Web Analytics
More
    Reklāma

    Apple Watch prezentācija. Prezentācija.

    Jaunākie raksti

    Dažs labs no Kursors.lv lasītājiem noteikti atcerēsies lielisko amerikāņu rakstnieku Kurtu Vonnegūtu un eholāliju, ar kuru slimoja kāds no viņa varoņiem.

    Eholālija bija nepārvarams ieradums atkārtot pēdējo dzirdēto frāzi vai vārdu teikumā. Teikumā.

    Reklāma

    Tad lūk. Lūk.

    Arī Kursors.lv manā nīkulīgajā personā ar šo šķietami nevainīgo kaiti ir saslimis, kā smejies, vieglā formā – lai arī Kristaps nupat Apple prezentētos jaunumus ir aprakstījis un publicējis, es mēģināšu to izdarīt vēl vienu reizi, tai pašā laikā cenšoties pārāk neatkārtoties. Neatkārtoties.

    (lai neapgrūtināju brīnumjaukos lasītājus un žilbinošās lasītājas, palūgšu kādu no vēl veselajiem tuviniekiem turpmākajā tekstā atkārtojumus izdzēst :) ).

    Lai nebūtu strīdiņu par to, kas ir galvenais tankā un aprakstāms vispirms, pieturēšos pie pašas Apple prezentācijas secības, cenšoties pārlieku uzbāzīgi atkārtot Kristapa jau aprakstītās tehniskās lietas, bet vairāk uzmanības pievērst tam kas palika aiz kadra un neietilpa rūpīgi filtrētajā prezentācijas tekstā. Protams, ļoti iespējams, ka vietām kļūdīšos, taču, no otras puses – tieši misēkļi un nepiepildījušās prognozes jau piešķir dzīvei šarmu – varēsiet vēlāk par mani un manām smilšu pilīm veselīgi ierēkt :).

    Sākam. Sākam.

    Apple Store ekspansija Ķīnā

    Lai arī tālu un it kā vienalga, tomēr nevaram neņemt vērā, ka milzīgais Ķīnas tirgus ir cietākais rieksts un kārotākais kumoss tehnoloģiju pasaules milžiem – placdarma izkarošana un nostiprināšanās šajā nebūt ne vienkāršajā un no ASV/Eiropeiskās mentalitātes, domāšanas un iekārtas specifikas tik krasi atšķirīgajā tirgū lielā mērā ietekmēs lielo kompāniju vietu un nozīmi globālā mērogā kopumā. Un tieši tāpēc šīs kompānijas ir gatavas rīt krupjus vairumā (emm, tādā tīri latviskas dzīvesziņas tradīcijās :)), lai tikai ieliktu kāju šajās Lielo Iespēju Durvīs.

    Apple TV – turpmāk 79 €

    Avots: apple.com
    Avots: apple.com

    Tas, ka ierīce kļuvusi lētāka, ir lieliski. Ja pasekojam līdzi, tad šī ir jau otrā reize, kad Apple TV (3rd Gen.) cena pie mums samazinās – sākotnēji melnā kastīte Eiropā maksāja 110 € (ASV – 99USD, nesk. Sales Tax), tad tās cena samazinājās līdz 99 €, un turpmāk Apple TV būs vēl pieejamāka un maksās 79 € (ASV – 69 USD, nesk. Sales Tax).

    Jāteic, ka ierīce jau tāpat bija visai populāra arī pie mums, un tas, kā pēdējās nedēļās veikalu plauktos to nebija viegli sameklēt, bija ne tikai ierobežotas pieejamības, bet arī salīdzinoši augsta pieprasījuma rezultāts. Tiem, kuri pirms tam svārstījās, tagad pieņemt lēmumu būs par 20 € vienkāršāk. -Nezinātājiem pačukstēšu, ka Apple TV pie mums populāra ne vien kā piedēklis mājas televizoram, bet arī kā komutācijas ierīce biznesā un izglītības iestādēs – ir ļoti ērti, piemēram, konferenču telpā prezentēties vairākiem cilvēkiem vienam pēc otra, ja nav jāstaipa šurpu-turpu vadi, un prezentāciju vadīt vai lekciju lasīt vari, brīvi staigājot pa klasi ar savu iPadu/iPhone rokā – video un audio pārraide uz projektoru notiek ar AirPlay un Apple TV maģijas palīdzību.

    Par jaunumiem satura ziņā – tie gan mums ir pilnīgi vienaldzīgi (ja nu vienīgi ekspluatējam ASV Apple ID un iTunes GiftCard vai jeņķu kredītkarti).

    Tiem, kuri gaidīja 4K izšķirtspēju, nekas cits neatliek, kā rēķināties ar neapgāžamu realitāti – kamēr iTunes Store un satura piegādātāji neuzskatīs par vajadzīgu pārdot un iznomāt 4K izšķirtspējas filmas, nekāda 4K Apple TV nebūs. Vispirms veikals/infrastruktūra, pēc tam – dzelzītis. Vienkārši.

    iPhone un rīku kastes

    ResearchKit

    Ātri pārskrējis CarPlay un HomeKit (nebrīnīšos, ja šiem diviem būs veltīta lielāka uzmanība šī gada WWDC konferencē jūnija beigās) un piemetinot, ka visi lielie auto ražotāji savos jaunajos modeļos atbalstīs CarPlay (interesanti – pērkot auto, prasīs, kādu telefonu lieto? :) ), Tims Kuks pievērsās jaunai izstrādātāju rīku kastei – Reasearch Kit. Lai arī Amerika ir tālu, ir jādzīvo mucā, lai nenojaustu, ka veselības frontē ir daudz visiem kopīgu problēmu, piemēram, niecīgais pacientu skaits, kuri iesaistās tās vai citas kaites pētījumos, retie ārstu apmeklējumi (bet mūsu veselība taču darbojas nepārtraukti), subjektīvais sūdzību raksturs (pacients: man kaut kas sāp; ārsts: ņemiet kaut kādu tabletīti, stilā), utjp.

    Skaidrs, ka, iesaistot pēc iespējas vairāk pacientu (datu devēju), var gūt precīzāku priekšstatu un ātrāk/pareizāk reaģēt, un, ja skatāmies mūsu lokālajā aspektā – kad tu pēdējo reizi esi bijis pie sava ģimenes ārsta un cik daudz viņš patiesībā zina par tavu veselības stāvokli? Protams, ja bērnelis ir pavisam mazs, vai kad pašam gadās (tpu-tpu-tpu) nopietnāk saslimt, ejam itin bieži, taču pārējā laikā neapgrūtinām sevi biežāk, kā pāris reizes gadā, piemēram, bērnam zīmīti baseinam saņemt vai riebīgu gripu/citu ligu slimības lapai oficiāli noformēt…

    Apple ideja vienkārša, kā lauznis – ja reiz katram no mums ir ar tādu un šitādu sensoru aprīkots telefons, kāpēc gan neizmantot to svarīgākam un cēlākam mērķim, kā picas iemūžināšanai instagramā vai līdzvērtīgam, cilvēces attīstībai kritiski svarīgam, megadarbam (šis pašas picas ietvītošanai :).

    Protams, jautājums delikāts – medicīniskie dati ir, tā teikt, vispersoniskākie no mūsu personiskajiem datiem (ai, cik gan daudz apdrošināšanas kompānijas, farmācijas milži, un, galu galā, teiksim, Google u.tml. būtu ar mieru maksāt par šādu visaptverošu datu bāzi…), tāpēc katram pētījumam katrs klients pats piesakās brīvprātīgi, un klienta telefona sūtītos datus Apple nemaz neredz. Protams, ir muļķīgi domāt, ka nosacīti veseli cilvēki pūļiem pavilksies uz šādu soli, taču ir virkne krietni nopietnāku slimību par iesnām, un šāda datu nodošana ārstējošajam ārstam var novērst nelaimi, pirms tā piezagusies.

