Ziniet, man ir tāda jauka tradīcija. Saņemot testa auto, doties uz Latgali apciemot manus vecākus. Šādi es varu vienā rāvienā notestēt kā auto uzvedas pilsētā, uz šosejas un grants ceļiem. Pēc aptuveni 500 ar auto mērotiem kilometriem ir jūtama skaidrība par tā komforta līmeni un tā kā lielpilsētā sanāk atgriezties vēlā naktī, tad ir iespēja pārbaudīt kā auto braucams nakts laikā. Jo diennakts gaišajā laikā nav iespējams saprast nedz lukturu darbību, nedz paneļa apgaismojuma īpatnības. Un arī māmiņai un tētim prieks.

Biju jau gandrīz ticis līdz Liepkalnu maizes ceptuvei (iesaku tur iegriezties, ja neesat bijuši) un izmisīgi meklēju kādu interesantu vietu, kur varētu smuki sabildēt šo auto. Tas ir liels apvidus auto un tam būtu labi jāizskatās mežā. Domāts darīts! Metu pa bremzēm un griežos nost no ceļa kādā mazā meža celiņā. Pabraucos uz priekšu līdz atdūros pret kādu lauku sētu. Turpat pļavā bez problēmām apgriezos (jo apvidus auto taču) un pabraucu mazliet atpakaļ mežā, lai auto sabildētu. Kamēr paņēmu fotoaparātu un izprātoju kā smukāk auto sabildēt, pamanīju, ka no lauku sētas uz manu pusi sāka nākt tās saimnieks un viņam blakus pie rokas arī liels reksis. Acīmredzot liela melna džipa parādīšanās nomaļā vietā nav palikusi nemanīta un situācija ir kļuvusi par problēmu, kas ir jārisina. Lai nedotu iespēju reksim iekosties manā sēžamvietā, lecu auto un pabraucos mazliet uz priekšu, lai tomēr pabeigtu fotosesiju. Biju apstājies, uzņēmis dažas fotogrāfijas, kad pamanīju, ka vietējais iedzīvotājs ar savu reksi joprojām devās manā virzienā. “Heh, te nebūs aršana!”, nodomāju es un lecu auto, lai laistos lapās.

Tomēr dažas bildes es uzspēju uzņemt un Jeep Grand Cherokee tik tiešām labi izskatās mežā. Kursors.lv stūrē rubrikas ietvaros pirms kāda laiciņa izbraucu ar Jeep Cherokee, tomēr jau toreiz man bija milzu vēlme tikt pie šī stilīgā auto lielā brāļa stūrēšanas. Līdz šim ikdienā esmu pārvietojies ar mazākiem auto, tomēr pēdējā laikā man ir arvien lielāka interese par lielāka izmēra apvidus automobiļiem un jaunais Jeep Grand Cherokee ar saviemm pamanāmajiem diožu dienasgaitas lukturiem mani “uzrunājis” jau sen. Un es neesmu viens tāds jūsmiņš, jo šis auto ir Latvijā otrs pirktākais lielais apvidus auto uzreiz aiz BMW X5.

DSC03256

DSC03260

Šodienas testa objekts ir jaunais Jeep Grand Cherokee bagātīgākajā Overland Summit komplektācijā. Auto ir aprīkots ar 3 litru dīzeļdzinēju un 8 pakāpju automātisko pārnesumkārbu. Testa auto cena: 57 516 eiro.

Starp citu, nesen guvu iespēju pastūrēt arī pašu jaunāko BMW X5 (F15) un jāsaka, ka abi auto, lai arī pārstāv vienu klasi, tomēr braukšanas sajūtu ziņā ir divi dažādi eksemplāri. Lai arī ar līdzvērtīgu 3 litru dīzeļdzinēju aprīkotais BMW X5 man šķita dinamiskāks un patīkamāks braukšanai pa pilsētu un šoseju, tomēr ne mirkli neraisīja vēlmi nobraukt nost no ceļa un mesties testēt tā apvidus auto spējas. Jeep Grand Cherokee, no otras puses, radīja sajūtu, ka ar šo auto neiestigsim saprātīgos bezceļos un par to pats pārliecinājos vakarā vēlā paplosoties pa kādu nomaļāku motokrosa trasi. Teikšu kā ir, auto ar bezceļiem tika galā krietni bezbailīgāk par tā vadītāju.

Auto no ārpuses

Auto no ārpuses izskatās patiešām labi un turpina iepriekšējā Grand Cherokee modeļa aizsākto dizaina valodu. Tikai šoreiz tā vaibsti kļuvuši vēl izteiksmīgāki un te lielu lomu spēlē īpaši veiksmīgie priekšējie lukturi. Aizmugurējie lukturi un antispārns jaunajā modelī ir kļuvuši lielāki. Joprojām ir saglabāta ikoniskā Jeep priekšējā reste un trapeces formas riteņu arkas. Bagātīgākā komplektācijā tas ir apveltīts ar izteiksmīgām hromētām detaļām, kas auto piešķir svarīguma piegaršu.

DSC03263

Izteiksmīgie priekšējie lukturi ir šī auto atpazīstamības zīme un pilnākajā komplektācijā tajos ir iestrādātas diožu dienasgaitas gaismas un biksenona lukturi, kas spēj automātiski samazināt savu spilgtumu, lai neapžilbinātu pretī braucošos, kā arī spēj pagriezties par 15 grādiem, lai labāk izgaismotu līkumus, kuros iebraucam. Atgriezties no Latgales uz mājām nakts melnumā bija droši, jo lukturi ceļu izgaismoja kā nākas.

DSC03279

Auto no iekšpuses

Tā kā pavisam nesen biju izbraucis ar jauno Jeep Cherokee, tad arī lielā “brāļa” salons man šķita pazīstams. Stūre, mērinstrumentu panelis un viduskonsole ir praktiski identiska ar “mazajā” Cherokee iestrādāto, tomēr kopumā ir sajūta, ka Grand Cherokee ir lielāks auto. Te viss šķiet masīvāks un plašāks, pie viena neradot smagnējības sajūtu. Arī apsildāmie un ventilējamie priekšējie sēdekļi ir kļuvuši plakanāki un lielāki. Personīgi man gribētos mazliet austākas sānu malas un izbrīnīja tas, ka aptuveni 20 tūkstošus kilometrus nobraukušajam testa auto vadītāja sēdeklis jau čīkst. Kaut kur ir sagrēkots ar izvēlēto materiālu vai kopā salikšanas darba kvalitāti.

Bet kopumā man nav pretenziju pret auto salonu – tas ir nostrādāts patiešām gaumīgi un kvalitatīvi. Ar ādu apvilktais un izteiksmīgām šuvuma līnijām rotātais priekšējais panelis izskatās patiešām labi un salona apdarē izmantotās koka detaļas šim auto piešķir premium produkta sajūtu.

DSC03325

Ar ādu apvilktā apsildāmā un multifunkcionālā stūre izmēru ziņā ir ļoti ērta un auto stūrēšana ir ļoti paredzama. Līdz šim biju skeptiski raudzījies uz koka elementu iekļaušanu stūres uzbūvē, taču tagad saprotu, ka tam ir arī praktiska jēga. Lakotais koks ne tikai labi izskatās, bet arī ļauj ciešāk satvert stūri.

DSC03295

Instrumentu paneļa pašā centrā gozējas liels 7 collu LCD displejs. Tajā tiek attēlota svarīgākā ar braukšanu saistītā informācija – spidometrs, navigācijas norādes, degvielas patēriņš, nobraukums, svarīgi paziņojumi, āra temperatūra, kā arī auto pneimatiskās piekares režīms. Displejā attēlotos iestatījumus ērti pārvaldīt ar stūres kreisajā pusē izvietotajām pogām. Labajā pusē stūrei atradīsim kruīzkontroles vadības pogas un testa auto gadījumā varam redzēt arī adaptīvās kruīzkontroles pogas, lai regulētu attālumu kādu auto automātiski ieturēs aiz priekšā braucošā automobiļa. Aiz stūres paslēpušies metālā izstrādātas pārnesumu pārslēdzēja “lapiņas”, ja nu pēkšņi uznāk vēlme pašam nodarboties ar šo procesu.

DSC03306

Grand Cherokee, tāpat kā “mazais” Cherokee, var tikt aprīkots ar 8.4 collu Uconnect skārienjutīgo displeju no kura var piekļūt multimediju, navigācijas, klimata kontroles un telefona brīvroku sistēmas iestatījumiem. Sistēma izveidota gaumīgi un darbojas labi. Lai arī šajā testa auto man kaut kā neizdevās ar pirmo reizi auto savienot ar telefonu, taču labā atmiņā bija “mazā” Cherokee tests, kur tieši šī pati sistēma ar telefonu spēja savienoties zibenīgi un bez problēmām. Acīmredzot, šī testa dienā man bija pamazs karmas punktu atlikums. Jebkurā gadījumā, jaunajos Jeep iestrādātā multimediju sistēma man šķiet viena no ērtākajām un gaumīgākajām, kas redzētas.

