web analytics

Porsche: iPhone mūsu mašīnas nestūrēs!

Jaunākie raksti

“Telegram” – nozīmīgs spēlētājs saziņas servisu tirgū. Ko tas piedāvā un kādi riski?

"WhatsApp" nesenais paziņojums par to, ka lietotājiem savi dati jānodod "Facebook" vai arī par šo saziņas servisu var aizmirst,...

Pirmoreiz gūts ieskats, kā izskatās “Tesla” jaunā bateriju pakas struktūra

Medijam Electrek izdevies iegūt pirmo ieskatu jaunajā "Tesla" bateriju pakas dizainā, kas darbinās uzņēmuma nākotnes mašīnas. Pagājušā gada rudenī "Tesla" prezentēja...

Netflix testē telpisko skaņas atbalstu Apple AirPods Pro un AirPods Max

Beidzot gaidāma kāda jēga no Apple AirPods Pro un AirPods Max dārgo austiņu telpisko skaņas (spatial audio) atbalsta -...

“Porsche” publicē attēlus, kas liecina par papildinājumu “Taycan” modeļu saimē

Vācu autoražotājs "Porsche" publicējis tumšu attēlu, tādā veidā liekot noprast, ka tas gatavojas jauna "Taycan" modeļa prezentācijai. Šobrīd gan...

Android 12 varētu ieviest Hibernation iespēju reti izmantoto lietotņu “saspiešanai”

Android Open Source Project komanda strādājot pie jaunas Hibernation iespējas, kas ļaus samazināt lietotņu aizņemto vietu viedierīces atmiņā. Pagaidām...



Autoražotājs Porsche ir nostājies pret autonomu automašīnu ideju, uzsverot, ka Porsche rada mašīnas, lai to vadīšanu izbaudītu cilvēki. Porsche pārstāvis norādījis – nav sagaidāms, ka viņu radītās automašīnas stūrēs “kaut kāds iPhone”. Porsche vada cilvēks, turklāt procesā gūst nebijušu baudījumu.

iPhone var atrasties kabatā, bet tam nav vietas ceļu satiksmē, uzsvēris Porsche pārstāvis. Uzņēmums negrasās veidot pašbraucošas automašīnu tehnoloģijas un arī nesadarbosies ne ar vienu esošu autonomu auto risinājumu. Autoražotājs norāda, ka tuvākais iPhone kontakts ar Porsche būs Apple CarPlay izklaides un informācijas sistēma jaunajos 911 modeļos.

Jaunākie pētījumi norāda, ka tirgus pieprasīs autonomas automašīnas un 2025. gadā to apjoms sasniegs 13% no pasaulē pārdotajām jaunajām automašīnām. Tiek lēsts, ka ap to laiku autonomu automašīnu tirgus visā pasaulē apgrozīs vismaz 42 miljardus ASV dolāru gadā.

15 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
15 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Lauris

Zelta vārdi :)

PurvaVelns

cūkas…

vārds

Nu tie futuroloģiskie pētījumi ar tirgus pieprasījumu 2025.,gadā ir baltiem diegiem šūti.
Un neviens nevar garantēt ka pašbraucošās mašīnas šad un tad nenolagos…

Jānis

Tam nebūs nozīmes. Lielo auto koncernu bosi naktīs nespēj aizmigt domājot kā izskaust no tirgus mazākus konkurentus un 10-15 un pat 20 gadus vecos autiņus, kas pēc daudziem parametriem arvien ir pārāki par jaunajiem, kas ir radīti lai pēc līzinga termiņa beigām vienkārši nomirtu. Mums tos automātus iebaros pamazām. No sākuma autonomām un taxi firmām par sviestmaizi, tad nolobēs attiecīgus likums un finālā vecos-labos pavisam brutāli pasludinās ārpus likuma.

Uldis M.

Skaļi vārdi, no kompānijas, kas ražo ne tikai superkārus, bet arī luksusa klases spēkratus. Es pilnīgi piekrītu ka sporta auto ir radīti emocijām, bet luksusa klase gan ir mūžīgi aizņemto biznesmeņu segments – kur autopilots šķiet pat pašsaprotama vajadzība. Ok, tuvākajā nākotnē varbūt arī neviens negribēs pašbraucošu Cayenne, bet nevar tik strikti pateikt: “Nekad”! Viss plūst un mainās – mainās cilvēku paaudzes, mainās domāšana, mainās uzskati un prioritātes.
Vienīgais risinājums kā saglabāt savu nostāju ir pārmesties tikai uz superkāriem un auto sportu, lai gan arī šajā nišā nākotne nav 100% paredzama.

x

luksusklasē pašsaprotama lieta ir šoferis baltos cimdos

ja apskadēs auto, vismaz ir kāds kam uzgāzt pa muguru

Artis Markots

Ko līdzīgu pirms laba laika sacīja par dīzeļiem – ka tie nekad nebūs luksusa auto :P
Domāju, pēc dažiem gadiem Porsche nāksies savus vārdus ņemt atpakaļ

vārds

Te ir vēl viens aspekts.
Miljardieri jau tagad papildu drošībai bieži izvēlas arhaiskus auto bez elektronikas kā Ikea īpašnieks – vecu Volvo.
Jo ko vēl labāk var pārprogrammēt atentātam kā pašbraucošu auto?

Kristaps Skutelis

Muļķības! Arhaiski auto nevienā acī nav droši. Ja vēlas drošu auto, tad jāmeklē kaut kāds bruņutransportieris ar speciāli apmācītu šoferi vai vēl labāk kortežu.

x

ir dažādi apdraudējumi un riski drošībai.
parasti tos nevar novērst ar viena veida līdzekļiem.

drošāk ir sēdēt bruņotā pazemes bunkurā ar autonomu gaisa, ūdens un pārtikas apgādi.

Jānis

Atzīsti, Kristap – kad mašīnas sirds vairs nav dzinējs bet dators un navigācijas ietaises – riski, ka tavam autiņam apraus zobsiksnu vai viņš kaut kur truli ietrieksies būs sīkums salīdzinot ar to ka kāds īblis uzlauzīs šāda autiņa sistēmu Vai varbūt pat pus pilsētas autoparku! Piemēru vēsturei pietiek kā skolnieki uzrakstot trīs koda rindiņas uzlauž to ko eksperti gadiem izstrādājuši. Iespējas ievārīt sūdus bezgalīgas!!! Ieskaitot augšminēto – atentātu organizēšanu. Un 100% ka šo iespēju izmantos arī specdienesti. Disidenti un nevēlamas personas ieskaitot princeses Diānas, ies bojā daudz raitāk un drošāk! Un tu savā bezpilota autiņā pat purkšķīti nepalaidīsi, lai “lielā… Read more »

Kristaps Skutelis

Modernu auto sirds jau tagad ir dators. Protams, pastāv riski kā jau jebkurai tīmeklim pieslēgtai ierīcei. Noteikti būs gadījumi, kad kaut kas noies greizi, bet kopumā es domāju, ka auto ražotāji un regulatori saprot situācijas nopietnību un attiecīgi rīkojas. Par šo haju celt ir aptuveni tāpat kā uztraukties, ka ar parastu auto var speciāli sabraukt cilvēkus. Jā, var, taču kaut kā nedzirdu, ka ikdienā visi ļaundari to vien dara kā brauc cilvēkiem virsū.

Jānis

Pat vismodernākajos auto, dators ir tikai palīgsistēma. Palīdz tev un atbalsta tevi. Tomēr tā vēl nav sirds. Bez tavas līdzdalības pat vislabākais sērijveida auto neko vairāk kā noparkoties vai iebraukt garāžā vēl nespēj. Lielākie riski slēpjas apstāklī ka līdz ar mašīnu kura brauks pati mainīsies arī lietošanas veids kā tāds un galvenais – mainīsies apmaksas veids! Es ne mirkli neticu ka tādus auto varēs vienkārši nopirkt un vizināties! Būs kāds papildus āķis. Vai nu tu maksāsi papildus par apdeitiem, vai abonēsi līniju pa kuru tavs auto sazināsies ar debesu kanceleju vai viņš vienkārši pats aizbrauks uz kārtējo tehnisko apkopi un… Read more »

x

pag pag, sen jau ir aprakstītas vairāku jauno auto ievainojamības un kā hakeri speciāli tās izliek netā, lai ražotāji sāktu kašāties un tās novērst.

kurš pirms 20 gadiem domāja, ka lynx vietā būs firefox un ka sliktie varēs pagrābties naudu no sveša konta vai paskatīties, kādas bildes laptopā politiķim?
tāpat arī šodien liekas dīvaini, ka kāds varētu gribēt strauji nobremzēt pa šoseju braucošu auto, bet tas nenozīmē ka nākotnē tas kādam nebūs kļuvis par izpriecu pēc garlaicīgām skolas stundām vai atsēdēšanas neinteresantā darbavietā…

Janis

Apraus zobsiksnu??
Tas ir kā? Kompis izdomās pašiznīcināties?????
Manuprāt lielaka problema būs šos auto palaist ielās… iedomajieties Latvījā, kur autovadītāju kultůra ir tik augstā līmenī:) Kā tas pašpilot auto reağēs, kad priekšā kads ielīdis…

Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: