Nupat klientu rokās nodoti pirmie Latvijas uzņēmuma SIA „Airdog” izstrādātie bezpilota lidaparāti „AirDog”. „Ja līdz šim priecājāmies par saviem sasniegumiem finansējuma piesaistē un balvu kā labākajai inovācijai un robotam pasaules lielākajā tehnoloģiju un inovāciju izstādē „CES 2015” (Consumer Electronics Show) Lasvegasā (ASV), tad tagad varam teikt – mūsu lielākais sasniegums, kas stāv pāri visam, ir produkts, kas gatavs masveida ražošanai,” atzīst uzņēmuma dibinātājs un vadītājs Edgars Rozentāls.
Ceļš divu gadu garumā, kas no idejas „AirDog” aizvedis līdz gatavam produktam, ir unikāls sasniegums. „Esam radījuši pilnīgi jaunu nišu, kurā nav analogu produktu,” norāda E.Rozentāls. Salīdzinot ar citiem lidojošajiem droniem, kas ir manuāli vadāmi, „AirDog” izstrādāts, lai tas varētu autonomi sekot sportistam, kurš var pats sevi filmēt. „Tā kā tirgū nav šādas kameras ar automātisku vadības sistēmu, mūsu klientiem nav arī priekšstata un ekspektāciju, kā tādai vajadzētu strādāt. Ļoti ceram, ka būsim uzminējuši viņu vajadzības un attaisnojuši cerības.”
Atsauksmes no pirmajiem produkta lietotājiem, kuri jau saņēmuši „AirDog” savā rīcībā, ir ļoti pozitīvas. „Lielākoties dzirdam uzslavas par vieglu un intuitīvu lietojamību, kā arī pārdomātu funkcionalitāti,” stāsta Edgars Rozentāls. „Lielāko pārsteigumu gan visiem mūsu klientiem rada savādā sajūta, kad viņiem seko šāds robots ar mākslīgo intelektu, kuru neviens nevada. „AirDog” unikalitāte ir tā, ka robots pats zina, kas viņam jādara, un klientiem ir ļoti ierobežotas manuālo funkciju iespējas.”
Kopējās investīcijas produkta i zstrādē šobrīd sasniegušas aptuveni 3,5 miljonus eiro. Investīcijas piesaistītas gan pūļa finansēšanas vietnē „Kickstarter”, gan strādājot ar riska kapitālu.
Nākotnes plāni un izaicinājumi – komandas palielināšana
Uzņēmumam ir globāli attīstības plāni: „Mūsu primārais mērķa tirgus ir ASV, taču arī vairākās Eiropas valstīs mums ir ievērojams skaits klientu,” atzīst SIA „Airdog” vadītājs. „Tāpat noteikti strādāsim Austrālijas un Jaunzēlandes virzienā, kur arī ir ļoti populāri aktīvie sporta veidi.” Interesi par “AirDog” izrādījuši jau vairāk nekā 400 tirgotāji no 60 dažādām valstīm. Šobrīd ceļu pie klientiem uzsākusi pirmā saražotā „AirDog” partija, taču līdz gada beigām uzņēmums plāno piegādāt gan vairāk nekā 1100 produktus, kuri iegādāti iepriekšpārdošanā “Kickstarter”, gan tos, kuri pārdoti pēc šīs kampaņas.
„Nākamajam darba cēlienam mums ir ļoti daudz izaicinājumu, jo esam pārgājuši no produkta izstrādes posma uz tā ieviešanu tirgū. Pirmkārt, strādāsim pie nākamā raunda investīciju piesaistē. Tāpat mums priekšā stāv milzīgs jauns darba lauks – mārketings un tirdzniecība, jo jānostiprina pozīcijas tirgū un jāiekaro „AirDog” vieta veikalu plauktos, kas nav viegls uzdevums,” atzīst E.Rozentāls. „Taču arī darbs pie produktu izstrādes neapstāsies – vēlamies nākotnē piedāvāt klientiem „AirDog” versiju II.”
