Web Analytics
More
    Reklāma

    Latvijas startup platformai Labs of Latvia pilnībā nomainās vadība un autori

    Jaunākie raksti

    Pirms nepilna gada tika palaista Latvijas Garantiju aģentūras (šobrīd aģentūra ir reorganizēta un kļuvusi par ALTUM) iniciēta un apmaksāta platforma Labs of Latvia. Projekta mērķis bija apvienot Latvijas startup kopienu un padarīt to pieejamāku visai plašajai pasaulei, īpaši investoriem, medijiem un citiem startup uzņēmumiem. Labs of Latvia apkopo informāciju par vairāk nekā 200 Latvijas startup uzņēmumiem, savākta līdz šim pilnākā informācija par Latvijas startup uzņēmumu saņemto investīciju apmēru un iknedēļas e-pasta vēstkopa informē par šo uzņēmumu aktualitātēm. Jāpiezīmē, ka Labs of Latvia aktīvi sadarbojās ar startup uzņēmumiem un centās tos iesaistīt savā darbībā, lai projekts būtu noderīgs.

    Jau no paša Labs of Latvia projekta sākuma arī pats biju viens no tā autoriem, jo man šķita pievilcīga ideja radīt Latvijas startup kopienai noderīgu resursu, kas ir vērsts uz angliski lasošajiem. Jo kā gan citādi pasaule uzzinās par tām daudzajām feinajām idejās, kas radušās Latvijā? Tiesa, pagājušā gada nogalē īsti vairs nespēju rast laiku gatavot saturu šim projektam un beidzu tur savu aktīvo darbību. Pie projekta turpināja darbu Jekaterina Zaiceva un Marija Odineca, kas abas pie šī projekta attīstīšanas darbojās no tā pirmsākumiem.

    Reklāma

    Šonedēļ uzzināju, ka Jekaterina un Marija projektu pametušas, jo nav spējušas par tā attīstības stratēģiju vienoties ar Labs of Latvia vadītāju Arni Ozolu. Viņš pats gan skaidro, ka tiks attīstīts iesāktais darbs, taču projektā paredzēti daži jauninājumi. Piemēram, šobrīd varam redzēt, ka Kristaps Zālītis aktīvi izstrādā ar startup jomu vairāk vai mazāk saistītu saturu latviski.

    JZaiceva-tweet

    Par izmaiņām Jekaterinai Zaicevai ir šāds viedoklis: “Uzsākām šo projektu, lai palielinātu riska kapitāla fondu investīciju skaitu start-up uzņēmumos, kuros Latvijas Garantiju aģentūra tolaik bija lielākais investors. ALTUM, kas saņēma šo projektu pēc LGA reorganizācijas 2015. gada aprīlī, par Labs of Latvia sāka interesēties tikai novembra vidū. Kopš tā laika, iekšējā un ārējā komunikācijā arvien skaidrāk ir redzami nevis Latvijas start-up komūnas mērķi, bet ALTUM mērķi. Neredzēju iespēju turpināt darbību esošajā komandā un strādāt pie jauna ALTUM mārketinga kanāla attīstības, nevis start-up komūnas atbalsta instrumenta.”

    Līdzīgi ar izmaiņām mierā nav arī Marija Odineca, “Pirms gada rakstīju 5 iemeslus, kāpēc uzsāku šo projektu. Gadu strādājām pie šo mērķu sasniegšanas, mūs sāka lasīt un ar mums sazinājās nozīmīgi starptautiska startup līmeņa cilvēki un organizācijas. Taču jaunās vadības piedāvātā stratēģija 2016. gadam, kas paredz fokusu uz latviski lasošo auditoriju, ir pretstatā ar LV startups interesēm integrēties šajā starptautiskajā startup vidē: būt zināmiem ārvalstu investoriem, medijiem, partneriem. Šādā situācijā neredzu jēgu turpināt darbu, lai par valsts un Eiropas naudu radītu vēl vienu latviešu blogu latviešu auditorijai.”

    Žēl, ka projekts ir zaudējis tā vadošo komandu, kas startup kopienas intereses turēja godā. Pat ja jaunā vadība tiks skaidrībā ar to kā Labs of Latvia jāattīsta, no projekta būs maz jēgas, ja tas nedarbosies startup kopienas interešu labā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    3 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Yekabs
    30.01.2016 15:01

    meh

    Mareks Matisons
    30.01.2016 15:25

    ‘Startups need a stronger voice: to reach investors and media” – šis, manā gadījumā, bija bezgala svarīgi, ja runājam par Labs of Latvia.
    Ar interesi un nu arī ar praktisko iesaisti Tactile Eyesight, stārtapu ikdiena lielā mērā atkarīga no attiecību veidošanas mediju un investoru informācijas telpās. Žēl. Patiesi žēl, ka ALTUM mērķē uz kārtējo “biznesa horoskopu” un parveido to par lokālo projektu. Lia gan jau 1/2 gadu atpakaļ Labs of Latvija bija izcīnījis respektējama un objektīva resursa pozīciju ārpus LV…

    Kaspars
    30.01.2016 16:42

    žēl, ka tā..
    laikam jau, ka privāti ar neviens nebūs gatavs iesaistīties(finansēt), lai atgrieztu projekta vecās idejas varbūt citā izpildījumā

    Reklāma