web analytics

Latvijā reklāmas banerus visaktīvāk klikšķina vīrieši

Jaunākie raksti

Star FM “Zoopastas” tehnoloģiju rubrika #401 (21.01.2021)

21. janvāra radio Star FM rīta programmas Zoopasta tehnoloģiju rubrikas ieraksts. Kā klausīties Star FM tehnoloģiju ziņas? Katru ceturtdienu uzreiz...

Microsoft sadarbosies ar General Motors un investē autonomās braukšanas uzņēmumā Cruise

Tehnoloģiju uzņēmums Microsoft noslēdzis ilgtermiņa sadarbību kopā ar autobūves uzņēmumiem General Motors, Honda un vēl citiem, lai investētu vairāk...

“Mercedes” oficiāli prezentē “EQA” elektrisko krosoveru

Vācu autoražotājs "Mercedes" oficiāli prezentējis "EQA" elektrisko krosoveru, kas kļūs par jaunāko papildinājumu ražotāja elektriskā apakšzīmola "EQ" piedāvājumā. Pirmoreiz...

Sasniedzot 200 miljonus abonentu, Netflix nāk klajā ar jaunu funkciju

Kompānija "Netflix" turpina aktīvi konkurēt ar tādiem pakalpojumiem kā "Disney+" un "HBO Max", sniedzot lietotājam pēc iespējas dažādāku, unikālāku...

Eiropas Komisija vairākiem videospēļu izdevējiem piespriež naudas sodu par ģeobloķēšanu

Eiropas Komisija (EK) uzlikusi naudas sodu tādiem videospēļu izdevējiem kā "Valve" "Bandai Namco", "Capcom", "Focus Home", "Koch Media" un...



Interneta pētījumu un konsultāciju uzņēmums Gemius publicējis jaunāko AdMonitor pētījumu par to interneta lietotāju sociāli demogrāfisko profilu, kas klikšķina uz interneta reklāmas kampaņu baneriem. Pētījumā atklājas, ka Latvijā reklāmas klikšķina salīdzinoši maz, lielākā aktivitāte – no vīriešu un vecāka gadagājuma lietotāju puses.

Kā vēsta Gemius AdMonitor pārskats, Latvijā ir viens no zemākajiem CTR (click-through rate) rādītājiem – tas apzīmē reklāmas klikšķu skaitu uz 1000 baneru ekspozīcijas reizēm. Latvijā CTR ir 0,27 procenti un tas nozīmē, ka vidēji uz katriem parādītajiem 1000 reklāmas baneriem tiek izdarīti 2,7 jeb aptuveni 3 klikšķi. Savukārt valsts, kur klikšķus uz reklāmām veic visbiežāk ir Ukraina. Tur uz katriem 1000 baneriem tiek veikti aptuveni 9 klikšķi.

Saskaņā ar datiem, Latvijā skaitliski vairāk klikšķinātāju vidū ir sievietes, taču aktīvāki tomēr ir vīrieši. “Lai gan sieviešu internetā ir procentuāli vairāk (54 procenti) un līdz ar to arī visu uz reklāmas baneriem veikto klikšķu daļa, ko veikušas sievietes attiecīgi ir lielāka (51 procents), aktīvāki klikšķinātāji tomēr ir vīrieši. Par to liecina CTR rādītājs, kas parāda, ka uz katrām 1000 banera ekspozīcijām, kas parādītas vīriešiem, tie veikuši vidēji 3 klikšķus, kamēr sievietes – 2 klikšķus”, skaidro Linda Egle, Gemius Latvia vadītāja.

Visvairāk tādu interneta lietotāju, kas klikšķina uz reklāmām Latvijā ir vecuma grupā no 25 līdz 34 gadiem (26 procenti), kā arī interneta lietotāji vecumā no 35 līdz 44 gadiem (25 procenti). Nedaudz mazāku grupu veido lietotāji vecumā no 45 līdz 54 gadiem (19 procenti) un no 16 līdz 24 gadiem (16 procenti). Lai arī vismazāko daļu (15 procentus) no visiem lietotājiem, kas Latvijā aplūko reklāmas, veido vecāka gada gājuma cilvēki (no 55 līdz 69 gadiem), šos lietotājus interneta reklāmas piesaista visvairāk. Uz 1000 parādītajām reklāmām lietotāji šajā vecumā reklāmas klikšķina vidēji 3 reizes, kas ir augstākais rādītājs starp visām vecuma grupām.

Kopā Latvijā interneta reklāmas klikšķina 16 procenti no visiem interneta lietotājiem, kamēr Lietuvā tie ir 12 procenti, bet Igaunijā tikai 7 procenti no visas interneta auditorijas. Vislielākā daļa tādu interneta lietotāju, kas veic klikšķus uz reklāmām ir Polijā (32 procenti), Ungārijā un Slovākijā (21 procents)

Aplūkojot reklāmu klikšķinātāju izglītības līmeni, struktūra visās valstīs ir līdzīga. Latvijā, gluži kā citās valstīs, vairāk nekā puse no lietotājiem ir ar vidējo vai nepabeigtu vidējo izglītību.

Apskatītie dati iegūti no gemiusAdMonitor pētījuma par populārākajiem un biežāk izmantotajiem reklāmas formātiem, biežāk reklamētajām industrijām un mobilās reklāmas tendencēm. Pārskats ir balstīts uz interneta kampaņu analīzi (gemiusDirectEffect), kā arī datiem, kas iegūti no reklāmas servēšanas rīka (AdOcean). Pārskats aptver 13 Centrālās un Austrumeiropas valstis, tajā skaitā Latviju, Lietuvu, Igauniju, Poliju, Čehiju, Slovākiju, Ungāriju, Slovēniju, Horvātiju, Rumāniju, Bulgāriju, Serbiju un Ukrainu.

Gemius AdMonitor pārskats ir pieejams publiski un to var lejupielādēt Gemius mājas lapā.

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: