Vairākus mēnešus pēc Volkswagen ievārītās dīzeļdzinēju zaptes tā arī nav skaidrības, cik plašas ir radītās problēmas, ik pa laikam parādās jaunas ziņas, papildinot izmešu normām neatbilstošo dzinēju klāstu. Valstu valdības un regulatori vēl nav vienojušies par Volkswagen radītās skādes kompensāciju mehānismiem un apjomiem, bet Tesla Motors dibinātājs Īlons Masks (Elon Musk) jau pasteidzies ar savu redzējumu.
Masks un domubiedri uzskata, ka vismaz Kalifornijas štatam būtu jāpiedod Volkswagen šmaukšanās, bet turpmāk arī būtu Volkswagen jāuzspiež tikai un vienīgi elektro auto radīšana vai vismaz aizliegums Kalifornijas štatā pārdot iekšdedzes dzinēju Volkswagen automašīnas. Tādējādi Kalifornija būs ķērusies par problēmas izskaušanas, nevis seku likvidēšanas.
Īlons Masks kopā ar 44 ietekmīgiem ļaudīm ir parakstījis atklātu vēstuli, kurā uzsver, ka nav jēgas ieguldīt naudu un resursus iekšdedzes dzinēju automašīnu labošanā vai uzlabošanā, jo tās tāpat turpinās radīt milzīgu vides un gaisa piesārņojumu. Te būtu jāpiebilst, ka automašīnas izveide un visu sertifikātu saņemšana aizņem aptuveni piecus gadus, kas varētu spiest Volkswagen iegādāties gatavus elektro auto risinājumus. Turklāt visi vēstules parakstītāji ir investējuši milzīgu naudu zaļās enerģijas uzņēmumos. Volkswagen tādējādi kļūtu par viņu lielāko klientu.
atbalstīts!
Nez, ko Masks ir teicis par akumul;atoru ražošanu un pārstrādi, būs jāpameklē. Nešaubos, ka cilvēks ar šādu vērienu noteikti ir padomājis par tādiem acīmredzamiem sīkumiem.