Web Analytics
More
    Reklāma

    Arī aizvadītajā gadā Latvijā aktīvākās interneta lietotājas bija sievietes

    Jaunākie raksti

    Starptautiskais interneta izpētes un konsultāciju uzņēmums Gemius publicējis datus par Latvijas interneta auditoriju 2014. gadā. Līdzīgi kā iepriekšējos gados, arī aizvadītajā gadā internetā dominēja sievietes. Decembrī katra sieviete pieslēdzās internetam vidēji 107 reizes un pavadīja tajā par stundu vairāk laika nekā vīrieši. Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, ir pieaudzis interneta lietotāju vecums.

    Ja iepriekšējos gados lielāko daļu interneta auditorijas veidoja gados jauni cilvēki (15 līdz 34 gadi), tad aizvadītā gada tendence rāda, ka interneta lietotāju vecums pieaug. Decembrī teju puse (46 procenti) no visiem interneta lietotājiem bija vecuma grupā no 25 līdz 44 gadiem. Atskatoties uz statistikas datiem vairāku gadu griezumā, skaidri redzams, ka ievērojami sarucis interneta lietotāju skaits vecuma grupā no 15 līdz 24 gadiem – salīdzinot jaunāko statistiku ar pirmajiem auditorijas datiem 2006.gadā, auditorijas daļa vecumā no 15 līdz 24 gadiem ir samazinājusies par 18 procentiem.

    Reklāma

    Saskaņā ar gemiusAudience pētījuma datiem, 2014.gada decembrī sievietes veidoja 52 procentus no visas interneta auditorijas, kamēr vīrieši nedaudz mazāk – 48 procentus. Sievietes bija arī tās, kas pavadīja internetā visvairāk laika (vidēji 23 stundas un 10 minūtes no datoriem), kamēr vīrieši sērfoja internetā par stundu mazāk, vidēji 21 stundu un 49 minūtes.

    Izglītība

    Lielākajai daļai (64 procentiem) Latvijas interneta lietotāju ir augstākā vai vidējā speciālā izglītība. Gandrīz ceturtā daļa (22 procenti) no interneta lietotājiem ir ieguvuši vidējo izglītību, savukārt tikai 2 procentiem ir nepabeigta augstākā izglītība. Salīdzinot ar pagājušā gada decembri, lietotāju skaits ar nepabeigtu augstāko izglītību ir samazinājies par 7 procentiem. gemiusAudience dati arī rāda, ka šādi lietotāji internetā pavadīja vismazāk laika – nedaudz vairāk kā 14 stundas mēnesī uz vienu lietotāju.

    Nodarbošanās

    Procentuāli lielākā daļa (28 procenti) Latvijas interneta lietotāju 2014. gadā pēc nodarbošanās bija speciālisti/biroja darbinieki. Otra populārākā profesija starp interneta lietotājiem bija darbinieks/tehniskais darbinieks (16 procenti).

    Lai arī mājsaimnieces 2014. gadā veidoja tikai 4 procentus no visas interneta auditorijas, vidēji uz vienu lietotāju tieši mājsaimnieces veltīja visvairāk laika interneta pārlūkošanai – aptuveni 30 stundas un 33 minūtes mēnesī. Tas ir par 8 stundām vairāk nekā vidējais rādītājs – 22 stundas un 31 minūte.

    Samērā aktīvi internetā laiku pavadīja arī lauksaimnieki un pensionāri – vidēji 27 stundas un 49 minūtes mēnesī. Ievērojami retāk internetā bija sastopami augstākā/vidējā līmeņa vadītāji un studenti – vidēji viens lietotājs internetā pavadīja 19 stundas mēnesī.

    Dzīvesvieta

    2014. gadā teju puse (49 procenti) no visiem interneta lietotājiem nāca no Rīgas un Rīgas rajona, 22 procenti nāca no citām pilsētām, bet 12 procenti no lietotājiem dzīvoja ārpus pilsētām. Kā rāda dati, visvairāk laika internetā pavadīja lietotāji no Valmieras – vidēji 31 stundu un 39 minūtes mēnesī, savukārt vismazāk laika – 17 stundas un 13 minūtes mēnesī internetā pavadīja interneta lietotāji no Jūrmalas.

    Dati iegūti, balstoties uz 2014. gada decembra statistiku par 15-74 g.v. auditorijas lielumu interneta lapās, kas tās apmeklējuši, pieslēdzoties internetam no Latvijas teritorijas, izmantojot datorus. gemiusAudience pētījums tiek veikts, balstoties uz sarežģītu un mūsdienīgu metodoloģiju, kas nodrošina iespēju konstatēt reālo apmeklētāju skaitu, nevis sīkdatnes (cookies) vai IP adreses.

    Latvijas_interneta_auditorija_2014_Gemius

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    2 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Oppa
    16.02.2015 01:03

    kas ir interneta penetrācija?!!! aha ha, penetrācija :D tas domāts neta dro.īšana? Kas šitos jaunvārdus izdomā, tie nu gan ir asprāši!

    16.02.2015 07:14
    Reply to  Oppa

    LZA Terminoloģijas Komisija saka, ka “penetration” ir ielaušanās vai iespiešanās un šis jēdziens vairāk tiek lietots tieši šādā kontekstā (drošības testēšana, uzbrukumi). Konkrēti šajā rakstā tas apzīmē interneta izplatību.

    Reklāma