Web Analytics
More
    Reklāma

    Kāpēc tāda indīga attieksme pret Samsung?

    Jaunākie raksti

    Jūlija sākumā sociālā tīkla Twitter latviski runājošajā daļā plaši izpletās #GribuPiezvanītBāliņam ugunsgrēks. Īsumā – “stand up” komiķis Edgars Bāliņš nodeva remontā savu Samsung telefonu, jo tam bija atgadījusies kaut kāda tehniska ķibele. Tā kā par telefona likteni neviens viņam nedeva ziņu trīs nedēļu laikā, viņš izlēma sev ērtajā Twitter vidē uzrunāt uzņēmuma oficiālo kontu, lai noskaidrotu kāds ir viņa telefona remonta statuss. Uzņēmums solījās ātri noskaidrot nepieciešamo informāciju un to arī izdarīja. Tomēr (kā uzņēmums pats skaidro) neplānotas situācijas dēļ serviss ieilga un Edgars savu neapmierinātību atkal pauda Twitterī. Radās bēdīgi slavenā mirkļbirka, kas dažu dienu laikā spēja vairot vairākos simtos mērāmu Samsung neglaimojošu tvītu plūsmu un pat iemanījās izraisīt Latvijas lielākā ziņu portāla interesi.

    Tehnoloģiju gigantu pārstāvošie PR cilvēki jau bija paspējuši iztukšot savus baldriāņu krājumus un nopūsties, ka šmuce ir garām, kad tā vakar ieguva jaunu pavērsienu. Smejies vai nē, bet tieši Edgars Bāliņš vinnēja vienā no neskaitāmajiem mazajiem Samsung rīkotajiem konkursiem un ieguva iespēju saņemt balvu – šūpuļtīklu.

    Reklāma

    Samsung norādīja, ka Edgars pie balvas var tikt, ja piekristu fotosesijai, kuras galarezultāts tiktu izmantots reklāmas nolūkos. Tā kā laimīgais konkursa uzvarētājs negribēja vai nevarēja apmeklēt fotosesiju, tad balva gāja gar degunu un šī saruna radīja jaunu Twitter mirkļbirku #LaimeArSamsungLV, kas tika pievienota pie nu jau izteikti dzēlīgiem uz Samsung pusi raidītiem tvītiem.

    Šādi un līdzīgi atgadījumi interneta vidē nav nekas jauns un noteikti atceraties #Horseburger gadījumu, kad ātrās ēdināšanas uzņēmuma Hesburger komunikāciju pārstāvji uzskatāmi parādīja kāds nebūtu labākais situācijas risinājums. Šajā aspektā Samsung pagaidām turas godam (visu cieņu Samsung sabiedrisko attiecību profesionāļiem), tomēr abi šie atgadījumi manī raisījuši pārdomas par to kāpēc cilvēki ir tik naski uz Samsung noķengāšanu. Vakar viens no pasaules ievērojamākajiem tehnoloģiju portāliem The Verge publicēja interesantu rakstu, kurā mēģina skaidrot kāpēc pēdējā laikā krīt Samsung viedtālruņu pārdošanas apjomi un kā tas ir saistīts ar kopējo uzņēmuma tēlu sabiedrības acīs. Šī raksta mērķis ir raisīt diskusiju par to kā mēs uztveram Samsung tēlu, produktus un kas būtu jādara, lai to uzlabotu.

    To, ka Samsung ir milzis noteikti būs pamanījuši daudzi, tomēr ne visi zina, cik liels un dažādās jomās operējošs uzņēmums tas ir. Samsung veido ne tikai mobilās ierīces, datorus, sadzīves tehniku, elektronikas komponentes (displejus, atmiņu u.c.), bet pat kuģus un automobiļus. Samsung saistītie uzņēmumi piedāvā arī apdrošināšanas, viesnīcu un medicīnas pakalpojumus. Mūsu pusē šis korejiešu gigants gan vairāk pazīstams kā sadzīves tehnikas (vēsturiski) un mobilo ierīču ražotājs (šī divīzija uzņēmumam sarūpē vairāk nekā pusi peļņas), kas arī būs šī raksta centrā.

    Dažu pēdējo gadu laikā Samsung ir kļuvis par pasaulē lielāko mobilo ierīču ražotāju un tas noticis vairāku svarīgu apstākļu dēļ. Mobilos telefonus Samsung ražo jau sen, tomēr popularitāte un tai sekojošā atraušanās no konkurentiem notika tikai aizsākoties Android ērai. Samsung piekopa stratēģiju radīt tehnoloģiski spēcīgas Android darbinātas ierīces visos iespējamos un neiespējamos tomēr nemitīgi pieaugošos izmēros, kategorijās un formfaktoros. Samsung pieķeršanās pie Android izrādījās veiksmīga un kādreizējo telekomunikāciju smagsvaru Nokia un RIM (BlackBerry) spītīgā turēšanās pie novecojušām platformām ieveda tos ne pārāk ilgā, bet mokošā nāvē. Samsung saprot, ka platformas ziņā nu ir pilnībā atkarīgi no Google, tāpēc izmisīgi mēģina attīstīt alternatīvas. Līdz šim tas nav vainagojies ar vērā ņemamiem panākumiem, jo Bada platforma ir izbeigusies un arī centieni iestartēt Tizen projektu bremzējas visās frontēs.

    Cik Samsung pirmie Android viedtālruņi bija moderni un spējīgi tehnoloģiskā ziņā, tik ļoti piekliboja to dizaina un programmatūras risinājumu kvalitāte. Taču cilvēkiem, kas vēlas par savu naudu iegūt vislabākos “dzelžus” šie trūkumi ir otršķirīgi. Tomēr, lai produkti spētu piesaistīt masas, tiem bija jākļūst ērtākiem, saprotamākiem un gluži vienkārši lietojamākiem. Acīmredzot, Samsung pašu spēku visās ārpus tehnoloģijām saistītajās tēmas pietrūka un daudzas lietas tika brutāli nospertas no citiem, piemēram, Apple. Protams, izpildījums lielākajā daļā gadījumu piekliboja. Visu šo gadu laikā tikām bez apstājas bombardēti ar Samsung mārketinga atombumbām, lielgabalu lādiņiem, lodēm un šautriņām. Rezultātā Samsung ir panācis interesantu situāciju – šo zīmolu zina teju ikviens, taču pa īstam mīl tikai retais. Un kā jau varam noprast, šādiem lietotājiem lojalitāte ir zema un pie pirmās iespējas tiks lekts uz citu produktu, kas piedāvās vairāk par zemāku cenu.

    Un tā sāk kļūt par aktuālu problēmu, jo pēdējo dažu gadu laikā īpaši aktīvi ir kļuvuši neskaitāmi Āzijas tehnoloģiju ražotāji, kas spēj radīt tehnoloģiski iespaidīgas ierīces, kas maksā tikpat vai pat lētāk nekā Samsung produkti. Un arvien vairāk cilvēku tīri pragmatisku apsvērumu dēļ izvēlas šādas ierīces. Tas ir galvenais iemesls kāpēc pēdējo gadu laikā Huawei ir kļuvis par trešo lielāko viedtālruņu ražotāju uzreiz aiz Samsung un Apple. Gluži tāpat kā Samsung, arī Huawei “spiež” uz tehnoloģijām (kas labi izskatās mārketinga materiālos) un visu pārējo bezkaislīgi nokopē no citiem (kāpēc ieguldīt milzu naudu lietās, kas citiem labi darbojas un ko var viegli “aizņemties”). Uzliekam zemāku cenu un daļai pircēju būs vienalga kāds logo rotā viņa ierīci. Jo var taču abstrahēties no augstām matērijām un telefonu uztvert tikai kā telefonu. Rezultātā samazinās Samsung ierīču pārdošanas apjomi un tas negatīvi atbalsojas arī Samsung atmiņu, displeju u.c. komponenšu divīzijās.

    Pēdējo gadu tehnoloģiju attīstība ir parādījusi, ka ar “plikām” tehnoloģijām ilgi līderos nevar noturēties. Samsung ierīces vairs neizceļas ar pašiem spējīgākajiem procesoriem vai labākajiem displejiem. Tagad tādi ir teju ikvienam kaut cik nozīmīgam konkurentam un pie tam viņi atļaujas savas ierīces pārdot būtiski lētāk. Kāpēc pircējam būtu jāizvēlas Samsung ierīce? Atbilde varētu slēpties tā saucamajā pievienotajā vērtībā, kas mūsdienās ir multimediju satura platformas (piemēram, Apple iTunes Store), aplikācijas (tagad visi veido savus “niecīgos” un reti noderīgos aplikāciju veikalus) vai kādas unikālas iespējas (pēdējais modes kliedziens ir fitnesa aplikācijas un aksesuāri). Tomēr te jābūt perfektam izpildījumam, lai cilvēki reāli sāktu lietot visas šīs iespējas. Un Samsung, lai arī patiešām cenšas, tomēr nespēj to nodrošināt. Mūzikas un e-grāmatu platformas ir izgāzušās, Samsung aplikāciju veikals ir pavisam maznozīmīgs un viena no galvenajām lietām – TouchWiz saskarne joprojām ir gan neērta, gan raiba. To pašu var teikt arī par nu jau apnicīgo Samsung izvairīšanos no premium materiālu izmantošanas savu produktu izstrādē. Vēl pirms dažiem gadiem tas bija izteikts Apple trumpis pār Samsung, taču šobrīd patiešām lieliskos korpusos savas ierīces iestrādā faktiski visi tiešie konkurenti, piemēram, HTC, Sony un tas pats Huawei. Samsung gan pēdējo dienu laikā izplatījis paziņojumu, ka jau šogad būs sagaidāms Samsung produkts, kas veidots no premium materiāliem. Es teikšu, ka nu tam vairs nav nozīmes, Samsung šo vilcienu jau ir nokavējis.

    Man kā potenciālam pircējam patiktu, ja daļa no kosmiskā mārketinga budžeta (hei, mēs zinām, ka eksistē tāds Samsung) tiktu ieguldīta pašu produktu uzlabošanā. Sak, lielu mārketinga budžetu vajag, lai iespētu izreklamēt tos desmitus vai pat simtus produktu, ko uzņēmums saražo ik gadu? Es (kā pircējs) to vērtēju kā apgrūtinājumu, pārāk liela izvēle izšķīdina zīmola unikalitāti un gluži vienkārši apgrūtina pirkuma izvēli. Tas pats attiecas arī uz materiāliem medijos, to plūsma ir pārāk liela un noderīguma pakāpe pārāk maza.

    Tagad parunāsim par fanošanas pusi. Cilvēki mēdz fanot par dažādiem produktiem un to ražotāji cenšas pulcēt pēc iespējas vairāk lojālus fanus, kas pirks uzņēmuma produktus vienu pēc otra un sludinās uzņēmuma vēsti tuvu un tālu. Ja mēs runājam par fanošanu par telefoniem, tad komentārus neprasa Apple fani (kas ir tik lojāli, ka bieži vien tiek dēvēti par fanbojiem). Tomēr Apple nav vienīgā šāda kompānija. Agrāk bija ļoti daudz Nokia produktu fanu? Kāpēc? Jo Nokia savulaik radīja patiešām lieliskus telefonus un mums gluži vienkārši atmiņā ir iesēdies, ka Nokia saistās ar lieliski nostrādātām ierīcēm (dizains, korpusi, materiāli). Hei, pat tagad, kad Nokia faniem šķietami vairs nav klasisku Nokia telefonu, ko iegādāties, šis zīmols joprojām ir dikti mīlēts. Līdzīgi ir arī ar Sony. Es zinu daudz cilvēkus, kas ir pilnīgā starā par Sony datoriem (žēl, ka šī bodīte nu pa lielam ir aizklapēta) un telefoniem. Kāpēc? Stils, skaņa un attēlveidošanas tehnoloģijas. Kā ir ar Samsung? Daudziem uzņēmums asociējas ar vienu no daudzajiem bezkaislīgajiem “ķīniešiem” (šādi pati attieksme ir arī pret, piemēram, LG un Huawei), taču Samsung šo problēmu ir apzinājis un pēdējo gadu laikā mēģina radīt globālas kompānijas tēlu. Es teiktu, ka tas daļēji ir izdevies. Uzņēmuma darbībā no malas arvien mazāk jūt Āzijas kolorītu, ja tā drīkst izteikties. Tas ir labi! Protams, būtu labi arī būt uzmanīgiem ar attieksmes jautājumiem. Cilvēki ļoti saasināti mēdz uztvert mazāk veiksmīgu komunikāciju no milzīgām komānijām (īpaši labi tas redzams “Bāliņa gadījumā”). Savulaik Nokia, stāvot uz telekomunikāciju pjedestāla augstākā pakāpiena, atļāvās būt vīzdegunīga un pat augstprātīga. Kā redzam, īpaši labi tas nebeidzās. Arī Samsung var piemeklēt tāds pats liktenis, ja uzņēmums aizrausies ar savu spalvu pucēšanu un pazaudēs galveno fokusu uz savu produktu uzlabošanu.

    Vai eksistē Samsung fani ārpus šī uzņēmuma ofisiem? Par laimi, jā. Mani novērojumi rāda, ka visaktīvākie Samsung fani savu ikdienu aizvada ar Galaxy Note sērijas ierīcēm un tas lieliski parāda, ka Samsung var būt kompānija, ko patiešām mīlēt. Redziet, Samsung var uzskatīt par pirmo kompāniju, kas izveidoja patiešām lielisku milztelefonu (phablet) un attaisnojās arī irbuļa iekļaušanas risks. Galaxy Note viedtālruņi (noteiktai cilvēku kategorijai) ir fantastiki laba izvēle un atzīšos, ka ik pa laikam par šādas ierīces iegādi iedomājos arī es pats. Es uzskatu, ka Samsung varētu iemantot vēl vairāk šādu kaislīgu fanu, ja turpinās veidot unikālas un lieliski nostrādātas ierīces. Ir jātiek prom no mūžīgā pakaļskrējēja un kopētāja tēla, kas lielā mērā ir nekorekts. To var salīdzināt ar darvas pilienu medus mucā, jo šīs dažas lielās tiesas prāvas ar Apple ir pagalam sabojājušas uzņēmuma tēlu un daudzi pat neiedomājas, ka Samsung spēj radīt izcilas tehnoloģijas.

    Un tagad paši galvenie jautājumi:

    • Ja tu sevi vari saukt par Samsung un tā produktu fanu, tad komentāros pastāsti kas tieši patīk Samsung zīmolā un produktos.
    • Ja sevi vēl nevari nosaukt par šī uzņēmuma fanu, tad kas, tavuprāt, Samsung būtu jādara un jāuzlabo, lai tava attieksme mainītos?

    Personīgi man patiešām simpatizē daži Samsung produkti (piemēram, Galaxy Note III), taču kopumā nepamet liela bardaka, neuzmanības un sasteigtības sajūta. Gribētos, lai tiktu veltīta lielāka uzmanība uz tām lietām, kas cilvēkiem ir patiešām svarīgas. Lieliski displeji (Ir!), ilgs baterijas mūžs (Ir!), mitruma noturība (Ir!), plašas iespējas (Ir!), dizains (progresā), korpusa uzbūvē izmantotie materiāli (progresā) un kopējā lietojamība/pieredze (progresā). Mazāk runāt, vairāk darīt!

    P.S. Lūdzu, komentāros uzvedīsimies kā pieauguši cilvēki un iztiksim bez liekām rupjībām. Pieredze, sajūtas, fakti, bet ne bezjēdzīga muldēšana. Paldies!

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    39 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    "Vecs" telefons
    02.08.2014 15:27

    Klasiskais biznesa jautājums – vai smagi pūlēties ražot tiešām labus produktus, vai ražot ne īsti sliktus, ne īsti labus propduktus un gāzt naudu mārketingā, lai nopelnītu uz apjomu.

    Kaspars
    03.08.2014 12:58

    par to “smagi pūlēties” ir diskutabli… vai tad Samsung smagi nepūlējas? Vai tad lielu daļu no Apple produktu sastāvdaļām neražo Samsung darbinieki? Manuprāt Samsung ir viena no firmām, kas savus panākumus ir sasniegusi smagā darbā (nemitīgi tiecoties to arī uzlabot). Vispār Koreja ir īpatnēja valsts – būtībā pavisam neliela (skat. karti), bet ir tādas kompānijas, kā Samsung, LG, Daewoo, Hyundai utt. un pie tam tās visas arī reāli kaut ko ražo, izstrādā…

    Roland Ozolins
    02.08.2014 15:29

    Nu nepiedur man Samsungi. Kad Latvijā sākās “mazcenas” telefonu bums, iegādājos savā īpašumā vienu Samsungu. Labi, dizains bija daudz maz okei, bet lietošanas ērtības nekādas. Stulba lieta arī bija tāda, ka telefons nevarēja vienlaikus zvanīt un vibrēt. Komplektā telefonam bija tikai viena austiņa..kāpēc?
    Protams, nekādas kameras.
    Pēc tiem laikiem Samsungi man nepiedur. Ik pa laiku paskatos draugu Samsungos – jā it kā tā neko…bet saskarne joprojām nepiedur. Un kāpēc telefonā, kad to nopērc, tajā ir sainstalētas kaut kādas nevajadzīgas programmas?

    Un jā, es neesmu aifonists.

    Artis
    02.08.2014 15:51

    Esmu Samsung galaxy note 2 lietotājs jau krietnu laiciņu, bet sevi par Samsung fanu nevarēšu nosaukt! Kāpēc? Amoled ekrāns padedzis, touchwiz ui mani nepavisam neapmierina – nākas izmantot kādu no play veikalā pieejamajiem launcheriem un vēl uzbūves kvalitāte (plastmasas sajūta) šī gala iekārtām man liekas tāda diezgan nepareiza! Ņemot vērā to, ka Note sērija ir dārgais gals gribētos arī dārgā gala materiālu (stiklu vai alumīniju)! Ja kaut kas no tā tiks ieviests un uzlabots Samsung jaunākos telefonos apsvēršu domu par jauna Samsung iegādi!

    drinkits
    02.08.2014 16:18

    No Samsungiem vienmēr biju turējies pa lielu gabalu, bet Samsung ultrabooks ir labābais pēdējā laika pirkums – http://www.samsung.com/lv/consumer/it-devices/notepc/high-performance/NP730U3E-X01EE

    pyro
    02.08.2014 16:36

    Mani divi eirocenti. To ka Samsung ir iespējams salīdzināt ar Siemens mani absolūti neizbrīna. Taču tāpat ir skaidrs tas, ka nav iespējams radīt episka līmeņa produktus visās kategorijās. Un agrāk vai vēlāk tas kļūs skaidrs arī pašam ražotājam. Daudzi brēc, ka korejieši zog dizainu no amerikāņiem, amerikāņi no citiem amerikāņiem un tā jopromām. Man ir vienalga kurš no kura ko ir nozadzis, svarīgi ir kurš ar konkrēto produktu ir kaut ko jēdzīgu izdarījis. Vēl dumjāk ir čīkstēt, ka zagšana nav notikusi. Te mēs atgriežamies pie manis minētā par episka līmeņa produktiem un kategorijām. Visi dveš karstu par dažādu veidu gudrajām aprocēm un pagaidām viss kas ir sanācis ir dažādu formu “market first”, no kura jēga nav nekāda. Kad beidzot kāds uzražos kaut ko jēdzīgu, varam tikai gadīt un cerēt. Ja jau koncentrējies uz mobilajām ierīcēm – Samsung pašlaik ir izvēles priekšā – kļūt absolūti atkarīgiem no Googles vai arī mest to pie malas un attīstīt savu Tizen. Abi varianti nav iespējami un novedīs pie vēl tālākas degredācijas. Labs piemērs tam ir RIM ar to, pie kā noved vadības neizlēmība, kā arī paša Samsunga Galaxy brends. Sākotnēji Galaxy tika asociēts ar flangmani, kuram, lai arī plastmasīgs, ir viss labākais iespējamais. Pāris… Read more »

    beta
    02.08.2014 16:37

    elementāri, Samsung nav dzelzis, kas ir ilgspējīgs dzīvot ar tādu darbības ātrumu un kvalitāti kā tikko nopērkot, vai vismaz tuvu tam. Tās pašas Nokias un vecie Iphone ļoti labi strādā tagad, protams, atbalsts programmu un ātrums nav tik spīdošs, bet to jūt, jo tagad ir ar ko salīdzināt, I mean, ko labāku. Pluss samsungam – lētie, mazie un ērtie viedtālruņi, kas der priekš skolnieka jeb bērna – moderna un lēta ierīce. Bet tas netur ilgi, protams, kvalitāte atbilstoša cenai, bet pat nedzīvo tik ilgi. Planšetes arī, ātri karās, mirst nost, un visādas citas problēmas. Manuprāt, izplatītākais brends kam šis viss notiek visātrāk, no lielajiem brendiem.
    Es, protams, esmu no tiem lojālajiem Apple faniem, bet pamatoti – par to cenu, kas nav zema, tiek saņemta kvalitāte atbilstoša vairumā gadījumu. Par Samsungu runājot, tā jau ir loterija lielākoties.

    Smecernieks
    05.08.2014 21:39
    Reply to  beta

    vecām nokijām atbalsts ir nulles līmenī.

    Ilze
    02.08.2014 17:10

    Esmu pārliecināta Samsung lietotāja jau gadiem, pēdējos 9 mēnešus man ir S4. Kāpēc esmu lojāla Samsung? Produkts šķiet izcili ērts gan “brīvā” laika lietošanai, gan darba vajadzībām, izcila kamera (manā darbā tas ir ļoti būtiski, bildes tiek publicētas un bieži cilvēki netic, ka tiešām tās ir no telefona), perfekts izmērs, izkārtojums, nu viss. Jā, korpusa materiālu varētu vēlēties kvalitatīvāku, bet tas tad arī viss, kur varu piesieties.
    Par zīmolu neko daudz nevarēšu teikt, īpaši nesekoju Samsung mārketinga aktivitātēm.

    es
    02.08.2014 19:28

    Man ir savs viedoklis, kas ir tie cilvēki, kas pērk Samsung telefonus, bet šeit negribās aizvainot šos cilvēkus. Samsung zina, ka tādi cilvēki ir vairums pasaulē un tieši priekš šīs kategorijas arī ražo telefonus tādus, kādi tie ir – un tāpēc jau Samsung ir līderis. Un Samsungam ir nospļauties, ka man un man līdzīgiem Samsungs nepatīk, jo mēs pasaulē esam mazākumā. Viss ir ļoti vienkārši.
    Protams daži produkti Samsungam ir ineteresanti, piemēram rakstā pieminētais Galaxy Note, bet tas ir izņēmums. Es ieteiktu Samsungam palikt tādam kāds tas ir pašlaik, ja jau atradis veiksmes formulu, bet izlaist arī tādus produktus, no kuriem nav ne smakas no Samsunga.
    HTC, Nokia, Apple ražo telefonus priekš citas auditorijas – tie tad kokurē savā starpā noteiktā auditorijā. Pats lietoju Huawei Ascend P6. Prieks par Huawei, kas ir strauji progresējusi. Gaidu kad Latvijā parādīsies Xiomi, kas Ķīnā skaitās kā vietējais Apple

    Jēkabs Balodis
    02.08.2014 20:35

    Pagaidām bijušas divas Samsung ierīces – S II un pirmais note 10.1. Telefonam diezgan ātri sāku meklēt internetā citu valstu jaunākos oficiālos ROM un kad tie vairs netika atjaunoti, tad ielādēju CyanogenMod. Planšetei tieši TouchWiz dēļ ielādēju CM jau gandrīz tikko kā nopirku. Te nu ir divas lietas, kas man Samsung nepatīk – ierīču OS tiek atjaunoti ļoti lēni vai vispār nemaz (kaut gan arī citas ne Nexus vai Google Play edition ierīces no tā cieš) un TouchWiz saskarsne ir briesmīga. Par izmantotajiem materiāliem arī var piesieties, bet tas drīzāk ir otrajā plānā.
    Kas man Samsung ierīcēs patīk (tas gan nāk galvenā mīnusa dēļ, manuprāt) – populārākajām ierīcēm interneta ne tik lielos dziļumos iespējams atrast trešās puses OS versijas ilgi vēl pēc tam kad pats Samsung to pārtraucis un arī krietni ātrāk nekā to Samsung veic. Bet nepieciešamība rodas tikai tāpēc ka pats ražotājs to nepiedāvā.

    KKTK
    02.08.2014 22:47

    Projekta ievaros novēroju, ka viens kolēģis veikli rīkojas ar Note+Gear. Tādam milzu telefonam ieraudzīju jēgu no tā smartwatch…

    kurlander
    02.08.2014 22:52

    Man ir bijis viens Samsung… bet tas bija Galaxy Nexus, kurš nevar tikt uzskatīts par 100% Samsung produktu, jo darbojās ar tīru Android OS … tikai dzelži ir no Samsung. Tikko šo 2+ gadus veco Galaxy Nexus nomainīju uz HTC One M8… un esmu ļooooti apmierināts!!! Man kā Nexus fanam bija samērā grūti izvēlēties starp Nexus5 un One M8, bet… izvēle bija pareizā! N5 tomēr baterija ir švaka un nav SD kartes slots un kamera nu tā so-so…. (kas arī bija galvenie kritēriji). Varu teikt, ka HTC Blinkfeed launchers/skins ir pat ļoti gaumīgs, nesamudrīts un neuzkrītošs (nekaitinošs)… un pat kaut kur pārspēj funkciju ziņā (salīdzinot ar tīru Android/Nexus), piem., kalendāra aplikācija utt utjp. Kad biju izvēles priekšā, Samsung S5 praktiski nemaz neizskatīju kā variantu, jo Samsung ir: 1) Pārmudrīta saskarne (UI). Man viņa šķiet nesmuka. 2) Pilns ar bloatware + nevajadzīgas fīčas, kuras 99% lietotāju nekad neizmanto, bet resursus tās ēd (atmiņa + RAM). 3) Un, protams, korpusa materiāli… nu common… man jau sen ir skaidrs, ka Samsung cer uz “muļķiem” (lūdzu neapvainoties), kas ir ar mārketingu nozombēti un stereotipiski domā: jauns smartfons= tātad Samsung vai iPhone. Jo ir liela daļa cilvēku, kas vispār neko nesaprot no Android vai iOS… Read more »

    Artis Abols
    03.08.2014 07:15
    Reply to  kurlander

    Interesanti. Tieši S5 ir salīdzinoši neliels bloatware apjoms. S4 un S4 Active šajā ziņā bija murdziņš. Ja pareizi atminos, S4 Active bloatware app skaits bija 20+ gabali.

    kurlander
    02.08.2014 23:51

    un vēl vēlējos piebilst… diemžēl (kā jau visos laikos tas ir bijis) ražotāji cenšas izspiest no vecajām tehnoloģijām maksimālu labumu (peļņu) pirms sākt ieviest jaunas, progresīvas tehnoloģijas. Acīmredzot konkurence nav galvenais progresa dzinulis. Vēl šā gada pavasarī Samsung centās visus pārliecināt ar Tab4 planšetēm, ka tās ir pašas labākās ar veco oldschool 1280 x 800px displeju izšķirtspēju (149 ppi uz 10″) un praktiski tādiem pašiem parametiem kā Tab2 un 3. Bet laikam sajūtot “deguma smaku”, janvārī anonsēja arī Pro planšetu sēriju ar FHD+ izšķirtspēju (dārgais gals, protams) un tikko pirms mēneša (jūnijā) Samsung paziņoja par planšetēm ar AMOLED displejiem… laikam beidzot sapratuši, ka nevar gulēt uz vecajiem lauriem…

    Patērētājs, kurš nezin ar ko atšķirās 1280 x 800px un 1600 x 2560 px displeji, protams, domās, ka viss ir forši skatoties uz pārsaturētajām krāsām, bet pikseļaino attēlu :) Protams, kāds teiks, bet tos pikseļus jau “nemaz neredz” :) jā, tā tas ir… līdz tam brīdim, kad esi palietojis ekrānu ar 300+ ppi :)

    Jānis Stirna
    02.08.2014 23:55

    Ļoti, ļoti precīza piebilde par Samsung zīmola tēla sabojāšanu dēļ tiesas darbiem ar Apple.. Esmu viens no tiem, kuram pašam Samsung telefons (jeb drīzāk Samsung telefons ar skārienjūtīgo ekrānu) nav bijis, tādēļ pats nevaru objektīvi apgalvot, ka Samsung no tehniskās puses ir labs vai slikts, tomēr paņemot no kāda kolēģa vai paziņas to rokās un paspaidot, nepamet sajūta, ka tas nav pašu izdomāts, pašu radīts, pašu izaudzināts – tas protams nav ne tuvu objektīvi teikts, tomēr lielos vilcienos mūsdienu viedtelefonu gan dizainu, gan programmatūru aizsāka Apple (neiedziļinoties tajā, kā tas radās/zagās apple laboratorijās) un tomēr uz mani, kas izvēlējās LG telefonu, bet izvēles brīdī domāja gan par Samsung, gan Apple šis pieminētā neobjektivitāte ietekmēja, bet kāpēc LG – dizains un tīrais OS + cena, ko Samsung man piedāvāt nevarēja. Runājot par tēla sabojāšanu – esmu runājis ar daudziem iPhone īpašniekiem un argumentējot, kāpēc tieši šīs kompānijas telefons tika nopirkts, daudzi atbild ar vienādu domu – tas ir kas unikāls un unikāls gan nav domāts par to, cik tas ir superūber labs, bet gan, ka tas nāk laboratorijas, kurā strādā unikāli cilvēku un pie tam, ka telefona pirmsākumi meklējami laikā, kurā kompāniju vadīja tāds vārds kā Stīvs. Un, šāds stereotips, ne… Read more »

    asiic
    03.08.2014 01:05

    Putekļsūcējs un mikroviļnu krāsns strādā labi.
    Telefoniem ardievas pateicu pēc tā, ka Samsung paziņoja – nebūs KK uz S3. (ne jau tāpēc, ka nevar, bet tāpēc, ka jāadoptē s4,s5,note3, etc)
    Piekrītu komentētājam par Galaxy daudzumu (pašam bijuši spica, ace, W, S3 – kas tas vairs par premium)
    Tagad lietoju N5 un esmu vairāk kā apmierināts. Baterija jau tagad ar L preview apgraizīto project Volta tur 2 dienas, kas ir ļoti ok. Galvenais, nerādīt mašīnas lādētāju

    Paivars ->es no delfi.lv :>
    03.08.2014 02:09

    tl:dr
    kaarteejais latvidzhas “blogeris” kursh sacepis kaut kaadu rakstu lai pievilinaatu mazos lasiitaajus/komenteetaajus savam “”””blogam”””” :> Kā saka – muša uz sūdu vienmēr nāks :D

    03.08.2014 09:55

    Lieliski! Es jau biju piemirsis, ka eksistē arī “delfu/tvnet komentētāji”, kas rakstus nelasa, par konkrēto tēmu argumentētu viedokli kopā salikt nespēj, bet uz komentēšanu gan kāri. Paldies, ka atgriezi mūs skaudrajā realitātē! :)

    aaaa
    03.08.2014 18:34

    Kritap, tavs blogs NEKAD nebūs neatkarīgs, jo tu pats esi atkarīgs no SPONSORIEM. Tā, lūk.

    03.08.2014 19:19
    Reply to  aaaa

    Šis komentārs gan nav par konkrētajā rakstā aizsākto tēmu, bet varu īsumā nokomentēt arī šo lietu. Man nepatīk vārds “atkarīgs”, tomēr, jā, Kursors.lv darbībai lieti noder ienākumi no reklāmām. Jo savādāk projektā ir jāiegulda cits finansējums, tostarp, mani privātie līdzekļi. Un, jā, esmu gatavs turpināt ieguldīt šajā resursā savus līdzekļus, lai nodrošinātu tā satura neatkarību.

    Kā jau normālos medijos tas ir pieņemts, arī Kursors.lv reklāmas tiek nodalītas no satura. Proti, eksistē vairākas baneru vietas (paralēli rotācijā atrodas arī Google kontekstuālās reklāmas) un pastāv arī sponsorēto rakstu iespēja (šajā gadījumā to virsrakstā ir norādīts ka tas ir reklāmraksts). Kursors.lv nav paredzēts saturā ar nodomu izvietot slēptu apmaksātu reklāmu, jo tas būtu pret mūsu vērtībām, kas paredz būt caurspīdīgiem un piedāvāt objektīvu informāciju.

    Tādējādi nevis es vai Kursors.lv ir atkarīgi no reklāmām, bet mēs reklāmdevējiem spējam piedāvāt iespēju augstāk minētajos veidos uzrunāt pieaugošu kvalitatīvu tehnoloģijās ieinteresētu un arī zinošu auditoriju.

    Kaspars
    03.08.2014 12:49

    Manuprāt, izteiktu fanu Samsungam nemaz nav (vismaz, kā Apple zīmolam) un Samsung produjciju iegādājās vairāk racionālu iemeslu dēļ vai arī marketinga (mazliet tā ir par daudz, bet tāda ir firmas stratēģija) dēļ. Pašam ir Samsung ledusskapis (iegātās specifisko izmēru dēļ – vajadzēja ļoti šauru ,bet ietilpīgu, tātad augstu), televizors, vecākajam dēlam pāris nedēļas bija Samsung telefons, bet neiepatikās un pārdeva. Samsungam ir savs biznesa modelis -būt ļoti daudzās tirgus nišās dažādās nozarēs un līdz ar to var piedāvāt arī nestandarta risinājumus (kā piem. gadījumā ar manu ledusskapi) un mazinās riski izkrist no tirgus strauju pārmaiņu laikā. Tas, ka cilvēks ietvīto par to, ka 3 nedēļas nesaņam nekādu info par servisā nodoto aparātu ir normāli (pērkot Samsung taču cilvēks jau maksā gan par reklāmu gan servisa centru uzturēšanu) un ja uzvarot konkursā lai iegūtu šūpuļtīklu vēl ir jāpiedalās fotosesijā (es arī noteikti nepiekristu lai gan daudziem tas būtu pat aizraujoši) arī ir normāli un saprotami. Uzņēmumiem ir jārēķinās ar sociālo tīklu ietekmi (tas ir pūlis un pie tam vēl nebijušā apmērā un pūļa psiholoģija ir specifiska). Var pieminēt facebook Crocs antiakciju, kas laikam ir radījusi būtiskus zaudējumus kompānijai (lai gan crocs apavi nebūt nav slikti un modeļu klāsts plašs).

    mix
    03.08.2014 13:32

    Samsung ieejot android os pasaulē viss sākās pozitīvi.Pirmais galaxys visnotaļ izdevies .Ekrāns bija konfekte un viss pārējais arī līmenī.Varēja jau tad sāk piekasīties par plastmasas korpusu ,bet visiem tā laika androīdiem tādi bij.Vienīgi nokia laižot klajā symbian 3 os telefonus iemanijās tos iepakot elegantāk.Tad nāca otrā galaxy s paaudze līdz šai dienai domāju ka vislabākais atbilstoša laika galaxy s modelis.Viss iznemot korpusua matereālus bija visaugstākajā līmenī.Tad vēl man šķita ka touch wiz saskarne ir ļoti ok salīdzinot ar konkurentiem un iepriekšējo tās versiju.Pēc lielajiem panākumiem (pelnītiem) sagaidīja vēl lielāki ,un ar šo soli samsung sāka savu ceļu nonākot tāds ,kādu mēs pazīstam to šodien.Prezentējot s3 tas tika salīdzināts ar oli ,lai gan tāpēc ,ka bija apaļīgāko formu flagmanis.Par tehnisko arī šoreiz nevarēja vilties,bet korpuss ar bija no plastmasas ,kas daudziem lika saskumt, un nu jau arī pašā telefona progrmmatūrā varēja redzēt pirmos nevajadzīgos pribambasus.Pēc s3 sākās tirgus pārpludināšana ar daž nedažādiem cenu kategorijas un aprīkojuma modeļiem.Nevar nepiminēt ka samsung arī saka agresīvāk spēlēties ar reklāmas līdzekļiem -plakāti ,bukleti,youtube video ,reklāmas tv . S4 var nosaukt nejau par jaunu modeli bet atjauninājumu kā s3+ modelis .Līdzīgs (glītāks)pēc skata ar vēl plašāku funkcionalitāti ,bet visi mīnusi ,kas bija s3 piemita arī šīm.Protams… Read more »

    kurlander
    03.08.2014 13:51

    Es te tā padomāju par tiem plastmasas korpusiem, par kuriem pārmet Samsungam… BET plastmasas korpusi jau ir arī citiem flagmaņiem… tikai citiem tie korpusi ir daudz gaumīgāki gan izskata ziņā, gan uz tausti… piem. Nexus 5 un 7. Tagad arī jaunajam LG G3 “tipa metāla” korpuss izskatās gana gaumīgs, lai gan tā ir plastmasa (pataustījis gan neesmu). LG G2 gan nav smuks aizmugurējais vāks. Šķiet Sony Z2 planšetei arī ir tā foršā gumijotā plastmasa.

    Tas, protams, ir gaumes jautājums… un nevajag aizmirst, ka Samsung ir korejieši ar savu izpratni par to, kas ir smuks un gaumīgs :)

    03.08.2014 14:09
    Reply to  kurlander

    Es arī kārtējo reizi aizdomājos par tiem korpusiem un izdomāju, manuprāt, labāko skaidrojumu cilvēku neapmierinātībai. Redzi, kamēr ierīces konkurē ar citām lētā vai vidējā gala ierīcēm, tad ir diezgan vienalga kāds tām dizains un korpusi (galvenais, lai kaut cik izturīgi). Problēmas sākas brīdī, kad ar produktu tiek aizķertas ambīcijas konkurēt ar citiem flagmaņiem un visiem labi redzams, ka Samsung aktīvi konkurē ar iPhone, kas varētu būt masām atpazīstamākais konkurents. Proti, ja tu vēlies darboties augstākajā ierīču līgā, tad ir jāspēlē pēc attiecīgajiem noteikumiem (ja vēlies iemantot lojalitāti).

    Un kā jau rakstā minēju, tad Samsung visiem spēkiem mēģina būt globāla kompānija un tas nozīmē, ka īsti neder arguments ka tie jau tie korejieši. Viņiem būtu ļoti labi jāzina kas cilvēkiem ir vajadzīgs un kā to (sev izdevīgā veidā) pasniegt. Ņemot vērā to, ka Samsung ir telekomunikāciju pasaules līderis, savā ziņā viņi šo jau ir atkoduši.

    Andris
    03.08.2014 14:34

    Kāpēc es neizvēlos Samsung ierīces? No reti kura ir labas atsauksmes par viņiem un neiedveš uzticību tas, cik ātri jauni modeļi tiek izražoti, jo ātrāk jauns modelis, jo mazāk pievērš uzmanību kvalitātei…

    kurlander
    03.08.2014 17:08
    Reply to  Andris

    Tieši tā… varat katrs paskaitīt cik planšetes jau šogad Samsung ir anonsējis… un cik piemēram citi brendi. Par telefoniem es neesmu pētījis… bet droši vien arī vairāk nekā citi…

    Un parastajam cilvēkam jau kļūst ļoti grūti izvēlēties… Viegli izvēlēties ir tikai Galaxy S sērijas faniem ;) jo tagad ir arī S sērijas planšete ar tiešām labo AMOLED ekrānu.

