Reklāma

Arī aizvadītajā gadā Latvijā aktīvākās interneta lietotājas bija sievietes

Jaunākie raksti

Jaunākā “F1 2021” videospēle gaidāma 16. jūlijā

Pagājušā gada izskaņā notika pietiekami liels darījums videospēļu nozarē, kad Electronic Arts iegādājas citu videospēļu radītāju Codemasters par 1,2...

Uzņēmums Xwing veicis sekmīgu bezpilota lidojumu ar komerciālo lidmašīnu

Amerikā bāzētais jaunuzņēmums Xwing ir veicis veiksmīgu attālinātās vadības testa lidojumu ar vienkāršu komerciālo lidmašīnu, un šis ir visai...

Reklāmu bloķētājs ietekmē “Google Docs” darbību

Pēdējās dienās vairāki "Google Docs" lietotāji, tostarp arī es, saskārās ar problēmām "Google" dokumentu lietošanā. Tos nebija iespējams atvērt...

“Apple” aicina klientus iesaistīties īpašā Zemes dienai veltītā akcijā

22. aprīlī tradicionāli tiek atzīmēta starptautiskā Zemes diena, kad visā pasaulē norisinās dažādi pasākumi un akcijas ar mērķi veicināt...

Stadler Form Roger gaisa attīrītāja apskats

Daudziem no mums pavasaris saistās ar Sauli, ar putnu dziesmām, plaukstošām lapiņām un zilajām kapu puķītēm ceļmalās, bet citi...

Starptautiskais interneta izpētes un konsultāciju uzņēmums Gemius publicējis datus par Latvijas interneta auditoriju 2014. gadā. Līdzīgi kā iepriekšējos gados, arī aizvadītajā gadā internetā dominēja sievietes. Decembrī katra sieviete pieslēdzās internetam vidēji 107 reizes un pavadīja tajā par stundu vairāk laika nekā vīrieši. Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, ir pieaudzis interneta lietotāju vecums.

Ja iepriekšējos gados lielāko daļu interneta auditorijas veidoja gados jauni cilvēki (15 līdz 34 gadi), tad aizvadītā gada tendence rāda, ka interneta lietotāju vecums pieaug. Decembrī teju puse (46 procenti) no visiem interneta lietotājiem bija vecuma grupā no 25 līdz 44 gadiem. Atskatoties uz statistikas datiem vairāku gadu griezumā, skaidri redzams, ka ievērojami sarucis interneta lietotāju skaits vecuma grupā no 15 līdz 24 gadiem – salīdzinot jaunāko statistiku ar pirmajiem auditorijas datiem 2006.gadā, auditorijas daļa vecumā no 15 līdz 24 gadiem ir samazinājusies par 18 procentiem.

Saskaņā ar gemiusAudience pētījuma datiem, 2014.gada decembrī sievietes veidoja 52 procentus no visas interneta auditorijas, kamēr vīrieši nedaudz mazāk – 48 procentus. Sievietes bija arī tās, kas pavadīja internetā visvairāk laika (vidēji 23 stundas un 10 minūtes no datoriem), kamēr vīrieši sērfoja internetā par stundu mazāk, vidēji 21 stundu un 49 minūtes.

Izglītība

Lielākajai daļai (64 procentiem) Latvijas interneta lietotāju ir augstākā vai vidējā speciālā izglītība. Gandrīz ceturtā daļa (22 procenti) no interneta lietotājiem ir ieguvuši vidējo izglītību, savukārt tikai 2 procentiem ir nepabeigta augstākā izglītība. Salīdzinot ar pagājušā gada decembri, lietotāju skaits ar nepabeigtu augstāko izglītību ir samazinājies par 7 procentiem. gemiusAudience dati arī rāda, ka šādi lietotāji internetā pavadīja vismazāk laika – nedaudz vairāk kā 14 stundas mēnesī uz vienu lietotāju.

Nodarbošanās

Procentuāli lielākā daļa (28 procenti) Latvijas interneta lietotāju 2014. gadā pēc nodarbošanās bija speciālisti/biroja darbinieki. Otra populārākā profesija starp interneta lietotājiem bija darbinieks/tehniskais darbinieks (16 procenti).

Lai arī mājsaimnieces 2014. gadā veidoja tikai 4 procentus no visas interneta auditorijas, vidēji uz vienu lietotāju tieši mājsaimnieces veltīja visvairāk laika interneta pārlūkošanai – aptuveni 30 stundas un 33 minūtes mēnesī. Tas ir par 8 stundām vairāk nekā vidējais rādītājs – 22 stundas un 31 minūte.

Samērā aktīvi internetā laiku pavadīja arī lauksaimnieki un pensionāri – vidēji 27 stundas un 49 minūtes mēnesī. Ievērojami retāk internetā bija sastopami augstākā/vidējā līmeņa vadītāji un studenti – vidēji viens lietotājs internetā pavadīja 19 stundas mēnesī.

Dzīvesvieta

2014. gadā teju puse (49 procenti) no visiem interneta lietotājiem nāca no Rīgas un Rīgas rajona, 22 procenti nāca no citām pilsētām, bet 12 procenti no lietotājiem dzīvoja ārpus pilsētām. Kā rāda dati, visvairāk laika internetā pavadīja lietotāji no Valmieras – vidēji 31 stundu un 39 minūtes mēnesī, savukārt vismazāk laika – 17 stundas un 13 minūtes mēnesī internetā pavadīja interneta lietotāji no Jūrmalas.

Dati iegūti, balstoties uz 2014. gada decembra statistiku par 15-74 g.v. auditorijas lielumu interneta lapās, kas tās apmeklējuši, pieslēdzoties internetam no Latvijas teritorijas, izmantojot datorus. gemiusAudience pētījums tiek veikts, balstoties uz sarežģītu un mūsdienīgu metodoloģiju, kas nodrošina iespēju konstatēt reālo apmeklētāju skaitu, nevis sīkdatnes (cookies) vai IP adreses.

Latvijas_interneta_auditorija_2014_Gemius

Reklāma

2 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
2 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Oppa

kas ir interneta penetrācija?!!! aha ha, penetrācija :D tas domāts neta dro.īšana? Kas šitos jaunvārdus izdomā, tie nu gan ir asprāši!

Kristaps Skutelis

LZA Terminoloģijas Komisija saka, ka “penetration” ir ielaušanās vai iespiešanās un šis jēdziens vairāk tiek lietots tieši šādā kontekstā (drošības testēšana, uzbrukumi). Konkrēti šajā rakstā tas apzīmē interneta izplatību.

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: