Web Analytics
More
    Reklāma

    CD vēl arvien populārākais mūzikas ieraksta nesēja standarts Japānā

    Jaunākie raksti

    Tehniskais progress, mūzikas ierakstu industrijā pēdējos gados ir ienesis tādas izmaiņas, par kurām daudzi sapņoja, un vēl vairāk tādas, kuras ierakstu darboņiem un mūziķiem liekas kā drūmākie smaga dzēruma murgi. Taču ir kāda valsts, kurā vēl arvien 85% no mūzikas ierakstiem tiek iegādāti, glabāti un lietoti CD formātā. Un šī valsts ir tehnoloģiju līdere Japāna. Salīdzinājumam, piemēram, mūsu kaimiņvalstī Zviedrijā tikai 20% ierakstu tiek iegādāti CD formātā.

    Turklāt pēdējā laikā lejupielādējamās mūzikas iegādes apjomi ir pat kritušies. Tā 2009. gadā šādu pirkumu kopapjoms bija $1 miljards, bet 2013. gadā tikai $0,4 miljardi.

    Reklāma

    Izskaidrot tādu situāciju Japānā var ar to, ka pirmkārt šajā valstī ir lielas problēmas ar elektroniski pērkamās mūzikas licenzēšanu, kas nosaka salīdzinoši mazu pieejamās produkcijas apjomu. Bet otrs faktors ir tas, ka japāņiem ar viņu mentalitāti, patīk ierakstus iegādāties un glabāt fiziski aptaustāmā formātā. Tas viņuprāt mūzikas kolekcijai piešķir vērtību. Un vēl arī tas, ka japāņu mākslinieki mēdz CD albumos ievietot dažādus papildus labumus, piemēram, biļetes uz koncertiem. Tas stimulē to, ka fani bieži vien iegādājas pat vairākus diskus.

    Taču kopumā Japānas mūzikas industrija samazinās, tāpat kā visā pasaulē, taču viņu tirgus tāpat ir otrs lielākais pasaulē, uzreiz aiz ASV.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma