Web Analytics
More
    Reklāma

    Komentārs par jauno Foursquare versiju

    Jaunākie raksti

    Kad Foursquare komanda ar Denisu Krauliju (Dennis Crowley @dens) priekšgalā paziņoja, ka sadalīs manu mīļāko sociālo mediju platformu divās daļās grūtsirdības mirklī devos uz burgēriju un notiesāju neveselīgu porciju kartupelīšu. Iedomājoties vien par skumjo ironiju, ka check-in funkcija atstāj aplikāciju, kas visai zemeslodei atklāja ka tādi check-in var būt..

    Ja tu atklāj, ka jāj uz beigta zirga

    Kopš Foursquare vispasaules pirmizrādes 2009, SXSW, kad to abās okeāna pusēs sauca par “the next big thing” gaidīto globālo izrāvienu nepiedzīvoja. Platforma bija sagatavota plaša ar bezmaksas aplikācijas versijām apple, android, windows, blackberry symbian, palm un pat tā saukto feature phone lietotājiem, tomēr lietotāju kritiskā masa tā arī nav sasniegusi simtiem miljonus (pretstatā bildīšu prieciņiem instagram, piemēram) un paši Foursquare cilvēki piesauc skaitli 50 miljonu lietotāju 2014.gada pirmajā pusē.

    Reklāma

    Investīcijas Foursquare saņēma (daudzi teiks, ka kūpināja riska kapitālistu naudu skurstenī), datus analizēja, taču pie pārliecinoša biznesa modeļa, kas spētu nodrošināt platformu ilgtermiņā Deniss vēl strādā.

    Kā skaidro viņš pats, lai gan daļai lietotāju patika check-in, daļa ne reizi nebija atzīmējuši savu klātbūtni vietā, taču tieši Foursquare meklēja rekomendācijas un ieteikumus kurp doties maltītē, izklaidē vai netālā ceļojumā. Nopietnie un pieaugušie Foursquare nelietoja, jo nejauši bija iespēja kļūt par kādas vietas “mēru” vai netīs”am nopublicēt kādā citā, integrētajā platformā savu atrašanās vietu, tie, kam patīk spēļošanas (gamification) idejas, jutās vīlušies, ka “kvadrātlaukums” kļūst garlaicīgs un nepiedāvā jaunas atraktīvas idejas.

    Pakausī dvesa investoru satrauktie čuksti par desmitiem iesaldēto miljonu..

    Septiņreiz nomēri – vienreiz nogriez

    Divas aplikācijas šobrīd dzīvo savu dzīvi. Jaunā, v8.0 Foursquare versija pieejama Android un iPhone lietotājiem (drīzumā arī Windows).

    Latvijā mums nesāp sirds, ka (ja?) Foursquare atgādinātu tās globālo konkurentu Yelp, jo to mūsu valstī praktiski nepazīstam un nelietojam. Ārvalstu kritikas mutuļo sajūsmā, saucot šo par “pārsteidzoši labu ēdienu meklētāju”, “vienkārši pārsteidzoši labu” gan arī norādot, ka miljoniem rekomendāciju/ieteikumu (Foursquare tips) nedod cerēto rezultātu.

    Manā tālrunī dzīvo abas – Swarm un Foursquare, taču lielā mērā pateicoties tam, ka Latvijā neredzu lietojamu alternatīvu.

    Aveņkrāsas “F” pietuvinājumā

    Jaunais Foursquare darbībā ir, iespējams, labākais meklētājrīks – ja atbilstoši savām interesēm (saraksts ar “tastes” šobrīd ir angļu valodā un tiks dinamiski papildināts) norādīsiet atslēgvārdus, visā apkaimē no Foursquare rekomendācijām tiks atlasītas tieši konkrētajam aplikācijas lietotājam interesējošākās vietas, kuras vēl var filtrēt pēc virknes pazīmju – mājīguma, bērniem draudzīgas vietas un cenas.

    Citējot Denisu “@SwarmApp is for checkins/sharing location with friends … @Foursquare is for personalized local search / discovering great places”.

    2014-08-06 17.06.15 2014-08-06 17.06.30 2014-08-06 18.34.45

    2014-08-06 19.41.00 2014-08-06 23.50.24 2014-08-06 23.51.07

    Ir saglabātas (tiesa apslēptas zem “saved places”) visas īpašajos sarakstos apkopotās vietas un no šodienas droši var kādam sekot Foursquare, jo šajā aplikācijā redzēsim rekomendācijas, kuras cilvēks atstājis kibertelpas kolektīvajā vēsturē.

    Gaumes ir dažādas un, visticamāk, aplikāciju izmantos. Daudzu gadu garumā vairāki desmiti Foursquare lojālo lietotāju ir rūpējušies, lai platformas vietu datubāze būtu ļoti precīza un nereti par kāda maza ģimenes uzņēmuma darbalaiku ērtāk un precīzāk pastāstīs Foursquare un ne 1188, taču ieteikumu, lai arī netrūkst nav tik daudz, ja tos pretstata vietu kopskaitam, vai arī raugās uz to noderīgo un ilglaicīgo vērtību. Foursquare atkal un atkal piedzīvo visvērtīgāko no pārbaudēm – laika un izturības pārbaudījumu, kas skar arī Swarm un jebkuru no sociālo mediju patformām. Tikai lietotāju aktivitāte parādīs vai galarezultātā uzplauks vai gluži otrādi nīks, līdz izgaisīs kāds interesants projekts.