DSC03301

Jeep Grand Cherokee ir 782 litru liels bagāžas nodalījums, kas nolokot aizmugurējos sēdekļus palielinās līdz 1554 litriem. Tādējādi šajā auto varēs sakrāmēt visu savu iedzīvi. Aizmugurējie sēdekļi ir ļoti ērti, tiem var nolocīt muguras daļu un daudz vietas paliek arī kājām.

DSC03333

Braukšanas sajūtas

Šis ir pirmais tāda izmēra auto ar ko esmu pabraucis kaut cik vērā ņemamu attālumu un pirms kāpšanas tajā, nebija skaidrs cik ērti ar to būs piedalīties Rīgas satiksmē. Par laimi uzreiz pēc auto saņemšanas, man bija jāizbrauc cauri pilsētai un visai ātri sapratu, ka patiesībā situācija nav nemaz tik slikta. Augstā sēdpozīcija ļauj labi saprast kas auto notiek apkārt, sensori un mirgojošas gaismiņas brīdina par “aklajā zonā” iekļuvušiem svešķermeņiem un 3 litru dīzelis ir gana nasks, lai milzīgo būdu pietiekami naski izkustinātu no vietas krustojumos. Es pat teiktu, ka braukt ar šādu auto ir patiešām komfortabli un ērti. Vienīgais, problēmas varētu rasties ar noparkošanos šaurās vietās un es pat neņemtos iebraukt daļā šauru pagalmu, kur ar mazākiem auto vizinos ikdienā.

Mūsu pusē Grand Cherokee ir pieejams ar 3.6 litru V6 (294 Zs) un 5.7 litru V8 (364 Zs) benzīndzinējiem un krietni praktiskāku 3 litru dīzeļdzinēju (250 Zs, 550 Nm) ar ko bija aprīkots arī testa auto. Īpaši jaudīgā Jeep Grand Cherokee SRT8 versija (ar tādu brauc arī Rīgas mērs Nils Ušakovs) aprīkota ar 6.4 litru HEMI benzīndzinēju, kas attīsta 468 Zs jaudu. Iespaidīgi! Ar 3 litru dīzeļdzinēju aprīkots Grand Cherokee spēj vilkt līdz 3500 kg smagu piekabi.

Personīgi man ikdienas braukšanai pilnībā pietiktu ar 3 litru dīzeļdzinēju. Paātrinājums normālai braukšanai ir pietiekams (8 sekundes no 0 līdz 100 km/h) un degvielas patēriņš kombinētajā režīmā nobraucot 650 kilometrus man turējās ap 9 litriem uz 100 kilometriem. Auto specifikācijā norādīts, ka šim dzinējam patēriņam kombinētajā režīmā būtu jābūt ap 7.5 litriem. Laikam mana kāja nav no vieglajām. Dīzeļdzinējs ir pietiekami kluss un lai nebūtu pavisam garlaicīgi varam izbaudīt auto skaņu sistēmu – tā skan patiešām labi. Es pat nespēju izskaitīt visus 19 pa auto salonu izkaisītos skaļruņus, bet tie savu 825 vatu jaudas apmēra darbu dara patiešām labi.

DSC03344

Visi jaunie Grand Cherokee ir aprīkoti ar automātisko 8 pakāpju pārnesumkārbu. To izstrādājusi vācu kompānija ZF, kas radījusi automātiskās ātrumkārbas arī citiem premium klases auto ražotājiem (piemēram, BMW, Audi, Bentley, Jaguar, Maserati, Rolls-Royce u.c.). Kārba darbojas labi un ātrumi tiek pārslēgti ātri un precīzi. Jeep norāda, ka šī pārnesumkārba ļauj samazināt degvielas patēriņu un panelī atradīsim pat speciālu ECO režīma pogu, kas ļauj pārvietoties vēl ekonomiskāk (pogas nospiešana veic izmaiņas ātrumkārbas darbībā un cenšas panākt zemākus apgriezienus). Pārnesumu pārslēdzējs ir vienkāršs un saprotams, tas pēc pārnesuma režīma izvēles atlec centrālā pozīcijā. Ja ir vēlme pēc mazliet fiksākas kustības, var ieslēgt Sport režīmu. Auto kļūst atsaucīgāks uz akseleratora pedāļa nospiešanu un ļauj ilgāk izturēt pārnesumus.

DSC03299

Īpašas slavas dziesmas vēlos dziedāt milzīgajam un ērtajam elkoņa atbalstam. Vispār auto ar savu būtību un gaitu ir tik liels un cēli mierīgs, ka tajā gribas ērti izgāzties un pilnībā atslābināties.

Jeep Grand Cherokee vadīt ir viegli un tas uzvedas neitrāli. Uz nelīdzenas šosejas lielākos ātrumos var just, ka auto mazliet žvankājas, tomēr šīs kustības ir ne pārāk izteiktas. Uz grants ceļiem auto ir patiešām komfortabls un gludi pārslīd pāri tiem nelīdzenumiem, kur ar zemākiem un cietākiem auto mēs klabinātu zobus. Iepriekšie Grand Cherokee modeļi saņēma pārmetumus par savu nestabilitāti, jo strauji apbraucot objektu, auto varēja viegli pacelt uz diviem riteņiem un tos iznīcināt. Jaunajam Grand Cherokee šajā ziņā veicas krietni labāk un par to liecina jaunākie testi:

Esam nonākuši līdz vienam no interesantākajiem šī auto aspektiem – Quadra-Lift pneimatiskajai piekarei, kas auto augstumu spēj mainīt pat par 10 ar pusi centimetriem. Kad esam apstājušies, auto nolaižas par 40.6 mm zemāk, lai mēs varam tajā iekāpt un iekrāmēt kravu. Uzsākot braukt auto mazliet paceļas uz augšu (-15 mm zem normālā 218 mm augstuma), lai mēs iegūtu uzlabotu aerodinamisko formu, labāku vadāmību un samazinātu degvielas patēriņu. Ja esam paredzējuši braukt nost no ceļa, tad varam pacelt auto vai nu par 33 mm (OFF-ROAD 1), vai pat par 66 mm augstāk (OFF-ROAD 2). Pacelšana ir diezgan interesants process, jo auto no sākuma paceļ vienu tiltu un tad otru. Tikmēr mēs paši varam tīksmināties par šo interesanti “pacilājošo” sajūtu.

quadra

Tāpat varam izvēlēties konkrētus Selec-Terrain sistēmas iestatījumus braukšanai pa smiltīm, sniegu, dubļiem vai akmeņiem. Katrā iestatījumā auto paceļas noteiktā augstumā un veic korekcijas bremžu, pretbuksēšanas u.c. (kopā 12) sistēmās. Ja nav vēlmes sevi apgrūtināt ar tik sarežģītām lietām, var izvēlēties automātisko režīmu un auto pats mēģinās saprast uz kāda seguma tas atrodas.

DSC03297

Tuvojās dienas beigas un jau bija jādodas atpakaļ uz Rīgu. Sapratu, ka nebūtu pareizi šo auto atdot neizmēģinot kā tas uzvedas ārpus stabila ceļa seguma. Vietējo izklaides vietu zinātājs ieteica pabraukties mazliet ārpus Rēzeknes un pamēģināt iebraukt motokrosa trasē. Tā nu mēs vakara tumsiņas aizsegā atradām šo trasi un kādu stundu paplosījāmies pa irdenajām smiltīm, slīpajām virāžām un ļoti stāviem pauguriem. Secināju, ka auto ar šķēršļiem tiek galā krienti bezbailīgāk nekā es pats. Auto var izbraukt tādās vietās, kur es kā vadītājs ne redzu, ne jūtu horizontu un mēs nepalikām arī pamatīgi dziļos smilšu plašumos. Iztestēju arī no kalna nobraukšanas sistēmu – auto tik tiešām pats prātīgi nokārpās nost no stāvām nogāzēm. Vienīgi, jāsaprot, ka auto auto ir garš (riteņu bāze ap 3 metriem) un ar visiem bamperiem kopā sanāk gandrīz 5 metri. Tādējādi jābūt ļoti uzmanīgiem ar īpaši asiem kalniņiem, lai auto uz tiem neuzsēdinātu.

2014-09-10 20.26.41

Secinājumi

Ar šo auto izbraukt es gribēju jau labi sen un beidzot savu vēlmi realizēju. Kopumā šis auto man ļoti patika – tam ir gaumīgs dizains, ekonomisku un jaudīgu dzinēju klāsts, lieliski nostrādāts salons un tas spēj piedāvāt ne tikai komfortablu gaitu, bet arī patiešām iespaidīgas apvidus auto iespējas. Pat labi nokomplektēts Jeep Grand Cherokee maksās mazāk (cena sākot no 42 900 eiro) par BMW X5, Toyota Land Cruiser vai Land Rover Range Rover. Cita lieta, ka būs pircēji, kuru acīs Jeep zīmols nekotējas tik augstu kā iepriekš pieminētie konkurenti. Tomēr skaidrs ir viens, Jeep ir radījis patiešām veiksmīgu auto, kas nepaliek nepamanīts. Vai es pats ikdienā gribētu pārvietoties ar šo auto? Viennozīmīgi, jā!

Paldies, “TC Motors” par iespēju izbraukt ar šo lielisko auto!

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

9 komentāri

  1. Ziniet, es šodien ar kreiso kāju izkāpis, tāpēc stipri nesitiet… :D

    pirmā rindkopa – man patīk pazīmēties savos laukos cik es esmu kruts, jo čangalis spraucās laukā pa visām vīlēm… :D

    Auto no ārpuses – pirmie teikumi no brošūras – “izteiksmīgāks dizains un ievērotas tradīcijas” – visu jauno auto aprakstu must have vārdi. “Īpaši veiksmīgie lukturi” – ar ko veiksmīgie? katru nedēļu saimnieka vietā vinnē SuperBingo? Pilnīgi “na ļubiķeļa” un viss. Saglabātas trapeces formas riteņu arkas? Wow, sajūsma un ovācijas! :D Hromētās detaļas piešķir svarīguma piegaršu – jā Latgalē un citās čučmekijās… :D Vēl tikai hromētu spoleri uz jumta vajag, būs vēl svarīgāks! :D

    Auto no iekšpuses – bla, bla, bla daudzu rindkopu garumā par to, ko tu dažu minūšu laikā saproti vnk iesēžoties pie stūres. Bet rakstīt taču var tik gari un jūsmīgi (cerot, ka iedos vēl kādreiz kādu auto pavizināties)… bet nu labi, lai nebūtu tā, ka arī es savā komentārā halturēju, tad lūdzu “Aizmugurējie sēdekļi ir ļoti ērti, tiem var nolocīt muguras daļu un daudz vietas paliek arī kājām.” – wow, you will never know, ka tos sēdekļus var nolocīt un ka tāda izmēra džipā esot vietas kājām. Īpaši ērti? Pat bildē redzam, ka totālākās maizes lizes, kā vairumam auto, Kristapam neviens vēl nav iedevis auto, kuram aizmugurējie benķi ir tiešām komfortabli.

    “Kārba darbojas labi” un vēl vairāki desmiti līdzīgu tukšvārdību – nav pat ko piebilst.

    “Īpašas slavas dziesmas vēlos dziedāt milzīgajam un ērtajam elkoņa atbalstam.” – pēc tāda ievada gaidām vismaz 3 rindkopas siekalas pa gaisu. Kur ir? Tukša frāze…

    Bildē ar pogām SNOW, SAND utt, mēs jau tagad redzam, ka iekšējais svarīgumu piešķirošais hroms ir noļēpāts ar Kristapa sasvīdušajiem pirksteļiem. Gribu atgādināt, ka ārējais hroms novārtās vēl ātrāk un tieši uz tādām detaļām visātrāk redzi vai īpašnieks spēj atļauties personīgo auto mazgātāju vai īpašnieks ir Latviju bāleliņš, kas džipu nopircis pa izcirsto mežu. Bet šī mana rindkopa nav par Kristapa spamveidīgajiem aprakstiem…

    Labs ir, man apnika. :) Veiksmi visiem darbos!

    • Labi rūkts! Tā turpināt! Te, protams, prasās pēc plašāka skaidrojuma kuri ir tie “tiešām komfortablie beņķi”. Savādāk sanāks tā pavisam nelāgi nodzīvot visu mūžu, bet mana pakaļa tā arī nebūs apsēdusies uz lieliska beņķa. No šādas situācijas būtu par visām varītēm jāizvairās.

    • Stulbs komentārs! Neredzu nekādus pamatojumus daudziem skaļiem vārdiem. Ja nepatīk, tad nelasi! Man ļoti patika Kristapa šī auto apraksts – konkrēti, daudz foto, interesanti salīdzīnajumi ar citiem 4×4 vehicles. Gribētos vairāk info.: par to kā auto uzvedas bezceļos (salīdzinot ar jauno BMW X5, mazo Jeep), par tiem jauniem sēdekļiem. Vēlu veiksmi darbā, Kristap!

  2. Lukturi mazi kā čainīzerim. Pakaļbeņķus var notestēt tikai 6h nosēžot tajos. Manas domas – vecie JEEP modeļi tāpat smukāki, lai arī iekšā kā tankā…

  3. Labs apskats. Pirms gada++ šo notestēju vēl bez feislifta un ar veco kārbu.
    –> kk kādu tad esi sev iegādājies JAUNU apvidnieku, ka tāda spazmas moka?
    P.S. Es iepirkos TC Motorā pirms nepilniem 7 gadiem ;)

    Jauku dienu visiem!

    • Nē, džips man nav bijis, bet kopumā dzīvē 3x esmu ticis pie nullītes. Kaimiņi braukā ar jaunajiem Pajero, Patroliem un Volvo džipiem, izvizinājies gan priekšā gan aizmugurē esmu ar visiem. Aizmugures beņķi visiem +/- ir vienādi. Tagad braukāju ar minivenu, patīk, ka augstāks par parastiem sedaniem un universāļiem un vietas daudz. I bērnu ratiem nesalocītā veidā vieta pietiek. Šobrīd izskatām iespēju nākošgad tikt pie jauna krosovera, ķipa mazāks par minivenu, bet joprojām paaugstināts. Bet nu domas dalās, neviens nav līderis šobrīd…

      Bet patiesībā man patīk vecie auto, pašam arī ir brīvdienu auto, kuram šogad jau 33 gadi. :)
      Bet ne par to bija mans stāsts.

      Stāsts bija par Kristapa aprakstiem – vienalga vai par auto vai telefoniem. Visi viņi ir viena stila – pagriezu mantiņai kreiso sāniņu, ieraudzīju tādu podziņu, pagriezu aizmugurīti, tur bijja šitāda podziņa. Tas viss meistarīgi apvienots ar bla bla bla no tirgoņa relīzēm par ” vēl modernāku dizainu, kas saglabā auto identitāti” un patiesībā apraksts ir tāds plastmasīgs. Es uzskatu, ka Kristaps ir spējīgs uzrakstīt, ja ne gluži TopGear stila aprakstu par mašīnām, kuras viņš saņem, tad katrā ziņā interesantu odziņu viņš varētu papūlēties izdomāt. Ņemiet vērā, ka Kristaps gluži garlaicīgus golfus vai Oktāvijas netestē. Visi Mini, Subaru, Jeep ir reālie verķi, kuriem var izdomāt kaut ko kreatīvu. :)

      Piemēram Kārlis savā kakao.lv vienmēr mašīnu iebrauca ratiņu novietnē – bet nu tas tāds varbūt dumjš piemērs, kaut ko jau var izdomāt arī pats. :)

      Davai, visiem labu nedēļas nogali un peace! :)

      • Paldies par jau plašāku un mazāk indīgu komentāru. Es tādus patiešām novērtēju. Redzi, mana filozofija auto rakstu sakarā ir sekojoša. Tā ir man pietiekami jauna joma un pagaidām tos dēvēju par pirmo iespaidu rakstiem. Jo būsim taču reāli, izbraucot ar auto tos aptuveni 500 km nav iespējams auto saprast pilnībā (vismaz ne ar to pieredzi, kas man ir pagaidām). Tā kā esmu pieradis savos rakstu darbos arī atsaukties uz ražotāju informāciju (jo tā man šķiet svarīga, lai var salīdzināt ar praksi), tad klāt nāk arī tā daļa, ko Tu sauc par “bla bla bla”. Te ir jāspēj panākt pareizs balanss un tas nav tik vienkārši kā varētu šķist no malas.

        Es uzskatu, ka šāda tipa rakstiem ir jābūt vairāk kā stāstiem un uz to ir jātiecas. Tomēr, auto savā starpā ir diezgan līdzīgi tāpat kā savā starpā līdzīgi ir viedtālruņi vai planšetdatori. Ir jābūt lielai pieredzei, lai var gudri un asprātīgi izteikties un diemžēl mēs ar pieredzes bagāžu nepiedzimstam – tā ir jāiegūst smagā darbā. Un vislabākais veids kā iegūt pieredzi, ir darot. Un esmu ieplānojis turpināt darīt, tad būs arī uzlabojumi. Vai arī nebūs un bodīte būs jāklapē ciet :)

        • būs, būs Tev viss labi. Tautai patīk šādi lasāmgabali. Tā ir mana problēma, ka man nepatīk, tāpēc jau ikdienā kursoru nelasu, jēdzīgāk šķiet lasīt ENG līdzīgos portālus.

Ir ko teikt?