Kādreiz zāle bija zaļāka, bērni rotaļājās peļķēs ar čiekuriem. Šodien tehnoloģiju progress un aizņemtība ir novedusi pie situācijas, kad noderīgu informāciju nemaz nav tik vienkārši atšķirt no reklāmas. Ofcom pētījumā atklāts, ka pat skolas vecuma bērniem ir problēmas izšķirt meklēšanas dziņa sniegtu informāciju no Google reklāmām.
Trīsdesmitgadnieki ir auguši kopā ar Google, redzējuši kā attīstās meklēšanas dzinis, piedzīvojuši Google izskata maiņas un dažiem pat smadzenes automātiski nofiltrē reklāmas, kas tiek parādītas pirms pārējiem Google meklēšanas rezultātiem. Diemžēl pat jaunieši vecumā no 12 līdz 15 gadiem nespēj viennozīmīgi pateikt, kas ir reklāma un kas – meklēšanas rezultāts.
Tikai piektā daļa no bērniem vecumā no 8 līdz 11 gadiem spēj izšķirt reklāmu no meklētās informācijas. To var nosaukt par naivumu vai perfekti izvietotu reklāmu, tomēr Internets kļūst gudrāks par tā lietotājiem. Augšana tīmekļa laikmetā nepaglābj no viltīgiem reklāmu trikiem.
Divtūkstošo gadu sākumā mums dažādos darbos neļāva atsaukties uz Wikipedia, šobrīd aptuveni 10% bērnu YouTube saturu nosaukuši par patiesu un precīzu. Iepriekš dažādos pētījumos norādīts, ka Instagram un Twitter veiksmīgi jauc kopā lietotāju veidoto saturu ar reklāmām. Pat speciāli ieskatoties, ne vienmēr varēs pateikt, kur paslēpta reklāma.
>Trīsdesmitgadnieki ir auguši kopā ar Google, redzējuši kā attīstās meklēšanas dzinis
Četrdesmitgadnieki ir piedzīvojuši laikus, kad izdzirdot vārdu “dzinis” visi smējās kā kutināti un to lietotājiem vēlēja ātrāku atlabšanu. Meklēšanas sistēma, kāds nu tur dzinis.
Tieši par to bija pēdējā SouthPark sērija :D
19×08 – Sponsored Content
Kāds vēl atceras, kas ir “mīkstās ripas dzinējs”?
…bija arī termins “dižripa”.