Reklāma

Internetā iepērkas 76% Latvijas interneta lietotāju

Jaunākie raksti

“Google Phone” lietotāji varēs automātiski ierakstīt zvanus no svešiem numuriem

Janvāra sākumā baumu līmenī klajā nāca informācija par to, ka lietotnes "Google Phone" izmantotāji kaut kad tuvā nākotnē varētu...

Programmatūras kļūdas dēļ “Mustang Mach-E” elektriskais krosovers var kļūt neiedarbināms

"Ford" elektriskais krosovers "Mustang Mach-E" programmatūras kļūmes dēļ var palikt ar tukšu 12V akumulatoru, kas savukārt var novest pie...

Izziņots OnePlus Nord LE – nopirkt to nevar, var tikai laimēt

OnePlus atkal atgriezies ar it kā jauna, bet jau kaut kur redzēta OnePlus Nord LE viedtālruņa izziņošanu. OnePlus Nord...

64-bitu Google Chrome Android versijai vajadzēs 8 GB RAM

Apple ar iOS 11 jau 2017. gadā pārlēca uz 64-bitu lietotnēm, tur izstrādātājiem nebija nekādas teikšanas - vai nu...

Pērtiķis ar implantētu “Neuralink” čipu tikai ar prātu spēj dzenāt bumbiņu (video)

Īlona Maska vadītais uzņēmums "Neuralink", kas koncentrējas uz mikroshēmu izstrādi, kuras spēj savienot smadzenes ar datoriem, nācis klajā ar...

76 procenti no Latvijas interneta lietotājiem atzinuši, ka iepērkas internetā, liecina interneta izpētes un konsultāciju uzņēmuma Gemius dati. Salīdzinot ar periodu pirms gada, tas ir kāpums par 5 procentiem. Vairāk kā puse no pircējiem ir vecumā no 24 līdz 44 gadiem. Vienlīdz aktīvi iepērkas kā sievietes, tā arī vīrieši.

Interneta auditorijas pētījuma gemiusAudience dati par šī gada jūniju liecina, ka internetā iepērkas tuvu miljonam jeb 993 000 interneta lietotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem. No visiem lietotājiem šajā vecuma grupā 23 procenti norādījuši, ka iepērkas internetā gandrīz katru mēnesi. 35 procenti veic pirkumus online dažas reizes gadā, bet 18 procenti – reizi gadā vai vēl retāk. Teju ceturtā daļa jeb 24 procenti atzinuši, ka internetā neiepērkas vispār. Salīdzinot ar šo periodu pirms gada, interneta lietotāju skaits, kas iepērkas internetā, ir pieaudzis par 5 procentiem.

Kā rāda dati, vienlīdz aktīvi internetā iepērkas gan sievietes (51 procents), gan vīrieši (49 procenti). Aktīvākie lietotāji ir vecumā no 25 līdz 44 gadiem, veidojot vairāk kā pusi (52 procenti) no visiem pirkumu veicējiem internetā. Pircēju skaits šajā vecuma grupā pēdējā gada laikā ir audzis par 14 procentiem. Teju piektdaļa (19 procenti) internetā esošo pircēju ir vecumā no 15 līdz 24 gadiem, bet procentuāli mazākā aktivitāte novērojama vecuma grupā virs 55 gadiem – no visiem pircējiem internetā tie ir tikai 12 procenti.

Populārākās specialitātes pircēju vidū ir speciālists/biroja darbinieks (32 procenti), strādnieks/tehniskais darbinieks (15 procenti) un augstākā līmeņa vadītājs (13 procenti). Procentuāli lielākajai daļai (23 procenti) no tiem, kas iepērkas internetā, vidējie mēneša ienākumi (neto) svārstās no 179 līdz 711 eiro.

Salīdzinot ar šo pašu periodu pirms gada, par 2 procentpunktiem ir pieaudzis interneta veikalos pieejamo preču meklēšanas un cenu salīdzināšanas lapas kurpirkt.lv auditorijas lielums. Lapu jūnijā apmeklējuši 13 procenti no visiem lietotājiem, kas mēdz iepirkties internetā. Tikmēr interese par kolektīvās iepirkšanās portālu perkamkopa.lv saglabājas iepriekšējā gada līmenī – portālu apmeklē katrs desmitais lietotājs, kas iepērkas internetā.

Par pamatu ir ņemti gemiusAudience pētījuma dati par interneta lietotājiem vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas jūnijā pārlūkojuši internetu no datoriem. gemiusAudience pētījums tiek veikts, balstoties uz sarežģītu un mūsdienīgu metodoloģiju, kas nodrošina iespēju konstatēt reālo apmeklētāju skaitu, nevis sīkdatnes (cookies) vai IP adreses. Kā liecina gemiusAudience pētījuma dati, kopumā jūnijā Latvijā internetu lietojuši 1 304 629 lietotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir 89 procenti no visiem interneta lietotājiem Latvijā.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: