk un stabilāk. Protams, piedalījās arī sporta kompleksa “333” braukšanas eksperti un Inchcape BM Auto pārstāvji, lai nodrošinātu katrā auto pa “pieaugušajam”.

    DSC01864

    Kopā pieejami bija 10 auto. Lielajā kartingu trasē bija iespēja izmēģināt piektās, sestās un septītās sērijas BMW, sestās sērijas modelis ar kodu 640d bija jaudīgākais starp visiem – trīs litru dīzelis ar divām turbīnām un 313 zirgspēkiem. Bezceļu posmu stūrgalvīgi centās pārvarēt X3, X4, X5 un X6 gan ar benzīna, gan dīzeļa dzinējiem un drošas braukšanas poligonā slīdēja X1, trešās sērijas Gran Turismo un ceturtās sērijas Gran Coupe, kurš bija vienīgais auto ar klasisko riteņu piedziņu.

    Sākšu ar bezceļu posmu, jo tieši ar to es arī sāku savus xDrive dienas braucienus. Izbraucu gan tikai ar diviem no četriem lielajiem X – X3 un X4, jo ar X5 un X6 esmu izbraucies diezgan jau iepriekš, ar mazākajiem brāļiem nebija vēl sanācis. BM Auto pārstāvis mani vienā lietā pārsteidza, es nezināju, ka visiem lielajiem X ir praktiski vienāds klīrenss 20.4 – 21.2cm. Salīdzinot modeļus vizuāli, tas nav acīmredzami. Ja vēl 2 nedēļas atpakaļ Mini pasākumā bezceļu trase bija tikai ilustratīva, tad šoreiz varēja izpausties pilnā apmērā un sporta kompleksā “333” bezceļu trašu variācijas ir ļoti lielā skaitā. Es esmu pārsteigts par xDrive spējām, ar standarta veikalā nopērkamām ziemas riepām mašīnas rāpās augšup tādās vietās, kur es nekad neiedomātos ir iespējams un neuzdrošinātos. Ja kāds man teiktu, ka X3 var uzbraukt stāvā un dubļainā 30 grādu slīpuma kalnā, es neticētu.

    Ne velti es pieminu X3 – šis auto ne tikai man patika visvairāk, daudz dalībnieki manam viedoklim pievienojās. X3 bija aprīkots ar divu litru dīzeļdzinēju. X4, savukārt, ar divu litru turbopūtes benzīna dzinēju, sasniedzot apmēram tos pašus jaudas rādītājus, dzinēja griezes parametri gan jūtami atpalika. Turklāt abi auto bija aprīkoti ar vienādām riepām, X4 visu darīja lēnāk un vēlāk. Jūtami vēlāk pilnpiedziņa steidzās palīgā, jūtami vēlāk no kalna nobraukšanas asistents ķērās pie darba, arī kalnus pārvārēt veicās mazliet sliktāk. Pēdējo gan es norakstu uz griezes trūkumu.

    DSC01880

    Mana bezceļu braucēja pieredze ir tikai teorētiska un pēdējo reizi kaut ko līdzīgu es darīju 10 gadus atpakaļ turpat sporta kompleksā “333” BM Auto rīkotajā Land Rover un Range Rover pasākumā. Tur es ļoti veiksmīgi nogremdēju pašu nenogremdējamāko auto – Land Rover Defender. Arī šoreiz man nācās pārvarēt pāris ļoti nekomfortablus momentus, par kuriem pasākuma bukletā jau bija minēts. Saņemties norāpties no lielās nogāzes bija grūtāk man kā BMW to izdarīt.

    Par X5 un X6 tik glaimojoši vārdi neskanēja. Pa ausu galam dzirdēju, ka abiem auto škēršļi bija daudz grūtāki pārvarami kā mazākajiem brāļiem, kaut dzinēji bija trīs litru. Es to norakstu uz svaru un pārkari.

    Pasākums tik labi sākās, ka nevarēju sagaidīt turpinājumu.