    OK – ja par tiešo Research Kit ietekmi uz mums Latvijā – tuva nullei. Par nožēlu, te medicīnā šobrīd ir citi, vairāk ar cūcībām un naudu, nevis ar pacientiem un veselību saistīti jautājumi aktuāli, jau kuro gadu no vietas…

    Jaunais MacBook

    2015-03-09_2110

    Pat, ja krietni iespringstam un uzņemam Apple paziņojumu “/../To reinvent the notebook. And we did it./../” ar šķipsnu sāls un anti-distortion-field alumīnija folijas cepurīti galvā, nevar noliegt – jaunais MacBook’s ir lielisks. Tehnisko pildījumu un specifikāciju paskatāmies Kristapa rakstā, un pievēršamies starp rindiņām palikušajām zīmēm.

    Pirmā – tiem, kuri gaidīja 12” iPad Pro: nav un nebūs

    Un – labi vien ir. Katram, kurš padarbojies ar Windows vai Android 11+ collu planšetēm, nebūs viegli atbildēt uz jautājumu: Bet kāpēc vienkārši nenopirkt ultrabūku, ja reiz planšetē meklējam datoru, nevis planšeti?

    Riskējot būt nepopulārs, teikšu, ka par 10” lielāka planšete ir mārketinga vieddibenu sapulcē izperināts ļaunprātīgs ergonomisks huligānisms, pie tam datora (ne-planšetes un ne-skārienekrānam pielāgota) operētājsistēma un pagājušās tūkstošgades programmas, kuras darbojās vēl uz Windows XP (un nereti ne ar ko citu pasaulē nav savietojamas), ir nevis priekšrocība, bet gan vainu pastiprinošs apstāklis.

    -Ja uz mirkli iedomājamies Apple 12” planšeti (lai sāpes būtu maksimālas – ar OS X, nevis iOS) un nosacītā domu eksperimentā mēģinām to lietot, tad gūtās sajūtas varētu sagādāt baudu tikai pilnīgam mazohistam. -Tā būtu izvēle starp kritienu pa trepēm (ok, varam fiziskam un garīgam līdzsvaram otrā rokā sažņaugt irbuli, bez kura šādu ierīci normāli lietot nebūtu iespējams) un bezgalīgas Excel tabulas ganīšanu nolāpītā pirmdienā, tieši brīdī, kad Vissvarīgākā_Meitene_Pasaulē atvaļināti lidinās un slidinās kaut kur starp Alpiem, Tatriem un Zelta Trīsstūra šamaņiem. Var jau vienmēr atrast jēgu pat šādam sviestam, un, kazi, uzcītīgākie pat pamanītos sev iedvest, ka ir tīri OK (lai atceramies stāstu par Kengu un rūgtajām zālēm Pūkā), bet – nē. Nav. Un, lai arī Apple krietni notrulināja manu spēju par kaut ko brīnīties, izlaižot iPhone 6 Plus, 12” iPad Pro, šķiet, tā arī paliks tikai klikšķu mednieks baumu lapās.

    Otrā – tev būs vadus aizmirst un nicināt

    Jaunajā MacBook ir četri caurumi, kuros iespējams kaut ko iebāzt. Divos mazākajos Kursors.lv silti iesaka neko nebāzt – aiz šiem mazajiem, ar SIM kartes atvilktnes izņemšanas bakstāmcaurumu līdzīgajiem caurumiņiem slēpjas divi mikrofoni. Bakstīt nevajag – atņemsim dzirdi savam būkam.

    Paliek divi: viens ir jau redzēts, 3,5 mm austiņu/mikrofona un optiskā audio hibrīdligzda, bet otrs līdz šim reti sastopams – USB-C, viņš arī USB 3.1.

    Tātad, ja neskaitām audio, sasaitei ar ārpasauli paliek viena, lai arī ļoti universāla, ligzda – USB-C. Tagad, lēni norijam krupi par papildu nepieciešamajiem adapteriem, un padomājam: ko tad īsti tas nozīmē, un ko Apple ar to grib pateikt?

