Gartner ziņo, ka viedtālruņu tirdzniecība šī gada pirmajā ceturksnī kāpusi pārsteidzoši strauji. Protams, milzīgu pīrāga daļu sastāda jaunattīstības tirgi, kuros nonāk arvien vairāk lētu viedtālruņu. Te jānorāda, ka “vecajos” tirgos vēl arvien vērojama stagnācija un piesātinājums, kas nenāk par labu flagmaņu tirdzniecībai.
Pētījumā atklāts, ka gada pirmais ceturksnis jaunattīstības tirgos atnesis 40% pieaugumu – pārdoti 366 miljoni jaunu viedtālruņu. Pie jaunattīstības tirgiem tiek pieskaitīta Austrumeiropa, Vidējie Austrumi, Ziemeļāfrika, Āzijas un Klusā Okeāna reģiona valstis.
Ķīna šogad ir nodrošinājusi apskaužamu Apple tirdzniecības kāpumu. Izskatās, ka Apple pilnīgi visiem spēkiem grasās spiesties Ķīnas tirgū, jo tajā daudzus ceturkšņus pēc kārtas vērojama pamatīga izaugsme iPhone viedtālruņu tirdzniecībā. Ķīnas tirgus potenciāls ir tik milzīgs, ka Apple pat ievieš daudzas līdzīgas vides un atjaunojamās enerģijas programmas, kādas nesen izziņotas ASV. Ķīnas pārdošana apjomi esot pārsnieguši ASV, tādējādi kļūstot par Apple labāko tirgu.
Samsung pārdošanas apjomi pamatīgi cieš no Apple iespiešanās Ķīnā, kā arī mazie ražotāji spēj piedāvāt daudz lētākus un labākus Android viedtālruņus. Vēl arvien Samsung tirgus daļa tiek lēsta ap 24%, bet tas ir pamatīgs kritums no 30%, kas bija sasniegti pagājušajā gadā. Apple tirgus daļa tajā pašā periodā ir augusi par 2%.
Android nodrošina milzīgu izplatību, kamēr Apple – milzīgu peļņu. Android pasaules tirgus daļa tiek lēsta 79% apjomā, bet Apple vien 17%. Tiek lēsts, ka Windows viedtālruņi ieņem aptuveni 2.5% no visiem pasaulē pārdotajiem viedtālruņiem.