    Turpināju ar drošas braukšanas poligonu. Šeit bija cīņa ar sevi un cīņa ar laiku fantastisku instruktoru pavadībā. Pamata uzdevums aktivitātei bija parādīt, ka xDrive piedziņas spēkrati ir ātrāki un manevrētspējīgāki par aizmugurējo riteņu piedziņas BMW. Bet vai ir ātrāki? Vispār jau piedziņas tipa cīņa par ātrāko apļa laiku ir sena, skarba un šķiet nekad arī nebeigsies. Uz amatieriem eksperimentu veikt ir neauglīgi, jo stabilitāte ir stipri zem jautājuma, vienu un to pašu līkumu reti kurš izbrauks divas reizes vienādi ātri. Bet ir interesanti.

    DSC01896

    Interesants ir vēl viens fenomens – pēc sajūtām visātrāk izbrauktais aplis nereti pēc hronometra tāds nemaz nav.

    Sāku es ar pavisam ikdienišķu automašīnu, trešās paaudzes GT ar divu litru dīzeli Gvido Elkšņa instruktāžā. Es pat teiktu izcils auto zādzībai, ļoti neuzkrītošs. Kārtis salikās izcili un šī auto izloze pirmajā braucienā, kad tikai mācījos trases konfigurāciju un līkumus, deva iespēju iegūt pašu ātrāko laiku starp dalībniekiem jau braucot ar jauno X1, kaut pēc sajūtām ar X1 es nobraucu sliktāk kā ar abiem citiem auto. Atceros daudzus gadus atpakaļ ar iepriekšējās paaudzes BMW X1 ilggadējās Lietuvas BMW kluba rīkotajās ziemas sacensībās­ kādā no Lietuvas lidlaukiem es ieguvu trešo vietu kopvērtējumā, dalībnieku skaits pasākuma bija ļoti liels. Tam auto ir velns iekšā, kaut no malas absolūti par to nevar spriest. Man ļoti simpatizē iepriekšējās paaudzes X1 – pareiza izmēra uz trešās sērijas veidota virsbūve, ātrs un dinamisks auto. Jaunais X1 ir krasi lielāks, uzpūstāks un salons man vairāk atgādina japāņu auto, nevis Bavārijas pārstāvi. Bet stāsts šoreiz nav par to, jaunā X1 apskatu varēsiet lasīt tuvāko divu mēnešu laikā.

    X1 bija ātrs, bet uzvedās kā priekšpiedziņas auto. Par to arī brīdināja instruktors Andris Neikšāns, kurš noteikti ir viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ man sanāca iegūt ātrāko laiku, bet ne vienīgais. Ar X1 absolūti viss ir jādara ātrāk – ātrāk jāgriež stūre, ātrāk jābremzē, kaut instinktīvi gribas vēl nogaidīt. Tajā auto jutos dīvaini, bet par precizitāti līkumos sūdzēties īsti nevarēju.

    Pirms es braucu ar X1, Konstantīna Calko pavadībā es drošības poligona līkumos traucos ar vienīgo klasiskās piedziņas auto visā pasākumā – četru durvju kupeju ar rūpnīcas kodu 418d. Auto, kurš aprīkots ar samazinātas jaudas divu litru dīzeļa dzinēju. Konstantīns mani iedrošināja treniņu aplī viņam neklausīt, paātrināties straujāk vēl uz slidenajiem laukumiem, lai izbaudītu pēkšņu sānslīdi un redzētu, kā tā attālina no labākā laika.

    DSC01893

    Manas sajūtas vēstīja par pretējo, sānslīdi es izbaudīju un man pat šķita, ka es tā izbraucu garo līkumu ātrāk. Es esmu pārsteigts par mazā dīzeļa spējām lielu un garu poligona apli noturēt stabilā un ilgstošā sānslīdē. Kaut šķita, ka aplis veikts ļoti ātri un praktiski bez kļūdām, apbalvošanas laiki vēstīja par pretējo – nebiju ne tuvu ātrāko trīs dalībnieku sarakstā ar konkrēto auto. Laikam vajadzēja klausīt Konstantīnam.

    Palika vēl pēdējais pasākuma etaps – lielā kartingu trase un lielākie sedanu virsbūves BMW pārstāvji piektās, sestās un septītās sērijas veidolā. Tips&Tricks patronesis bija Ivars Vasaraudzis, kurš sēdēja blakus septītās sērijas BMW. Ar jaunās 7. sērijas BMW apskatu sākām Kursors.lv stūrē 2016. gada publikācijas.

    Kaut šajā etapā bija iespēja izbraukties ar pašu jaudīgāko pārstāvi starp demo automašīnām, iepriekšējo divu etapu emocijas nesasniedzu. Ieguvu pāris norādes ātrā braukšanā, kas noteikti noderēs dzīvē, bet instruktoru varētu teikt vienaldzība mazliet liedza izbaudīt ātrumu pilnībā. Varbūt viņi bija jau noguruši vai jau vēders prasīja pusdienas, bet atdevi just nevarēja.

    313 zirgspēju jaudīgais 640d slīdēja tik ļoti, ka man bija bail provocēt gan sevi, gan auto. Septītās sērijas BMW kaut dinamisks, tomēr arī lielākais lempis starp visiem un nejutās savā ādā kartingu trases līkumos, tomēr izbaudīju to visvairāk starp visiem trim. Kā pēdējais auto, ar kuru izbraucu xDrive dienās, bija aktuālais piektās sērijas BMW ar rūpnīcas kodu F10 un divu litru dīzeļa dzinēju. Nepiemērots dzinējs kartingu trasei nepiemērotā auto, uz tādas nots paliku jau dodoties baudīt gardās pusdienas. Manu kopējo sajūsmu par pasākumu nespēja sabojāt ne lietus, ne vējš, ne piena pakas izmēra dīzelis, jutos sevi piepildījis un ar pamatīgu smaidu sejā devos savās dienas tālākajās gaitās.

    Paldies Inchcape BM Auto par sniegto iespēju šīs emocijas iegūt un noglabāt!

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    18 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    16.02.2016 14:01

    Jautājums tikai: kāpēc, testējot paaugstināta klīrensa un pilnpiedziņas auto, tas tiek darīts vietā, kur var elementāri izbraukt arī ar pilnīgi parastu auto, nevis kaut kur, ko kaut nosacīti varētu nosaukt par bezceļu?

    Māris Gaugers
    16.02.2016 14:44

    es patiešām gribētu zināt, kurš pilnīgi parasts auto varētu izbraukt 80% 333 bezceļa trašu?
    Mans XC70 varbūt varētu izbraukt to pašu, ko xDrive BMW, bet es garantēju, ka visi parastie auto paliktu pirms pirmā uzkalniņa un varētu saukt pēc traktora.

    X6 arī sauca pēc traktora, lai tiktu no viena paugura nost!

    16.02.2016 14:56
    Reply to  Māris Gaugers

    Es pieļauju, ka tur ir arī kaut kas normāls, bet tās bildes tādas garlaicīgas sanākušas un neko neparāda. Fotogrāfs negribēja iestigt? :D

    Māris Gaugers
    16.02.2016 15:09

    Nu auto apskatus un pasākumus ar Kristapu bildējam paši, tāpēc ir jāpaspēj gan pabraukt, gan safočēt, gan nianses piefiksēt. Piekrītu, pēc bildēm par trases sarežģītību grūti spriest

    Uldis M.
    17.02.2016 11:42
    Reply to  Māris Gaugers

    Es ar Legacy arī tur mierīgi uzbrauktu. Un tas ir diezgan parasts ielas auto – tādā nozīmē ka tam nav nedz paaugstināts klīrenss, pazeminātie pārnesumi, vai speciālas differenciāļu bloķēšanas pogas.

    KKTK
    16.02.2016 15:34

    Ir tur OK. Parast auto ar savu vienu velkošo ritenīti noraktos ātri. Ja nedaudz gudrāks un ir ielas bloķis tad nedaudz tālāk noraktos. 4 velkošie tomēr ir 4 velkošie, pat ja nav pazeminātā. Vienīgais ko liekas tur nenotestē ir divi diagonālie rati gaisā…

    Māris Gaugers
    16.02.2016 16:53
    Reply to  KKTK

    Ir arī tur viens līkums, kur var dabūt divus ratus gaisā, bet tā kā bija ļoti slapjš, tad auto vienkārši noslīd no tā

    Uldis M.
    17.02.2016 11:39
    Reply to  Māris Gaugers

    Tu neuztvēri lietas būtību… KKTK bija domājis pārbaudīt sen zināmo pilnpiedziņas differenciālu bloķēšanās pāarbaudi – kad, piemēram, slīpi mēģinot uzbraukt uz kāda paaugstinājuma, no zemez atraujas priekšējais ritenis un pretējās puses aizmugurējais ritenis. Šādā diagonālajā stāvoklī daudzas pilnpiedziņas izrādās bezspēcīgas, jo nodod lielāko jaudu uz riteņiem kuri karājas gaisā – un mašīna nespēj izkustēties no vietas…

    Janis
    18.02.2016 07:05
    Reply to  Uldis M.

    Ir Uldi, tur vieta, kur dabūt tos riteņus gaisā pa diagonāli (vismaz bija, ja kāds nav noslīpējis), kā tad tu divus ratus gaisā dabūsi, šaubos, vai Māris bija domājis, uzsēdināts uz vēdera = 2 rati gaisā :D, lai gan tur ir tādas vietas, kur kalna galā var palikt.

    KKTK
    16.02.2016 15:38

    Sakarā ar piedziņas tipu nav sacensības jāizdomā. Wurth ziemas kauss skaidri parāda kura piedziņa ir pēdējā, lai cik kāmīši nebūtu iekšā :D

    Janis
    16.02.2016 17:53
    Reply to  KKTK

    Pēdējā kur?

    Un kas tas vispār par muļķīgu apgalvojumu, un kas tās par piedziņas tipu sacensībām?

    KKTK
    17.02.2016 09:42
    Reply to  Janis

    Kas tu vēl man pārjautāsi kā tevi sauc?

    Janis
    17.02.2016 18:02
    Reply to  KKTK

    Nē. gaidu normālu atbildu uz savu jautājumu!
    Tas, ko Tu tur “uzpirdi” ir bezsakars….

    Grix
    16.02.2016 23:15

    Un kurš no bembjiem tad patika vislabāk, t.i, ar kuru vēlētos ikdienā pārvietoties pa Latvijas ceļiem?

    Māris Gaugers
    17.02.2016 10:16
    Reply to  Grix

    Visvairāk konkrētos apstākļos patika X3, bet ikdienai man tas auto neder – pārāk mazs ģimenes auto un pārāk liels ikdienas ripinātājam. Es ikdienai ņemtu 4to sēriju :)

    Uldis M.
    17.02.2016 11:47

    Nez, kopš šī sizēta TopGear raidījumā, es uz izdaudzināto BMW X-Drive skatos diezgan skeptiski…
    https://www.youtube.com/watch?v=f8-NNEK1kGo

    Māris Gaugers
    19.02.2016 14:26
    Reply to  Uldis M.

    Nu pēc fakta – salīdzināt Range Rover pilnpiedziņu, kur ir slēdzamie tilti, ar BMW nevar, tās ir divas dažādas industrijas.

    Bet nu kopš TopGear X6 testa ir pagājuši daudz gadu un pilnpiedziņas ir uzlabojušās!

    Uldis M.
    19.02.2016 15:05
    Reply to  Māris Gaugers

    Nu cerēsim :)

    Reklāma