Tirgus analītiķi GfK ziņo, ka 2014. gadā sasniegts iepriekš nepieredzēts viedtālruņu popularitātes gājiens. Salīdzinot ar 2013. gadu viedtālruņu pārdošanas apjomi kāpuši par 23%, pirmo reizi pārsniedzot miljarda atzīmi. Kopumā 2014. gadā pārdoti 1.228 miljardi viedtālruņu visā pasaulē. Turklāt šis ir pircēju rokās nonākušo, nevis saražoto viedtālruņu skaits.
Latīņamerika uzrādījusi vislielāko kāpumu, kas par 59% pārsniedz 2013. gada tirgus tendences. Citos tirgos arī vērojams pārdošanas apjomu kāpums. Interesanti, ka attīstītā Āzijas daļa ir nedaudz mazāk iegādājusies viedtālruņus. Piecu un vairāk collu viedtālruņu pārdošanas apjoms gada laikā palielinājies par 180%.
2015. gada prognozes nav tik optimistiskas. Analītiķi norāda, ka viedierīču tirgus vēl arvien augs, bet tas būs aptuveni 14% robežās. Virs 150 dolāru viedtālruņu tirgus daļu noēdīs lētāk maksājoši viedtālruņi. Vislielākais pieaugums gaidāms zem 100 dolāru segmentā, kamēr 100 – 150 dolāru segments paliks nemainīgs.
Pārdoto viedtālruņu skaits (miljonos) | |||
Tigus | 2013 | 2014 | Izmaiņas |
Latīņamerika | 68.7 | 109.5 | 59% |
Autstrumeiropa | 50.9 | 69.8 | 37% |
Ziemeļamerika | 139 | 177.6 | 28% |
Āzija | 96.9 | 149.9 | 55% |
Āfrika | 99.8 | 135.2 | 35% |
Rietumeiropa | 115 | 128 | 11% |
Ķīna | 359 | 392.8 | 9% |
Attīstītā Āzijas daļa | 68.3 | 65.1 | -5% |
Kopā | 998 | 1 228.0 | 23% |