Kā vienu no galvenajiem soļiem uzņēmuma attīstībā Edgars Rozentāls min „AirDog” komandas palielināšanu: „Šobrīd uzņēmumā strādājam 25 darbinieki, taču, lai veiksmīgi varētu attīstīties, komanda krietni jāpalielina, tāpēc aktīvi meklējam augsti kvalificētus programmētājus un inženierus, kā arī ražošanas procesa speciālistus, kurus aizrautu mūsu idejas un kuri būtu gatavi iesaistīties darbā ar „AirDog”. Mūsu komandas darbs nav tipiska programmētāju ikdiena pie datora – kopīgi testējam produktus, strādājam pie to pilnveidošanas dažādās pasaules valstīs. Piemēram, nesen bijām Alpos, kur veicām kārtējos produkta testus.”
Super! Tā turpināt, lai veicās!
Super!!! Malači!!!
Bija laiks, kad daudzi runāja par Latvijas Nokia vai Latvijas Skype. Lūk, te viņš ir. Un ko? Neko. Entuziastu saujiņa uztaisa pasaules līmeņa firmu un produktu. A ko valsts? Neko. Kā parasti neko. Vai arī es kaut ko nezinu? Vai arī valsts paskatīsies un tad, vēlāk, ministreļi plātīsies kā ar savu sasniegumu? Katrā gadījumā noņemu cepuri čaļu priekšā par uzņēmību tā vienkārši iemaukt pasaules biznesā ar Worldwide piegādēm, saistībām, atpazīstamību. Pat ne par ideju. Cik daudziem ir idejas, bet pietrūkst paša galvenā – uzņēmības šo ideju izvilkt līdz galam.
Par valsti kā parasti kauns. Lai gan sirdi sildītu, ja uz smukās kastes būtu uzraksts Made in Latvia.
a pričom te valsts? tas tak bizness. un nokijām uz kastes nebija rakstīts made in finland, ja kas. Kas, ministreļiem jāsēž cauru dienu kikstarterī un kā pamana kādu LV projektu – jāpogā vaļā maks?
Nu tu gan pajautāji. Valstij ir jādara viss iespējamais, lai uzņēmumiem būtu vēlme un iespējas reģistrēt un attīstīt uzņēmumus. Īpaši jau šādus tehnoloģiju uzņēmumus ar augstu pievienoto vērtību.
tas skaidrs, par to nav bazars.es gan drusku nepiekrītu vaimanātājiem – pie mums uzņēmumu nodibināt, kārtot visas lietas, grāmatvedības utt šodien ir salīdzinoši ļoti viegli. Gribētos, protams, lielāku avantūrismu no valsts puses… savā laikā man vienu projektu hip.zemes banka noraka, jo analītiķe vnk nemīlēja pārdaugavu, bet tagad, jo ilgāks laiks paiet, jo liekas ka tā arī bija labāk… Bet, jebkurā gadījumā, nekad nepievienošos kopējai tendencei vaimanāt par uzņēmējdarbības vidi Latvijā.
Ir lietas par ko var un pat vajag vaimanāt, piemēram, lēmumu (piemēram, nodokļu) nepastāvību. Kā var uzņēmums plānot savu darbību turpmāko darbību, ja nodokļu politika mainās ik pēc pusgada?
vot Tu ar tagad sāc… nu nekas nav kardināli mainījies jau simts gadus, lai tas dramatiski mainītu saplānoto. šad tad pa vienam procentam šurpu-turpu… tāpat skaidrs, ka nekad nebūs labi. a mikrouzņēmumi vispār ir jebkura biznesa kropļošanas instruments – kļūda jau pašā saknē. Mikrouzņēmumam vienkārši vajadzēja vienkāršotu nodokļu nomaksas un administrēšanas principu ieviest. Vai vair man kādu piemēru par NODOKĻU POLITIKAS maiņu pēdējo gadu laikā? Es varu kaut ko no citiem apcirkņiem: savā laikā cilvēki bija pieraduši laist visus ar auto saistītos izdevumus grāmatvedībā – skaidrs, ka privātā bendža palika par 20% lētāka, remonti un tā. Tad ieviesa nodokli (vai arī tad atskaities) un visi sāka brēkt – kāda mums valdība cūkas, bremzē uzņēmējdarbību utt. Tad ir ļoti viegli piebalsot. Un tā ir ar katru jomu. Ieviesa mikrouzņēmumus – skaidrs, ka tā ir zelta bedre – ja man ir 10 darbinieki, jāmaksā visi soc un ienākumu nodokļi, bet es varu visus aizsūtīt taisīt mikrouzņēmumus un man uzreiz ir liela varka – labākam džipam. Tagad, kad to grib piegriezt – uzreiz kliedz, ka smacē biznesu, bezpreģels utt.
Nu tāpēc jau Tev nav liela uzņēmuma, ja būtu tad dziedātu citu dziesmu…
visiem NAV jābūt lieliem biznesiem. Ir lietas, ko ar lielu biznesu nemaz nevar izdarīt. Un dažreiz tieši mazs bizness sniedz vairāk prieka un gandarījuma.
Runa jau nav par to, kas sniedz gandarījumu, protams galvenais, lai pašam patīk, ko dari un esi laimīgs:)
Taču Tu nevari noliegt, ka ar nodokļu sistēmu un atbalstu uzņēmējiem Latvijā ir ļoti čābīgi.
Ar atbalstu ir čābīgi, par nodokļu sistēmu gan nesūdzos. Ir daži knifi, piemētam, tu nevari ziedot, kai dabūtu nodokļu atlaidi , ja ir kaut kapeika parāda, kas var mierīgi izveidoties novirzot nodokļus. Ja nenovirzīsi, akal nav labi, var sanākt čakars ar atmaksu. Bet… Ziedo jau pārsvarā visādām biedrībām no kā gūst labumu – sklolās un bdārzoa ir visādi fondi, beigās jau sanāk saviem sīkajiem :D
Atceros, ka pirmajām nokijām bija gan zem vāciņa rakstīts- Made in Finland :p
nu diezgan līdz pēdējam brīdim e-sērijas telefonus ražoja somijā – esmu pats vairākas reizes bijis rūpnīcā. N sērija un s40 tālruņi gan nāca no citām zemeslodes vietām.
Tu kā vienmēr bārsties ar apgalvojumiem un beigās pats ar sevi nonāc pretrunā.
No sākuma saki “nokijām uz kastes nebija rakstīts made in finland”, tad ka tomēr ražoja Somijā. Tad kā ir?
Pavēru atvilktni un intereses pēc parāvu vāciņus trijām savām pēdējajām Nokijām – visām zem vāciņa ir “Made in Finland” (jaunākā/pēdējā bija E71).
Nu pag, par to jau stāsts. E sērijas gandrīz visas līdz pēdējam arī ražoja somijā. Kontekstā ar to dronu – tikai izteikta skumja, ka uz kastes nav lielas mildas bildes, ausekļa un drons nav saudzīgi ietīts sarkanbaltsarkanajā, pašrocīgi Laimdotas parakstīts. A kā somijas valsts izturas pret saviem biznesmeņiem – labi zināms. Soda nauda par ātruma pārsniegšanu ir %tuāla algai. Tā nu nokijas šefs, liels ātrummīlis savā laikā ir samaksājis miljonus.
Un ir liela starpība starp made in finland un manufactured in china. Apple tak uz kastes neraksta made in china lieliem burtiem? Kas manā tekstā bija tik pretrunīgs?
“Made in Finland” nevar būt “Manufactured in China”.
Apple raksta “Designed by Apple in California” un “Assembled in China”. Jūti atšķirību?
Par pretrunu: bet tu sākumā saki nebija ražotas Somijā, vēlāk, ka bija. Cik grūti ir izlasīt un saprast paša uzrakstīto?
