Web Analytics
More
    Reklāma

    Rīgā prezentēts jaunais Porsche 911 Carrera

    Jaunākie raksti

    Šajā nedēļas nogalē “Porsche centrs Rīga” salonā notika jaunā Porsche 911 Carrera sporta automašīnas prezentācija. Pasākuma laikā interesentiem bija iespēja uzzināt visu par jaunākā modeļa inovācijām, veikt testa braucienus, kā arī iepazīties ar Porsche un juveliernama Chopard sadarbības rezultātā, pavisam limitētā skaitā, izgatavotiem pulksteņu modeļiem Superfast Chrono, Mille Miglia GTS Power Control, Mille Miglia GTS Chrono un Mille Miglia GTS Automatic.

    Jaunais Porsche 911 Carrera ir aprīkots ar inovatīvajiem horizontālajiem turbo dzinējiem, uzlabotu šasiju un vēl lielāku līdzsvaru starp veiktspēju un komfortu, kā arī jauno informatīvo izklaides sistēmu. Pateicoties četrus gadu desmitus ilgai pieredzei ar turbo dzinējiem – gan autosportā, gan sporta automašīnu ražošanā – jaunie dzinēji jaunajā 911 Carrera uzstāda augstu latiņu veiktspējas, braukšanas sniegtā baudījuma un efektivitātes ziņā. Pirmo reizi Carrera modeļiem kā papildaprīkojums ir pieejama aizmugurējā stūrējamā ass, kas vēl vairāk palielina braukšanas dinamiku.

    Reklāma

    Ir vizuāli pilnveidoti vairāki jaunā 911 Carrera virsbūves elementi: sākot ar jauniem priekšējiem lukturiem ar četru punktu dienas braukšanas gaismām, līdz pat durvju rokturiem bez izvirzītiem pārsegiem, pārveidotu aizmugurējo vāku ar vertikālām restēm un jauniem aizmugurējiem lukturiem ar raksturīgajām četru punktu bremžu gaismām. Automašīnas iekšienē jaunā standarta Porsche komunikāciju sistēma ar vairākspiedienu skārienjutīgo displeju nodrošina ievērojami plašāku funkciju klāstu un daudz vienkāršāku vadību.

    Jaunie turbouzlādes dzinēji – jaudas palielinājums par 20 ZS apvienojumā ar zemāku degvielas patēriņu

    Pavisam jaunā dzinēju paaudze ar bi-turbo uzlādi padara braukšanu jaunajā 911 Carrera vēl intensīvāku: 370 ZS (272 kW) lielā jauda 911 Carrera aizmugurē nevar vien sagaidīt, kad tiks atbrīvota un pārveidota par sportisku dzinējspēku. Tagad 911 Carrera S dzinējs attīsta 420 ZS (309 kW). Abiem modeļiem ir panākts jaudas palielinājums par 20 ZS (15 kW), to dzinējiem ir trīs litru darba tilpums. 911 Carrera S palielinātā jauda tiek panākta, pateicoties pārveidotajiem turbokompresoriem, īpašai izplūdes sistēmai un pielāgotai dzinēja darbībai.

    Jaunos Porsche dzinējus raksturo ievērojami palielinātais griezes moments (abiem tas ir 60 Nm) ar maksimālo griezes momentu attiecīgi 450 Nm un 500 Nm, kas nepārtraukti tiek nodrošināts no zemiem 1 700 apgr./min. līdz pat 5 000 apgr./min., tādējādi nodrošinot izcilu veiktspēju. Tajā pašā laikā ar maksimālo apgriezienu ātrumu 7 500 apgr./min. jauno dzinēju paaudze acīmredzami pārsniedz ierasto turbo dzinēju lielākos ātrumus, ko vēl vairāk izceļ Porsche raksturīgā dzinēju izteiksmīgā skaņa.

    Katra jaunā 911 paaudze pārspēj savus priekšgājējus ar uzlabotu veiktspēju un efektivitāti. Piemēram, atkarībā no modeļa varianta, jauno dzinēju paaudze ir gandrīz par divpadsmit procentiem efektīvāka – degvielas patēriņš ir samazināts par vienu litru uz 100 kilometriem. 911 Carrera ar PDK transmisiju tagad patērē tikai 7,4 litrus degvielas uz 100 kilometriem (samazinājums par 0,8 l uz 100 km), savukārt 911 Carrera S ar PDK patērē 7,7 l/100 km (par 1,0 l mazāk uz 100 km).

