Lai gan lielas automašīnas neesam ļoti iecienījuši un ne dubultasu pikapi, ne sešu riteņu piedziņas monstri Rīgas ielas nedeldē. Tikai pa retam varam redzēt sev blakus kādu lielāku amerikāņu Teksasas stila auto. Neesam gan arī Itālijas dienvidos un neesam iecienījuši supermazos auto, bet arī tādus auto mūsu pieticīgajos sastrēgumos sastopam.

Man gribētos uzskatīt, ka Austrumeiropas sabiedrība ir uzskatāma par ļoti praktisku automašīnu lietotājiem, bet vērojamas galējības – vai nu ļoti jaudīgi un nepraktiski auto, vai lieli un garlaicīgi. Pēc dziļas nopūtas varu tikt iesaukties – labi, ka dzīvojam kur dzīvojam un mūsu jauna auto izvēle ir praktiski neierobežota, katra gaume var tik pilnība apmierināta.

Ja vēl desmit gadus atpakaļ uz šādiem auto ne tikai es, bet visa Latvijas sabiedrība skatījās nu ļoti šķībi, tad, dekādei paejot, lielumu auto masas aizpilda tikai tie – Anglijā tik ļoti populārie  hečbeki. Un šeit jau varam izpausties, gandrīz katra mūsu platuma grādos pieejamais auto ražotājs piedāvā vismaz vienu hečbeku. Desmit gadus atpakaļ tos auto saucām par kompaktiem un ķiķinājām, ja kāds ar tādu brauca – “heh, pilna izmēra automašīnai šķiet nesanāca”, tad tagad tā noteikti vairs nav.

Ļoti izaudzis ir BMW un es esmu spilgts piemērs – E36 un E46 virsbūves koda Compact modeļus ne sapratu tad, ne saprotu tagad, bet ar pēdējo gadu pirmās sērijas BMW brauktu un izbaudītu gan fantastisko izskatu, gan vadību un izsvarojumu.

Kamēr cītīgi gaidām pašu jaunāko pirmās sērijas F20 atjaunināto modeli, paši uzcītīgākie auto varēja aplūkot Žēnēvā vēl šomēnes. Vērīgākie arī noteikti pamanīja, ka auto sola daudz tehnisko un tehnoloģisko jauninājumu. Jaunajam auto jau standarta komplektācijā ir LED dienas gaismas un tāpat kā lielajiem brāļiem ir pieejami arī pilni LED priekšējie starmeši. Tālāk šādos sīkumos es noteikti tagad neizplūdīšu, par tiem detaļās noteikti parunāsim kādā no Kursors.lv auto apskatiem. Šoreiz es gribu pastāstīt, kā saka iekārdināt, ar ko mazliet citu un daudz tehnoloģiskāku.

Pati pēdējā pirmās sērijas īsreklāma stāsta par ko pavisam nedzirdētu, proti pareģojošo pārnesumu pārslēgšanas tehnoloģiju. Izvēloties jauno astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu, ir iespēja iegūt minēto brīnumu. Izmantojot globālās pozicionēšanas sistēmas jeb GPS datus, pārnesumkārba pārslēdz pāris robus zemāk pirms līkuma un atgriežas atpakaļ uzreiz pēc šķēršļa pārvarēšanas. Tas notiek pavisam automātiski bez braucēja iejaukšanās, lai padarītu gludāku un visdrīzākais arī drošāku braukšanas pieredzi līkumotajos ceļos. Interesanti, ka pie šīs tehnoloģijas pirmajām versijām ir strādājis inženieris no tagad gan vairs neesošās Williams-BMW F1 komandas un tā bijusi plānota Rolls-Royce Wraith. Pagaidām varam tik mēļot par darbības principiem vai Latvijā kas tāds vispār darbosies, jo nevaram lepoties ne ar lielām kalnu virāžām, ne stāvām nogāzēm, bet noteikti pavisam drīz to varēsim uzzināt.

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of