Web Analytics
More
    Reklāma

    Latvietes radītā modernā “tējkanna” Kickstarter vietnē savāc 150 000 eiro

    Jaunākie raksti

    Pavisam nejauši Facebook pamanīju video, kurā tika parādīta latviešu radītās “tējkannas” MIITO darbība. Projekts burtiski tikko kopāfinansēšanas vietnē Kickstarter ir savācis ražošanas uzsākšanai nepieciešamos 150 000 eiro.

    Kas tas vispār ir un kāpēc mums būtu jāpievērš uzmanība tējkannām? MIITO autori projekta aprakstā vēsta, ka šī ierīce var uzsildīt jebkādu šķidrumu (ne tikai ūdeni vai pienu, bet pat zupu), pie tam ekonomējot ūdeni un enerģiju, jo šķidrums tiek sildīts tajā pašā traukā no kura tas tiks patērēts.

    Reklāma

    Ierīces darbības pamatā ir magnētiskā lauka indukcija un praksē ierīce sastāv no divām daļām. Trauku ar uzsildāmo šķidrumu novieto uz speciālas indukcijas virsmas (ierīces pamatnes) un pašā traukā ievieto stienīti, kam galā ir metāla plakne, kas tad arī uzsilda šķidrumu, kas tam ir apkārt. Kad šķidrums ir uzsildīts, stienīti izņemam laukā un varam to ērti nomazgāt paši vai ievietot to trauku mazgāšanas mašīnā.

    Pirmie 300 MIITO par 75 eiro jau ir izķerti, bet vēl ir pieejama iespēja šo ierīci pasūtīt par 90 eiro. Paredzams, ka ierīces tiks saražotas un nosūtītas pircējiem nākamā gada pavasarī.

    Šis produkts ir saņēmis vairākas uzvaras dažādos konkursos (“Keep an Eye Grant”, “Rene Smeets Award” un “James Dyson Award”).

    Projekta autori ir dizaineru duets “Chudy & Grase”, kas sastāv no Jasmīnas Grases un Nila Chudy. Viņi ir absolvējuši Eindhovenas dizaina akadēmiju un izlēmuši turpināt sadarbību.

    Projekta autori: Nils Chudy un Jasmīna Grase
    Projekta autori: Nils Chudy un Jasmīna Grase
    AvotsMiito
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    37 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Riki
    13.05.2015 23:45

    Vēlam veiksmi!

    Maris Laudams
    14.05.2015 09:30

    kam tas ir vajadzīgs? Vienu divas reizes uzvārīs to ūdeni un tad secinās, ka tas ir sūc uz kociņa – 1. Lai uzvārītu šķidrumu, tev vienmēr jābūt klāt 2. Roka jātur pāri verdošam šķidrumam un no tā nākošiem karstiem tvaikiem 3. Puļķi jāmērc visos šķidrumos kurus tu patērē.
    Praktiski nelietojams aparāts.

    x
    14.05.2015 10:06
    Reply to  Maris Laudams

    Jāsaprot, ka autors ir dizainers – cilvēks, kam forma mierīgi var dominēt pār funkciju. Un ir cilvēki, kuri labprāt iegādājas kičīgus priekšmetus. No tāda viedokļa viss ir OK.

    Mērkt puļķi nebūtu tik traki, ja vien pamīšus nav jāvāra ūdens tējai un pēc tam jāatsilda frikadeļu zupa. Cita lieta ir pamatne, bez kuras nekas nenotiek – tātad, ceļojumā šo verķi neviens neņems, atšķirībā no mazā spirāles sildītāja. Johaidī, pat divas žiletes ar vadu ir jēdzīgāk izmantojamas ceļojumā. Tātad, šis ir priekšmets lietošanai mājās, pārsvarā jau viesu izklaidēšanai, kamēr blakus tējkannā vārās ūdens vai espresso dampis gatavo dzērienus :)

    14.05.2015 10:10
    Reply to  x

    Jā, es arī neteiktu, ka tas ir pats praktiskākais aparāts. Tādu visdrīzāk pirks eko-friendly kaut cik dizaina lietu cienītāji.

    x
    14.05.2015 11:11

    kas tieši eko-friendly tur būtu….? Neesmu pētījis, iespējams, indukcijas karsēšana patērē mazāk elektrības nekā ar ierasto spirāli/pamatni. No otras puses, mantu izgatavos un pēc laika tā ieguls neizmantoto lietu kambarī vai tiks izmesta – te atkal eko faktors strauji samazināsies :/

    14.05.2015 11:13
    Reply to  x

    Indukcijas sildierīces ir energoefektīvākas nekā parastās.

    kontradmiral
    15.05.2015 15:50
    Reply to  x

    Kā arī viņi stāsta, ka energoefektivitāte tiek panākta ar to, ka netiek sildīts lieks ūdens

    x
    15.05.2015 22:21
    Reply to  kontradmiral

    Nu, tas ir pievilkts aiz ausīm – tējkannā vai katliņā arī var ieliet tikai tik daudz, cik izlietos uzreiz.

    14.05.2015 11:27
    Reply to  Maris Laudams

    1. atrisina ja ierīcē iebūvē termometra funkciju. 2. Kur minēts, ka visu laiku pašam jātur? 3. Kur problēma ātri noskalot pirms likt tējas krūzē? + man šķiet, ka realitātē, šis kā reiz būs tieši tējas gatavošanai, jo parasti jau vajag tieši vienu krūzīti un šādā veidā varētu ietaupīt uz to, ka netiek sildīts lieks ūdens daudzums.

    Var jau būt, ka šis ir vairāk glītumam nekā praktiska manta, bet manuprāt, cilvēki pārāk strauji metas šo kritizēt.

    14.05.2015 11:29
    Reply to  Miks Latvis

    Ir jau visādi čaiņiki, kas spēj uzsildīt tieši nepieciešamo ūdens daudzumu, piemēram, krūzei (hot water dispensers). Es gan šaubos, ka tie ir diezko energoefektīvi.

    Maris Laudams
    14.05.2015 11:41
    Reply to  Miks Latvis

    Ir jākritizē, jo kādreiz, pirms kaut ko sāka ražot, tika piesaistīti profesionāļi – dizaineri, inžinieri, utt. Kas reāli apsvēra iztrādājuma + un –

    Tagad jebkura smuka ideja pa tiešo tiek pie gala pircēja, apejot svarīgāko posmu.

    1. Tev ir atvērts trauks ar puļķi vidū – ja mājās ir kāds kustonis, kas atrodas tuvāk grīdai nekā tu (suns, kaķis, bērns,…), tad tās ir aplaucēšanās briesmas. Tāpat, kur Tu iebāzīsi termometru? Indukcijas plītis nekarsē pašu trauku
    2. Tas puļķis ir jāizņem un tavu roku nekas neaizsargā no tvaikiem un no piloša ūdens neaizsargā arī kājas
    3. Noskalot nav problēma, bet ja tu uzsildi ne tikai ūdeni, tad tas pievilks aromātus un var iekrāsoties. Un ja tu to puļķi pazaudē?

    Tas ir dizaina priekšmets – patīk/nepatīk, bet der tikai birojā, pazīmēties klientiem.

    Es vairs nespēju priecāties par katru jaunizgudrojumu, man vajag redzēt arī reālu labumu ko tas dod.

    14.05.2015 11:57
    Reply to  Maris Laudams

    1. ar ko šis trauks atšķiras no katliņa kurā tiek vārīts ūdens?? tieši tādas pašas briesmas. Ja nu vienīgi noliek pie galda malas, tad varbūt būs ziepes.
    2. kad ūdens beidzis vārīties tur nav nekādi tvaiki. pilieni no puļķa ir tieši tik pat bīstami, kā pilieni no karotes, kas stāv tējas krūzē ar vārošu ūdeni.
    3. risinājums: nopērc divus puļķus. + nezinu, ko tu vāri, bet neredzu neko īpašu, ja vienu dienu katliņā vāru zupu un citu dienu saldu ķīseli, nekādu pievilkšanos neesmu manījis. Izklausās, ka arī karotes tev ir stipri speciālizētas pa ēdieniem, jo citādi taču pievilksies ar aromātu un iekrāsosies. + nav dzirdēts, ka metāla karotes kāds mestu laukā, jo tās ir nokrāsojušās.

    Es ļoti labi redzu, ka ierīce nav ideāla, bet kā jau minēju tie “trūkumi” ir pārspīlēti. Redzu, ka šis ir ideāls rīks, ja garšo visa veida karstie dzērieni, kurus var pagatavot tieši tajā glāzē/krūzē, kur nepieciešams.

    Un protams, ja ir liela ģimene, tad šis automātiski kļūst bezjēdzīgs, bet ja vienam/diviem cilvēkiem, tad tieši laikā.