    Jaunais 911 lepojas arī ar iespaidīgu veiktspēju: 911 Carrera Coupé ar Porsche Doppelkupplung (PDK) un Sport Chrono pakotni sasniedz 100 km/h vien 4,2 sekundēs, padarot to ātrāku salīdzinājumā ar tā priekšgājēju par divām sekundes desmitdaļām. 911 Carrera S ar PDK un Sport Chrono pakotni panāk savu labāko sniegumu vien 3,9 sekundēs (arī par 0,2 sek. ātrāk). Tas nozīmē, ka šis ir pirmais 911 modelis Carrera saimē, kas ir lauzis maģisko četru sekunžu atzīmi. Ir palielinājies arī abu modeļu maksimālais ātrums – tagad 911 Carrera maksimālais ātrums ir 295 km/h (palielinājums par sešiem km/h), bet 911 Carrera S sasniedz pat 308 km/h (palielinājums par četriem km/h).

    Apvienojumā ar papildaprīkojumā pieejamo Sport Chrono pakotni tagad 911 Carrera pirmo reizi uz stūres ir režīmu slēdzis, kam par iedvesmu kalpoja modeļa 918 Spyder hibrīdrežīma slēdzis. Režīmu slēdzi veido pagriežams gredzens ar četriem braukšanas režīmiem „Normal“, „Sport“, „Sport Plus“ un „Individual“. Atkarībā no aprīkojuma, pēdējais iestatījums ļauj vadītājam konfigurēt savu individuālo automašīnas iestatījumu, piemēram, PASM, aktīvos motora balsteņus, PDK pārslēgšanās stratēģiju un sporta izplūdes sistēmu. Apvienojumā ar PDK transmisiju režīmu slēdzim ir papildu poga „Sport Response“. Piespiežot to, spēka pārvads tiek sagatavots 20 sekunžu maksimālam paātrinājumam, piemēram, pirms apdzīšanas manevriem. Lai to panāktu, tiek ieslēgts optimālais pārnesums, kā arī visa vadība tiek noregulēta uz vēl spontānāku reakciju īsā laikā.

    Standarta aprīkojums – atkārtoti izstrādātā PASM šasija samazina brauciena augstumu par desmit milimetriem

    911 Carrera ir sporta automašīnu braukšanas dinamikas etalons. Ar katru jauno paaudzi Porsche aizvien palielina līdzsvaru starp ikdienas komfortu un sportisko veiktspēju. Pirmo reizi jaunā PASM šasija (Porsche aktīvā piekares vadības sistēma), kas pazemina brauciena augstumu par desmit milimetriem, ir visu Carrera modeļu standartaprīkojumā. Tas vēl vairāk uzlabo stabilitāti ātros pagriezienos. Tajā pašā laikā jaunā triecienu absorbētāju paaudze ar plašāku iedarbību uzlabo komfortu, pateicoties vēl precīzākai reakcijai, kā arī uzlabo savienojumu ar virsbūvi dinamiskas braukšanas laikā. Uz jaunajiem standarta riteņiem ar pieciem tieviem dubultspieķiem ir riepas ar samazinātu rites pretestību un uzlabotu veiktspēju. Turklāt visos variantos aizmugurējo diski platums ir palielināts par 0,5 līdz 11,5 collām, un 911 Carrera S aizmugurējās riepas tagad ir 305 milimetrus platas iepriekšējo 295 vietā.

    911 Carrera S modeļiem papildaprīkojumā pieejamā aizmugurējā stūrējamā ass ir šasijas tehnoloģija, kas tika aizgūta no 911 Turbo un 911 GT3. Tā vēl vairāk uzlabo 911 sniegumu pagriezienos. Turklāt tā nodrošina augstu braukšanas stabilitāti, mainot joslas lielā ātrumā. Tā nodrošina arī lielāku manevrētspēju pilsētas sastrēgumos, pateicoties pagrieziena aplim, kas ir samazināts par 0,5 metriem. Par uzlaboto vadību vadītājs var pārliecināties pie jaunās paaudzes stūres rata, kura dizains ir aizgūts no 918 Spyder stūres. Pamataprīkojuma stūres diametrs ir 375 milimetri, bet papildaprīkojumā pieejamās GT sporta stūres diametrs ir 360 milimetri. Lai nodrošinātu neierobežotu praktiskumu ikdienā, Porsche piedāvā hidraulisko pacelšanas sistēmu ar iebūvētiem pacelšanas cilindriem priekšējās ass statnēs. Piespiežot pogu, piecu sekunžu laikā klīrenss priekšdaļā tiek palielināts par 40 milimetriem, tādējādi novēršot automašīnas virsbūves apakšas atsišanos pret zemi, piemēram, stāvās izbrauktuvēs no garāžas.