man liekas, ka TU nelasi. Nokijai bija trīs veida telefoni – parastie, s40 tos ražoja viskautkur, N sērijas – laikaposmā, kad es strādāju ar nokia – tos ražoja Ungārijā un vēl kaut kur eiropā (precīzi neatceros) un e sērija, kuru, gandrīz līdz pēdējam brīdim ražoja somijā. Precīzāk gan… lika kopā somijā. Kaut kā Tu vienkārši kontekstu nefiltrē – izlasi budža komentāru (vaimanas). Viss pārējais, starp citu, ir tikai terminoloģijas jautājums. Made, designed, manufactured, assambled… raksta to, kas ir ērtāk vai labāk izklausās no mārketinga viedokļa. apple gadījumā var smuki izvairīties no tā, ka arī visas sastāvdaļas ir ražotas ķīnā: saka, mēs te kalifornijā redz uzdizainējām un mums ķīnā salika kopā (ha ha, no samsunga ražotajām detaļām) Airdoga gadījumā, neatkarīgi no tā, kur tas ir ražots, varētu uz kastes rakstīt Made in Latvia – pat lieliem burtiem. Cits jautājums – vai puiši to grib. Un ja negrib, tad vai tāpēc, ka no mārketinga viedokļa tas neģeld, vai tālab, ka ir apvainojušies uz valsti un ministriem, kas it kā nav ar pamperiem blakus stāvējuši (saskaņā ar budža gaudām). Kaut kā tā.
Budža komentāru izlasīju pirmo un lielisku saprotu, bet tavus pretrunīgos murgus gan nē.
Pilnīgi piekrītu, ka būtu forši redzēt “Made in Latvia”, bet ja produkts tikai izdomāts LV, bet ražo pēc pasūtījuma Ķīnā (tikai minējums), tad protams šādu uzrakstu nav nekādu tiesību likt virsū.
“Made, designed, manufactured, assambled… raksta to, kas ir ērtāk vai labāk izklausās no mārketinga viedokļa. apple gadījumā var smuki izvairīties no tā, ka arī visas sastāvdaļas ir ražotas ķīnā: saka, mēs te kalifornijā redz uzdizainējām un mums ķīnā salika kopā (ha ha, no samsunga ražotajām detaļām)”
Vispār tie nav mārketinga termini – to lietošanu nosaka likumdošana, kas dažādās valstīs protams var atšķirties. Tevis pieminētā iPhone gadījumā komponentes ražo vairāku valstu kompānijas (ASV, Japāna, Koreja, Taivāna un pat Šveice), bet ražotājs godīgi norāda, kur tapis gala produkts – savākts kopā Ķīnā. Kas tur neskaidrs?
Gribi zināt kādu kompāniju komponentes tiek izmantotas? Lūdzu (atrodi vienu Samsung detaļu):
http://www.techinsights.com/teardown.com/apple-iphone-6/
Jaunākā, pēdējā e71… Kurš tas gads bija? 2007? Pēdējās nokas e6 bija 11 vai 12. gads…
Tā bija mana pēdējā – 2008. gads. E72 (2009. gads) arī tika ražotas Somijā (vismaz tās, kas paredzētas mūsu tirgum).
Vispār uz dažām Nokijām bija rakstīts Made in Finland…, vēlāk bija Germany, tad Hungari un beigās China…
jā, N sērijas aparātus ražoja Ungārijā. Ja pareizi atceros, tad ap 2008 vai 9 jau visu Ķīnā. Pēdējā noturējās e sērijas ražotne Somijā.
Prieks par AirDog, bet te pat astē sēž konkurents – https://www.youtube.com/watch?v=iMfTHHLbj5g
Man jau prieks par latviešiem, bet pasakiet man iesmēlu kāpēc izvēlēties AirDog nevis kaut ko no DJI modeļiem? http://store.dji.com
Neesmu šo tēmu tā pētījis… bet vai tevis piedāvātais ražotājs veido šos te “dronus”, kas paši seko cilvēkam? Pirmais, ko apskatīju, bija vadāms ar pulti.
Ir jau kas ražo ar sekošanas funkciju. Piemēram, šis, manuprāt, pamatīgi saliek Airdog gan cenas, gan aprīkojuma ziņā – http://gizmodo.com/yuneec-typhoon-q500-4k-review-this-is-my-new-favorite-1731109743
Tāpat prieks par mūsējiem, kas kaut ko rada, dara un nes LV vārdu pasaulē. Veiksmi!
Prieks par mūsējiem, bet ar steigu ir jāmaina dizains. Šitas lego dizains ar 80. gadu krāsu plastmasu, pēc manām domām, ir atbaidošs.
http://www.footlocker.com/images/products/large_w/95861432_w.jpg
Vienīgā asociācija ar šīm krāsām :D
Vispār man bez vispārējās sajūsmas ir arī šāda tehniska neskaidrība. Nu pieņemsim, drons Tev smuki seko, kamēr pats rullē ar slēpēm no kalna. Bet ja nu blakus uzrodas vēl viens rullētājs ar vēl vienu dronu? Viņi spēs viens otru “saskatīt” un neietriekties? Vai arī produkts ir domāts tik elitārs, ka tiek pieņemts – uz viena kalna, vienā halfpaipā, vienā jebkurā citā trasē vienlaicīgi tikai viens braucējs un viens drons? Hmmmmm… Bet ja nu satiekas tomēr 2 brašuļi ar droniem azotē? Tad ko?
Nākamnedēļ ceru satikt un dabūt uz radio AirDog vadītāju, varēšu šo pajautāt. Man pašam šķiet, ka par šo ir padomāts, jo drons prot neieskriet kokos vai elektrības vados.
aga. un kas ražo A9 procesorus? Ar Tevi bezjēdzīdi diskutēt. Runa ir par emocionālām lietām… un kā p.s. – apple tak neraksta designed in USA. Varbūt nelepojas? A varbūt labāk tā: Designed in California, tax cheated in Irland, assambled in China. Pilnai bildei. Starp citu – pārtikai ir vislielākais regulējums; elektronikai daudz svarīgāks no likumdošanas viedokļa ir marķējums. Elektronikas firmas, kas tehniku ražo Japānā, to uzraksta ar daudz lielākiem burtiem un pamanāmāk, nekā precei, kas saražota Ķīnā. Manam fuji fotoaparātam uz korpusa – labi redzamā vietā rakstīts Made in Japan (kaut gan lielākā daļa detaļu tāpat nāk no Ķīnas) Tas viss ir mārketings.
Aha, tas ir tāpat kā veselam lērumam kosmētikas produktu raksta “Made in France”, kaut Francijā ir ražots tikai šo produktu iepakojums.
Kristap – “Made” nozīmē RADĪTS. Nevienam produktam nav prasība rakstīt virsū kur tas ir radīts. MADE ir mārketinga vārds. Produkts var tik radīts francijā no itālijā audzētām puķēm, eļļām no austrumiem utt. rezultātā tas ir kāda franču brenda Francijā radīts produkts. Made in France. Manufactured, assambled, country of origin utt – tas viss jau ir specifiski atbilstoši likumdošanas prasībām. AirDogs mierīgi varētu rakstīt uz kastes Made in Latvia un manuprāt pamatots jautājums – kāpēc viņi to nedara
Kokrētajā piemērā par iPhone 6 – tā A8 štancē TSMC (nav tur nevienas Samsung detaļas). Bet nākamājā 6s patiešām A9 proci štancē gan TSMC, gan Samsung.
Nu par to “nelepojas rakstīt USA” utt – tie jau ir kaut kādi slimi murgi.
Cik grūti ir saprast, ka “Made/assembled/manufactured/produced in” nozīmē tikai to, kur tapis gala produkts, nevis no kuru valstu komponentēm/materiāliem tas tapis. iPhone gadījumā lielākā daļa reto metālu nāk no Mongolijas atradnēm – tad ko rakstīt “made in Mongolia”?? Kāds tam sakars ar mārketingu?
Tavs Fuji tikai tāpēc ir “Made in Japan”, ka to salika kopā Japānā, pat ja visus moduļus, korpusu un optiku saražoja kāds Vasja Pupkins savā garāžā pie Vladivostokas. Vienkārši ražotājs atrod izdevīgāko vietu, kur ražot/salikt savu gala produktu. Un tas ne vienmēr ir saistīts ar lētāku darbaspēku – bieži vien tā ir ražošanas kapacitāte.
“made in” ir tikai un vienīgi mārketinga instruments. Pietrūkst zināšanu – nelielies.
Es ne ar ko nelielos. Tu vienkārši mēģini izlikties pārgudrs bārstot kaut kādus sagrābstītus tekstus lauzītā latviešu valodā.
Ja “made in” būtu mārketinga instruments, tad preču ar uzrakstu “Made in China”, vispār nebūtu, padomā par to mārketinga speciālist!