    Priecāšos par komentāriem un kursors.lv lasītāju viedokļiem

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    11 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    aigi
    08.08.2014 10:22

    Esmu nedaudz vīlies gan Swarn, gan jaunajā Foursquare, jo ir atņemta mana mīļākā “lietiņa” – badges. Es biju diezgan “iesilis”, vācot jaunas un jaunas badges un majorships. Tagad nekā. Jā, es “čekojos”, bet tas vairs nav tik jautri. It kā jau info, ko sniedz par atrašanās vietu un draugiem ir o.k., bet varēja to visu uzlabot saglabājot visas funkcijas.

    Mareks Matisons
    08.08.2014 11:24
    Reply to  aigi

    Precīzs citāts ko saka Deniss: “Because checkins are search are two different use cases — world is moving towards simpler / faster apps and that’s the direction we’re moving as well. Once we hit 30 million users or so we started meeting people lots of people who wanted to search, but who had zero interest in checkins. To build an app that 100 million people will use, it has to be usable by 100 million people. Old Foursquare was not that app.”

    Nepiekrītu, bet viņi ir tie, kas pieņem (arī) kļūmīgus lēmumus..

    KidLV
    08.08.2014 10:29

    es ar esu vīlies.. tas Swarm nav tik ērts, kā arī trūkst dažas funkcijas, un no foursquare priekš sevis vispār vairs neredzu jēgu..

    08.08.2014 10:34

    Vakar uzliku abus un pēc kādas stundas arī izdzēsu. Pilnīgi useless aplikācija.

    Eduards Vinniks
    08.08.2014 11:07

    foursq un swarm aizgājis kosmoša .. kā tur tos sauca .. hispteru aplikācijas. Ja nu tikai ārpus zināmām vietām meklēt ēdamvietas.

    Mareks Matisons
    08.08.2014 11:09

    Pats galvenais – kad (un vai vispār) sadaļa interests tiks lokalizēta, izvietojot atslēgvārdus latviešu, krievu, vācu u.tt. valodās, jo pašlaik no visiem tip izmantoti tiek tie, kurus esam rakstījuši angliski.
    Kas nav pareizi..

    vitaamiins
    08.08.2014 11:43

    Gandrīz katram ir sava privātā “spēlīte”. Redz, viens vācis bedžus, mans mazais mērķītis bija vākt punktus, lai katru dienu sasniegtu 100. Sākumā tika pilnībā sabeigta punktu sistēma (kāda jēga?), kas līdz ar to daudz skeptiskāk pašam lika raudzīties uz to Swarm.

    Kaut Swarm pozitīvi likās iespēja uzrakstīt visiem plānus, tomēr, kad par citiem čekiniem sāka dot 0 punktus, apvainojos pavisam un nu vairs nelietoju, vienīgi dažreiz pa retam apskatos, kur citi sačekojušies.

    Mareks Matisons
    08.08.2014 11:52
    Reply to  vitaamiins

    Man ļoti (ĻOTI) pietrūkst iespēja “plānu” šērot uz citām sociālo mediju platformām.. :(

    11.08.2014 08:36

    4sq no sava telefona esmu izdzēsis. Swarm lietoju, bet retāk nekā agrāk lietoju 4sq. Pat nevaru izskaidrot kāpēc. Laikam jau tas rūgtums liek sevi manīt, ka mani piespieda pāriet uz citu aplikāciju.

    Es saprotu, ka pelnīt var tikai ar pašreizējo 4sq, bet viņi tomēr varēja arī parādīt savu lojalitāti pret lietotājiem un jauno aplikāciju nosaukt dajebkā un uz tās bāzes veidot to, par ko šobrīd ir pārvērties 4sq, nevis otrādāk. Viņi paši arī atzīst, ka cilvēki pamatā vienkārši iečekojas, nevis kaut ko meklē un tāpēc tā tomēr ir pamatfīča. Tagad sanāk, ka visi iečekotāji ir padarīti par otršķirīgiem un piespiesti pāriet uz Swarm.

    Var jau saprast tādu 4sq, jo viņus neinteresē kaut kādas mikrovalstiņas kā Latvija. Ņujorkā vien ir tik daudz bāru, krodziņu un restorānu, ka cilvēks var vairāk nekā 50 gadus katru dienu iet uz kādu no tiem un nekad neiegriezties kādā atkārtoti. Pie tādiem apjomiem šāda aplikācija ir noderīga. Bet pie mums… es ļoti labi zinu tās pāris vietas, uz kurām es varu iet un nekas nav jāmeklē.

    KKTK
    11.08.2014 11:14

    Uzinstalēju Foursquare tāpēc, ka beidzot ir beigusies to kompleksaino bērnu iečekošanās, badges un kas tur vēl nebija par muļķībām. Izmantošu kā vietu meklētāju. Paldies tiem, kas piepildījuši db ar komentāriem un vērtējumiem.

    Matiss
    08.08.2014 10:55

    Es savukārt Foursquare lietoju tikai, lai apskatītu, kur aiziet paēst vai iedzert kafiju utml. Tā ka manā gadījumā esmu priecīgs, ka tā čekošanās ir nodalīta. Es personīgi negribu dalīties, kur es esmu un man neinteresē, kur ir mani paziņas.

    Reklāma