Automašīnas nav kā vīns un uz vecumu reti paliek labākas, pat īsti dārgākas nē. Tomēr noteikti spēkrati evolucionējot izdzīvo bērnības kļūdas un to jaunajiem īpašniekiem dod arvien labākas un neaprakstāmākas izjūtas. Motociklistiem ir viegli – viņi izbrauc vienkārši tāpat, bezmērķīgi slīpējot asfaltu. Kad pēdējo reizi tu esi iesēdies savā dzelzs rumakā un braucis vienkārši tāpat, bez noteikta gala punkta un plānotā ierašanās laika? Ja ir grūti atbildēt, tad varbūt vienkārši nav atrasts īstais auto tavai dvēselei.
Ford līdzīgi kā sviesta ražotāji spēj atrast kopīgu valodu gan ar pensionāriem, kam garšo pavisam parasts saldkrējuma sviests, gan ar jaunajām māmiņām, kuras uz maizes ziež ķiploku sviestu – auto ražotājs ir atradis formulu, lai iepatiktos gan īsteniem benzīngalvām, gan apmierinātu mietpilsonisko sabiedrību.
Es pavisam noteikti nerunāšu ne par mietpilsoņiem, ne par prērijas iekarotāju auto, bet Ford Mustang, kas ir auto klase pati par sevi un pavisam noteikti varētu būt auto, ar kuru trijos no rīta izbrauktu pilsētas apli tāpat vien, kamēr piena veikals vēl ir ciet.
Kopš 64. gada ir pagājis krietns laiks, ir mainījies sieviešu ģērbšanās stils, frizūras arī pavisam citas. Tajā laikā vēl emisijas normas nespieda auto ražotājus uz ceļiem, padarot auto ne tikai vājākus un būtiski samazinot kalpošanas laiku, bet arī virsbūves formu izvēle bija daudz plašāka. Tomēr Mustang ir spējis saglabāt līnijas vismaz relatīvā līdzībā visos šos gadus, varbūt, pieļaujot tikai dažas kļūdas astoņdesmitajos.
Kaut Mustang milzīgo popularitāti uztur pamatā tikai Amerikā, ir arī ļoti liels Eiropas fanu pulks, kuri ir gatavi tērēt naudu un nervus dokumentu kalniem, kuri nepieciešami automašīnas sertifikācijai. Ford gan ir spēris soli pretī un dīleri jaunāko modeli piedāvās arī oficiāli, atņemot medusmaizi auto importētājiem. Eiropa pagaidām tiks tikai pie diviem dzinējiem 2.3 litru 4 cilindru turbopūtes vecā V6 vietā un 5 litru astoņu cilindru spēka agregātu.
Esam apdalīti gan un diezgan pamatīgi, Amerikā dīleri ir ļoti pretimnākoši pamatīgām modifikācijām jau no rūpnīcas, piedāvājot ne tikai vairāk dzinēja versijas, bet dodot iespēju izvēlēties pat savādākus virsbūves paneļus un riteņu diskus neskaitāmās variācijās un krāsās. Un ne tikai tas – ir rūpnīcas atbalstīti uzņēmumi, kuri uzlabojumu sarakstu desmitkāršo, līdzīgi kā Alpina BMW automašīnām un Brabus Mercedes spēkratiem.
Viens no tādiem dikti populārajiem uzņēmējiem ir Saleen, kurš plecu pie pleca rīvējas ar Shelby. Pamatā gan ir ļoti jābaidās atkārtot spilgtus vēstures sasniegumus, lai nesanāk vilšanās, tomēr Saleen ir uzdrīkstējies un droši izmanto “302” abreviatūru savā jaunākajā sniegumā. Atgādināšu, ka Boss 302 ir Mustang īpašā versija, kura paredzēta Trans Am sacīkstēm.
Saleen 302 Black Label sola īpašu piedzīvojumu. Ir laiks ķert pēc enerģijas dzēriena, lai naktī nenāktu miegs, ir laiks bezmērķīgam izbraucienam. 730 zirgspēku no piecu litru Coyote V8, kam uzkarināts dubultass mehāniskais kompresors, ir pats labums, padarot auto arī par pašu jaudīgāko Mustang, kurš pametis rūpnīcas konveijeru. Tas ir gandrīz tikpat daudz cik viņu slavenajam superauto Saleen S7 Twin Turbo.
Virsbūve pastiepta garāka par 2.5 cm priekšā un 5 cm aizmugurē, papildus pamatīgi paplašinot aizmugurējo antispārnu, kurš nu jau aizņem praktiski visi bagāžnieka vāka virsmu. Virsbūvei ne tikai optimizēta aerodinamika, tā arī atvieglināta ar oglekļšķiedras komponentēm. Neatkarīgā šasija ieguvusi pamatīgus uzlabojumus – ar speciāli konstruētām Saleen S4 atsperēm, amortizatoriem, stabilizatoriem un buksēm. 20 collu diski ir ieguvuši 275 mm platu gumiju gan priekšā, gan aizmugurē un sevī slēpj 15 collu caururbtus bremžu diskus. Kā min galvenais inženieris – auto ne tikai pārspēj visus konkurentus ar dzinēja jaudu, bet arī pamatīgi izceļas uz visu Saleen Mustangu vadāmības fona.
Tāpat arī auto salons ieguvis nepieciešamos Saleen uzlabojumus, melnas ādas un alcantara materiāla izskatā ar akcentētām līnijām. Papildus mērinstrumenti ziņos par svarīgajiem auto rādījumiem un salonu rotās īpaša plāksne ar ražošanas datumu un sērijas numuru.
Baidos, Eiropu šis modelis diez vai sasniegs oficiālajā ceļā caur Ford dīleri, tieši tāpat arī šaubos, ka auto iegūs nākotnes klasikas statusu, tomēr šis prērijas rikšotājs pavisam noteikti atradīs mājvietu daudzu auto mīļotāju sirdīs, iespējams arī mūsu platuma grādos.
Izskatās, ka caururbtiem diskiem deva priekšroku (nevis slotētiem), lai izpatiktu pūlim. Kas rada šaubas par pārējo labumu reālo lietderību.
atļaušos nepiekrist!
caururbtiem diskiem ir vairāki plusi:
1) ātrāk atdod siltumu
2) ātrāk atdod ūdeni no virsmaz, palielinot arī kalpošanas ilgumu un samazinot vērpes iespēju
Mīnuss paliek tikai kopējā diska stiprība!
rievotajiem diskiem funkcija rievām ir identiska kā caurumiem, bet rievas ļoti pastiprināti apēd bremžu klučus, tādēļ šādus diskus pamatā cenšas izmantot sporta auto.
paskaties kaut uz AMG mašīnām – visām performance bremzes ir ar caurumiem ne rievām :)