    Rūdolfs Putniņš
    03.08.2014 14:57

    Ikkatrs, kurš ir lasījis Viktora Peļevina grāmatu “Generation P” ir pazīstams ar koncepciju, ka reklāma (patiesībā viss PR) reizē ne tikai informē par kādu produktu, bet arī liek priekšā konceptus un vērtības. Tas, kāda ir mana attieksme pret brendu lielā mērā ir atkarīgs, kā brenda diskurss rezonē ar manām personiskajām vērtībām un uzskatiem. Sāksim ar to, ka arī profesionālu (esmu biznesa žurnālists) iemeslu dēļ es nespēju “fanot” par kādu kompāniju. Protams, tai pat laikā es apzinos, ka to, kādu produktu man jāizvēlas ietekmē ne tikai racionāli faktori, kā tas norādīts iepriekšējā rindkopā. Es skaidri zinu, ka nekad nepirkšu Beats Audio produkciju, jo mani neinteresē komerciālā popmūzika. Vērtības, caur ko tiek pasniegts šis zīmols mani neaizķer un pat kaut kādā mērā kaitina. Man un Samsung attiecības ir bijušas samērā neitrālas. Ir bijis pirmais Wave fīčer/viedtālrunis, kas man ļoti patika – ļoti veiksmīgs form-factor, tam laikam ļoti labs ekrāns. Telefons nokalpoja trīs gadus un pēc tam veiksmīgi tika aizstāts ar LG Nexus 5. Tajā pat laikā bija arī Samsung datormonitors, kā arī ledusskapis un televizors. Šos pēdējos divus produktus iegādājāmies tikai specifikācijas vadīti – ar brendu tam nebija nekāda sakara. Jautājums, kāpēc es neiegādājos Samsung viedtālruni? Nexus bija lētāks un ārēji bija… Read more »

    03.08.2014 16:09

    Pašlaik izmantoju Galaxy Note2 , bet plānoju nākamo tel ņemt no tiešajiem konkurentiem. Iemesls? Lai arī’telefons ir pasvaigs, joprojām nav info par Android jaunāko update – Kitkat. Kā arī, kā jau te minēja. Touch wiz nākas mainīt pret kādu citu. Korpuss paņemot rokās atstāj iespaidu, ka ir no lētas plastmasas.

    davfreim
    03.08.2014 16:54

    Samsung TV, Ledusskapis utt., kā atī vecs LCD monitors strādā labi un esmu apmierināt. Telrfoni nogalināja samsung manās acīs.

    Bet es vairs nekad neko nepirkšu no Samsung sekojošu iemeslu dēļ:
    1) Paši neko nevar izdomāt, bet cenas kā pārējiem flagmaņiem (telefoniem)
    2) Reklāmas kampaņas, kurās cenšas nomelnot citus
    3) Zog atklāti no citām kompānijām (zaudētas tiesas)
    4) ražo 100tiem telefonus ( iet uz kvantitāti ne kvalitāti)

    KasparsB
    04.08.2014 13:31
    Reply to  davfreim

    Zem šī varu parakstīties 100%.. Pašam ir Samsung TV (pat 2vi), ledusskapis un joprojām 8 gadus jau kalpojošs LCD monitors 940N, savukārt sievai ir Samsung telefons, kas liek vilties.. Pats gan lietoju Nokia un visdrīzāk sievai nākamais tiks iegādāts arī Nokia.

    nex
    03.08.2014 17:21

    Attiecības ar Samsung – nekādas. Vecais CRT monitors nokalpoja gadus 10 līdz pilnībā funkcionāls ar mazliet apdzeltējušu korpusu tika nolikts pie miskastes mikrorajonā, kur pusstundas laikā atrada jaunu saimnieku. Dumphone ir Samsung. Vajadzēja vēl vienu sim, kamēr pamata tel ir iphone. Izvēlējos samsung dumbu, jo tas bija lētākais: 8,xx tad vēl Ls (pērn) par jaunu tel. aparātu. Piezvanīt un saņemt sms var. Skaņas kvalitāte atbilstoša 8 Ls cenai :( knapi var saprast, ko otrā galā runā, bet saprast var, ja piepūlas :) Kāpēc rezervists nav smart un kas tas būtu, ja būtu? Šobrīd nav, jo budžets bija paredzēts pēc iespējas mazāks un 8Ls grūti pārspēt. Ja pirktu rezervei “lētā gala” smartu: Moto G, viennozīmīgi. Jauns ar garantiju maksā tikpat cik stipri lietots S3 ar vecu androīdu, bet labāku kameru, bez garantijas. Primārais ir iPhone 4S (pēdējais, kas tika projektēts SJ dzīves laikā). 2,5 gadi, kalpo labi ar jaunāko iOS, neredzu pamatu upgreidot un šobrīd vismaz samsung klāstā nav nekas, kas būtu upgrade… jā, arī vizuāli… Šobrīd neuzskatu, ka primārais varētu būt Samsung… Tas visu izsaka. iPhone līdz 4S ir īpašība, kas trūkst daudziem “uber lielajiem” smartiem: tas ideāli ietilpst bikšu priekšējā kabatā. Nu kam man lielāks ekrāns, ja ir arī… Read more »

    Zaudētie klienti
    03.08.2014 18:19

    Samsung telefonus ģimenē lietojam jau ilgi, taču personīgi pēdējo trīs gadu laikā man vien ir nācies nomainīt jau trīs Samsung’us (neviens nav izturējis ilgāk par gadu- defekti dažādi..diviem no trim uzpūtusies baterija). Par to, ka nākotnē vairs nevajadzītu sapīties ar Samsung aizdomājos tad, kad atrodoties ERASMUS apmaiņas programmā, manam Samsung klēpjdatoram datoram ne no šā, ne no tā vienkārši pārstāja funkcionēt ekrāns (dega balta gaisma).. Aiznesot datoru uz apmaiņas universitātes OCC biroju, atklājās, ka datoram viss okej, taču nevienam nebija ne jausmas, kas noticis ar ekrānu. Sazinājos ar Samsung, jautājot, kā rīkoties un kur vērsties pēc garantijas remonta, ņemot vērā faktu, ka datoram līdzi nāca kāda mistiska Samsung International Warranty uz diviem gadiem un, to, ka iepriekšējā vakarā dators strādāja perfekti, taču nākamajā rītā, ieslēdzot to, bija redzams tikai balts ekrāns (dators tobrīd bija tikai pusgadu jauns). Kādu atbildi saņēmu? Šādu- “Labdien! Atvaino, nevarēsim līdzēt ar info! Ar šo jautājumu vislabāk būtu vērsties pie Samsung pārstāvniecības Bulgārijā.” (!) Pirmkārt, kā jau saka priekšā Samsung pārstāvju atbilde, dotajā brīdī atrados Bulgārijā un tur biju ieradusies uz pusgadu. Otrkārt, bulgāru valodu nepārzinu un galu galā tā arī nesapratu- vai man ir jāzina, kur atrodas Samsung pārstāvniecības un kā rīkoties gadījumā, kad pienāktos… Read more »

    Marcis Buhholcs
    04.08.2014 09:54

    Viens – mazāk bloatwares. Kā smejies, ne velti top Samsung modeļi ir ar octa-core un 3GB RAM – vājāki vienkārši nepavilks to drazas kaudzi ar ko Samsung piestūķē savus telefons. Trakākais keiss bija Galaxy Tab 3, kura bija knapi dzīva zem visa tā, ko viņā Samsungs sabāza. Otrs – beigt vienreiz ākstīties ar flīzēm un taisīt no Androīda WinPhoni. Padarīt TouchWiz vieglāku. Trešais – materiāli. Gana par tiem runāts, premium modelim ir jābūt no premium materiāliem. Patreiz ģimenē ir Samsung Galaxy Tab 8.9 planšete. Pirmās paaudzes. Tai ir problēma ar atmiņas čipu – “insane chip” keiss. Serviss atsakās to atzīt un aprobežojas ar “format c:” – pārflašo Androīdu. Nākamā ģimenes planšete būs Nexus 8. Pats lietoju Nexus 7 LTE versiju. Liriska atkāpe par Sony – var jau būt ka top modeļi viņiem nu ir labi, bet pēc tā episkā mēsla, kāda bija Xperia L, mūsu ģimene izsvītroja Sony no savu ražotāju saraksta. Sieva nu laimīgi lieto Huawei Ascend P7, es pats joprojām lietoju Nexus 4 – ja iznāks Nexus 6 tad domāšu. Nexus 5 man nekādu pievienoto vērtību nedod. Bez tam Sony ir nemode Baltijā uzskrūvēt telefonu cenas Skandināvijas līmenī un nepiedāvāt citas krāsas, izņemot melnu un baltu. Tai pat… Read more »

    antireklama
    04.08.2014 11:08

    Patiesībā arī antireklāma, ir reklāma!
    Samsungam būtu tikai jāpriecājas, ka nav jātērē nauda par reklāmu! :)

    04.08.2014 11:14

    Samsung pārdošanas apjomu samazināšanās iemesls ir tik acīmredzams, ka tur pat nav ko rakstīt. Paši Samsung ar saviem dzelžiem ir tirgu piesātinajuši līdz atdurei. Un visi tie, kuri varēja un vēlējās pirkt Samsung aparātus, tos jau ir nopirkuši. Jāatzīst, ka Samsung darbinieku centība ir pārsteidzoša. Tomēr kompānijas lemējiem būtu laiks saprast, ka mēģināt ar sevi aizbāzt visus caurumus, neceļot produkcijas kvalitāti, arī nav variants. Ir labi, ka kompānijai ir ko piedāvāt galvenajos tirgus segmentos. Taču labi nav piebāzt aparātus ar programmām, dēl kurām dzelži kļūst puslietojami un kas aizņem salīdzinoši daudz vietas. Manuprati ideāli pašiem Samsung būtu reizi ciklā izlaist tikai pa vienam aparātam budžeta, vidējās klases un premium segmentā + 2-3 planšetes/Note-s. Taču nopietni pievērsties izlaižamo aparatu programmatūras kvalitātei. Pie kam visus servisus, kas tieši nav nepieciešami pamata darbam (S_kautkastur aplikācijas un sociālos, ziņu u.c. pielikumus), jāizņem no pamata sistēmas un jaatļauj instalēt pēc lietotāja vēlmes. Piemeram, pēc pirmās ieslēgsanas vai factory reset jautāt, vai lietotājs vēlas to un to aplikāciju. Korejā par preinstalētā bloata aizliegšanu nupat pieņēma likumu – domāju, ka ES ir laiks pievilkties.

    Smecernieks
    05.08.2014 19:16

    Nez, nopirku iekš ss.lv jaunu peldināmo xcover2 samaksājot nieka 85 eiro. Puse diena rootojot un ravējot drazu ārā (samsung kontu tai skaitā) un telefons ir lietojams. Bet nākamais vienalga būs aifons. Šo galvenokārt pirku cenas dēļ.

    lēpis
    06.08.2014 15:48

    Man Samsung modeļi ir bijuši vien 3 visā mūžā: vecais, labais C100, tad krietni vēlākos gados viens no pirmajiem skārienjutīgajiem neandroi’du ēras Samsung la fleur (kalpoja varen labi – salīdzinot ar tā paša laika LG), un tad pirmais un vienīgais Androīds – Samsung Galaxy. Bet tā kā pēc 2 gadu lietošanas telefons kļuva nelietojams praktiski – bremzēja, kārās, raudāja par atmiņas nepietiekamību un arī jaunu OS versiju vairs nepiedāvāja, nācās pašiem meklēt internetā un likt iekšā.. Plastmasīgie korpusi (kas vēl šobaltdien visiem galaksijiem ir, arī flagmaņiem). Tad vēl tā Google privātuma politika un datu izmantošana man nebija pieņemama. Kā arī Androids tomēr neuzrunāja līdz galam un sāku meklēt citas alternatīvas – telefonu, kuru iespējams arī sakarīgi lietot pēc 2 gadu lietošanas. Savējo esmu atradusi (vismaz šobrīd tā liekas, viss atkarīgs uz kuru pusi Microsoft vēji pūtīs). Tā kā bija konkrēts pozitīvs piemērs, ka WP 7.5 (kas nu jau ir 7.8) ie iespējams lietot vēl šobaltdien bez ievērojamiem gļukiem (lai arī 7. platforma ir pilnībā atstāta likteņa varā šobrīd), tiku pie 8 windows un Nokia. Manā ģimenē visi ir bijuši uzticīgi Nokijām (izņemot mani, kas ir mētājusies un meklējusi “savējo” un izskatās, ka tā tas arī paliks. Kopsavilkumā, manuprutāt, no visu… Read more »

    Uģis Zieds
    11.08.2014 10:13
    Reply to  lēpis

    Redzams, ka lietotājiem ir ko teikt par Samsung ierīcēm.
    Ilgus gadus pats biju Samsung viedtālruņu lietotājs, bet pacietības mērs beidzās ar Galaxy Note III, kas, tāpāt kā citi, darbojās ar kļūdām utt. Tagad ir IPhone un viss daudz maz OK. Manuprāt, Samsung ir 2 milzīgas kļūdas:
    1. Skaistums slēpjas detaļās (dizains, veiktspēja)
    2. Cenu politika (nu nomet ciparu, ja nespēj saražot atbilstošu produktu).
    Interesanti, vai citu ražotāju izstrādājumi arī izsauktu tādu komentāru (pārsvarā negatīvu) gūzmu?

    Reklāma