    -Par laimi, domāt nenāksies ilgi – ziņa ir skaidra, skaudra un viegli formulējama: vadi un pieslēgligzdas ir vakardiena, un jau rīt, atvainojiet, sūkās sausu ledu. –Ja tev, izvēloties datoru, būtisks apsvērums ir pēc iespējas daudz un pēc iespējas dažādas pieslēgvietas, pagaidām tu vēl tikai kļūsti viegli-viegli vecmodīgs, bet netālā nākotnē par tevi jau smiesies. Nē, ne ļauni – tā, kā tu šodien smietos/pasmaidītu par cilvēku, kurš veikalā meklē CRT televizoru (tiem, kuri neatceras – liela, smaga, gandrīz kubiska kaste ar 576i izšķirtspēju, pie ekrāna diagonāles 29” svēra ~55kg). Protams, mazāk mobilajās un pro pielietojumam paredzētajās ierīcēs pieslēgvietas ir un būs vēl labu laiciņu, jo bezvadu datu pārraide, lai arī AC, ne tuvu nestāv līdzi, teiksim, Thunderbolt 2 sniegtajiem 20GBit/s uz abām pusēm vienlaicīgi, bet tendence skaidra – mums ir bezvadi  un mākoņi, un viegli izmantojamas tehnoloģijas to izmantošanai (AirDrop), un tieši tas ir pareizais ceļš pa īstam mobilai ierīcei. Ja nu kas, tieši tāpat raucām pieri 1998. gadā, kad parādījās iMac G3 – dators bez Floppy diskdziņa, un nebūs nekāds brīnums, ja pēc gadiem 15 gandrīz neatcerēsimies, ka vispār bija tādas zibatmiņas un, ka tās bijā jāsprauž četrstūrainos caurumos datora sānos.

    Trešā – Apple skārienpaliktnis bija vislabākais, un tāds arī būs turpmāk

    Arvien man neviltotu, dozētas līdzjūtībās pildītu izbrīnu izsaukuši ļaudis, kuri pamanās izmantot teju neizmantojamo – es esmu spaidījis un mēģinājis krietni daudz dažādu ražotāju visdažādāko izmēru un modeļu klēpjdatoru, bet nav gadījies sastapt tādu, kura skārienpaliktnis būtu darbināms bez ciešanām un nez no kurienes izaugoša neiecietīga niknuma pret visu, ko darbina elektrība. Izņemot Apple. Sauciet mani par fetišistu, bet vispirms tomēr paši pamēģiniet jebkura Apple datora skārienpaliktni darbībā – tādu precizitāti, vienmēr vienādo slīdes pretestību un stikla (jā, panelis ir no stikla) viegli matētās faktūras atbildi pirkstu galos neviens cits nav spējis piedāvāt. Un ar jauno MacBook Apple atrāviens no konkurentiem vēl palielinājies. Tas, kas nācis klāt, un nekad pirms tam nav bijis, ir piespiediena spēka jutība un atbildes baksts. Principā, ja mēģinām atbildēt uz jautājumu Kurš gan no mums, apzināti vai neapzināti, nav spēcīgāk spiedis peli vai pat sitis pa tastatūru, zemapziņā gaidot, ka gausais un gļukainais kompis beidzot sapratīs, ko no tā gribam un kustēsies ātrāk? Tad lūk – ja agrāk šāds emociju izvirdums datoram bija, kā smejies, pie aizmugurējā slota, tad turpmāk piespiediena spēks būs viens no veidiem, kā mijiedarbojamies ar datoru, un šāda iespēja potenciāli var padarīt darbu ar datoru krietni intuitīvāku.

    Nebūs nekāds brīnums, ja Force Touch un Taptic Engine jau pēc pusgada no Apple Watch un MacBook pārviedīsies uz nākamā modeļa iPhone un iPad – tas būtu tikai loģiski.

    Ceturtā – jauno MacBook paredzamā cena pie mums būs, sākot no 1499 €

    Ja paskatāmies Apple klēpjdatoru cenas kopumā, tad šobrīd izskatās, ka jaunie procesori un citi labumi – ātrāks SSD, jaunā tastatūras mehānika/izgaismojums un Force Touch skārienpaliktnis 13” MacBook Air, utjp. – nenāks par velti, un būs novērojams ~150 € cenu pieaugums visā modeļu līnijā (oficiālas Latvijas cenas šobrīd vēl nav zināmas – par orientieri izmantoju Īrijas Apple mājaslapu).

    Īsais secinājums: Apple ir radījusi lielisku ierīci tiem, kuri gribēja planšeti, kura patiesībā ir dators. Un OS X Yosemite ar savām pilnekrāna aplikācijām un citiem no mobilās OS pārņemtajiem lietotāja saskarnes elementiem ir ļoti piemērots veids, kā šādu 12” ierīci darbināt.

    Un, nobeidzot par Mac – jā, 15” MacBook Pro Retina ir palikusi nemainīta, un nu jau tik senilais MD101 MacBook Pro joprojām ir ierindā.

    Pulkstenis. Bez dzeguzes.

    Trīs sivēntiņi :)
    Trīs sivēntiņi :)

    Apple pulkstenis bija viena no lietām, par kuru klātesamību 9. marta prezentācijā nešaubījās neviens. Un tā arī bija.

    -Ko tad īsti mēs uzzinājām jaunu? -Ja godīgi, tad mazāk, nekā es biju cerējis…

    Pirmā lieta – pieejamība un cena:

    Apple Watch būs iespēja aptaustīt Apple Store veikalos, sākot ar 10. aprīli. Ja patiks, varēsit arī priekšpasūtīt.

    Reālitātē, tādā nāc-un-nopērc režīmā uz letes parādīsies 24. aprīlī deviņos lielajos tirgos – mums tuvākā vieta, kur to šai laikā varēs iegādāties, būs kādā no Vācijas 14 Apple Store. Par pieejamību Latvijā šobrīd pāragri spriest (jautājums ir par to, vai tiksim otrajā vai trešajā pieejamības vilnī). Izskatās visai ticami, ka Apple Watch cena pie mums sāksies no 349 €, un tāpat ir visai ticami, ka Edition modelis kā apskatāma un aptaustāma prece līdz mums nemaz nenonāks – no pašas Apple teiktā par 10000+ USD modeli var noprast, ka to varēs iegādāties Apple Store un rūpīgi izvēlētos modes un dizaina veikalos lielākajās pasaules pilsētās.

    Īsais secinājums – nešķiet, ka zelta āboļpulkstenis būs nopērkams pie mums (ja nu vienīgi kā pasūtījuma (CTO) modelis). Un, jāteic, ka tā nav liela nelaime – pie 10000 € līdz 17000 € cenas latiņas, ātrs lidojums uz Kūrfirstu dambi 26 nekādā ziņā nav šķērslis, drīzāk tāda sava veida papildu pievienotā emocionālā vērtība pirkumam.

    Otra lieta – lai lietotu Apple Watch, ir nepieciešams iPhone

    Tieši tā – bez iPhone Apple Watch iespējas ir ļoti ierobežotas, un iPhone ir nepieciešams arī, lai Apple Watch ieslēgtu un konfigurētu pēc izsaiņošanas, kā arī instalētu pulkstenī aplkācijas (to dara ar Apple Watch aplikācijas palidzību, kura parādīsies jusu iPhone 5 un jaunākā modelī līdz ar iOS 8.2 atjauninājuma uzsinstalēšanu.

    Ar zināmu nožēlu jāatzīst, ka salikums iPad (arī ar mobilo internetu) + Apple Watch vai iPad + Macbook nedarbosies. Protams, ja mums ir visas šīs ierīces, tad viss kopums sadarbosies nevainojami, bet bez iPhone, gluži, kā bez mīlestības, dūmo krāsns un Apple Watch nav lietojams.

    Interesanti, ka minēto Apple Watch aplikāciju nav iespējams uzinstalēt uz iPad – App Store, meklējuma nosacījumos norādot “iPhone Apps only” parādīsies bildīte ar saiti uz Apple Watch informācijas lapu, taču ne pati aplikācija.

    Trešā un galvenā lieta – kur dzeguze?

    Atbilde uz jautājumu, kas ir tā viena un vissvarīgākā lieta, kuras dēļ Vajag Apple Watch, diemžēl, ir mazāk skaidra, nekā biju cerējis. Labi – vispirmām kārtām tas ir pulkstenis un modes/dzīvesstila aksesuārs, tad – ļoti personiska komunikāciju ierīce, un tad – fitnesa un veselības partneris un datu vācējs.

    Ja skatāmies pēc tā, ko no visa nosauktā nespēj jau esošie viedpulksteņi, tad tā ir slavenā “sabakstīšanās” iespēja, bet, ja parokam mazliet dziļāk, tad Apple Watch trumpis slēpjas ierīces lietotāja saskarnē un vadībā un visu ierīču savstarpējajā sadarbībā, ko Apple kā visu šo ierīču ražotājs un programmatūras izstrādātājs spēj īstenot ievērojami augstākā līmenī (arī, domājot par datu drošību/privātumu), nekā konkurenti.

    Ja skatāmies pēc mūsu uzvedības modeļa, tad Apple Watch aizpilda to mobilitātes deficītu, kuru radīja iPhone izmēru palielināšanās iepriekšējā gada rudenī.

    Jāteic, ka tas ir ļoti nopietns izaicinājums – aizvietot cilvēku prātos “man pulksteņa nevajag, jo man vienmēr pa rokai telefons” ar “grābstīties pa kabatām/somiņām, kad jāapskatās, cik ir pulkstenis vai kas tur nupat nodžinkstēja, ir TIK neērti – ērtāk apskatīties pulkstenī”. Lai to varētu, Apple ļoti cenšas piešķirt savam pulkstenim dizaina/modes/dzīvesstila ierīces zeltījumu. Ja tas izdosies, un talkā vēl nāks Apple Pay norēķina iespējas, gudrās mājas vadība, automašīnas atslēgšana, biļete uz lidmašīnu vai koncertu un līdzīgi iespējamā pielietojuma scenāriji, tā lieta aizies. Ja ne, izdaudzinātais wearable gadgets tirgus tā arī paliks tādā feodālās sadrumstalotības stāvoklī. Patiesībā, šobrīd pat, teiksim, Android viedpulksteņu fanam, būtu ļoti jāvēlas, lai Apple izdodas pārdot pulkus miljonus Apple Watch, ja viņš vēlas šādu ierīču kļūšanu par plašpatēriņa preci, nevis nišas produktu sportiski noskaņotajiem ļaudīm vai no knubiņiem atkarīgajiem.

    Ak, jā – peldēt ar Apple Watch nav ieteicams – norādītā IPX7 ūdensizturība nozīmē to, ka ierīcei jāiztur 30 minūšu ilga iegremdēšana 1m dziļumā, kas ir atšķirīgs tests no peldēšanas, kur ierīce nevis statiski atrodas zem ūdens, bet gan tiek visai aktīvi kustināta. Apple saka, ka lietotājs var, piemēram, valkāt pulksteni vingrinājumu laikā, lietū, mazgājoties, bet iegremdēt Apple Watch ūdenī nav ieteicams. Ko īsti šis “nav ieteicams” nozīmē garantijas remonta aspektā, šobrīd nav skaidrs. Lai būtu, ar ko salīdzināt – ar IPX7 parasti tiek marķētas tūrisma elektronikas ierīces, tādas, kā GPS uztvērēji, kuri paredzēti lietošanai brīvā dabā un NAV niršanai paredzēts ekipējums. Atgriežoties pie Apple Watch, duša būtu maksimālais pieļaujamais saprātīgā riska slieksnis.

    Te nu esam.

    Pēdējais jautājums – vai man/tev/mums vajag Apple Watch?

    -Atbilde ir precīzi tikpat īsa, kā Bokonona 42. grāmata jau pieminētā Kurta Vonnegūta romānā “Kaķa šūpulis”:

    – Nē.

    Tātad, nevajag. Bet, ja paskatāmies apkārt – ļoti maz ir to lietu, kuras mums Patiešām IR Vajadzīgas – lielais vairums mūsu mīļāko un visvairāk lietoto lietu ir tādas, kuras mums vienkārši Gribas, nevis Vajag.