    Jauna Porsche komunikāciju sistēma ar tiešsaistes navigāciju

    Jauno 911 Carrera modeļu standarta aprīkojumā ir jaunizstrādātā Porsche komunikāciju sistēma (PCM), kas ietver tiešsaistes navigācijas moduli un balss vadību. PCM ir iespējams vadīt, veicot vairākpieskārienu kustības uz septiņu collu displeja, līdzīgi kā viedtālrunī. Tāpat ir iespējama, piemēram, lietotāja veikta rakstiska ievade. Ir iespējams pieslēgt arī mobilos tālruņus un viedtālruņus, izmantojot Wi-Fi. Pirmo reizi viedtālruņa paliktnis ir ierīkots centrālajā roku balstā, kur tiek nodrošināta akumulatoru taupoša uzlāde un optimizēta mobilā tālruņa uztveršana. Jauna ir arī iespēja pieslēgt iPhone pie PCM, lai varētu izmantot Apple CarPlay.

    Pieejamā informācija par satiksmi reāllaika režīmā sniedz vadītājam ātru ieskatu par situāciju uz ceļa un garantē maršruta dinamisku pielāgošanu šai informācijai. Lai nodrošinātu labāku orientēšanos, pirmo reizi PCM ir iekļauti arī Google Earth un Google Streetview. Citas PCM komponentes ir Porsche Car Connect un Porsche Connect lietotne, ko var izmantot tādām funkcijām kā, piemēram, automašīnas funkciju tālvadība, galamērķa pārraidīšana uz PCM navigācijai un trešo pušu pakalpojumu sniedzēju piedāvāto mūzikas straumēšanas pakalpojumu izmantošana ar PCM starpniecību.

    Jaunas un paplašinātas papildaprīkojumā pieejamās palīgsistēmas

    911 Carrera tagad ir iespējams vēl precīzāk pielāgot individuālajām vēlmēm ar jaunajām un uzlabotajām palīgsistēmām: papildaprīkojumā pieejamā automātiskā ātruma kontroles sistēma mēreni pielieto bremzes, ja tiek pārsniegts iepriekš iestatītais ātrums, piemēram, braucot lejup pa nogāzi. Adaptīvajai kruīza kontrolei ACC (papildaprīkojums) ir arī braukšanas pēc inerces funkcija apvienojumā ar PDK transmisiju. Braucot sastrēgumā, sajūgi tiek atslēgti, lai brauktu pēc inerces, tādējādi taupot degvielu. Papildaprīkojumā esošā joslas maiņas palīgsistēma ar radaru uzrauga satiksmi aizmugurē un izmanto LED lampas, kas atrodas spoguļa trīsstūra kreisajā un labajā pusē, lai brīdinātu vadītāju par automašīnām, kas tuvojas aklajos punktos. Turklāt Porsche palielina sporta automašīnu aktīvo drošību ar pēcsadursmes bremžu sistēmu, kas iekļauta standarta aprīkojumā.

    Jaunie Porsche 911 Carrera modeļu cena ar standarta bāzes aprīkojumu

    • 911 Carrera: € 81.000
    • 911 Carrera S: € 92.900
    • 911 Carrera Cabriolet: € 92.000
    • 911 Carrera S Cabriolet: € 103.900
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    9 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Bils
    11.12.2015 20:25

    “.. horizontālajiem turbo dzinējiem”
    Vai tad tas nav tas pats, vecais, labais boxerdzinējs, kādas konfigurācijas ir arī Subaru?

    Janis
    12.12.2015 11:28
    Reply to  Bils

    Raksts vienkārši slikti pārtulkots :D:D

    x
    12.12.2015 11:52

    >jaunā triecienu absorbētāju paaudze

    amortizatori

    bombelats
    12.12.2015 23:38
    Reply to  x

    analoģija:
    >apkartējās ainavas dizainers
    sētnieks

    bombelats
    12.12.2015 23:47

    Tā kā nevaru atļauties šādu spridzekli, tad sava skaudības žults jāizgāž piečakarējoties:

    “…nodrošina arī lielāku manevrētspēju pilsētas sastrēgumos…” ?

    x
    13.12.2015 00:00
    Reply to  bombelats

    Tas gan laikam vairāk par Kajēniem Krievijai, kur nav nekas neparasts apbraukt sastrēgumus pa ietvi (pilsētā) vai ceļa malu (ārpus).

    bombelats
    13.12.2015 00:33
    Reply to  x

    Domā transleiteris no krievu relīzes?

    Frants
    21.12.2015 15:43

    Raksta autors (tulkotājs) ir tālu no auto lietām. Lasot varēja kārtīgi parēkt!

    x
    21.12.2015 17:05

    >turbouzlādes dzinējs

    ek, izlaistu cauri autom. tulkotājam, uzzinātu ka tas ir turbomotors

    kaut gan ir absolūti skaidrs, ka reālajiem pircējiem ir piekāst, kas rakstīts makulatūrā, tas interesē tikai dīkdieņus un ļimonadņikus, kuri šādu auto nepirks pat stipri lietotu – es tai skaitā.

    Reklāma