Izvēloties automašīnu ikdienai, viens no svarīgākajiem izvēli ietekmējošajiem faktoriem ir degvielas patēriņš. Arī autoražotāji to saprot un nu jau vairākus gadus sacenšas par to, kurš spēs saviem klientiem piedāvāt visekonomiskākos automobiļus. Jaunums vairs nav hibrīdtehnoloģijas un elektromotori. Esam pieraduši arī pie tā, ka iekšdedzes dzinējiem tiek samazināts cilindru skaits un to tilpums. Transmisijas pastāvīgi tiek uzlabotas un mūs pārsteidz ar jaunām automātiskajām pārnesumkārbām ar arvien vairāk pārnesumiem.

Uzņēmums Continental nācis klajā ar ideju, kā vēl par trim procentiem samazināt vidējo degvielas patēriņu. Turklāt, neiejaucoties auto mehāniskajos mezglos, bet gan pašā braukšanas procesā. Continental piedāvā automašīnas aprīkot ar eHorizon cloud-to-car sistēmu, kas ļauj tām ieskatīties nākotnē, savā starpā sazināties un brīdināt vienai otru par sagaidāmajām reljefa, satiksmes intensitātes, vai kādām citām degvielas patēriņu ietekmējošām izmaiņām.

Līdzīga sistēma tiek izmantota Scania kravas automašīnās jau no 2012.gada, kur tā kalpo kā daļa no adaptīvās kruīzkontroles. Tās darbības princips ir visnotaļ vienkāršs, tiek izmantota reālajā laikā veidota apkārtnes 3D karte, un ar tās palīdzību tiek paredzēts, kādas izmaiņas sagaidāmas ceļa reljefā, segumā, vai braukšanas apstākļos. Savukārt citi auto ar eHorizon sistēmu, ziņo par to, kur mainās satiksmes intensitāte un braukšanas ātrums, un pat to, cik ilgi nāksies gaidīt pie nākamā luksafora sarkanās gaismas.

Katra auto sniegtā informācija par braukšanas apstākļiem tiek ievietota mākonī un citi auto ar eHorizon sistēmu tai var brīvi piekļūt. Attiecīgi informācija tiek atjaunota nepārtraukti un tiek samazināta nekorektas vai novecojošas informācijas saņemšanas iespēja.

Vadoties pēc pieejamās informācijas, automašīnas braukšanas ātrums tiek pielāgots tā, lai pēc iespējas izvairītos no liekas bremzēšanas un paātrināšanās. Tādējādi kopējo satiksmes plūsmu padarot daudz vienmērīgāku, braukšanu komfortablāku un degvielas patēriņu mazāku.

Continental cer, ka pirmās sērijveida vieglās automašīnas ar integrētu eHorizon sistēmu nonāks uz ceļiem jau tuvāko trīs gadu laikā. Jāpiebilst gan, ka pagaidām vēl neviens autoražotājs nav publiski izteicis vēlmi izmantot šo sistēmu.

2
Leave a Reply

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Janis GrīnfeldsKaspars Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Kaspars
Guest
Kaspars

Bija izskanējusi arī tā ideja, par to, ka mašīnā var uzstādīt sistemas, kas rēķina līdz luksoforu gaismām, tādējādi izvairoties no liekas gāzēšanas un bremzēšanas, bet jau toreiz man radās jautājums, ko darīt braucot aiz tādas gudrās mašīnas, kas redz ir izrēķinājusi, ka visizdevīgāk būs pārbraukt krustojumu sekundi pirms mainās gaismas signāls, tāpēc tagad velkas uz 30km/h..?
Mums taču visiem krīt uz nerviem cilvēki, kuri normālos apstākļos velkas lēnāk kā ir atļauts.

Ja visas mašīnas aprēķinātas ar tādām sistēmām, tad jā, bet tā kā tas nav iespējams, tad man šķiet, ka šādi auto tikai traucē visiem citiem, lai ieekonomētu 30 eirocentus makā..

Janis Grīnfelds
Guest
Janis Grīnfelds

Tas, ka šādas sistēmas tirgū ienāks, un laika gaitā kļūs populāras auto ražotāju vidū ir ir neizbēgami, un pirmie auto kam tās tiks uzstādītas, manuprāt, varētu būt elektro auto, jo tieši šīs kategorijas auto šobrīd ļoti mainās nobraukto kilometru daudzumus attiecībā pret braukšanas paradumiem, un šis varētu būt viens no veidiem kā palielināt nobraukto kilometru daudzumu ar vienu uzlādi.

Cik ātri šādas sistēmas varētu tikt lietotas un saprastas mūsu auto lietotājiem ir atkal cits jautājums, jo tieši tā pat kā ar elektro auto, ir jāpaiet noteiktam laikam kamēr attīstās noteiktā lieta patērētāju vidu, un tā ir ērti un viegli lietojama.