    Un te nu viss ir vienkārši – kolīdz tiekam līdz Apple Watch aptaustīšanai, paņemam rokā, pagrozām, paspaidām, un, ticiet-vai ne, iekšējā balss pateiks jums visu priekšā. Un nebūs nekāds lielais brīnums, ja jums to gribēsies. Un no “gribēties” līdz “vajadzēt” ir tuvāk, nekā racionāli domājošiem cilvēkiem parasti šķiet :).

    Nu, kā tad tādu var negribēt:

    http://www.youtube.com/watch?v=1Ql0Z8Il73s

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    5 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    erikiss1
    10.03.2015 16:22

    Man nevajag!
    Bet es gribu tādu (mm)

    Uldis M.
    10.03.2015 16:41
    Reply to  erikiss1

    Un no “gribēties” līdz “vajadzēt” ir tuvāk, nekā racionāli domājošiem cilvēkiem parasti šķiet :)

    Arī es līdz šim dzīvoju pārliecībā ka man tādu nevajag… bet tagad sapratu ka tomēr gribētos… redzēs cik ātri pienāks stāvoklis – vajag!

    Armands Bērziņš
    11.03.2015 01:09

    Secinājums par pulksteni ir pareizs. To pulksteni nopirks vairāk ļaudis kā varētu šķist, vismaz pasaules līmenī. Tā MacBook cena ir vilšanās, maksā kā Pro, bet ir sliktāks (pēc maniem kritērijiem), taču daudz dārgāks par līdzvērtīgo Air. Sanāk ka MB ir kā diziana dators, nevis kā objektīva alternatīva Air vai Pro pircējiem…

    Mikus Porietis
    11.03.2015 08:46

    Par cenu: σας ευχαριστώ (sas ef̱charistó̱ – grieķu val. “paldies”) vājajam €. Sadārdzinājums skar nozari kopumā – par komponentēm norēķinās dolāros. Un Apple ārpus ASV dārgāka, izskatās, paliek visa produktu līnija.
    Par alternatīvu: MacBook nav domāta kā alternatīva Pro, un arī Air ne. Principā, ar MacBook “vecā parauga” Air zaudē krietnu daļu identitātes – jau tāpat zināmā mērā pārklājas ar MBProRetina13″ “resnajā galā” (labāks ekrāns, augstāka veiktspēja, bet īsāks darba laiks no baterijas), un, ja vēl no “tievā gala” spiež MacBook…
    Ar “lielo” Pro ne Air, ne MacBook, un, patiesībā, arī ne 13″ Retina nekādi nekonkurē – tiekam skaidrībā ar vēlmēm un vajadzībām, nevis gribam četrkodolu&divu video karšu Retinu 12″ un 900g gabarītos.

    Armands Bērziņš
    12.03.2015 10:12
    Reply to  Mikus Porietis

    Pareizi saki, bet potenciālo pircēju, ko pazīstu, domāšana tā nestrādā. Visbiežāk pērkot jaunus MB diskusija aiziet par to vai pietiks ar lētāko 11″ vai 13″ Air, vai tomēr lētāko 13″ rPro. Jaunais MB ir aprīkots ar ļoti interesanto CoreM CPU, kas būs pietiekami jaudīgs, līdzīgi kā Air procesori, portatīāks par Air, bet RAM un ekrāns kā 13″ rPro. Tas ir tas vidusceļš, ko daudzi meklē. Taču cena tāda pati kā jaunajam 13″ rPro, kam tomēr jau ir porti un jaudīgāks CPU, nedaudz lielāks ekrāns, baterijas laiks ilgs. Tie pircēji, par kuriem runāju, pie vienādas cenas izvēlēsies rPro, jo 13″ retina nav tik smags, lai 12″ svars būtu deal breaker. Jaunajam MB vajadzētu maksāt 1200-1300€, lai arī cenā sanāk kompromiss kā pārējos parametros. Pakāpeniski MB izkonkurēs lētāko 13″ retinu, bet pagaidām piedāvājums ir vairāk uz emocionāliem vai bagātākiem, ne pragmatiski vērstiem pircējim.

    Reklāma