Web Analytics
More
    Reklāma

    Microsoft tomēr izlaiž vēl vienu lētu Nokia dumjtelefonu

    Jaunākie raksti

    Iepriekš jau vēstīju, ka Microsoft izziņojis savā pastāvēšanas vēsturē lielāko darbinieku atlaišanu un liela daļa no tiem būs no nesen iegādātā somu telekomunikāciju uzņēmuma Nokia. Toreiz Microsoft ziņoja, ka iegādātā Nokia nodaļa pārstās izstrādāt un ražot vienkāršākos Series 40, Asha un Android sēriju telefonus un pilnībā koncentrēsies uz Windows Phone ierīču izstrādi. Lai arī šāds plāns varētu nepatikt tiem, kas Nokia iemīļojuši kā lielisku vienkāršo telefonu ražotāju, tomēr tas ir saprotams no Microsoft pozīcijas. Kā nekā uzņēmumam ir jārada ierīces no kurām var arī nopelnīt. Tāpat arī jāsaprot, ka tik lielas pārmaiņas nenotiek dienas vai divu laikā un par to liecina arī šonedēļ izlaistais Nokia 130.

    Microsoft ir izlaidis divu SIM karšu dumjtelefonu (dumbphone) Nokia 130 un tas maksā aptuveni 20 eiro. Tas ir klasisks monobloka formas telefons ar fizisku tastatūru un 1.8 collu (160 x 128 pikseļu izšķirtspējas) displeju. Ierīcei ir Bluetooth atbalsts, microSD atmiņas kartes slots un 1020 mAh nomaināmais akumulators nodrošinās līdz 13 stundām sarunu, 16 stundām video skatīšanās vai līdz 46 stundām mūzikas klausīšanos. Telefons būs pieejams baltā, melnā un sarkanā krāsās un tā aizmugurē izvietota spoža gaismas diode, kas kalpos kā lukturītis. Visādi citādi tas ir pagalam vienkāršs Nokia telefons pēc kādiem joprojām pastāv pieprasījums.

    [youtube=https://www.youtube.com/watch?v=a6SX3Gxbawc]

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    4 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Dāvis
    12.08.2014 09:07

    Žēl, ka parastus, pensionāru prāt – normālu, telefonus jauc tā. Ir cilvēki, kuriem besī visi krutie viedtālruņi un vispār telefoni, kam ir tačskrīns. Arī šādus telefonus vēl ilgi pirks

    12.08.2014 09:10
    Reply to  Dāvis

    “Dumjtelefons” ir mans mēģinājums saprotami nolatviskot jēdzienu “dumbphone” un tas nav domāts nievājoši. Es pats arī uzskatu, ka pēc šādām ierīcēm vēl ilgi būs pieprasījums un ceru, ka tos vēl kādu laiku arī ražos. Jāsaprot gan, ka ražotājiem no tādām ierīcēm ir visai maz labuma, jo tur nav naudas.

    12.08.2014 10:11

    Nepiekrītu, ka tur nav naudas. Mārdžini (procentu izteiksmē) viņiem noteikti ir tādi paši ja ne vēl augstāki nekā viedtelefoniem, jo iekšā nav softs, par kuru būtu jāmaksā kādam citam.

    Naudas mazāk tur ir mobilo sakaru operatoriem, spēlīšu ražotājiem un izplatītājiem, mūzikas izplatītājiem u.c. Ražotājam ir vienalga pārdot 10 dumjtelefonus vai 1 viedtelefonu. No peļņas viedokļa. No mārketinga viedokļa klasiku tirgot pat ir lētāk un vienkāršāk, jo pircējs būs vienmēr un nevienu nav jāpārliecina par jaunām ūberfīčām. Ja paskatāmies pasaules vidējo pirktspēju, tad tieši dumjtelefonu niša ir pati interesantākā. Manuprāt, Microsoft izdara nopietnu kļūdu, jo 20 EUR nišā Nokia vēl arvien ir spēcīgs spēlētājs. Ja viņi labprātīgi to nišu atdod Samsung, LG un visādiem ķīniešu noname… paši vainīgi. Indijā un Ķīnā vien ir ~2 miljardi potenciālo pircēju. 2 miljardi x 20 EUR… Microsoft pat sapņos nekas tāds nav rādījies. Dabūt tādu pašu summu ar viedtelefoniem ir nereāli, jo potenciālo pircēju skaits nav pat 10%.

    Krotow
    12.08.2014 16:06

    “Klasiskajiem” telefoniem interesanti laiki iestāsies, kad mobilie operatori pilnībā pārtaps par interneta provaideriem. Būs jādomā, ko iesākt ar “klasiku” – taisīt VoIP pārejas vai anulēt ka sugu. Taču “klasikas” lietotāji būs vienmēr – “gudrās” iespējas ļoti daudziem telefonu lietotājiem nav vajadzīgas, par to labi sataustāmas pogas un ietilpīga baterija gan). Tāpēc otrajā gadījumā gan jau ka izlaidīs arī “pusgudros” telefonus bez bakstāmajiem ekrāniem un ar voIP pārveidotaju. Tiesa, var gadīties, ka par VoIP nodrosināšanu uzliek papildus abonentmaksu.

    Reklāma