Apple, Google un Amazon panākuši vienošanos ar Itālijas Konkurences padomi, kas uzsāka un koordinēja izmeklēšanu, kurā Eiropas Savienība norādīja uz neatbilstošu vārd “free” (bezmaksas) lietošanu, apzīmējot bez maksas lejupielādējamas lietotnes, kas pēcāk piedāvā pirkumus lietotnē. Tā saucamās freemium aplikācijas ne vienu reizi vien sagādājušas galvassāpes lielajiem mobilo platformu aplikāciju veikaliem.

Lielie viedtālruņu aplikāciju veikali piekrituši vārdu “free” aizstāt ar ko atbilstošāku, lai drīkstētu turpināt Eiropas Savienībā pārdot lietotnes. Eiropā vairāk nekā puse no visām spēlēm izmanto t.s. freemium apmaksas modeli.

Apple, Google un Amazon dotas 90 dienas, lai ieviestu vēlamās izmaiņas savos lietotņu veikalos. Tādā veidā katrs no uzņēmumiem izvairīsies no 5.65 miljonu ASV dolāru soda naudām.

Lietotnes ļoti strauji veido jaunu, milzīgu tirgu. Tas arī ir iemesls Eiropas Savienības pastiprinātai uzmanībai. Tiek plānots, ka jau 2018. gadā Eiropas Savienībā vien tiks iegādātas lietotnes vairāk nekā 70 miljardu ASV dolāru vērtībā. Vēl 2013. gadā lietotņu tirgus Eiropas Savienībā bija vismaz trīs reizes mazāks.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments