Jau vasarā tika lēsts, ka Apple Watch kopā ar Android Wear un neskaitāmiem viedajiem sporta pulksteņiem, un aprocēm spēs pamatīgi paplucināt Šveices pulksteņu tirdzniecības apjomus. Šveices pulksteņu ražotāju federācija ziņo, ka gada trešajā ceturksnī ir piedzīvots 8.5% pārdošanas apjomu kritums, turklāt septembrī kritums ir sasniedzis gandrīz 10%. Šveices pulksteņu ražotāji to salīdzina ar 2008. gada noslēguma un visa 2009. “krīzes” gada samazinājumu apjomiem.
Lēto Šveices pulksteņu segmentu īpaši paplucinājis Apple Watch Sport modelis. Pulksteņi cenā līdz 200 dolāriem piedzīvojuši 13% kritumu, bet pulksteņu pārdošana cenā starp 200 un 515 dolāriem piedzīvojuši pamatīgu 24% pārdošanas apjomu samazinājumu.
Sākotnēji klasisko pulksteņu ražotāji izlikās, ka viedpulksteņu iznākšana tos nekādi neietekmēs, bet šobrīd pat Tag Heuer nākas atzīt, ka ar vienu kāju pašiem būs tajā upē vien jāiebrien. Tag Heuer nebija rīku ar ko pārspēt Google Android Wear un Apple Watch, tāpēc uzņēmums nolēmis sadarboties ar lielajiem ražotājiem, lai piedāvātu savu luksusa klases Tag Heuer Android Wear viedpulksteni. Šajā darbā pamatīgi palīdzējis Intel, kas piegādājis nepieciešamo tehnoloģiju kopumu Android Wear darbināšanai.
Viņiem taču nav ne speciālistu ne iekārtu. Tas ir milzīgs lēciens pēkšņi sākt ražot pilnīgi digitālu pulksteni. Pašlaik likās, ka vienīgi Tissot centās vairāk taustīties elektronikā https://www.youtube.com/watch?v=a1PZvvRe1f4 kas tik un tā ir praktiski nekas. Jo 100% digitālam pulkstenim tak vajag veselu armiju kau vai OS izstrādei, tad vēl aplikācijas… Es domāju 10 gadi jānovelk un tad atkal īstie pulksteņi sāks nākt modē.
Apple watch nebūt nav vienīgais un galvenais krīzes iemesls, jo tā efekts izpaužās tikai entry level (līdz 500$) pulksteņu segmentā. Daudz lielāka nozīme ir kritumam Āzijas tirgos, kas sākās jau pirms 2-3 gadiem un Ķīnas kompartijas uzsāktā cīņa ar kukuļdošanu.
Tiesa, Āzijā vairākos tirgos arī ieviesti palielināti nodokļi luksusa precēm vai kā citādi bremzēta luksusa pulksteņu ievešana. Nepalīdz arī Šveices franka kurss.
Draugs rādija bildes no Šveices pilsētas (ka sauc aizmirsu) galvenās ielas. Tad tur pilns ar ķīniešu ēstuvēm. Paši ķīnieši pilns. Cik sapratu sabraukuši pēc pulkst.
Vēl jau paliek Peskovs un Čaplins.
Interesanti, cik es sapratu, tad Apple Watch sanāk ka taka viņus izkonkurē, bet šamējie taisīs Adroid ierīci. Izdevīgāk nebūtu veidot kādu kopražojumu ar apple vai ko tādu?
Apple jau neko ne-kopražo. Viņiem kaut kādi šveicieši ir pie kājas.
Lai Šveicieši vienkārši investē krutās reklāmās! Lai reklāmās spiež uz Analogo pulksteņu plusiem, piemēram – darbības laiks bez lādēšanas, vērtība kas saglabājas arī pēc 10 gadiem, uzticamība, u.t.t.
Ar spēcīgu mārketingu daudz ko var panākt!
Nu vēl jau pastāv lieliski japāņu pulksteņi, piemēram Seiko. Tikko vienu nopirku par cenu 45% no MSRP. Ar divu gadu vispasaules garantiju. Arī laikam krīze pie vainas. Vispār Šveices pulksteņos jau nekas īpašs nav, tikai zīmols un dizains. Tādas tehnoloģijas kā kinetic , auto relay, mūžīgais kalendārs utt. atradu tikai japāņiem.
Un vispār nav ko salīdzināt klasiskos pulksteņus ar tiem plastmasas gabaliem. Tiem ir cita pircēju auditorija.