    Maris Laudams
    14.05.2015 12:04
    Reply to  Miks Latvis

    Katliņš ir virtuvē uz stabilas paaugstinātas virsmas. Šeit viņi pat reklāmā izmanto bērnu, kas atrodas tieši pie aparāta.
    2. Kāpēc lai tas beigtu vārīties pirms esi izņēmis to puļķi?
    3. Es vārot zupu nevāru katliņā arī karotes.

    Un jau ir pieejamas ierīces, kuras sagatavo tieši nepieciešamo daudzumu ūdens.

    Es nesaku, ka Tu nedrīksti pirkt. Pērc un esi laimīgs. Norādīju, kāpēc es nepirktu un ko vajadzētu izvērtēt potenciālajam pircējam.

    14.05.2015 12:16
    Reply to  Maris Laudams

    1. neviens neaizliedz šo nolikt stabilā virtuves stūrī, tādā pašā attālumā no malas, kā katliņu.
    2. tāpēc, ka eksistē poga ar kuru to izslēdz. pagaidi 2 sekundes un tad ņem laukā puļķi.
    3. runa ir arī par pašu katliņu, ja tam nekas slikts nenotiek, tad arī puļķis būs ok. + pieļauju, ka sākuma komplektā var iekļaut arī 2 puļķus, kas vizuāli atšķiras, tā, lai viens ir zupām un otrs tējām, ja nu kāds ir pavisam fobisks atiecībā uz garšām. Krāsošanas arguments joprojām neiztur kritiku.

    Es domāju, ka pat autori saprot, ka šis nav domāts, lai aizvietotu esošās virtuves ierīces. Šī ir jauna, interesanta ierīce, kurai ir savs pielietojums. Līdzīgi, kā ir neskaitāmi dažādi kafijas aparāti, katrs ar saviem + un -.

    Es vienkārši pamanīju, ka tie argumenti, kas te izskanēja bija vāji un nepamatoti.

    Ksspars Lccis
    14.05.2015 16:37
    Reply to  Maris Laudams

    kādreiz – Tu domāji padomju laikus? tad aizmirsi valsts plāna komiteju pieminēt. Šodien vajadzību nosaka mārketelogi.

    Maris Laudams
    14.05.2015 16:44
    Reply to  Ksspars Lccis

    Nē, ne padomju laikus. Jebkura ražošana tika apsvērta un produkts pilnībā iztestēts. Jo produktu dzīves cikls bija ilgāks.
    Ar visiem kikstarteriem, vairs nav nepieciešamības pārliecināt profesionāļus, par tavu produktu. Atrodi vēl dažus desmitus, kam patīk un gatavi maksāt un aiziet. Ražo kaut sūdu uz kociņa.

    Ansis
    14.05.2015 12:44
    Reply to  Maris Laudams

    Man no visa tā interesantāks liekas tas puļķis. To vajadzētu varēt lietot arī ar parasto indukcijas virsmu.

    Kaspars
    14.05.2015 10:29

    Laikam jāsaka “latviešu izcelsmes” Nīderlandes dizaineri iztrādājuši dīvainu lietiņu…

    14.05.2015 10:31
    Reply to  Kaspars

    Ja gribas būt tam riebīgi piekasīgajam latvietim, tad, jā, var teikt arī šādi.

    Maris Laudams
    14.05.2015 11:47

    Ir arī savādāks latvietis? :P

    x
    14.05.2015 12:07

    Vai kāds vēlas izteikties par induktīvās karsēšanas ietekmi uz ēdienu (ūdeni) molekulārajā līmenī? Šobrīd cilvēce izmanto daudz ko tādu, par kā ietekmi uz sevi un pasauli tā īsti neko nezin. Īstermiņā – ieguvums, ilgtermiņā – var būt zaudējums. Kā vārdā? Labi, ja izdzīvošanas, bet te pat nav skaidrs, kāpēc.

    14.05.2015 12:09
    Reply to  x

    Pagaidām neesmu redzējis nevienu pašu uzticamu pētījumu, kurā tiktu pierādīts, ka indukcijas ceļā uzsildīts ēdiens ir kļuvis kaitīgs.

    14.05.2015 12:20

    Jūtu tev līdzi, jau biju aizmirsis, ka delfu komentētāji prot lietot arī citus internetus :)

    14.05.2015 12:22
    Reply to  x

    Šeit paranoja ir pilnīgi nevietā. Iesaku iepazīties ar to, kā darbojas induktīvās virsmas. Nav jābūt fiziķim, lai saprastu, ka ūdens būs tieši tāds pats, kā tad, ja to sildītu ar jebkuru tradicionālo metodi.

    x
    14.05.2015 12:41
    Reply to  Miks Latvis

    Paranoja ir medicīnisks termins, un stipri šaubos vai tava izglītība un kvalifikācija atbilst līmenim, uz kuru tēmē. Tas nu tā, kārtības labad. Bet ja esi mediķis, kas spēj uzstādīt diagnozi pēc komentāriem, dod ziņu – tik vērtīgi kadri noderēs starptautiskās medicīniskās organizācijās.

    Bet skaidrs ir viens – cilvēce skrien pa priekšu dzirnakmenim, kas klusiņām veļas tai nopakaļ. Jautājums tikai, cik stāva ir nogāze un kad cilvēce to pamanīs.

    Vitālijs Sikuriņecs
    14.05.2015 12:08

    Vienīgā vieta, kur šo redzu- dizaina lieta. Var pazīmēties un viss. Nav praktisks, nav drošs, izskatās, ka tas metāla stienis pat nefiksējas ar elektromagnēta palīdzību, un gribu redzēt, kā necaurspīdīgā katlā šamējais iecentrēs to puļķi ar pirmo.”Patika” apple stila runa- tas ir revolucionārs veids kā sildīt ūdeni utt, Dizaina elements un nekas vairāk.

    Edgars Labans
    14.05.2015 13:40

    Man gan ir prieks ka cilvēki ar LV izcelsmi ir kautko sasnieguši. nav nemaz mums tik daudz cilvēku kam izdevies vairāk par 100k euro investīciju piesaistīt.

    Mārīte
    14.05.2015 13:57

    Es uz šīs ierīces bildēm kārtīgi paskatījos, rūpīgi izvērtēju un secināju – nekā nosodāma šādā dizainā nav. Visi iepriekšminētie cepieni ir nevietā.
    Lai dizaina cacas pērk un priecājas!

    juris
    14.05.2015 14:53

    Cik saprotu tad puļķa vietā var lietot arī bleķa trauku, pēc būtības stilīga paskata indukcijas plītiņa ar vienu riņķi. Gan jau ka arhitektiem un dizaineriem birojā uz rakstāmgalda vieta atradīsies, vai mājas virtuvē ir vajadzība, ja ir tējkanna un plīts – diez vai. Lai veicas.

    anonīms
    15.05.2015 10:15

    “šī ierīce var uzsildīt jebkādu šķidrumu (ne tikai ūdeni vai pienu,
    bet pat zupu), pie tam ekonomējot ūdeni un enerģiju, jo šķidrums tiek
    sildīts tajā pašā traukā no kura tas tiks patērēts.”
    “traukā ievieto stienīti, [..], kas tad arī uzsilda šķidrumu, kas
    tam ir apkārt.”

    Kaut kas dzirdēts. http://i.imgur.com/S3220uQ.jpg

    x
    15.05.2015 22:23
    Reply to  anonīms

    Pašlaik tu stāsti eur500 telefona īpašniekam, ka telefons par eur65 dara visu to pašu un tikpat ātri :)

    Ksspars Lccis
    15.05.2015 22:29

    nu mļin… piedra*ījuši veselus palagus apspriežot lietas, kuras jūs tik un tā nevarat atļauties.

    asiic
    16.05.2015 18:31
    Reply to  Ksspars Lccis

    ar šādu frāzi gan parasti beidzas fanboyu diskusijas

    x
    17.05.2015 14:07
    Reply to  Ksspars Lccis

    Latvijā skolēni lieto eur300+ telefonus, bet te pēkšņi šaubas par eur90 čaiņiku. Dīvaini.

    Ksspars Lccis
    17.05.2015 19:44
    Reply to  x

    jā gan, bet šādu čaiņiku neviens Tev nedos “mazcenā”, piemēram, par krāna ūdens lietošanu, vai elektrības… A doma nav slikta – pērc Latvenergo elektrību un dabū mazcenas čaiņiku uz 24 mēnešiem tikai par 3,75 mēnesī!!!

    x
    20.05.2015 00:02
    Reply to  Ksspars Lccis

    teicama doma!

    un vispār, līgums ar izplatītājiem un cilvēki īrētu elektrotehniku svilpodami.

    atrastos arī tādi, kas gribētu vārīt cīsiņus uz glaunas plīts ar 10″ ekrānu un BT vadību no aifona, kas arī ņemts uz krīta :)

    Purvavelns
    29.09.2015 16:48

    Un kā šiem veicas?

    Reklāma