Šis gads paiet Apple auto (Project Titan) baumu zīmē un tehnoloģiju giganta darbības tikai vēl vairāk pielej eļļu šajā pieņēmumu ugunskurā. Apple vadītājs Tims Kuks ir ticies ar vairākiem auto ražotājiem un uzņēmums vāc kopā spēcīgu komandu. Apple darbinieku rindas papildinājis Fiat Chrysler Automobiles vecākais viceprezidents Djū Bets (Doug Betts) un pie Apple strādāt ir pārgājis arī Mercedes Benz Silīcija ielejas izpētes centra vadītājs. Darbinieku pāriešana pie Apple liek satraukties arī Tesla Motors un elektrisko auto bateriju ražotājam A123 Systems.

Apple atklāti nav pateicis, ka strādā pie auto izstrādes, tomēr Apple viceprezidents Džefs Viljams (Jeff Williams) maijā ir norādījis, ka Apple veic izpēti dažādos tirgos un produktu kategorijās, kur saskata iespēju radīt patiešām jūtamas izmaiņas.

The Guardian rīcībā nonākušie dokumenti diezgan tieši apstiprina baumas, ka Apple izstrādā kaut kāda veida pārvietošanās līdzekli. Medijs ir uzzinājis, ka jau maijā Apple slepenās komandas inženieri ir tikušies ar GoMentum Station pārstāvjiem, lai apspriestu sadarbības iespējas un pēc tam sazinājušies par konkrētākiem sadarbības etapiem. GoMentum Station ir netālu no Sanfrancisko bijušās armijas bāzes teritorijā izveidots testu poligons, kas ir speciāli pielāgots dažādu autonomo un savienoto automobiļu testēšanai. Lai arī tas vairs nav militārs objekts, tas joprojām tiek pamatīgi apsargāts un nepiederošas personas tajā nevar iekļūt. Izklausās pēc objekta, kas varētu būt interesants vienlīdz noslēpumainajam Apple. Šajā poligonā savus pašbraucošos auto jau ir testējuši tādi auto ražotāji kā Mercedes-Benz un Honda.

Autonomos auto no šī gada Kalifornijā var testēt arī uz koplietošanas ceļiem, taču auto ražotājiem nepieciešams aizpildīt īpašu pieteikumu, apmācīt testētājus un iemaksāt 5 miljonu ASV dolāru drošības naudu. Testu laikā automobilī ir jāatrodas ne tikai speciāli apmācītam vadītājam, bet arī Kalifornijas Motorizēto transporta līdzekļu departamenta (California Department of Motor Vehicles) pārstāvim. Testu atļauja ir jāatjauno reizi gadā. Pat ja 5 miljonu dalības maksa Apple varētu būt sīknauda, tomēr nepieciešamība atklāt informāciju par topošo produktu varētu būt pavisam ne pa prātam.

Nu jau arvien vairāk skaidrs, ka Apple kaut ko veido šajā virzienā un ar interesi būs jāgaida kad tiks prezentēts paveiktais. Kādā nesen veiktā pētījumā tika noskaidrots, ka vairākums iPhone lietotāju apsvērtu arī Apple veidota auto iegādi.

2
Leave a Reply

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
bombelatsdavfreim Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
davfreim
Guest
davfreim

Doug = Djū?! Tiešā? Dags ir Djū? Un pat ja Apple grib kaut ko darīt šajā jomā, tad tie būs entie gadi, paskatieties uz pulksteni, testēja kādus 5 gadus…

bombelats
Guest
bombelats

Kāda sagadīšanās, iepriekšējais raksts, ko izlasīju bija šis : http://www.theverge.com/2015/8/15/9156795/you-wont-be-driving-an-apple-car-any-time-soon
Laikam jau šaubu par to, ka Abols strādā pie auto izstrādes vairs nav. Jautājums tikai, kad produkts būs pieejams. The Guardian runā par 2020 gadu, bet manis minētā raksta autors ir skeptisks arī par šo gadu.