Amazon sevi dēvē par pasaulē visvairāk uz klientiem orientēto kompāniju un lai spētu realizēt šo saukli, kāpj pāri līķiem, kas šajā gadījumā ir partneri – uzņēmumi, kas tirgo produktus šajā milzu internetveikalā. E-komercijas gigants iepriekš ir nonācis asās domstarpībās ar grāmatu izdevējiem un rekomendēju izlasīt grāmatu The Everything Store: Jeff Bezos and the Age of Amazon, lai labāk saprastu kā Amazon cenšas uz ceļiem nostādīt savus partnerus, lai pēc tam nocirstu tiem galvas.
Tagad Amazon vistiešākajā mērā ir sācis konkurēt ar Pampers un Huggies, jo klientiem sāk piedāvāt savu pamperu un mitro salvešu līniju. Amazon ir noslēdzis sadarbības līgumu ar šo produktu ražotāju un tā kā ceļā līdz pircējam nav nopelnīt gribošu starpnieku, spēj piedāvāt šos produktus par ļoti zemām cenām. Piemēram, 40 autiņu paka maksā tikai 7.99 ASV dolāri. Viens autiņš izmaksā 19 centus, kamēr tiešo konkurentu produktiem autiņa cena ir 24-34 centu robežās. Paredzams, ka nākotnē Amazon šo produktu līniju attīstīs ar citiem mājsaimniecībā noderīgiem produktiem.
Jaunie Amazon Elements produkti pieejami tikai Amazon Prime servisa lietotājiem (Latvijā tas nav pieejams) un to mārketingā liels uzsvars likts uz atklātību. Uz produktu pakas iepakojuma ir iestrādāts QR kods, ko nolasot ar telefonu, var uzzināt kur un no kādiem izejmateriāliem veidoti konkrēti autiņi vai salvetes. Līdzīgu atklātības taktiku piekopj populārā aktrise Džesika Alba, kas ir radījusi bērnu kopšanas produktu līniju Honest.
Tas nav nekas jauns… jebkura liela tirdzniecības ķēde piedāvā produktus ar savu brendu…
Piem., Rimi piedāvā savu pienu u.c. produktus (arī salvetes un tualetes papīru)… arī Maximai ir pārtikas produkti ar savu brendu…
Kopumā šis ir ļoti sarežģīts jautājums: kurš kuru? Vai ražotājs pārspēs tirgotāju, vai otrādi… BET galu galā abiem jāsaprot, ka viens bez otra nevar :)
Ziepju burbuļiem ir tendence pārplīst…